Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Reklama gabinetu kosmetycznego – 3 pomysły!

Reklama gabinetu kosmetycznego

Konkurencja na rynku usług kosmetycznych jest ogromna, dlatego nie można czekać aż nas zmiecie z rynku. Należy być zawsze o jeden krok do przodu i poświęcić trochę wysiłku na odpowiednie działania reklamowe. Nie odkładaj tego na jutro, nie szukaj wymówek i nie narzekaj na ceny reklam, ponieważ dobra skuteczna reklama zwróci się z nawiązką. Reklama małego biznesu rządzi się swoimi prawami i nie ma sensu wyrzucać pieniędzy na reklamę w prasie czy na telebimach lub banery i plakaty powieszone  w mieście, ponieważ są to narzędzia reklamowe, które sprawdzają się w przypadku większych firm, które chcą zainwestować w rozpoznawalność marki, pracują nad zbudowaniem pozytywnego wizerunku firmy. A zatem – reklama gabinetu kosmetycznego – jak to zmalować?!

Ulotki reklamowe

Wydrukowanie oraz kolportaż ulotek reklamowych jest bardzo starym i nadal sprawdzonym sposobem na reklamę małego biznesu.

Ulotka ma być zaprojektowana, w taki sposób, żeby:

  • forma była przejrzysta, czytelna;
  • nie zabrakło na niej danych teleadresowych oraz adresu strony internetowej;
  • nie była przeładowana informacjami, dlatego zastanów się jaką chcesz wypromować usługę lub wydarzenie i skoncentruj się na tym;
  • miała dobre zdjęcie lub kilka zdjęć, zastanów się co będzie lepiej się prezentować;
  • była dopracowana w każdym szczególe, bez błędów, literówek;
  • zawierała kupon rabatowy, który pozwoli na przyciągnięcie klientek.

Do kolportażu ulotek warto zatrudnić kogoś, kto po odpowiednim przeszkoleniu z tego co możemy zaoferować w gabinecie dostarczy ulotki do osób wyłowionych z tłumu (zadbane kobiety) w rejonie w którym znajduje się gabinet kosmetyczny.

Reklama gabinetu kosmetycznego w Internecie

Mamy XXI wiek i wiele osób korzysta z Internetu, jeżeli szuka konkretnej usługi, dlatego nie może zabraknąć naszej obecności w Internecie.

  • powinieneś mieć swoją stroną internetową, na której informuje o swoje ofercie, o promocjach, programach lojalnościowych;
  • Świetne byłoby prowadzenie swojego bloga, na którym można umieścić artykuły o zabiegach, które wykonuje gabinet, o sprzęcie, czy o nowinkach rynkowych;
  • witryna powinna być w odpowiedni sposób pozycjonowana, żeby znajdowała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce;
  • na Facebooku i Instagramie, gdzie kobiety szukają inspiracji do swoich stylizacji;
  • świetną formą reklamy, która przynosi szybkie efekty i można ją śmiało polecić firmie, która startuje na rynku jest płatna reklama w wyszukiwarce Google tj. Google Adwords; reklama jest bardzo skuteczna i polega na tym, że płatne wyniki wyszukiwania pojawią się w specjalnym miejscu na stronie wyszukiwarki obok zwykłych wyników wyszukiwania, które są uzyskiwane na podstawie algorytmów wyszukiwarki;
  • mailing i newslettery, to także bardzo dobra forma reklamy, dlatego od klientów warto uzyskać adres e-mail, dzięki czemu będziemy mogli na bieżąco informować o obecnych promocjach, nowych usługach itd.
  • można także rozważyć ogłoszenia na lokalnych portalach, co się zwykle sprawdza w niewielkich miejscowościach.

Programy lojalnościowe, polecenia

W promocji i reklamie gabinety kosmetycznego doskonale sprawdzą się wszelkiego typu programy lojalnościowe. Można w zależności od ceny oferowanego zabiegu, zaproponować co piąty lub co dziesiąty zabieg gratis, albo na przykład po piątym zabiegu zaoferować gratis inny zabieg, co pozwoli na zapoznanie się klientce z inną ofertą gabinetu.

Każdy, który prowadzi gabinet zdaje sobie sprawę, że najlepszą formą reklamy jest polecenie przez zadowolonego klienta. Można wspierać system poleceń i zaproponować zadowolonej klientce, że za polecenie kolejnym osobowym naszego gabinetu sama uzyska rabat. Usatysfakcjonowany klient zwykle sam poleca zakład swoim znajomy, a wsparcie tego systemu spowoduje, że do naszego gabinetu trafi więcej nowych klientek.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Zalety Google AdWords
Redakcja

Zalety Google AdWords – poznaj je z najlepszych stron! Najpopularniejszą wyszukiwarką w Internecie jest Google. To z niej każdego dnia […]

Video content marketing – czy warto go wdrożyć do promocji biznesu?
Dominika Mączka

Video content marketing to wciąż nowy sposób na to, żeby zdywersyfikować swoje działania promocyjne i wyjść naprzeciw zmieniającym się trendom […]

Co to jest Google Doubleclick
Joanna Michalska

Praca przy kampaniach AdWords to ogrom pracy związanej z m.in. tworzeniem kampanii, jej optymalizacją, ustaleniem stawek i wprowadzaniem zmian. Ilość […]

Specjalista Google AdWords – kto to i jak wybrać?
Martyna Mikołajczak

Certyfikowany Specjalista Google AdWords – jak wybrać tego jedynego? 🙂 W dobie tak ogromnej popularności Internetu – z którego korzysta […]

Jak połączyć konto Google Merchant Center z Google AdWords?
Patrycja Krawczyk

Kampania produktowa Google Merchant Center jest niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem dla każdego sklepu internetowego. GMC ma znaczną przewagę nad siecią wyszukiwania […]

Ile kosztuje reklama w Google?
Monika Dudek

Dowiedz się ile kosztuje reklama w Google! Kampania Google AdWords jest narzędziem, dzięki któremu dotarcie do potencjalnego klienta jest natychmiastowe. […]