Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

SEO i Shoper – 3 efekty działań Verseo

case study shoper seo

W Verseo pozycjonujemy blisko 50 sklepów opartych o platformę Shoper. Mamy duże doświadczenie, a system dał się poznać jako przyjazny dla działań SEO, na co zresztą wskazują osiągane przez nas wyniki.

Od potencjalnych klientów dostajemy wiele zapytań dotyczących pozycjonowania sklepów internetowych w zależności od platformy, na której działają. Jakie wyniki można osiągnąć przy konkretnym oprogramowaniu dla e-commerce? Czym różni się pozycjonowanie sklepu na konkretnej platformie od SEO na innych platformach? Na te i inne pytania odpowie zbiorcze case studies pokazujące widoczność wybranych przez nas e-commerce’ów na Shoperze, które mamy przyjemność pozycjonować.

Jest to materiał tym cenniejszy, że otrzymujesz czas, budżet oraz domenę – taką transparentnością może pochwalić się mało która firma na rynku. Tym bardziej dziękujemy trzem wymienionym firmom, które zdecydowały podzielić się danymi.

Case study zegarkistrojny.pl 

case study shoper zegarki strojny
Case study SEO Strojny

Firma zegarkistrojny.pl jest z nami już od października 2019 roku, jednak w tym case study pokażemy jej wyniki sprzed roku i zestawimy z tymi, które notuje obecnie. Dlaczego? Otóż jest to o tyle ciekawy przypadek, że klient w ciągu ostatniego roku przeprowadził migrację strony i przekierował ją na nową domenę. Poniższy przykład pokazuje, że poprawnie przeprowadzona migracja we współpracy z pozycjonerem nie musi mieć negatywnego wpływu na SEO strony, a moc starej domeny można przekierować na nową. Wyniki z października ubiegłego roku to:

  • TOP3 – 134 frazy 
  • TOP10 – 670 fraz
  • TOP50 – 2479 fraz

W październiku tego roku klient notuje widoczność na poziomie:

  • TOP3 – 348 fraz,
  • TOP10 – 1283 frazy,
  • TOP50 – 4325 fraz.

Oznacza to, że przez 12 miesięcy liczba fraz w TOP3 wzrosła o 160%, a w TOP10 o 91%. Takie wyniki strona uzyskała mimo przeprowadzonej migracji w okresie wiosennym. Na poniższym wykresie można zobaczyć, w jakim czasie została przekazana moc ze starej domeny.

Frazy w TOP3

frazy top3 strojny

Frazy w TOP10

frazy top10 strojny

Frazy w TOP50

frazy top50 strojny

Klient ten wybrał pakiet Advanced dla e-commerce za 3500 zł miesięcznie. 

Case study lozkodesign.pl 

case study shoper lozkodesign
Case study SEO Łóżko Design

A jak wyglądają wzrosty, gdy pozycjonujemy stronę, zaczynając niemal od zera? Pokażmy to na przykładzie lozkodesign.pl, czyli strony, którą pozycjonujemy od września 2020 roku. Na początku współpracy lista fraz na topowych pozycjach obejmowała:

  • TOP3 – 2 frazy,
  • TOP10 – 2 frazy,
  • TOP50 – 27 fraz.

Po roku pozycjonowania widoczność wzrosła w następujący sposób:

  • TOP3 – 14 fraz,
  • TOP10 – 94 frazy,
  • TOP50 – 620 fraz.

Oznacza to wzrost na poziomie 600% w przypadku TOP3 i aż 4600%, gdy mowa o TOP10. Takie wyniki udało się osiągnąć w ramach pakietu Advanced dla e-commerce za 3500 zł miesięcznie. Liczba fraz w top3, być może nie jest jeszcze imponująca, ale już ich ilość w top10 i top50 wskazuje, że wzrost widoczności zdecydowanie poszybuje w górę w kolejnym roku współpracy. Jest to standardowy czas dla pozycjonowania świeżych sklepów internetowych przy budżecie na tym poziomie.

Frazy w TOP3

frazy top3 lozkodesign

Frazy w TOP10

frazy top10 lozkodesign

Frazy w TOP50

frazy top50 lozkodesign

Case study miodykrupiec.pl  

case study seo shoper krupiec miody
Case Study SEO Krupiec

Umowę z miodykrupiec.pl podpisaliśmy w marcu 2021 roku, więc za nami nieco ponad pół roku działań optymalizujących witrynę. Klient wybrał pakiet Standard dla e-commerce za 2000 zł. Gdy zaczynaliśmy współpracę, widoczność strony była następująca:

  • TOP3 – 26 fraz,
  • TOP10 – 118 fraz,
  • TOP50 – 573 frazy.

Pół roku pozycjonowania sprowadziło na stronę wartościowy ruch i w znacznym stopniu podniosło jej widoczność na frazy związane z branżą. Obecnie (czyli w październiku 2021) strona klienta ma widoczność:

  • TOP3 – 63 frazy,
  • TOP10 – 255 fraz,
  • TOP50 – 945 fraz.

Stanowi to wzrost o 142% w przypadku fraz w TOP3 oraz o 116%, jeśli chodzi o TOP10.

Frazy w TOP3

frazy top3 krupiec

Frazy w TOP10

frazy top10 krupiec

Frazy w TOP50

frazy top50 krupiec

Pozycjonowanie na Shoperze a pozycjonowanie na innych platformach – jakie są różnice?

Shoper zazwyczaj jest instalowany na serwerze dostarczonym przez producenta, więc bardzo rzadko występują w jego przypadku problemy z wydajnością, a to ważny aspekt oceny algorytmów Google. Dodatkowo Shoper sam aktualizuje oprogramowanie, dzięki czemu nie trzeba samodzielnie wprowadzać nowych wersji. Jego minusem jest to, że pozycjoner może korzystać z ograniczonej liczby rozszerzeń i dodatków do Shopera, więc nie wszystkie zmiany mogą zostać łatwo wdrożone.

Takie platformy jak WooCommerce czy PrestaShop mogą być dowolnie modyfikowane. Zwłaszcza WooCommerce ma ogromną liczbę funkcjonalności, co daje duże pole do modyfikacji. Z drugiej jednak strony, jeśli korzystamy z tej wtyczki do WordPressa, mamy wiele wbudowanych funkcji, z których część może być zupełnie zbędna. Spowalnia to działanie strony, dlatego trzeba włożyć sporo pracy, by dobrze zoptymalizować witrynę i poprawić czas ładowania strony. PrestaShop z kolei działa szybciej i daje duże możliwości konfiguracji. Decydując się na nią, trzeba jednak pamiętać, że większość wtyczek do tego oprogramowania jest dodatkowo płatna. Jak jednak pokazują nasze doświadczenia w pozycjonowaniu sklepów internetowych, wszystkie te platformy – zarówno Shoper, jak i Woo czy Presta – dobrze nadają się pod działania SEO i pozwalają uzyskiwać satysfakcjonujące wyniki.  

Podoba Ci się to co widzisz? Zapraszamy do bezpłatnej konsultacji! Omówimy wspólnie to, co możemy dla Ciebie zrobić w zakresie SEO!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
Artykuł gościnny

Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne? Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji […]

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
Artykuł gościnny

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]

dlaczego warto łączyć kanały reklamowe
Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study
Maciej Popiołek

Dzisiaj na tapecie sklep, który powierzył nam reklamę od swoich narodzin, które nastąpiły rok temu – czyli całkiem niedawno. Taka […]

case study branża wnętrzarska
Case study – branża wnętrzarska (SEO)
Adam Kubaszewski

Z klientem współpracujemy od grudnia 2020 w ramach pakietu Advanced (3500 zł netto miesięcznie). Sklep działa w branży Dom i […]

case study dom i ogród
Case study – branża dom i ogród (SEO)
Artur Krawczyk

Często naszą pracę nad pozycjonowaniem zaczynamy, gdy klient ma już zbudowaną pewną widoczność w sieci wyszukiwania oraz renomę wśród klientów […]

case study branża fmcg
Case study – branża FMCG (Programmatic)
Magdalena Walczak

Reklama Programmatic to nowoczesny sposób docierania do odbiorców w internecie, za pomocą którego można osiągnąć wynik nawet trzykrotnie lepszy, niż […]