Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Ile kosztuje reklama w Google?

Ile kosztuje reklama w Google? - zdjęcie nr 1

Ile kosztuje reklama w Google? - zdjęcie nr 2

Dowiedz się ile kosztuje reklama w Google!

Kampania Google AdWords jest narzędziem, dzięki któremu dotarcie do potencjalnego klienta jest natychmiastowe. Ile kosztuje reklama w GoogleBudżet jaki powinniśmy przeznaczyć na działania reklamowe w wyszukiwarce Google jest dowolny. Nie ma określonego kosztu takiego działania, a ustalenie budżetu uzależnione jest od wielu czynników. 

Kampania Google AdWords dzieli się na kilka kanałów dotarcia do docelowego klienta.

  • Kampania Google AdWords w Sieci Wyszukiwania – są to reklamy tekstowe, które wyświetlają się klientom, którzy wpisują do wyszukiwarki słowa kluczowe, które możemy umieścić w naszej kampanii. Reklamy mogą wyświetlać się powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania. Warto wspomnieć, że sieć wyszukiwania może wyświetlać reklamy na witrynach partnerskich Google, np. grupa Onet, Interia, etc.
  • Kampania Google AdWords w Sieci Reklamowej – to ponad 2 miliony witryn, które docierają do ponad 90% użytkowników internetu na całym świecie. W sieci reklamowej Google AdWords mamy kilka możliwości kierowań:

ile kosztuje reklama w google

  • kierowanie kontekstowe – Google selekcjonuje użytkowników, którym będzie wyświetlał Twoje reklamy na podstawie dodanych do kampanii słów kluczowych. Jeśli na przykład reklamujesz sprzęt sportowy, Google dopasuje odpowiednie fora, strony, aby wyświetlić Twoje reklamy.
  • kierowanie reklam na odbiorców. Możemy skorzystać z określonych już zainteresowań z przygotowanych list jakie posiada panel Google AdWords.
  • kierowanie po tematach, tutaj podobnie jak w przypadku zainteresowań, również mamy możliwość wyboru tematyki. Tematów jest bardzo wiele, zatem z łatwością można wybrać odpowiednio dopasowaną dziedzinę wyświetlania reklam.
  • kierowanie na miejsca docelowe – dzięki temu rozwiązaniu, Google umożliwia dobór konkretnych witryn, gdzie będą emitowane reklamy.
  • kierowanie demograficzne oraz geograficzne – sieć reklamowa pozwala jeszcze precyzyjniej określić target do którego ma dotrzeć reklama. Możemy określić wiek, płeć oraz lokalizację,
  • kierowanie na urządzenia – komputery, komórki, tablety, systemy IOs, Android,

Warto wspomnieć, iż w sieci reklamowej możemy łączyć wszystkie powyższe typy kierowań reklam. Strategia ta niekiedy pozwala na jeszcze lepsze określenie grupy docelowej, do której ma trafić nasza reklama.

  • Remarketing – reklamy śledzące – Remarketing jest częścią sieci reklamowej Google. Remarketing dociera do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową i pozostawili swoje ciasteczko (cookies). Dzięki temu możemy powracać do klientów, a możliwości mamy bardzo wiele, np. nowi użytkownicy odwiedzający stronę, powracający, porzucający koszyk, dokonujący cyklicznych zakupów, etc.
  • Kampania produktowa Google Merchant Center – jest to porównywarka produktowa umieszczona na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, tuż pod wynikiem wyszukiwania, nad wynikami organicznymi. Słowa kluczowe, na które wyświetlają się reklamy zaciągane są bezpośrednio z pliku produktowego wygenerowanego przez moduł sklepowy Google Zakupy oraz z podstrony produktowej na sklepie.
  • Kolejnym kanałem dotarcia do potencjalnego klienta jest reklama Gmail Sponsored Promotion, czyli reklama kierowana do użytkowników, którzy posiadają pocztę Gmail. Reklamy na Gmail’u wyświetlane są w zakładce “oferty” i są w formie newslettera. Dopiero po kliknięciu w wiadomość, otwiera nam się pełna zawartość oferty. Wyświetlanie reklam uzależnione jest od kierowania, podobnie jak w kampanii na sieć reklamową.
  • Kampania YouTube – Kanał YouTube przeglądany jest przez miliardy użytkowników. Pozwala to na dotarcie do szerokiego grona klientów. Przykłady kampanii w serwisie YouTube:
  • reklama Discovery – ten format reklam wideo pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz stronach odtwarzania filmów na Youtube’ie (pasek po prawej stronie).
  • reklamy In-stream – reklamy tego typu pojawiają się na początku, w środku lub na końcu odtwarzanego filmu. Reklamy można pominąć po 5 sekundach.
  • Bumper Ads – najnowsza forma reklamy na YouTube, którą cechuje fakt, iż nie jest pomijalna, gdyż trwa jedynie 6 sekund. Podobnie jak w formacie In-Stream, reklamy pojawiają się w na początku, środku oraz na końcu wideo.
  • w kampanii YouTube możemy także skorzystać z rezerwacji miejsca reklamowego na głównej stronie YouTube. Koszt takiej rezerwacji to kilkadziesiąt tysięcy złotych, a sama realizacja takiej rezerwacji dokonywana jest przez zespół techniczny Google. Kierowania kampanii na YouTubie są następujące: słowa kluczowe, tematy (dopasowania do kanałów YT, odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, lokalizacja, demografia, oraz remarketing.

Ile kosztuje reklama w Google – modele rozliczeń

Kampania Google AdWords posiada kilka modeli rozliczeniowych, które wykorzystywane są w powyższych typach kampanii. Warto poznać je wszystkie, a z pewnością pomoże to nam w osiągnięciu zamierzonego celu. Nie ma bowiem jednej dobrej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje reklama w Google.

Najbardziej popularnym modelem rozliczeniowym jest CPC (cost per click) – oznacza on płatność dopiero w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Wyświetlenie przekazu, nie powoduje więc żadnych dodatkowych kosztów. Tutaj warto wspomnieć, że reklamodawcy wykorzystujący model CPC, określają również max jaki mogą zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę, tak zwane Max CPC. Często jednak kwota za kliknięcie jest dużo niższa niż sugerowany max jaki możemy zapłacić. Ostateczną sumę jaką ponosimy za jedno kliknięcie jest rzeczywiste CPC.

Rzeczywiste CPC – to minimalna kwota jaką ponosimy w aukcji, aby utrzymać pozycję.

W modelu CPC możemy samodzielnie określić stawki za kliknięcie, lub skorzystać z automatycznego określania stawek.

New call-to-action
New call-to-action
  • vCPM – (cost per mille) – oznacza płatność za 1000 widocznych wyświetleń naszej reklamy. Ten model rozliczeniowy sprawdza się w przypadku klientów, którym zależy na budowaniu świadomości marki.CPM wykorzystuje się w kampaniach w sieci reklamowej.
  • CPV – (cost per view) – model ten dotyczy kampanii Youtube i związany jest z kosztem obejrzenia wideo.
  • CPA – (cost per action) – koszt za działanie. Opłata pobierana jest dopiero wtedy, gdy użytkownik zapozna się z reklamą, kliknie w nią i wykona działanie.

Istotną kwestią w planowaniu budżetu kampanii Google AdWords w modelu CPC jest zaplanowanie budżetu oraz określenie stawek.

Ile kosztuje kliknięcie w wybrane przez nas słowo kluczowe?

Google daje swoim użytkownikom bezpłatne narzędzie do planowania kampanii Planer słów kluczowychNarzędzie pomaga nie tylko w określeniu Max CPC, ale także pomaga szukać odpowiednich haseł, które moglibyśmy użyć w kampanii.

Poniżej przykładowe słowa kluczowe z narzędzia, a pod linkiem wpis rozszerzający tematykę.

 

ile kosztuje google adwords

 

Zasady wydatkowania budżetów w kampanii Google AdWords

W kampanii Google AdWords zakładamy budżet miesięczny. Wyodrębniamy także budżet dzienny, dzięki temu system AdWords będzie wyświetlał reklamy, aż do wyczerpania budżetu. Po wyczerpaniu dziennego budżetu reklamy wstrzymują się do dnia następnego. Budżet dzienny traktowany jest jako średnia, zatem może wydarzy się tak, że zostanie wykorzystany nawet podwójnie, kiedy system AdWords zauważy większy ruch. Nie musisz jednak obawiać się, że podwoi to Twoje miesięczne wydatki. Gdy system zadecyduje wydanie większego budżetu dziennego w kolejne dni kiedy ruch będzie mniejszy, zaoszczędzi wydaną kwotę.

Jak już wcześniej wspominałam budżet AdWords może być nieograniczony i uzależniony od celu jaki chce osiągnąć reklamodawca. Kampania Google AdWords dzięki swojej wielokanałowości może docierać do bardzo dużej grupy odbiorców, a co za tym idzie skłonić potencjalnego klienta do wykonania konwersji, która jest celem naszych działań w Internecie.

Mamy różne typy konwersji, np. zakup, wysłany formularz, wejście w odpowiednią zakładkę, zapisanie się do newslettera, telefon z reklamy, etc. Kampania może skupiać się na konwersji, ale także brandzie, czyli budowaniu świadomości marki.

Poniżej przedstawiam przykład kampanii lokalnej, gdzie budżet miesięczny nie przekracza 1000 zł w miesiącu, a efekty jej działań skutkują wzrostem zapytań na stronie, oraz zdecydowany przyrost liczy wykonanych połączeń telefonicznych.

New call-to-action
New call-to-action

Branża: usługi/szkolenia

Główny kanał: Kampania w sieci wyszukiwania

Model rozliczeniowy: CPC

Konwersja: Wysłany formularz

 

cena google adwords

 

Jak widać na załączonym obrazie kampania wydaje około 700 zł w miesiącu, a oczekiwane efekty są dla klienta satysfakcjonujące i wyniosły 17 konwersji na stronie.

Teraz już znasz schemat planowania działań i tego ile kosztuje reklama w Google, zatem nie czekaj i zacznij reklamować się z AdWords już dziś!

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany