Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Social media w 2017 roku

Social media w 2017 roku - zdjęcie nr 1

Social media w 2017 roku - zdjęcie nr 2

Social Media w 2017 – podsumowanie

Koniec roku to tradycyjnie sezon rankingów, zestawień i podsumowań mijających 365 dni. Po prostu trudno wyobrazić sobie grudzień bez nich. W tym kontekście mamy dla Was tekst związany z social media. Prawdopodobnie najdynamiczniejszy kanał komunikacji z klientami nie mógł pozostać pominięty! 

NowyMarketing wspólnie z ekspertami podsumował właśnie rok 2017 w social mediach. O sukcesach i porażkach, trendach i wyzwaniach oraz najlepszych akcjach promocyjnych kończącego się roku opowiedział Artur Kwieciński – nasz New Business Manager. Nie pozostaje nam nic innego jak zaprosić do lektury podsumowania roku social media!

A tak Artur widzi mijający rok przez pryzmat social media

Najważniejsze wydarzenie social media?

„Zdecydowanie najważniejszym wydarzeniem jest włączenie aplikacji Messenger do miejsc docelowych, na które możemy kierować reklamy w systemie Facebook Ads. Messenger wykorzystywany przez ponad miliard użytkowników ustępuje jedynie komunikatorowi WhatsApp, który również należy do Facebooka.”

Najważniejsza zmiana?

„Facebook Analytics. Mierzenie efektywności kampanii z wykorzystaniem narzędzia największego konkurenta (Google Analytics) musiało się tym skończyć. Znaczne różnice związane z atrybucją konwersji sprawiały, że analiza danych i wykorzystywanie ich do optymalizacji działań obarczone były marginesem błędu.”

Najciekawszy trend?

„W 2016 roku w aplikacji Messenger pojawiły się boty dające możliwość automatyzacji komunikacji z klientami z wykorzystaniem tej platformy. Rok 2017 to dynamiczny rozwój tego rozwiązania i udoskonalanie AI, które w tym momencie pozwala na zoptymalizowanie zasobów czasowych przeznaczanych dotąd na obsługę narzędzia. Połączenie botów z dostępnością reklam w Messengerze może okazać się kolejnym krokiem milowym.”

Największa porażka social media?

„Największą porażką związaną z marketingiem w mediach społecznościowych jest tempo, w jakim Facebook ucieka reszcie stawki. Twitter i Linkedin nie wdrożyły żadnych istotnych rozwiązań, które miałyby powstrzymać ten trend. Jedynie Snapchat próbuje wprowadzać innowacje, które jednak niemal natychmiast są z powodzeniem kopiowane na Facebooku i Instagramie.”

Największy sukces?

„Największym sukcesem może pochwalić się lider rynku social media, czyli Facebook, który w tym roku przekroczył liczbę 2 miliardów użytkowników. Jest to ponad połowa użytkowników Internetu na świecie. To imponująca wartość, tym bardziej że każdego dnia ponad 1,37 miliarda użytkowników korzysta z Facebooka, z czego ogromna większość to osoby korzystające z urządzeń mobilnych. Dla porównania liczba użytkowników YouTube to 1,5 miliarda osób.”

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany