Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Brak komentarzy

Kursy i szkolenia marketingowe – jak wybrać?

kursy i szkolenia marketingowe

Szukasz sprawdzonego szkolenia marketingowego? Zastanawiasz się nad wyborem kursu z marketingu internetowego dla swojego zespołu? Choć na liczbę dostępnych szkoleń w sieci nie można narzekać, to nadal wybór dobrego i sprawdzonego kursu nie należy do najłatwiejszych. 

  • Większość kurów różni się dostępnością (online, stacjonarnie), poziomem zaawansowania oraz zakresem tematycznym – to proste cechy, na podstawie których możemy już na wejściu porównać szkolenia i dopasować do swoich potrzeb i oczekiwań.
  • Warto wybierać szkolenia, które są na bieżąco aktualizowane o najnowsze kanały, narzędzia i informacje.
  • Marketing internetowy to szeroka dziedzina. W jej ramach możemy wyróżnić np. szkolenia z content marketingu, SEO, z tworzenia kampanii Google Ads, działań organicznych i płatnych na Facebooku i Instagramie, a także z optymalizacji czy analityki strony i UX. 

W Akademii Verseo pojawiło się już kilka praktycznych kursów z marketingu internetowego! Zajrzyj tam prędko i sprawdź czy znajdziesz coś dla siebie!

Zewsząd słyszymy o nowych rozwiązaniach, narzędziach i automatyzacji działań, dlatego, na pierwszy rzut oka, może być trudno ocenić jakość szkolenia oraz to, czy pokrywa się ono z realną praktyką w marketingu. Szukając bowiem szkolenia z zakresu marketingu internetowego chcemy uzyskać jak najświeższe informacje i praktyczne wskazówki działania, do wdrożenia od zaraz. Dlatego wybierając kurs marketingowy, warto kierować się kilkoma zasadami. Jakimi? Przedstawiamy je poniżej!

Kiedy warto zainwestować w dobry kurs digital marketingu?

Marketing internetowy jest na tyle szeroką dziedziną, że trudno jest przeszkolić się z całego jego zakresu. Warto na wstępie wytypować najsłabiej obeznane tematy, określić poziom swojej wiedzy z konkretnych kanałów i dopiero w tym kierunku szukać kursu digital marketingu. Kiedy warto wspomóc się szkoleniami? Oto historie osób, z którymi możesz się utożsamić.

szkolenie marketingowe
  • Ty również świetnie piszesz teksty blogowe i reklamowe, wiesz dokładnie gdzie należy wstawić przecinki i od kilku lat prowadzisz konta swojej firmy w mediach społecznościowych? Twój biznes się rozwija, a Ty czujesz, że przyszedł czas na wypróbowanie płatnych opcji? W tym przypadku może przydać Ci się kurs z reklamy na Facebooku i Instagramie. (takowy już niedługo zagości w Akademii wiedzy Verseo – zapisz się, by być na bieżąco z nowymi kursami, które będą się tam pojawiać!)
kurs marketingowy sklep internetowy
  • A może Ty też prowadzisz sklep internetowy? Zarządzasz stroną www, mediami społecznościowymi, a nawet reklamami w Google. Wszystko wskazuje na to, że sprzedaż idzie coraz lepiej. Skąd jednak ta pewność? Kiedy zdarzają się gorsze dni zastanawiasz się, które z działań nie przynoszą zamierzonych efektów? Z pomocą może przyjść kurs analityki internetowej
kurs marketingowy google ads i facebook ads
  • O Tobie również można powiedzieć, że wiesz dobrze co w marketingowej trawie piszczy? Prowadzisz, optymalizujesz i analizujesz kampanie reklamowe? Chcesz wejść jednak na wyższy poziom i zacząć sprawnie implementować kody śledzące konwersje – zarówno Pixel Facebooka, jak i zdarzenia standardowe i niestandardowe? Praktyczne szkolenie z Google Tag Manager będzie dla Ciebie jak znalazł!

W każdej dziedzinie możemy rozszerzyć zakres swoich kompetencji, wyeliminować niewiadome i wreszcie sprawnie, bez cienia wątpliwości, posługiwać się narzędziami marketingowymi, by podejmować decyzje zwiększające sprzedaż czy rozpoznawalność marki w sieci!

Kurs marketingu internetowego – czym warto kierować się przy wyborze?

  1. Kto prowadzi szkolenie?

Co wiesz o osobie prowadzącej szkolenie? Skąd się o niej dowiedziałeś? Czy jest to tylko samozwańczy ekspert ds. szkoleń czy może prawdziwy wyjadacz z branży? Sprawdź dokładnie kim jest szkoleniowiec i jakie doświadczenie posiada. Jeśli chcesz zgłębić tajniki bardzo technicznych praktyk, które wymagają doświadczenia z różnymi przypadkami oraz klientami, nie wybieraj kursu od specjalisty, który na co dzień zajmuje się innymi zagadnieniami, a w szkoleniu tylko wspomni o tym, że istnieją też bardziej zaawansowane rozwiązania. 

Postaw na eksperta. Uwaga! Niekoniecznie gwiazdę branży marketingowej. Zwróć uwagę na to czy dany ekspert rzeczywiście na co dzień zajmuje się daną tematyką, czy realizuje projekty, które wymagają od niego lub od niej specjalistycznej wiedzy oraz, co ważne, czy możesz znaleźć gdzieś potwierdzenie, że tą wiedzę potrafi przekazać. Na co warto zwrócić uwagę?

  • certyfikaty, które posiada prowadzący szkolenie,
  • specjalizację – w jakich obszarach działa? Czy prowadzi szkolenia z działań organicznych czy z płatnych?
  • dla ilu i jakich klientów świadczy swoje usługi? Czy miała / miał czas i możliwości zdobyć odpowiednie kompetencje?

Na samym początku, nie sugeruj się jeszcze opiniami innych użytkowników – na nie poświęcimy punkt 7. Na początku sprawdź czy wiedza i doświadczenie eksperta prowadzącego szkolenie, będą Tobie pasować.

New call-to-action
New call-to-action
  1. Plan szkolenia marketingu internetowego

Co znajdziesz w środku? Jakie tematy i w jak szerokim zakresie będą omawiane podczas kursu? Mają kilka różnych propozycji do wyboru warto porównać plany szkoleń oraz to jak szeroko interesujące nas zagadnienia będą omawiane. Na co warto zwrócić uwagę?

  • liczba czy czas trwania lekcji,
  • czy szkolenie zawiera zarówno teorię, aktualne informacje jak i praktyczne wskazówki oraz ukazuje pracę na “żywym organizmie”?
  • na jakim poziomie zostaną wyjaśnione dane kwestie – czy jest to szkolenie dla początkującego w temacie czy eksperta szukającego solidnej dawki praktyki?

Zwróć uwagę na to czy opisane są poszczególne lekcje kursu. Sprawdź czy przyda Ci się cały zakres czy zależy Ci jedynie na pewnym fragmencie, którego wyjaśnienie możesz uzyskać z innego źródła. 

  1. Teoria czy praktyka?

Oczywiście żeby zacząć działać potrzebujemy wiedzieć jak. Wszelkie wskazówki i dobre praktyki mile widziane są na samym początku. Niemniej jednak szkolenie z działania np. w mediach społecznościowych czy tworzenia kampanii reklamy marketingu internetowego powinno zawierać również czas na praktykę. Na co warto zwrócić uwagę?

  • czy każda część teoretyczna szkolenia jest zakończona częścią praktyczną, w której wyjaśnione wcześniej kwestie są dokładnie pokazane np. w systemie czy w narzędziu?
  • jak wygląda dostęp do narzędzi, które będa omawiane podczas kursu? Czy są to narzędzia darmowe i ogólnodostępne?
  • czy w Twojej firmie na co dzień wykorzystujesz dane narzędzia i będziesz mieć możliwość ćwiczenia na swoim przykładzie?
  1. Dostęp do źródła aktualnych informacji

Narzędzia i systemy, z których korzystają specjaliści ds. marketingu internetowego są ciągle uaktualniane. Dodawane są nowe funkcje i ulepszenia. Jeśli prowadzący kursy ma do nich bezpośredni dostęp i czerpie wiedzę z głównego źródła, to znak, że warto mu zaufać. Na co warto zwrócić uwagę?

  • czy firma, którą reprezentuje szkoleniowiec lub też sam szkoleniowiec posiada partnerstwa z największymi firmami operującymi w branży marketingu internetowego?
  • czy posiada aktualne certyfikaty i potwierdzenia umiejętności od wiarygodnych instytucji?
  • czy praktyki, których uczy podczas kursu znajdują już gdzieś zastosowanie?

Jeśli na pierwszy rzut oka trudno z opisu szkolenia wyczytać te informacje, warto skontaktować się z osobą prowadzącą szkolenie lub firmą szkoleniową, by dopytać o interesujące nas informacje i potwierdzić użyteczność kursu. Tę praktykę warto stosować szczególnie wtedy kiedy nasz poziom wiedzy na temat danego zagadnienia jest na tyle wysoki, że jesteśmy w stanie zainwestować więcej pieniędzy w zdobycie kolejnych umiejętności i chcemy odbyć kurs na satysfakcjonującym nas poziomie. 

  1. Forma szkolenia marketingu internetowego

W jakiej formie zostanie poprowadzone szkolenie? Czy jego cena odzwierciedla też jego formę? Jakie formy szkoleń marketingowych możesz spotkać?

  • Szkolenie stacjonarne z wybranego tematu – to szkolenie, którego plan jest już odgórnie ustalony – wiemy jakie zagadnienia zostaną poruszone i jaki będzie zakres szkolenia. Dodatkowo na sam koniec uzyskamy na pewno możliwość zadawania pytań – często pytania te będą musiały mocno nawiązywać do tematu i nie wybiegać w zbyt zaawansowane kwestie. Możemy zostać również poproszeniu o sporządzenie listy pytań jeszcze przed szkoleniem. Wszystko zależy od prowadzącego oraz czasu szkolenia.
  • Szkolenie dedykowane stacjonarne – to szkolenie w całości dostosowywane jest do potrzeb i oczekiwań zamawiającego. Często grupa kursantów jest mniejsza, a omawiane kwestie bardziej zaawansowane i dopasowane do konkretnych przypadków czy problemów z jakimi mierzą się kursanci. 
  • Szkolenie online – oczywiście wiele szkoleń, nawet dedykowanych, obecnie przybiera formę online’ową. Pod pojęciem szkolenia online rozumiemy jednak szkolenie wykupywane na stronie i dostępne “od ręki”. Nagrane jest bowiem już wcześniej przez specjalistę, dopracowane są odpowiednie nagrania i dodane dodatkowe materiały. Minusem może być brak możliwości zadawania pytań czy opracowania konkretnego przypadku czy problemu. Możemy jednak rozpocząć i zakończyć daną lekcję kiedy tylko mamy na to czas i ochotę.

W tym przypadku wybór jest całkiem prosty. Masz trochę czasu i chcesz omówić konkretne problemy, z którymi się mierzysz w pracy? Poszukaj odpowiedniego szkolenia dedykowanego. Chcesz uczyć się po godzinach i poznać dobre praktyki oraz rozwiązania przydatne w Twojej codziennej pracy – wybierz szkolenie online. Dostęp 24h/7 gwarantowany, a Ty możesz uczyć się nawet w pociągu o 6 rano lub w knajpce czekając na znajomego. 😊 

  1. Materiały dodatkowe

Nie zawsze konieczne, jednak mogą znacznie wspomóc naszą naukę i stanowić wartość dodaną. Jakie typy materiałów dodatkowych możemy spotkać najczęściej?

New call-to-action
New call-to-action
  • prezentacje omawiane na szkoleniu,
  • dodatkowe prezentacje szerzej omawiające tematy poruszane podczas kursu,
  • checklisty,
  • materiały do pobrania wykorzystane w części praktycznej,
  • plany z rozpisanymi krokami, by móc przejść praktyczną część jeszcze raz w domowym zaciszu,
  • karty pracy,
  • dostęp do bazy wiedzy,
  • dostęp do prywatnych grup, dzięki którym poznamy więcej kursantów i będziemy mieli możliwość wymienić się spostrzeżeniami czy doświadczeniami,
  • quizy, testy czy łamigłówki pomagające utrwalić nabytą wiedzę,
  • i więcej!

Niektóre szkolenia wręcz wymagają dodatkowych materiałów, by w pełni dostarczyć kluczowych informacji i zaspokoić ciekawość kursantów o dodatkowe smaczki. Wybierając szkolenie sprawdź czy otrzymasz coś więcej niż tylko nagranie video (które oczywiście w wielu przypadkach może wystarczyć – wszystko zależy od tematyki i zakresu kursu).

  1. Opinie

Zamieszczanie opinii to bardzo popularna praktyka szczególnie na stronach z kursami marketingowymi. Dają one nowym zainteresowanym poczucie bezpieczeństwa i wstępnie zapewniają o jakości kursu. Niemniej jednak weź pod włos kilka opinii zanim wykupisz dostęp do kursu. Weź pod uwagę szczególnie swoje oczekiwania oraz swój poziom opanowania tematu. Nie każda dobra opinia wynosi szkoleniowca na piedestał, a zła zupełnie skreśla i skazuje na zapomnienie. Czasami oczekiwania danego kursanta są inne, czasami sposób prowadzenia, głos czy brak wyczekiwanej informacji powodują, że osoby oceniają kurs gorzej. I w drugą stronę. Wielkie show, świetna prezentacja i kilka informacji, o których nikt wcześniej nie wiedział nie czynią z danego kursu najlepszego jaki jest dostępny w sieci. Dlatego podejmij decyzję o wykupieniu kursu na podstawie kilku czynników. 

  1. Kto skorzystał ze szkolenia? 

Ten punkt łączy się trochę z poprzednim o opiniach. Jeśli na stronie widnieją opinie kursantów, sprawdź jakie stanowiska oni zajmują oraz jakie funkcje sprawują w firmie. Sprawdź czy np. kurs z Facebooka nie ocenia dopiero co wchodzący do branży marketingowej student, a Ty od 2 lat prowadzisz kampanię dla firmy i szukasz solidnej dawki praktyki, lub też w drugą stronę. Być może większość opinii dodawanych jest przez specjalistów, którzy oczekiwali tylko technicznych wskazówek, a Twój poziom na razie nie pozwala Ci na tak zaawansowaną praktykę i wolisz rozpocząć od prostszych zagadnień. 

  1. Cena

Stosunkowo subiektywny punkt – dla jednych omawiane w kursie zagadnienia będa tak proste, że uznają dany kurs za nie wart swojej ceny. W opinii innych, ten sam kurs umożliwi im posłuchanie fachowca i szybkie przyswojenie tematu, za co będą w stanie zapłacić. Niemniej jednak, decydując się na zakup kursu oceń stosunek omawianych w nim tematów, dodatkowych materiałów oraz doświadczenie eksperta prowadzącego szkolenie do ceny.

Szkolenia digital marketingowe, które mogą Cię zainteresować

W Verseo współpracujemy z największymi firmami i systemami marketingu internetowego na świecie. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak trudno znaleźć wartościowe materiały i kursy, które ulepszą pracę specjalistów marketingu i pozwolą firmie podejmować lepsze decyzje. Decyzje bazujące na wiedzy i doświadczeniu praktyków, którzy przedstawiają realne case studies podczas szkoleń. Sami niejednokrotnie korzystaliśmy ze szkoleń innych firm – czasem nasi eksperci byli bardziej, a czasem, mniej zadowoleni. Postanowiliśmy więc nie oglądać się na innych i zebrać całą wiedzę i doświadczenie naszych specjalistów, by przekazać ją w formie jak najbardziej praktycznych szkoleń marketingowych online. 

Google Ads, Google Analytics, Youtube Ads, Facebook Ads, pozycjonowanie stron, Linkedin, Instagram – to kanały, na których zjedliśmy już zęby. Cały czas testujemy, chcemy więcej, chcemy lepiej. Szukamy rozwiązań, które są proste i skuteczne. 

W taki też sposób przekazujemy swoją wiedzę w kursach w Akademii wiedzy Verseo, do której Cię serdecznie zapraszamy. 

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

Odpowiada za realizację celów komunikacyjnych Verseo i ich przełożenie na cele biznesowe. Specjalizuje się w strategii oraz inbound marketingu, gdzie efektywność pracy wyznaczają nowe leady i pukający do drzwi klienci. Tworzy angażujący content marketing (wpisy na blogu, poradniki, publikacje w social mediach, social selling na Linkedin, video marketing oraz działania seo). W pracy nie rozstaje się z HubSpotem, dzięki któremu automatyzuje działania, analizuje ich efektywność i testuje rozwiązania. Z chęcią przybliża ten system klientom Verseo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany