Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Rodzaje targetowania w sieci reklamowej GDN

Rodzaje targetowania w sieci reklamowej GDN - zdjęcie nr 1

Rodzaje targetowania w sieci reklamowej GDN - zdjęcie nr 2

Reklama w sieci reklamowej ma wyjątkowy potencjał w zakresie pozyskiwania klientów. Warto więc wiedzieć więcej na temat reklamy w sieci reklamowej i możliwości jej kierowania.

Co to jest sieć reklamowa?
Sieć reklamową stanowi ponad dwa miliony stron internetowych, aplikacji czy filmów, w których jest możliwość wyświetlania reklam graficznych i tekstowych Google AdWords. Dociera ona do ponad 90% użytkowników internetu na całym świecie, a w Polsce do ponad 96% na komputerach oraz ponad 82% na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu, że wydawcy udostępniają swoją powierzchnię reklamową możemy wyświetlać reklamy statyczne i dynamiczne w wielu formatach. W ramach sieci reklamowej istnieje możliwość bardzo precyzyjnego kierowania, aby móc wyświetlać reklamy w konkretnym kontekście (tj. „nauka języków obcych”), konkretnym odbiorcom (jak np. „entuzjaści aktywności na świeżym powietrzu” lub „miłośnicy samochodów wyścigowych i luksusowych”), czy w konkretnych lokalizacjach.

Jak można kierować reklamy w sieci reklamowej?

1. Kierowanie kontekstowe
Kierowanie kontekstowe polega na automatycznym dopasowaniu przez Google miejsc w sieci reklamowej w oparciu o wybrane przez nas słowa kluczowe czy tematykę witryn. Na podstawie tych informacji Google analizuje zawartość stron internetowych i pozwala dopasować do nich nasze reklamy.

2. Kierowanie na słowa kluczowe:
Kierowanie na słowa kluczowe zawiera się w kierowaniu kontekstowym. Wybierając konkretne słowa kluczowe np. „wakacje w Hiszpanii” nasze reklamy mogą być wyświetlane w różnego rodzaju serwisach zawierające wspomniane słówka.
FOTO 1

3. Kierowanie na tematy:
Polega na kierowaniu reklam na wiele stron o określonej przez nas tematyce. Ten rodzaj kierowania umożliwia docieranie do bardzo szerokiego zakresu witryn w sieci reklamowej i dzięki temu prezentować reklamy powiązane z oferowanymi przez firmy produktami czy usługami.
FOTO 2

4. Kierowanie na język i lokalizację:
Umożliwia wybór odpowiedniego języka oraz lokalizacji np. państwa, województwa czy miasta, gdzie chcemy wyświetlać reklamy.
FOTO 3

5. Kierowanie na miejsca docelowe:
W tym przypadku w odróżnieniu od kierowania kontekstowego, sami możemy wybrać konkretne miejsca docelowe w postaci stron internetowych, blogów, filmów, aplikacji i prezentować tam reklamy graficzne lub tekstowe.
FOTO 4

6. Kierowanie na odbiorców:
Ten typ kierowania pozwala wyświetlać reklamy wybranym grupom odbiorców, którzy odwiedzają witryny w sieci reklamowej. Dzięki temu możemy docierać do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili daną stronę internetową, poprzez utworzenie kampanii remarketingowej. Remarketing wyświetlany jest na podstawie zdefiniowanych wcześniej list odbiorców. Na urządzeniach użytkowników, którzy odwiedzili nasza stronę internetową zapisywany jest plik cookie, dzięki temu dane zidentyfikowanego użytkownika mogą być przechowywane aż do 540 dni.
FOTO 5

Można też wybrać odbiorców o podobnych zainteresowaniach, by docierać do większej liczby potencjalnych klientów.
Wyświetlanie reklam jest możliwe odbiorcom o podobnych zainteresowaniach, odbiorcom na rynku, podobnym odbiorcom lub na podstawie innych zainteresowań.
FOTO 6

7. Kierowanie według demografii:
Kierowanie demograficzne pozwala na kierowanie reklam według płci, grupy wiekowej lub stanu rodziny.
Dane demograficzne Google określa na podstawie historii odwiedzanych witryn i przypisywane są do konkretnej przeglądarki. Google posługuje się również danymi demograficznymi podawanymi przez internautów na przykład na portalach społecznościowych.
FOTO 7

8. Kierowanie na urządzenia:
Dzięki tej metodzie wyświetlamy reklamy osobom, które odwiedzają witryny sieci reklamowej, korzystając tylko ze smartfonów lub tylko z komputerów komputerów, albo jedynie z urządzeń z zainstalowanym Androidem czy też iOS. Co ciekawe, możemy nawet wybrać dokładne wersje systemów operacyjnych lub modele urządzeń.
FOTO 8

9. Łączenie metod kierowania
Bardzo częstą praktyką, która pozwala na jak najprecyzyjniejsze targetowanie reklam, jest łączenie metod kierowania.Celem łączenia różnego rodzaju metod kierowania jest pokazanie się odpowiednim grupom użytkownikom we właściwych miejscach i czasie.

10. Przykład zastosowanie kierowania reklam:
Jeśli prowadzisz salon fryzjerski w Szczecinie, możesz wyświetlać reklamy graficzne oraz tekstowe kobietom w grupie wiekowej 25-34 lub 35-44, wyłącznie w Szczecinie i promieniu 10km dookoła miasta np. na blogach i forach związanych z poradami stylistów, modą, fryzurami. Dzięki temu bardzo trafnie dotrzemy do naszych potencjalnych klientów i znacznie zwiększymy szansę ich pozyskania.

Dlaczego warto korzystać z sieci reklamowej?
FOTO 9

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany