Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – krok po kroku

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to interesująca alternatywa wobec tradycyjnej formy reklam Google AdWords. Jakie są zalety dynamicznych reklam w wyszukiwarce i kiedy warto po nie sięgnąć?

W standardowej sieci wyszukiwania sami wybieramy słowa kluczowe, na podstawie których kierujemy naszą reklamę. Jak to wygląda w przypadku reklam dynamicznych?

Czym są reklamy dynamiczne?
W budowie reklamy dynamiczne przypominają tradycyjne reklamy tekstowe. Jednak nie mają typowego nagłówka, który w tym rodzaju reklamy jest generowany dynamicznie. Dynamiczne reklamy kierują automatycznie reklamę pod wyszukiwania użytkowników. DSA nie korzysta ze słów kluczowych lecz automatycznie dopasowuje reklamy na podstawie treści twojej strony.
Poniżej przykład reklamy:
screenshot-support.google.com 2016-07-08 10-16-30
Zdecydowanym plusem tego typu kampanii jest fakt, iż umożliwia ona kierowanie reklam na zupełnie nowe/unikalne słowa kluczowe, które nie są uwzględnione na naszej liście. DSA ułatwia pracę w momencie kiedy np. mamy duży sklep internetowy, czy jesteśmy dużym producentem i reklamujemy sporą ilość produktów. W przypadku standardowej sieci wyszukiwania musimy dodawać samodzielnie kolejne słowa kluczowe w momencie rozpoczęcia kampanii na nowe produkty. Dynamiczna sieć wyszukiwania pomaga nam w tej operacji i tutaj nie musimy tego robić.

Jak działają?
DSA sama wyszukuje, które wyszukiwania mogą pasować do produktów znajdujących się na naszej stronie i na tej podstawie wyświetla nasze reklamy. Wskazujemy, które strony docelowe mają być brane pod uwagę przy skanowaniu ich zawartości. Dynamiczne reklamy mogą być kierowane na całą witrynę, na określone kategorie produktów, na strony zawierające wskazane słowa kluczowe czy też na strony, w których treści występują wybrane ciągi z adresów URL należących do naszej witryny. AdWords automatycznie generuje nagłówek reklamy oraz url strony docelowej. Ta operacja pomaga w dotarciu do potencjalnie najbardziej dopasowanych odbiorców pod nasze cele biznesowe. Warto pamiętać, że mamy jednak wpływ na wyświetlany url oraz tekst reklamowy.

Dlaczego nie skorzystać?
Reasumując zachęcam do zastanowienia się czy nie warto wdrożyć tego typu kampanii AdWords w swojej firmie, sklepie internetowym (szczególnie z dużą ilością produktów)? Dzięki temu na pewno będziemy wstanie dotrzeć do większej ilości klientów.
Dynamiczna sieć wyszukiwania
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2012/10/boost-your-results-with-dynamic-search.html

Kampania w dynamicznej sieci wyszukiwania poszuka za nas kolejnych potencjalnych zainteresowanych, jednocześnie w inteligentny sposób dopasowując część (nagłówek, docelowy url) naszej reklamy pod szukany przez nich produkt, artykuł, urządzenie lub usługę.

Planowane zmiany!
W przeciągu kolejnych kilku miesięcy Google planuje wprowadzać ulepszenia, które spowodują wyświetlanie się reklam w większej ilości wyników wyszukiwania. Proces ten ma doprowadzić do poprawy wydajności/efektywności dynamicznych kampanii w sieci wyszukiwania. Zaleca się również ciągłą optymalizację funkcjonujących już kampanii, dodawanie kolejnych słów wykluczających na podstawie wyszukiwanych haseł.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Marketing internetowy w wyszukiwarkach
Maksymilian Melion

Marketing internetowy w wyszukiwarkach (czyli SEM) – co to jest? Marketing w wyszukiwarkach internetowych czyli Search Engine Marketing (magiczny skrót […]

Rozszerzenie cen w Google AdWords
Michał Białobrzeski

Rozszerzenia Google Adwords – czy nie tracisz? Linki sponsorowane w sieci wyszukiwania wciąż zwiększają swoją objętość. Klienci indywidualni i specjaliści […]

Kampania brandowa Google Ads – dlaczego warto?
Jakub Perkowski

Kampania brandowa Google Ads (Google AdWords) – czy to ma sens? To pytanie nurtuje wielu reklamodawców. Wśród nich panuje mylne […]

Marketing internetowy a tradycyjny – wady i zalety
Redakcja

Czym jest marketing tradycyjny? Mówi się, że marketing istnieje od zawsze. Pierwsza wymiana handlowa między ludźmi była już wynikiem wykorzystania […]

Google AdWords – opinie i rekomendacje klientów
Maciej Popiołek

Google AdWords – opinie i rekomendacje klientów Przeznaczanie środków na reklamę zazwyczaj kojarzone jest z brakiem konkretnej mierzalności efektów. Niejednokrotnie […]

Jak połączyć konto Google AdWords z kontem Google Analytics?
Łukasz Kaczmarek

Google AdWords i Google Analytics – połącz konta!  Konto Google AdWords i Google Analytics pomimo tego, że posiadają różne przeznaczenie […]