Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – krok po kroku

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to interesująca alternatywa wobec tradycyjnej formy reklam Google AdWords. Jakie są zalety dynamicznych reklam w wyszukiwarce i kiedy warto po nie sięgnąć?

W standardowej sieci wyszukiwania sami wybieramy słowa kluczowe, na podstawie których kierujemy naszą reklamę. Jak to wygląda w przypadku reklam dynamicznych?

Czym są reklamy dynamiczne?
W budowie reklamy dynamiczne przypominają tradycyjne reklamy tekstowe. Jednak nie mają typowego nagłówka, który w tym rodzaju reklamy jest generowany dynamicznie. Dynamiczne reklamy kierują automatycznie reklamę pod wyszukiwania użytkowników. DSA nie korzysta ze słów kluczowych lecz automatycznie dopasowuje reklamy na podstawie treści twojej strony.
Poniżej przykład reklamy:
screenshot-support.google.com 2016-07-08 10-16-30
Zdecydowanym plusem tego typu kampanii jest fakt, iż umożliwia ona kierowanie reklam na zupełnie nowe/unikalne słowa kluczowe, które nie są uwzględnione na naszej liście. DSA ułatwia pracę w momencie kiedy np. mamy duży sklep internetowy, czy jesteśmy dużym producentem i reklamujemy sporą ilość produktów. W przypadku standardowej sieci wyszukiwania musimy dodawać samodzielnie kolejne słowa kluczowe w momencie rozpoczęcia kampanii na nowe produkty. Dynamiczna sieć wyszukiwania pomaga nam w tej operacji i tutaj nie musimy tego robić.

Jak działają?
DSA sama wyszukuje, które wyszukiwania mogą pasować do produktów znajdujących się na naszej stronie i na tej podstawie wyświetla nasze reklamy. Wskazujemy, które strony docelowe mają być brane pod uwagę przy skanowaniu ich zawartości. Dynamiczne reklamy mogą być kierowane na całą witrynę, na określone kategorie produktów, na strony zawierające wskazane słowa kluczowe czy też na strony, w których treści występują wybrane ciągi z adresów URL należących do naszej witryny. AdWords automatycznie generuje nagłówek reklamy oraz url strony docelowej. Ta operacja pomaga w dotarciu do potencjalnie najbardziej dopasowanych odbiorców pod nasze cele biznesowe. Warto pamiętać, że mamy jednak wpływ na wyświetlany url oraz tekst reklamowy.

Dlaczego nie skorzystać?
Reasumując zachęcam do zastanowienia się czy nie warto wdrożyć tego typu kampanii AdWords w swojej firmie, sklepie internetowym (szczególnie z dużą ilością produktów)? Dzięki temu na pewno będziemy wstanie dotrzeć do większej ilości klientów.
Dynamiczna sieć wyszukiwania
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2012/10/boost-your-results-with-dynamic-search.html

Kampania w dynamicznej sieci wyszukiwania poszuka za nas kolejnych potencjalnych zainteresowanych, jednocześnie w inteligentny sposób dopasowując część (nagłówek, docelowy url) naszej reklamy pod szukany przez nich produkt, artykuł, urządzenie lub usługę.

Planowane zmiany!
W przeciągu kolejnych kilku miesięcy Google planuje wprowadzać ulepszenia, które spowodują wyświetlanie się reklam w większej ilości wyników wyszukiwania. Proces ten ma doprowadzić do poprawy wydajności/efektywności dynamicznych kampanii w sieci wyszukiwania. Zaleca się również ciągłą optymalizację funkcjonujących już kampanii, dodawanie kolejnych słów wykluczających na podstawie wyszukiwanych haseł.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Kampanie zakupowe Google AdWords – strategia, budowa i optymalizacja
Paweł Dalecki

Kampanie zakupowe – must have nowoczesnego marketingu! Kampanie przygotowywane dla sklepów internetowych należą do tych o najbardziej skomplikowanej strukturze. Reklamodawcy, […]

Nowości w Google AdWords Editor
Redakcja

Google AdWords Editor w najnowszej wersji 11.2 przyniósł kilka nowości. Dotyczą one przede wszystkim prowadzenia kampanii dla Google Zakupy, połączeń telefonicznych, […]

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, które mogą kosztować fortunę!
Martyna Mikołajczak

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, na które Cię nie stać! 🙂 Prowadzenie kampanii AdWords, to obecnie jedna z najpopularniejszych […]

7 zasad tworzenia oraz optymalizacji kampanii AdWords wg Verseo
Martyna Mikołajczak

Optymalizacja kampanii AdWords, to klucz do jej sukcesu. Przeprowadzana uważnie i regularnie optymalizacja kampanii AdWords pozwoli naszej kampanii na rozwój, […]

Specjalista Google AdWords – kto to i jak wybrać?
Martyna Mikołajczak

Certyfikowany Specjalista Google AdWords – jak wybrać tego jedynego? 🙂 W dobie tak ogromnej popularności Internetu – z którego korzysta […]

call to action - jak tworzyć
Call To Action – jak tworzyć, dlaczego warto?
Maciej Popiołek

Jedna z najważniejszych cech tekstów marketingowych to obecność tzw. Call To Action (CTA), czyli wezwania do działania – najczęściej w […]