Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto?

Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto? - zdjęcie nr 1

Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto? - zdjęcie nr 2

Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto?

Zamknij

Poznaj zalety Google Ads już teraz!

Ktokolwiek zapytany o najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, na pewno śmiało by przyznał, że jest nią Google. Obecnie najczęściej używane, niezawodne źródło informacji, w którym znajdziemy dosłownie wszystko: wiadomości ze świata, artykuły na interesujące nas tematy oraz produkty i usługi. Po wpisaniu danego słowa, frazy lub słowa kluczowego w ułamkach sekundy pojawiają się propozycje stron, od tych najbardziej pasujących do naszego wyszukiwania, do tych mniej. Oczywiste jest więc, że będąc właścicielem strony internetowej będzie nam zależało na tym, aby się znaleźć najwyżej w podpowiedziach Google. Dlatego warto poznać zalety Google Ads.

Dlaczego? Gdyż to te propozycje są najczęściej klikane przez użytkownika. Będąc więc wysoko w wyszukiwarce Google możemy mieć pewność, że nasz ruch na stronie, a co za tym idzie, liczba klientów, się zwiększy. Co ważne, podczas usilnej pracy nad zdobyciem jak najwyższego miejsca w Google należy pamiętać o możliwości dużo szybszego tam dotarcia, dzięki narzędziu Google Ads. Jeśli więc rozważasz zapoznanie się z nim i być może wykorzystanie w przyszłości, na pewno powinieneś poznać jego zalety!

Efektywna reklama w Google – zalety Google Ads

Na efekty pozycjonowania naszej strony w Google możemy czekać nawet kilka miesięcy.. Ich plusem jest jednak wysoki poziom zaufania użytkowników, którzy często klikają w jedne z pierwszych wyników organicznych omijając przy tym te sponsorowane. Niemniej jednak wyniki sponsorowane, czyli reklamy Google Ads pojawiają się na pierwszej stronie Google już na kolejny dzień. Dlatego wiele biznesów decyduje się na płatne rozwiązania, dzięki którym bardzo szybko może zauważyć efekty. Kampanie Google Ads pozwalają promować oferowane przez nas produkty lub usługi i dużo łatwiej kontrolować ich pozycję w wyszukiwarce.

Niestety, samo stworzenie kampanii nie gwarantuje jej powodzenia i oczekiwanych efektów. Z jednej strony Google Ads jest darmowym narzędziem, z którego każdy może korzystać, z drugiej strony jeśli zależy nam na świadomym działaniu i długotrwałych efektach warto zaufać fachowcom w tej dziedzinie i powierzyć działania agencji z doświadczeniem. Oczywiście będziemy musieli liczyć się wtedy z prowizją. Będzie to jednak niewielki wydatek biorąc pod uwagę pewność realizacji zamierzonych celów i otrzymany zysk. Bowiem doświadczenie w kwestii przeprowadzania kampanii Google Ads jest niezwykle ważne. W Verseo oprócz certyfikowanych specjalistów nad kampaniami czuwa platforma oparta uczeniu maszynowym – Verseo Campaign Manager (VCM), która bezustannie dostosowuje stawki i optymalizuje kampanie. Jeśli chcesz się przekonać co może dla Ciebie zrobić VCM, napisz do nas!

Więcej zalet Google Ads

Wiele osób obawia się, że internauci będą omijali wyniki sponsorowane i chętniej klikali w te organiczne. Jednak według statystyk Google – jest zupełnie odwrotnie! Reklamy pojawiają się w dobrze widocznych miejscach (na samej górze oraz samym dole strony) i praktycznie nie różnią się od wyników organicznych. Podczas wyszukiwania użytkownik na pewno chętnie kliknie w link, który najbardziej będzie mu odpowiadał. Dostosowanie treści oraz użycie odpowiednich rozszerzeń może go przekonać do kliknięcia właśnie w nasz link czyli do sprawdzenia właśnie naszej oferty.

Jakie inne zalety Google Ads jeszcze znajdziemy? Przede wszystkim nasze koszty są stosunkowo mierzalne i łatwo je określić na sam początek, chociażby korzystając z plannera słów kluczowych, który szacuje średni koszt kliknięcia oraz koszt reklamy przy użyciu danego słowa kluczowego. Przy większej konkurencji za dane słowo będziemy musieli zapłacić więcej aby znaleźć się wyżej niż inne strony. Możemy jednak skupić się na mniej popularnych słowach kluczowych, których koszt jest niższy a konkurencji znacznie mniej.Ostatecznie jednak najczęściej wybieraną metodą rozliczeń jest CPC – koszt za kliknięcie, gdzie płacimy tylko wtedy gdy użytkownik kliknie w naszą reklamę. Mamy także inne udogodnienia w Google Ads, takie jak możliwość ustawiania przedziału czasowego i dostosowania treści do danego okresu, jak np. Święta, Black Friday lub do zmian w pogody.

Co wybrać? – Reklamę Google Ads czy Pozycjonowanie?

Jedno nie wyklucza drugiego – i to jest najlepsze! Jeśli już pozycjonujesz swoją stronę z pozytywnym efektem nie znaczy to, że Google Ads nie jest dla Ciebie. Wręcz przeciwnie! Dlaczego? Połączenie działań mających na celu osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach organicznych oraz płatnej reklamy jaką jest Google Ads pozwoli Ci na dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców Twoich treści, a tym samym pozyskanie nowych klientów. Niektórzy użytkownicy klikają bowiem w treści w wynikach organicznmych a inni w te sponsorowane, najbardziej widoczne w wyszukiwarce Google.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany