Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Reklama w Internecie – pdf – poradnik dla reklamodawców

Reklama w Internecie – pdf – poradnik dla reklamodawców - zdjęcie nr 1

Reklama w Internecie – pdf – poradnik dla reklamodawców - zdjęcie nr 2

Skąd uzyskać informacje o reklamie w internecie

Reklama w internecie – PDF poradnik Adbook 2018 – to przystępnie zaprezentowane opracowanie dotyczące marketingu online. Z założenia Adbook ma być wydawany co roku – każdorazowo prezentując aktualny stan rynku reklamowego w kanale internetowym.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dlaczego firma Verseo przygotowała swój Adbook reklama w Internecie PDF? Jest to przede wszystkim projekt edukacyjny  – obszerne opracowanie omawia poszczególne typy oraz możliwości reklamy w Internecie i jest szczególnie pomocne dla osób, które próbują wybrać narzędzia reklamowe optymalne do swoich biznesów.

Zapoznajmy się więc z treścią Adbook 2018! Wtedy łatwiej będzie odpowiedzieć na pytanie – od czego zacząć naszą internetową kampanię reklamową. Formy reklamy omówione w Adbook 2018 reklama w Internecie – PDF poradnik zostaną w skrócie omówione poniżej – szczegóły mogą Państwo sprawdzić właśnie w tym periodyku firmy Verseo.

Reklama w sieci wyszukiwania

Reklama w sieci wyszukiwania to nic innego jak reklamowanie się w wyszukiwarkach internetowych. W tym wypadku najważniejsze jest wybranie odpowiedniej wyszukiwarki, takiej z której korzysta najwięcej użytkowników. Obecnie największy zasięg ma wyszukiwarka Google – zarówno w Polsce, jak i na świecie – to właśnie reklama w Google jest z tego powodu najskuteczniejsza.

Wyniki wyświetlane przez wyszukiwarkę Google dzielą się na płatne (związane z usługą Google AdWords) oraz bezpłatne, czyli wyniki organiczne i wyniki widoczne na mapach Google. Wskutek wdrożenia usługi Google AdWords link do strony reklamowanej wyświetla się zazwyczaj nad linkami z wynikami organicznymi wyszukiwania. Prawdopodobieństwo kliknięcia w link z reklamą jest bardzo duże. Internauci często ograniczają się do przeglądania pierwszej strony wyników wyszukiwania, a linki sponsorowane są obecnie wyświetlane w takiej samej formie jak wyniki organiczne – różnią się tylko niedużym zielonym napisem „reklama”. Wielu reklamodawców preferuje metodę rozliczenia w przypadku Google AdWords za klik. Oznacza to, że zapłacimy tylko, jeśli ktoś w link kliknie. By te kliki były maksymalnie efektywne ustawiamy odpowiednie słowa i frazy kluczowe, którymi potencjalny biorca reklamy będzie zainteresowany w danej chwili.

Reklama w sieci reklamowej

Reklama w sieci reklamowej to coś więcej niż reklama w wyszukiwarce bowiem nawet osoby nie korzystające z wyszukiwarek mają z nią styczność wielokrotnie w ciągu dnia. Sieć reklamowa to miliony witryn, aplikacji i filmów, w których są wyświetlane reklamy również dzięki usłudze Google AdWords. Sieć reklamowa obejmuje swoim zasięgiem ponad 90% użytkowników Internetu – to bezsprzecznie świadczy o potędze tego kanału reklamowego. Reklamy w sieci reklamowej są wyświetlane w tzw. witrynach partnerskich Google – w Polsce są nimi np.: Onet.pl, wp.pl, Interia.pl, goldenline.pl, demotywatory.pl, pudelek.pl i wielu innych – wszystkie osoby korzystające z tych portali będą miały styczność z reklamą, nawet jeśli nie używają przeglądarki Google. Sieć reklamowa to nie tylko tradycyjne portale ale także strony internetowe oraz wszelkie aplikacje mobilne.

Wielką zaletą sieci reklamowej jest możliwość wykorzystania wielu formatów reklam – tekstowych, graficznych, wideo – wybór jest naprawdę dla każdego, a ponadto:

  • niski koszt kliknięcia (często nawet niższy niż w przypadku reklamy w wyszukiwarkach),
  • dużo większe możliwości zapamiętywania (a co za tym idzie rozpoznawalność) reklam graficznych niż tekstowych,
  • możliwość budowy, utrwalania albo wręcz zmieniania wizerunku firmy,
  • umożliwienie prowadzenia sezonowych promocji,
  • zasięg – dociera do internautów przebywających poza siecią wyszukiwarek,
  • rozwiązanie umożliwiające ograniczenie liczby wyświetleń danej reklamy na pojedynczego odbiorcę (identyfikowanego po IP).

Zasady kierowania reklam w sieci reklamowej

W sieci reklamowej Google możemy ustawić kierowanie reklamy według następujących parametrów:

  • słowa kluczowe – wyświetlanie reklam nastąpi jedynie na stronach zawierających wybrane słowa kluczowe,
  • tematy – prezentacja tylko na stronach tematycznie związanych z przedmiotem reklamy,
  • język i lokalizacja – np. państwo, region, miasto,
  • listy remarketingowe,
  • odbiorcy o określonych preferencjach i zainteresowaniach,
  • kryteria demograficzne – płeć, wiek, dzieci itp,
  • urządzenia – komputery PC oraz urządzenia mobilne.

Reklama w internecie – PDF poradnik – opisuje poszczególne formy reklamy, wskazując ich zastosowanie i przewagi w tworzeniu kampanii reklamowych dla konkretnego typu przedsiębiorstwa.

Reklama na YouTube

Z uwagi na wielką liczbę odbiorców tego kanału, reklama wyświetlana przed filmami zyskuje coraz większą popularność. Obecnie dostępne są następujące formaty reklam video:

  • Reklama TrueView In-Stream – wyświetla się przed filmem, po zakończeniu albo w trakcie. Zawsze można przerwać oglądanie reklamy po 5 sekundach, natomiast reklamodawca ponosi koszt takiej reklamy w przypadku obejrzenia całego spotu reklamowego (przy dłuższych produkcjach reklamowych płatność jest naliczana po upływie 30 sekund);
  • TrueView Discovery – reklama zachęcająca do wyświetlania nowych filmów, która jest umieszczana obok filmów na YouTube;
  • Bumper Ads – króciutkie, maksymalnie 6-sekundowe reklamy wyświetlane przed, w trakcie lub po filmie – w tym wypadku opłata obejmuje każde 1000 wyświetleń.

Remarketing

Remarketing można określić jako wzmacnianie zainteresowania klienta, poprzez wyświetlanie reklam tym osobom, które już odwiedziły daną witrynę internetową. Wyświetlanie trafnych reklam (przygotowanych na podstawie dotychczasowej aktywności użytkownika w Internecie) pozwala uniknąć prezentowania reklam osobom absolutnie niezainteresowanym produktem lub usługą. Kilkakrotny kontakt z konkretną reklamą poprzedzony własnym poszukiwaniem produktu zdecydowanie zwiększa prawdopodobieństwo powrotu do porzuconej strony – zwiększa ruch na stronie docelowej poprzez dynamiczne przekierowanie internautów zainteresowanych danym asortymentem. Remarketing jest ponadto stosunkowo tanim narzędziem wspomagającym sprzedaż.

Sposoby prowadzenia kampanii w Internecie

Jak prowadzić kampanię reklamową? To zależy od celu i kwoty przeznaczonej na reklamę. Nawet przy niezbyt dużych środkach, warto skonsultować się z agencją – wtedy będziemy mieli obraz, na co (i w jakich okresach) możemy sobie pozwolić nie przekraczając ustalonego budżetu. Adbook 2018 Reklama w internecie – PDF poradnik – wskazuje możliwości i ułatwia zrozumienie mechanizmów reklamowych, ale dopiero profesjonalnie przeprowadzona kampania przyniesie oczekiwany skutek i będzie efektywnie wydatkowała środki..

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany