Spis treści
Czytasz teraz:
Zaplecze SEO – co to jest?
- Zaplecze SEO – co to jest i jak z tym żyć?
- 1. Czy macie swoje zaplecze seo?
- 2. Czy są to zaplecza tematyczne?
- 3. Czy mogę zobaczyć linki i zaplecza, które wykorzystujecie do pozycjonowania mojej strony internetowej?
- 4. Co to są zaplecza dedykowane?
- 5. Czy po zakończeniu umowy linki prowadzące do mojej strony internetowej pozostaną na zapleczach Verseo?
- 6. Czy zawsze dodajecie tyle samo linków?
- 7. Czy można zapisać w umowie, że miesięcznie dodacie do mojej strony np. 50 linków?
Zamknij
Zaplecze SEO – co to jest i jak z tym żyć?
Jednym z ważnych elementów procesu pozycjonowania jest linkowanie. Strategia linkowania jest tworzona na początku współpracy i bazuje na audycie dotychczasowych linków, jakie zebrała dana strona internetowa. Oczywiście strategia linkowania może ulegać w toku działań zmianom. Linkowanie jest w końcu podzielone na etapy, a po każdym z nich można zaobserwować jak dany typ linków wpłynął na pozycje. No właśnie… typ linków. Strona internetowa nie powinna być linkowana jednym typem. Ważna jest tez dywersyfikacja źródeł linków. Jednym z jego źródeł są zaplecza firmy pozycjonerskiej i o nich chcielibyśmy opowiedzieć coś więcej. Nasi klienci, także ci potencjalni, relatywnie często pytają o nasze zaplecza. Przedstawmy więc najczęściej przewijające się pytania w formie linkowo-zapleczowego FAQ.
1. Czy macie swoje zaplecze seo?
Tak, Verseo dysponuje swoimi zapleczami i stale je rozwija i zwiększa ich liczbę.
2. Czy są to zaplecza tematyczne?
Tak, nasze zaplecza są podzielone w zależności od branży, której mają posłużyć. Wykorzystujemy je do linkowania stron tematycznie z nimi związanych.
3. Czy mogę zobaczyć linki i zaplecza, które wykorzystujecie do pozycjonowania mojej strony internetowej?
Nie. Nie udostępniamy adresów naszych zapleczy w trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, poufność podpisanych umów i skuteczność procesu pozycjonowania. Upublicznione zaplecze traci na swojej skuteczności. Więcej informacji na temat powodów nieudostępniania zapleczy można znaleźć w jednej z 40 lekcji SEO. Zachęcamy do zapisania się na kurs SEO przygotowany przez specjalistów z Verseo. To 40 bezpłatnych lekcji seo, które można znaleźć tutaj. Wyjątkiem od reguły nieudostępniania są zaplecza dedykowane.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
4. Co to są zaplecza dedykowane?
Są to zaplecza seo przygotowane z myślą o jednym konkretnym kliencie i zawierające linki prowadzące tylko do jego strony internetowej. Adresy takich zapleczy przesyłamy naszym klientom do wglądu. Są one elementem składowym części oferowanych przez nas pakietów na usługę pozycjonowania.
5. Czy po zakończeniu umowy linki prowadzące do mojej strony internetowej pozostaną na zapleczach Verseo?
Nie. Wiąże się to z faktem, że zaplecza mają swoje koszty utrzymania i dlatego usuwamy z nich linki prowadzące do stron internetowych z umów, które już się zakończyły. Nie usuwamy natomiast optymalizacji ze strony internetowej, którą wykonaliśmy w ramach usługi pozycjonowania.
6. Czy zawsze dodajecie tyle samo linków?
Nie. Ilość dodanych linków zależy od indywidualnych i aktualnych potrzeb danej strony internetowej. Zmieniają się one w przeciągu trwania umowy. Wiążą się też np. ze zmianami w algorytmie Google.
7. Czy można zapisać w umowie, że miesięcznie dodacie do mojej strony np. 50 linków?
Nie praktykujemy tego typu działań. W trakcie trwania umowy może zmieniać się zapotrzebowanie strony na linki. Do tego dochodzi także kwestia wypracowania indywidualnego rytmu linkowania (skąd niezachwiana pewność na starcie, że strona potrzebuje aż lub tylko 50 linków i to co miesiąc?). Zdarzają się też przypadki stron internetowych, które paradoksalnie potrzebują nie dodawania, a odejmowania linków.
Zgred
26 gru 2018, 10:48
„Wiąże się to z faktem, że zaplecza mają swoje koszty utrzymania i dlatego usuwamy z nich linki prowadzące do stron internetowych z umów, które już się zakończyły.” i to jest podstawa w sądzie do zwrotu całości kwoty jaką klient wpłacił za pozycjonowanie. Oczywiscie kwestia konstrukcji i zapisów w umowie. Ale jest to jeden z twardszych dowodów w sądzie, że usługa została nienależycie wykonana 🙂
Maciej Popiołek
02 sty 2019, 12:37
Ponieważ temat „co się dzieje z linkami po zakończeniu umowy” wzbudził emocje, to warto go choćby w komentarzu rozwinąć, tak by nie było niedomówień i nieporozumień.
Stawiamy przed naszymi klientami sprawę jasno – linki, w przeciwieństwie do optymalizacji, nie są czymś co zostaje na stałe (warto to podkreślić: optymalizacji strony nie kasujemy). Nie usuwamy ich od razu; linki znikają wtedy gdy np. musimy ponieść koszt ich przedłużania – przecież nie będziemy np opłacać hostingów i domen dla klientów których umowy się zakończyły. Linki służą do konkretnego celu, który ma zostać osiągnięty w określonym w umowie okresie (lub przed wypowiedzeniem, gdy umowa przeszła już na czas nieokreślony). Analogicznie, nie miałoby sensu gdybyśmy po zakończeniu umowy monitorowali pozycje naszych ex-klientów i przesyłali im faktury za wzrosty pozycji, które przydarzyły się po zakończeniu umowy.
Z doświadczenia wiemy, że informacja o tym, że po zakończeniu umowy optymalizacja zostaje, a linki nie, nie wzbudza u naszych klientów negatywnej reakcji i jest przyjmowana ze zrozumieniem. Czasem pada stwierdzenie, że ich poprzedni pozycjoner obiecał, że linki zostaną, a praktyka okazywała się być zgoła odmienna i to budziło niezadowolenie.
Pewnego rodzaju wyjątkiem są zaplecza dedykowane – przygotowane z myślą o konkretnym kliencie. Po zakończeniu umowy na pozycjonowanie takie zaplecza mogą przejść w ręce klienta i w tej sytuacji kwestie związane z utrzymaniem tego zaplecza spadają na niego. Dzieje się to jednak dopiero po zakończeniu umowy i wtedy z takich zapleczy linków nie usuwamy. W tej sytuacji należy skontaktować się ze swoim opiekunem klienta przed zakończeniem umowy.
Uważamy, że postawienie sprawy jasno od samego początku (nie tylko w dziedzinie linków), to przejaw szacunku wobec naszych Klientów – obecnych i tych potencjalnych. Brak niedomówień i niejasności sprawia, że nie ma potrzeby wyjaśniania sobie niedomówień na sali sądowej. 😉
Kordian Minkina
30 maj 2020, 11:15
Zaplecze SEO to w mojej opinii nadal jedna z najlepszych metod na linkowanie strony. Jeśli zadbamy o jakość naszego zaplecza pozycjonerskiego i wszystkie czynniki techniczne zostaną wykonane „zgodnie ze sztuką” – to zaplecza nadal działają świetnie.