Spis treści
Czytasz teraz:
Dodanie strony do wyszukiwarki Google
Zamknij
Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?
Dodanie strony do wyszukiwarki google jest bardzo istotne z punktu widzenia optymalizacji. Taki zabieg znacznie przyśpiesza zaindeksowanie naszej stronie w wyszukiwarce i poprawienie jej wyników wyświetlania.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Będziemy mogli również prowadzić odpowiednie działania i monitorować nasz serwis. Są różne metody, dzięki którym możemy zweryfikować naszą witrynę np. poprzez wgranie na serwer pliku weryfikacyjnego lub użycie menedżera tagów Google. W tym wpisie poruszony zostanie temat weryfikacji poprzez odpowiedni tag html dodawany do kodu naszej strony. Poniżej objaśnienie krok po kroku jak dodać taki tag i zweryfikować naszą stronę w Google. Dodanie strony do wyszukiwarki google to bardzo ważna czynność!
Krok 1
Należy zalogować się do platformy Google Search Console (przez konto Google).
Krok 2
Na głównej stronie Seach Console kliknąć przycisk „DODAJ” w prawym górnym rogu strony.
Krok 3
Wpisujemy adres strony, którą chcemy zweryfikować i kliknąć „Dodaj”.
Krok 4
Wybieramy metodę weryfikacji, w tym wypadku będą to metody alternatywne, a następnie weryfikacja poprzez tag HTML.
Krok 5
Po wybraniu wyżej wymienionej metody otrzymujemy meta tag html z kodem weryfikacyjnym, który wklejamy do sekcji przed pierwszą sekcją w kodzie strony głównej naszej witryny (najczęściej plik index.html). Klikamy „zweryfikuj”.
Krok 6
Kiedy serwis postawiony jest na WordPressie, czyli najbardziej popularnym CMS-ie dodawanie tagu wygląda następująco:
Wchodzimy do kokpitu WordPressa, a następnie wybieramy Edytor przez Wygląd -> Edytor
Po prawej stronie edytora szukamy pliku header.php (nagłówek) do edytowania.
Gdy załaduje się plik header.php możemy go zedytować i dodać nasz tag weryfikacyjny do sekcji
Kiedy tag już zostanie dodany musimy potwierdzić go w Google Search Console, klikając na przycisk „weryfikuj”, by dokończyć weryfikację.
Krok 7
Metoda ta opisana na przykładzie systemu ClickShop – narzędzia do tworzenia sklepów internetowych.
Logujemy się do panelu administracyjnego i w menu Konfiguracja (po prawej stronie) wybieramy opcję Integracje -> Integracje własne.
W sekcji „Nagłówek strony -” wklejamy nasz tag:
Teraz możemy zweryfikować stronę w narzędziu Search Console, poprzez kliknięcie „zweryfikuj” i sfinalizować proces.
Krok 8
Gdy weryfikacja przejdzie pomyślnie otrzymamy stosowną informację. Google musi przetworzyć informacje dotyczące zgłoszonej domeny, trwa to około 24h. Dodanie strony do wyszukiwarki google masz zrobione! 🙂
Kuba
12 lip 2019, 09:16
Prostsze jest wgranie pliku na serwer i mogą być dwa pliki bo identyfikator jest w nazwie pliku a z tagiem to nie wiadomo co się stanie jak będą np. dwa.
Praca to moja pasja
31 maj 2022, 16:54
Myślę że dla zwykłego użytkownika to trochę zbyt zaawansowane i można ten sam efekt uzyskać łatwiej.