Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Remarketing w sieci wyszukiwania – wyciągnij z niego korzyści dla siebie

Remarketing w sieci wyszukiwania

Remarketing w sieci wyszukiwania to potężne narzędzie w rękach doświadczonego specjalisty. Dla klientów, powinien pozostać transparentny i nienachalny, a dla reklamodawcy – przynosić wymierne korzyści.

Jednym z rodzajów remarketingu, częstokroć pomijanym w przypadku kampanii AdWords jest remarketing w sieci wyszukiwania (tzw. RLSA). W odróżnieniu do standardowego remarketingu nie mamy tutaj do czynienia z wyświetlaniem reklam graficznych w oparciu o ustalone wcześniej listy remarketingowe. W przypadku RLSA wykorzystujemy wspomniane listy w bardziej niekonwencjonalny i dyskretny sposób – zmieniając stawki za kliknięcie, teksty reklamowe i inne elementy reklamy dla użytkowników, którzy już odwiedzili naszą witrynę.

New call-to-action
New call-to-action

Ustawienie RLSA w Google AdWords

Klasycznym przykładem wykorzystania RLSA w kampanii jest zwiększanie stawek, dla klientów konwertujących w przeszłości (kupujących, realizujących cele marketingowe). Jak ustawić to w Google AdWords? Oto sposób:

1

    • Wybieramy grupę reklam lub kampanię, do której chcemy zastosować RLSA, a następnie w rubryce Kierowanie wybieramy Zainteresowania i remarketing – tutaj wybieramy kategorię Listy remarketingowe i klikamy na naszą listę remarketingową (np. Konwertujący 30 dni).

23

    • Po zapisaniu ustawień konfigurujemy kwotę w rubryce Dostosowanie stawek i ustalamy o ile zwiększyć należy stawkę dla osób znajdujących się na liście remarketingowej, którą wybraliśmy.

4

New call-to-action
New call-to-action

RLSA to narzędzie umożliwiające dyskretne, acz znaczące zmiany w kampanii, które przekładają się na zwiększenie prawdopodobieństwa konwersji. W końcu potencjał sprzedaży produktu/usługi osobie, która w przeszłości dokonała transakcji jest większy niż w przypadku kompletnie nowego użytkownika.

Remarketing w sieci wyszukiwania szczególnie dobrze sprawdza się w kampaniach produktowych oraz kampaniach w sieci wyszukiwania dla branż usługowych (usługi cykliczne, duża ilość stałych i powracających klientów).

RLSA stanowi doskonałą odpowiedź na potrzeby personalizacji reklam przy dużych kampaniach. Dzięki niemu, możemy wyświetlać inne treści reklam klientom, którzy już byli na naszej stronie. Istnieją jednak pewne ograniczenia, które powodują, iż RLSA nie jest dla wszystkich. Chodzi mianowicie o wymaganą ilość członków należących do listy remarketingowej. Na RLSA mogą pozwolić sobie reklamodawcy, którzy zebrali minimum 1000 użytkowników na liście, którą chcą wykorzystać w sieci wyszukiwania.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 5/5 ( na podstawie 1 oceny )

Autor artykułu

Wschodząca gwiazda świata performance marketingu. Z wykształcenia - polonista. Z wyboru - analityk i specjalista ds. marketingu. Od trzech lat zajmuje się obsługą kampanii przygotowywanych na zamówienie klientów Verseo, początkowo obejmował stanowisko handlowe, a z czasem stał się jednym z filarów Działu Optymalizacji i Strategii. W pracy zawodowej zawsze wymagający względem siebie, jak i najbliższych współpracowników. Zwolennik wprowadzania kontrolowanych i przemyślanych innowacji. Jak mówi, pozwala mu to być skupionym na osiąganiu celu bez przywiązania do określonej metody. Tak - z Pawłem nie ma żartów, za to są wyniki. :) Prywatnie pasjonat elektronicznej muzyki alternatywnej, zarówno w teorii jak i praktyce.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany