Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – krok po kroku

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to interesująca alternatywa wobec tradycyjnej formy reklam Google AdWords. Jakie są zalety dynamicznych reklam w wyszukiwarce i kiedy warto po nie sięgnąć?

W standardowej sieci wyszukiwania sami wybieramy słowa kluczowe, na podstawie których kierujemy naszą reklamę. Jak to wygląda w przypadku reklam dynamicznych?

Czym są reklamy dynamiczne w wyszukiwarce?
W budowie dynamiczne reklamy w wyszukiwarce przypominają tradycyjne reklamy tekstowe. Jednak nie mają typowego nagłówka, który w tym rodzaju reklamy jest generowany dynamicznie. Dynamiczne reklamy kierują automatycznie reklamę pod wyszukiwania użytkowników. DSA nie korzysta ze słów kluczowych lecz automatycznie dopasowuje reklamy na podstawie treści twojej strony.
Poniżej przykład reklamy:
screenshot-support.google.com 2016-07-08 10-16-30
Zdecydowanym plusem tego typu kampanii jest fakt, iż umożliwia ona kierowanie reklam na zupełnie nowe/unikalne słowa kluczowe, które nie są uwzględnione na naszej liście. DSA ułatwia pracę w momencie kiedy np. mamy duży sklep internetowy, czy jesteśmy dużym producentem i reklamujemy sporą ilość produktów. W przypadku standardowej sieci wyszukiwania musimy dodawać samodzielnie kolejne słowa kluczowe w momencie rozpoczęcia kampanii na nowe produkty. Dynamiczna sieć wyszukiwania pomaga nam w tej operacji i tutaj nie musimy tego robić.

Jak działają?
DSA sama wyszukuje, które wyszukiwania mogą pasować do produktów znajdujących się na naszej stronie i na tej podstawie wyświetla nasze reklamy. Wskazujemy, które strony docelowe mają być brane pod uwagę przy skanowaniu ich zawartości. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce mogą być kierowane na całą witrynę, na określone kategorie produktów, na strony zawierające wskazane słowa kluczowe czy też na strony, w których treści występują wybrane ciągi z adresów URL należących do naszej witryny. AdWords automatycznie generuje nagłówek reklamy oraz url strony docelowej. Ta operacja pomaga w dotarciu do potencjalnie najbardziej dopasowanych odbiorców pod nasze cele biznesowe. Warto pamiętać, że mamy jednak wpływ na wyświetlany url oraz tekst reklamowy.

Dlaczego nie skorzystać?
Reasumując, zachęcam do zastanowienia się, czy nie warto wdrożyć tego typu kampanii AdWords w swojej firmie, sklepie internetowym (szczególnie z dużą ilością produktów)? Dzięki temu na pewno będziemy w stanie dotrzeć do większej ilości klientów.
Dynamiczna sieć wyszukiwania
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2012/10/boost-your-results-with-dynamic-search.html

Kampania w dynamicznej sieci wyszukiwania poszuka za nas kolejnych potencjalnych zainteresowanych, jednocześnie w inteligentny sposób dopasowując część (nagłówek, docelowy url) naszej reklamy pod szukany przez nich produkt, artykuł, urządzenie lub usługę.

Planowane zmiany!
W przeciągu kolejnych kilku miesięcy Google planuje wprowadzać ulepszenia, które spowodują wyświetlanie się dynamicznych reklam w wyszukiwarce w większej ilości wyników wyszukiwania. Proces ten ma doprowadzić do poprawy wydajności/efektywności dynamicznych kampanii w sieci wyszukiwania. Zaleca się również ciągłą optymalizację funkcjonujących już kampanii, dodawanie kolejnych słów wykluczających na podstawie wyszukiwanych haseł.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Google Ads czyli Rebranding Google AdWords!
Maksymilian Melion

Nowe marki Google – Google Ads nadchodzi! Właśnie mija 18 lat od powstania środowiska reklamowego Google Adwords. Przez ten czas […]

Ochrona marki hotelu w Google
Dariusz Cichocki

Zadbaj o ochronę marki swojego hotelu w sieci! Hotelarze bardzo często inwestują wiele czasu, pracy i ogromne środki finansowe w […]

Reklama PPC – co to jest?
Artykuł gościnny

Reklama PPC Model reklamy, w którym firma płaci tylko za przejście przez odnośnik (np. link) na promowaną stronę nazywa się […]

Reklama kancelarii prawnej w Internecie.
Jakub Nowak

Reklama kancelarii prawnej w Google AdWords – co warto wiedzieć. Prawnicy należą do jednej z grup zawodowych objętych zakazem reklamy. […]

Rodzaje targetowania w sieci reklamowej GDN
Dariusz Cichocki

Reklama w sieci reklamowej ma wyjątkowy potencjał w zakresie pozyskiwania klientów. Warto więc wiedzieć więcej na temat reklamy w sieci […]

Co to jest Google Doubleclick
Joanna Michalska

Praca przy kampaniach AdWords to ogrom pracy związanej z m.in. tworzeniem kampanii, jej optymalizacją, ustaleniem stawek i wprowadzaniem zmian. Ilość […]