Co to jest reklama lokalna?
Mianem reklamy lokalnej nazywamy wszelkie działania komunikacyjne, które mają trafić do osób, które szukają usług w określonej lokalizacji. W zależności od konkurencji, typu działalności i budżetu, może to być województwo, powiat, miasto, dzielnica czy dosłownie kilka przecznic.
Każdy typ kampanii i działania w internecie pozwala tak sobą sterować, by trafiać do osób potencjalnie najbardziej zainteresowanych Twoimi usługami. W przypadku biznesów usługowych, kapitalną rolę gra właśnie lokalizacja, wyniki wyszukiwania lokalnego w Google, profil Google moja firma czy widoczności strony internetowej oparta o reklamy Google Ads.
Ile kosztuje reklama lokalnego biznesu?
Lokalne biznesy usługowe charakteryzują się dobrze sprecyzowaną grupą odbiorców, zarówno pod kątem specyficznych potrzeb i wymagań, jak i lokalizacji wyświetlania reklam. Z reguły, im lepiej skrojona grupa odbiorców, tym bardziej efektywna reklama ponieważ nie przepalasz pieniędzy na docieranie do osób w ogóle niezainteresowanych Twoją ofertą. Wpisywanie przez klientów fraz lokalnych działa na Twoją korzyść ponieważ mniej „oblegane” frazy są bazowo prostsze do pozycjonowania lokalnego, jak i z reguły tańsze do wyświetlenia i kliknięcia w reklamach Google Ads.
To wszystko sprawia, że lokalne pozycjonowanie stron, jak i lokalne reklamy Google Ads są w zasięgu cenowym większości lokalnych przedsiębiorców. Pozycjonowanie lokalne w Verseo zaczyna się od 599 złotych.
Podobnie rzecz się ma w przypadku prowadzenia lokalnych reklam Google Ads i Facebook Ads. W obu przypadkach obsługa kosztuje 599 złotych i w Jej ramach możesz przeznaczać do 4.000 złotych budżetu, który zostanie poprowadzony przez naszych specjalistów.
Jak reklamować się lokalnie?
Ha! Dobre pytanie, na które odpowiesz z pomocą naszych specjalistów!
W zależności od potrzeb, typu biznesu, skali tego, ile jesteś w stanie przeznaczyć na lokalną widoczność, możesz zdecydować się na następujące kanały reklamy docierające do lokalnych klientów:
- pozycjonowanie lokalne Twojej strony internetowej,
- uzupełnienie i dbanie o profil firmy na mapach google,
- reklamy Google Ads, ze szczególnym uwzględnieniem zapytań uwzględniających Twoje miasto, dzielnicę czy rejon,
- reklamy Facebook Ads,
- działania organiczne w social mediach.
Każdy z nich charakteryzuje się czym innym. Np. by pozycjonowanie regionalne miało szansę zacząć namacalnie działać musisz uzbroić się w kilka miesięcy cierpliwości. Długofalowo, pozycjonowanie fraz lokalnych jest dobrym pomysłem i może być jednym z najtańszych źródeł pozyskiwania klientów.
Podobnie rzecz ma się z mapami Google, które są pośrednio związane z Twoją stroną internetową, ale i pracą nad opiniami i uzupełnianiu profilu. Potrzeba czasu, by Google „załapał” o co chodzi, że Twój punkt jest odwiedzany i że odpowiada konkretnym, zdefiniowanym uprzednio potrzebom klientów.
Jeżeli oczekujesz szybszych rezultatów, wówczas zdecyduj się na reklamy PPC, czyli w modelu, w którym płacisz tylko za realne kliknięcia. Takie reklamy możesz uruchomić z naszą pomocą szybko i cieszyć się efektami nawet kilka godzin po uruchomieniu. Dotyczy to reklam w wyszukiwarce google dzięki Google Ads, ale i na Facebook`u, dzięki systemowi Facebook Ads.
Przykłady efektów reklam dla lokalnych firm
Czym różni się pozycjonowanie od pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie lokalne, w wielu przypadkach, jest tańsze od pozycjonowania ogólnokrajowego i szybciej można przenieść się wyżej z frazami w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ w wielu branżach nie ma dużej konkurencji w pozyskiwaniu lokalnych klientów przy wykorzystaniu wyszukiwarki Google. Małe biznesy często zaniedbują tę sferę komunikacji, a według najnowszych danych prawie 80% decyzji zakupowych zaczyna się właśnie od wyszukiwarki Google. Żadna firma nie powinna ignorować tego faktu.
Jak reklamować się w Google Maps?
Profil w Google Moja Firma to kanał, o który z powodzeniem możesz zadbać samodzielnie pamiętając jedynie o kilku kwestiach. Szczegóły związane z tym, jak stworzyć profil w google moja firma i jak zweryfikować firmę znajdziesz w naszym poradniku tutaj.
Profil w Google maps – co powinien zawierać?
Najważniejsza rzecz to uzupełnienie profilu o wszelkie informacje ułatwiające odwiedzającym podjęcie decyzji o odpowiedzeniu punktu lub nawiązaniu kontaktu – warto zatem podać numer telefonu, stronę internetową, godziny otwarcia (nawet jeżeli bazowo nie są sprecyzowane w przypadku Twojej usługi). Dodatkowo nasyć profil zdjęciami co wspiera pozycjonowanie lokalne w mapach. Równie ważna – jeżeli nie ważniejsza – jest kwestia opinii wystawianych przez Twoich klientów. Z jednej strony sygnalizują One wyszukiwarce google, że Twoja firma jest odwiedzana i oceniana. Im więcej pozytywnych ocen, tym większa szansa na to, że Twoja wizytówka firmowa wyświetli się użytkownikom na interesujące Ciebie i ich frazy.
Warto zatem zachęcać klientów do pozostawiania opinii, w których opowiadają oni o specyfice usługi, zaletach wybrania Twojej oferty i wskazówkach dla innych klientów na co warto zwrócić uwagę. Jedna z teorii związanych z pozycjonowaniem w lokalnych wynikach wyszukiwania na mapach Google głosi, że znaczenie ma w opiniach również używanie fraz kluczowych, na które się pozycjonujesz.
Ile kosztuje reklama w Google Maps?
W wielu przypadkach, by wyświetlać się na mapach Google, wystarczy poświęceniu czasu na odpowiednią optymalizację wizytówki. Możesz to zrobić samodzielnie, inwestując czas w optymalizację strony i wizytówki, ale możesz też to zlecić nam.
Pamiętaj jednak, że opinie w mapach Google zawsze będą zależały od jakości Twoich usług oraz tego, jak angażujesz klientów, by zechcieli takie opinie wystawiać. Zdecydowanie nie należy kupować fałszywych opinii, ponieważ wprowadzają one potencjalnych klientów coraz lepiej „rozczytywane”, jako nieautentyczne. Poza tym, po prostu jest to wprowadzanie klientów w błąd. Jeżeli chodzi o opinie, zawsze warto budować je organicznie wysoką jakością swoich usług.
Zdarza się jednak, że Twoja wizytówka w google moja firma nie wyświetla się na wszystkie pożądane przez Ciebie frazy albo coś jej przeszkadza w wywindowaniu się wyżej. Wówczas możesz skorzystać z reklam lokalnych w ramach Google Ads.
Jednym ze sposobów na wyświetlanie się informacji o Twojej firmie będzie jej ekspozycja na mapach google. Jako jeden z elementów reklamy lokalnej – zarówno w wersjach na komputery stacjonarne jak i urządzeniach mobilnych – nie jest ona droga i może wynieść w tym kanale kilkaset złotych. Kierowanie reklam jednak coraz częściej zależy tylko od systemu reklamowego Google i niejednokrotnie to on sam dobiera odpowiednie kanały w ramach naszych celów i zasobów – zarówno reklamowych, jak i finansowych.
Czy reklama w Google jest płatna?
Mianem reklamy w lokalnych wynikach wyszukiwania można określić wiele działań. W zasadzie wszystkie możesz podjąć samodzielnie. Pozycjonowanie lokalne strony, wizytówka w Google moja firma, i optymalizacja strony pod lokalne frazy, a nawet prowadzenie Google czy Facebook Ads. W tych dwóch ostatnich warto jednak pamiętać o tym, że i tak musisz wydać tam środki na wyświetlanie reklam.
Wszystkie te działania wymagają jednak czasu i doświadczenia. Z reguły właściciele firm, mają mnóstwo innych obowiązków związanych z prowadzeniem swojej działalności, więc oddają reklamę pod kuratelę specjalistów – np. z Verseo.
W przypadku kiedy interesuje Cię pozycjonowanie strony internetowej, reklamy w wyszukiwarce, reklamy na Facebooku czy optymalizacja wizytówki, możesz zgłosić się do nas – prowadzenie każdej z tych usług to koszt 599 złotych.
Koszt reklam lokalnych w Verseo jest tak tani, ponieważ z reguły, nie wymagają one aż tak dużej atencji ze strony specjalisty, jak przy kampaniach ogólnokrajowych, dla np. sklepów internetowych za kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Sezonowość, promocje, nowe produkty, nowe polityki cen dostawców itd. itd – to tylko początek listy rzeczy, które w przypadku stron e-commerce znacznie częściej ulegają zmianie niż w przypadku lokalnych firm usługowych.
Dodatkowo warto pamiętać, że rynek usług lokalnych, ograniczonych do pewnego terytorium, jest zdecydowanie mniej konkurencyjny (z reguły), niż w przypadku sprzedaży produktów na cały kraj czy kilka rynków zagranicznych. To wszystko sprawia, że możesz mieć sensownie poukładany marketing lokalny swojej firmy, za relatywnie małe pieniądze.
Oszczędzasz też czas, który normalnie poświęciłbyś na poznawanie możliwości reklamowanie biznesu lokalnie i późniejsze prowadzenie reklam. Dzięki naszej pracy, od razu zyskasz widoczność w wynikach wyszukiwania lokalnego i np. na Facebooku.
Czym jest marketing lokalny i hiperlokalny?
Marketing lokalny jest formą docierania do klientów, którzy poszukują usług w swoim bezpośrednim sąsiedztwie. Może to być województwo, gmina, miejscowość czy dzielnica. Mianem marketingu hiperlokalnego określa się jeszcze mocniej sprecyzowane działania – ograniczone np. do kwartału ulic, czy ograniczonego promienia od punktu usługowego -np. 1 kilometra. Tak naprawdę, nie ma większej różnicy między dwiema poruszonymi w tym akapicie formami marketingu lokalnego – z definicji oba po prostu chcą dotrzeć do grup dobrze sprecyzowanych pod kątem geograficznym.
Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama lokalna
- Co to jest reklama lokalna?
- Ile kosztuje reklama lokalnego biznesu?
- Jak reklamować się w Google Maps?