Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama biura podróży w internecie
Zamknij
Chyba każdy lubi jeździć na wakacje i z ogromną niecierpliwością oczekuje tego upragnionego okresu w roku, kiedy to wreszcie będzie mógł na nieco dłużej odejść od biurka, wyłączyć telefon służbowy, a swój wolny czas poświęcić słodkiemu lenistwu, kąpieli na egzotycznej plaży, górskiemu trekkingowi, czy też innej, ulubionej formie wakacyjnej rozrywki. Aby te upragnione i wyczekiwane wakacje były jak najlepsze, naprzeciw potrzebom turystów wychodzą biura podróży. Oferują one mnóstwo różnych destynacji, hoteli, sposobów spędzania wolnego czasu, szyją oferty na miarę klientów, organizują wyjazdy grupowe, dla singli, czy też rodzin z dziećmi. W swoich katalogach przedstawiają opcje all inclusive, wycieczki objazdowe, wakacje w siodle oraz wiele wiele innych możliwości. Czy reklama biura podróży może to wszystko pogodzić? Oczywiście!
Reklama biura podróży
W związku z bardzo intensywnym rozwojem turystyki na rynku pojawia się coraz więcej biur podróży konkurujących ze sobą o urlopowiczów. Firmy turystyczne prześcigają się zarówno w liczbie, jak i jakości ofert wyjazdowych, a jednocześnie szukają nowych możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Dostępne wycieczki prezentują już nie tylko w formie wydruków przyklejonych do szyb biura lub przepastnych katalogów pełnych pięknych zdjęć hoteli, palm i roześmianych turystów, ale – tak samo jak inni usługodawcy – z promocją przenoszą się do internetu. W internecie bowiem mogą trafić do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów, którzy aktywnie poszukują dostępnych opcji, luźno przeglądają strony o tematyce podróżniczej lub jakiś czas temu odwiedzili już stronę danego biura i przeglądali na niej jakieś konkretne destynacje.
Możliwości reklamowania biura podróży w sieci jest wiele, a w niniejszym poście przedstawię jak można to zrobić za pomocą Google Ads – korzystając z 3 podstawowych w tym przypadku typów kampanii.
Google Ads, to najpopularniejszy system reklamowy, który umożliwia promowanie produktów oraz usług w sieci przy pomocy reklam tekstowych, produktowych, graficznych oraz wideo. W ramach Google Ads, różnego typu reklamy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania Google, w sieci reklamowej, w serwisie YouTube, skrzynce pocztowej Gmail oraz w aplikacjach mobilnych.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Dzięki szerokim możliwościom, jakie daje Google Ads, promocja biura podróży w internecie jest bardzo skutecznym posunięciem, gdyż z reklamami można dotrzeć do ogromnej liczby internautów niezależnie od tego czy są oni już na etapie poszukiwań, czy też będą je planowali dopiero za jakiś czas.
Jak zatem wybrać odpowiedni typ promocji i przygotować skuteczną reklamę biura podróży w sieci?
Tak, jak zwykle, najlepszą odpowiedzią na to pytanie będzie: “To zależy”. Otóż wszystko zależeć będzie m.in. od budżetu, zasięgu kampanii oraz celu marketingowego. Mając do dyspozycji wszystkie dobra Google Ads, wykorzystać można następujące typy reklam:
Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania:
Reklamy tekstowe wyświetlane są w odpowiedzi na wpisane do wyszukiwarki słowa kluczowe. Tym sposobem, biuro podróży może reklamować swoją ofertę w oparciu o:
- wybraną destynację, np. wakacje w Grecji, urlop w Chorwacji, wycieczka do Maroko,
- rodzaj wakacji, np. Włochy wakacje all inclusive, Hiszpania wakacje samolotem,
- czas wakacji/zakupu, np. Portugalia last minute, Cypr lato 2020,
- preferowaną aktywność/udogodnienia, np. Polska wakacje hotel z basenem,
- konkretne biuro podróży, np. wakacje 2020 tui, itaka wakacje 2020, itd.
Możliwości co do wyboru słów kluczowych jest wiele. Wszystko zależy od preferencji, oferty oraz budżetu reklamodawcy. Wykorzystując reklamy tekstowe należy jednak pamiętać o tym, że zarówno słowa kluczowe, jak i treści reklam powinny być zawsze aktualne – za wszelką cenę należy unikać wyświetlania nieaktualnych ofert, np. rozpoczętych już turnusów lub sezonowych opcji, których termin minął.
W związku z tym, że reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlane są osobom, które aktywnie poszukują konkretnych opcji, koniecznie trzeba przedstawić w ich treści najważniejsze zalety oferty. W przypadku biur posiadających szeroką ofertę wyjazdów może to wymagać dużego nakładu pracy i bardzo częstych aktualizacji treści oraz regularnej podmiany słów kluczowych, warto jednak zadbać najwyższą jakość kampanii, gdyż byle jakie i ogólne slogany mogą nie przynieść spodziewanego efektu.
Reklamy graficzne w sieci reklamowej:
Reklamy graficzne wyświetlane są internautom, którzy spędzają swój czas w sieci poza wyszukiwarką, tj, przeglądają inne witryny. Dzięki szerokim możliwościom kierowania reklam banerowych, biura podróży mają możliwość zaprezentowania swojej oferty nie tylko tym, którzy szukają określonych haseł w wyszukiwarce, ale także internautom, którzy odwiedzają np. strony o tematyce wakacyjno-podróżniczej (zrzeszone w sieci reklamowej Google). Tym sposobem, piękne i zachęcające do odwiedzenia danej destynacji banery można kierować m.in. do osób:
- o określonej płci i w określonym przedziale wiekowym, np. kobiet w wieku 35-54, jeżeli okazałoby się, że to one najczęściej korzystają z wakacyjnych ofert SPA,
- które przeglądają konkretne witryny, np. fly4free.pl, gdzie szukają promocji na loty i hotele,
- które odwiedzają strony związane z szeroko pojętą turystyką, np. te dotyczące noclegów, nurkowania, parków rozrywki, a nawet wynajmu samochodów,
- o których (dzięki ich zachowaniu w sieci) wiadomo, iż są zainteresowane podróżami, np. lubią podróżować z rodziną lub są miłośnikami plażowania, itd.
W ramach sieci reklamowej korzystać można też z remarketingu. Remarketing, to opcja pozwalająca wyświetlać reklamy graficzne tym osobom, które już jakiś czas temu odwiedziły stronę reklamodawcy i przeglądały ofertę wakacji np. na poprzedni rok.
O ile to technicznie możliwe, remarketing umożliwia też powrót z reklamą do osób, które już raz skorzystały z oferty biura podróży, np. dokonały rezerwacji online, a także do tych, które rozpoczęły ten proces, ale go nie sfinalizowały. Odpowiednio przygotowane banery, a zwłaszcza te oferujące drobną zniżkę lub inne udogodnienie, mogą skutecznie zachęcić internautów do ponownego zakupu lub jego finalizacji.
Banery reklamowe, tak samo, jak w przypadku reklam tekstowych należy regularnie aktualizować i dbać o to, aby przedstawiane na nich ceny/daty/destynacje były zawsze aktualne.
Reklamy wideo w sieci YouTube:
Coraz więcej internautów szuka nie tylko opinii tekstowych o miejscach, do których się wybierają oraz biurach podróży, z których korzystają, ale w ramach research’u, korzysta właśnie z YouTube i filmów umieszczanych w jego czeluściach. Wideo ma bowiem to do siebie, że zdradza nieco więcej szczegółów niż zdjęcie, które najpewniej zostało poddane porządnej przeróbce. Co więcej popularni ostatnio vlogerzy i inni podróżnicy chętnie dzielą się wskazówkami dotyczącymi miejsc wartych odwiedzenia, prezentują najlepsze knajpy w danej lokacji, czy też radzą co najlepiej ze sobą zabrać w wybrane miejsce.
Dlatego właśnie biura podróży coraz częściej pojawiają w serwisie YouTube.
Prowadzą tam swoje własne kanały, na które regularnie wstawiają coraz to nowe, soczyste spoty reklamowe oraz korzystają z najpopularniejszych dostępnych tam formatów reklam, czyli:
- True View in Stream – krótkich filmów reklamowych, wyświetlanych przed, w trakcie lub po oglądanych przez internautów filmikach. Kliknięcie w taki spot pozwala na przejście do kanału lub na stronę www reklamodawcy celem pozyskania szczegółowych informacji o ofercie,
- True View Discovery – banerach reklamowych, wyświetlanych ponad propozycjami kolejnych filmów lub w wynikach wyszukiwania YT. Kliknięcie w taki baner pozwala na wyświetlenie filmu reklamowego.
Reklamy wideo w YouTube wyświetlane są internautom w sposób niemal identyczny, jak kierowane są banery w sieci reklamowej – w oparciu o dane demograficzne, zainteresowania odbiorców, tematykę filmów lub adresy URL konkretnych kanałów lub filmów. Są one najczęściej uzupełnieniem kampanii w wyszukiwarce lub tej, z sieci reklamowej. Doskonale sprawdzają się jako reklamy remarketingowe, aby osoby, które już były za stronie www biura, zachęcić do rezerwacji wakacji nie tylko treścią reklamy, ale też realnym przykładem tego, jak może wyglądać urlop w danym miejscu.
Reklama biura podróży – podsumowanie
Oczywiście trzy opisane powyżej typy kampanii, to nie jedyna możliwość promocji biura podróży w internecie – opcji jest mnóstwo, a reklamy na Facebooku czy na LinkedIn nadają się na osobne wpisy w tym kontekście.
Jeżeli chcesz sprawić, aby Twoja oferta znalazła się w sieci, a reklama Twojego biura podróży przyniosła skuteczne efekty, koniecznie spróbuj Google Ads, a jeżeli nie wiesz jak – NAPISZ DO NAS!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.