Dlaczego Google Marketing Platform?
Celem stworzenia Google Marketing Platform przez Google było uproszczenie różnych kanałów i ułatwienie agencjom zrozumienia jak działają różne produkty razem. Platforma pozwala na bardziej efektywną pracę i zapewnia kompleksową obsługę klientów. Jest to obecnie najbardziej zaawansowana platforma do zarządzania treściami marketingowymi dostępna na rynku.
Wielokanałowy marketing
Google Marketing Platform pozwala na zarządzanie agencjom całą ścieżką klienta. Google Analytics dostarcza analiz stron i aplikacji, które pozwalają zobaczyć jak użytkownicy reagują na różne ustawienia. Połączenie z Google Optimize umożliwia przeprowadzanie eksperymentów i personalizowanie doświadczeń dla użytkownika. Po doświadczeniu użytkownika chcemy aby użytkownicy weszli w interakcję z Twoją marką przez inne kanały. W tym celu skorzystamy z Google Display i Video 360, które pozwalają od początku do końca zarządzać kampaniami marketingu internetowego.
W ramach Google Marketing Platform można skorzystać także z Google Surveys, które pozwalają przeprowadzić badanie rynku i zadać je użytkownikom na całym świecie. Kolejnym elementem Google Marketing Platform jest Google Data Studio, które pozwala prezentować dane ze wszystkich kampanii marketingowych poprzez interaktywne panele i raporty.
Search 360
Search Ads 360 to platforma służąca zarządzaniu kampaniami w wyszukiwarkach – Google, Bing, Yahoo! Gemini czy Baiduu. Należy do rodziny narzędzi z grupy Google Marketing Platform, a ich integracja w jednej usłudze ułatwia prowadzenie dużych kampanii marketingowych w różnych kanałach mediów. Do jej zalet należą w dużej mierze algorytmy służące automatycznemu zarządzaniu stawkami. Ich stosowanie pozwala na podejmowanie trafniejszych decyzji optymalizacyjnych i zwiększeniu skuteczności działań co przekłada się na realizację celów marketingowych.
Z Reklamą w Search Ads 360 (DoubleClick Search) można zaoszczędzić czas minimalizując złożoność działań oraz mieć możliwość podejmowania lepszych decyzji marketingowych, a także np. zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI) dla reklamy w wyszukiwarkach.
Jeśli naszym wyzwaniem biznesowym jest ustalanie najlepszych stawek za słowa kluczowe lecz nie mamy czasu by je ustawiać ręcznie, analizować gdzie i na jakiej pozycji wyświetlają się reklamy w wyszukiwarce, wyciągać wnioski i dokonywać zmian w kampaniach, lub jeśli wiemy jaką kwotę możemy zapłacić za każdą transakcję, to rozwiązaniem tych problemów może być użycie Search Ads 360. To narzędzie z pewnością pozwoli ograniczyć złożoność działań związanych z optymalizacją kampanii, ponieważ automatycznie ustawia stawki w oparciu o jasny zestaw KPI, które zostaną ustawione.
W jaki sposób usługa Search Ads 360 łączy się z wyszukiwarkami?
Search Ads 360 posiada bezpośrednie połączenie API z kilkoma wyszukiwarkami. Narzędzia Search Ads oraz wyszukiwarki komunikują się wykorzystując API do wysyłania dwukierunkowych informacji, takich jak ustawienia kampanii, słowa kluczowe i reklamy.
W jaki sposób Search Ads 360 są śledzone konwersje i zachowania użytkowników?
Konwersję można śledzić zarówno korzystając z tagów Google Analytics, Google Ads oraz dedykowanemu tagowi dla Google Marketing Platform o nazwie Floodlight. Jest to piksel śledzący pozwalający dokładnie mierzyć mikro- i makro-konwersje na różnych kontach wyszukiwarek w czasie rzeczywistym, co pozwala strategii optymalizacyjnej na podejmowanie skuteczniejszych decyzji. Wszystkie usługi w ramach platformy Google Marketing Platform obsługują Floodlight, co pozwala na użycie jednego zestawu tagów Floodlight do śledzenia konwersji zarówno z reklam displayowych, jak i z reklam w sieci wyszukiwania, a dzięki temu ścieżki śledzenia konwersji na wielu kanałach liczą konwersje tylko raz.
Mierzenie skuteczności reklam jest możliwe dzięki zaawansowanemu raportowaniu. Poprzez to można analizować dane, które są najważniejsze dla Twojej firmy – w różnych ścieżkach zakupu, kanałach i urządzeniach.
Ostatnią bardzo ciekawą funkcją niedostępną z poziomu Google Ads, którą możemy użyć dzięki Search Ads 360, są kampanie asortymentowe. Wszyscy reklamodawcy, e-commerce lub nie, mogą tworzyć niezwykle skalowalne kampanie w sieci wyszukiwania bazując na pliku produktowym za pomocą ulepszonego narzędzia do zarządzania zasobami. Wystarczy podłączyć swój feed do Search Ads 360 i korzystać z wielu szablonów i funkcji, by tworzyć olbrzymie kampanie na ogromną skalę, a dynamiczne atrybuty zapewniają dostarczanie najbardziej odpowiedniego komunikatu dla właściwych odbiorców reklam.
Display & Video 360 – co to jest?
Display & Video 360 to narzędzie, które łączy w sobie funkcje rozrzucone wcześniej po innych produktach Google’a – przede wszystkim DoubleClick Bid Manager oraz DoubleClick Campaign Manager i Studio, a także Audience Center.
W jednym miejscu możemy tworzyć kreacje reklamowe i zarządzać nimi, ustalać targetowanie reklamy, wybierać kanały promocji, a także zarządzać danymi o odbiorcach, kupować interesujące nas powierzchnie reklamowe, szczegółowo zarządzać kampanią i optymalizować ją z wykorzystaniem algorytmów samouczących się.
Display & Video 360 wchodzący w skład Google Marketing Platform to platforma DSP, która umożliwia emisję reklam w modelu RTB lub z wykorzystaniem prywatnych aukcji i tzw. private deali, prefered deal itp.
RTB – jak działa?
Real Time Bidding polega na zautomatyzowanym zakupie powierzchni reklamowej po wcześniejszej aukcji.
Schemat działania:
Użytkownik wchodzi na stronę
Następuje ogłoszenie odsłony
Wyliczanie wartości odsłony
Aukcja
Emisja reklamy
Private Deale umożliwiają emisję reklamy po ustalonej wcześniej stawce z góry. Przeważnie są przestrzenie reklamowe niedostępne standardowo w modelu aukcyjnym otwartym dla wszystkich reklamodawców. Aukcja wówczas odbywa się w ograniczonym gronie, są to bardziej atrakcyjne miejsca na stronach lub w platformach VOD, typu Player.pl.
Display & Video 360 – dlaczego wybrać?
Kreacje reklamowe
- Reklamy graficzne
- Reklamy graficzne
- HTML5
- Reklamy natywne
- Reklamy wideo
- Kreacje dynamiczne (integracja z Google Merchant Center)
W Display&Video 360 możemy tworzyć i edytować kreacje przy pomocy narzędzia AdCanvas. Umożliwia ono ustawienie reguł automatycznych dostosowujących reklamę z uwzględnieniem list odbiorców, harmonogramu reklam czy lokalizacji użytkownika.
3rd Party Data – targetuj reklamy na najlepiej konwertujących odbiorców
Display&Video 360 pozwala na wykorzystanie zewnętrznych danych o odbiorcach od około 35 dostawców. W odróżnieniu od Google Ads, gdzie dane zbierane są w obrębie sieci Google Display Network, tutaj możemy czerpać również z danych zewnętrznych firm oraz z platform DMP. Dane te pozwalają na targetowanie m.in. behawioralne i kontekstowe.
Private Marketplace & Programmatic Guaranteed – możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców
Decydując się na Display&Video 360 możemy korzystać ze specjalnych powierzchni reklamowych ‘premium’ niedostępnych z poziomu innych narzędzi, w tym Google Ads. Nasza reklama może uczestniczyć w aukcjach prywatnych w ustaloną wcześniej ograniczoną grupą odbiorców. Nie są to de facto aukcje w klasycznym modelu RTB, a takie, w których obecność na określonych stronach jest z góry ustalona.
Spis treści
Czytasz teraz:
Google Marketing Platform
- Dlaczego Google Marketing Platform?
- W jaki sposób usługa Search Ads 360 łączy się z wyszukiwarkami?
- W jaki sposób Search Ads 360 są śledzone konwersje i zachowania użytkowników?
- Display & Video 360 – co to jest?
- RTB – jak działa?
- Display & Video 360 – dlaczego wybrać?