Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Remarketing w sieci wyszukiwania – wyciągnij z niego korzyści dla siebie

Remarketing w sieci wyszukiwania

Remarketing w sieci wyszukiwania to potężne narzędzie w rękach doświadczonego specjalisty. Dla klientów, powinien pozostać transparentny i nienachalny, a dla reklamodawcy – przynosić wymierne korzyści.

Jednym z rodzajów remarketingu, częstokroć pomijanym w przypadku kampanii AdWords jest remarketing w sieci wyszukiwania (tzw. RLSA). W odróżnieniu do standardowego remarketingu nie mamy tutaj do czynienia z wyświetlaniem reklam graficznych w oparciu o ustalone wcześniej listy remarketingowe. W przypadku RLSA wykorzystujemy wspomniane listy w bardziej niekonwencjonalny i dyskretny sposób – zmieniając stawki za kliknięcie, teksty reklamowe i inne elementy reklamy dla użytkowników, którzy już odwiedzili naszą witrynę.

Ustawienie RLSA w Google AdWords

Klasycznym przykładem wykorzystania RLSA w kampanii jest zwiększanie stawek, dla klientów konwertujących w przeszłości (kupujących, realizujących cele marketingowe). Jak ustawić to w Google AdWords? Oto sposób:

1

    • Wybieramy grupę reklam lub kampanię, do której chcemy zastosować RLSA, a następnie w rubryce Kierowanie wybieramy Zainteresowania i remarketing – tutaj wybieramy kategorię Listy remarketingowe i klikamy na naszą listę remarketingową (np. Konwertujący 30 dni).

23

    • Po zapisaniu ustawień konfigurujemy kwotę w rubryce Dostosowanie stawek i ustalamy o ile zwiększyć należy stawkę dla osób znajdujących się na liście remarketingowej, którą wybraliśmy.

4

RLSA to narzędzie umożliwiające dyskretne, acz znaczące zmiany w kampanii, które przekładają się na zwiększenie prawdopodobieństwa konwersji. W końcu potencjał sprzedaży produktu/usługi osobie, która w przeszłości dokonała transakcji jest większy niż w przypadku kompletnie nowego użytkownika.

Remarketing w sieci wyszukiwania szczególnie dobrze sprawdza się w kampaniach produktowych oraz kampaniach w sieci wyszukiwania dla branż usługowych (usługi cykliczne, duża ilość stałych i powracających klientów).

RLSA stanowi doskonałą odpowiedź na potrzeby personalizacji reklam przy dużych kampaniach. Dzięki niemu, możemy wyświetlać inne treści reklam klientom, którzy już byli na naszej stronie. Istnieją jednak pewne ograniczenia, które powodują, iż RLSA nie jest dla wszystkich. Chodzi mianowicie o wymaganą ilość członków należących do listy remarketingowej. Na RLSA mogą pozwolić sobie reklamodawcy, którzy zebrali minimum 1000 użytkowników na liście, którą chcą wykorzystać w sieci wyszukiwania.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Wschodząca gwiazda świata performance marketingu. Z wykształcenia - polonista. Z wyboru - analityk i specjalista ds. marketingu. Od trzech lat zajmuje się obsługą kampanii przygotowywanych na zamówienie klientów Verseo, początkowo obejmował stanowisko handlowe, a z czasem stał się jednym z filarów Działu Optymalizacji i Strategii. W pracy zawodowej zawsze wymagający względem siebie, jak i najbliższych współpracowników. Zwolennik wprowadzania kontrolowanych i przemyślanych innowacji. Jak mówi, pozwala mu to być skupionym na osiąganiu celu bez przywiązania do określonej metody. Tak - z Pawłem nie ma żartów, za to są wyniki. :) Prywatnie pasjonat elektronicznej muzyki alternatywnej, zarówno w teorii jak i praktyce.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Reklama e-commerce – omówienie najlepszych kanałów
Dominika Słomka

Ponad 56% Polaków dokonuje zakupów online, dlatego w reklamie internetowej drzemie ogromny potencjał. Warto go wykorzystać, chcąc zwiększyć sprzedaż i […]

Google AdWords zielone na wiosnę :)
Artykuł gościnny

Nie jest to oczywiście rewolucja na miarę dodania 4 wyniku u góry, a raczej ciekawostka na piątek. Google oznaczyło reklamy […]

Profile i wybór płatności na koncie Google AdWords
Agnieszka Talarska

Opcje płatności i ich konfiguracja w Google Adwords. Aby reklamować się w Google AdWords należy ustawić płatności tj. w jaki […]

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2
Artykuł gościnny

Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane […]

Więcej Google AdWords w Google!
Artykuł gościnny

Google przeprowadził testy związane ze zwiększeniem ilości reklam AdWords wyświetlanych nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To dobra wiadomość dla prowadzących kampanie […]

Banery remarketingowe – techniczne wymagania
Artykuł gościnny

Skuteczność kampanii remarketingowej zależy nie tylko od jej konfiguracji, ale też od banerów, które wykorzystamy w remarketingu. Liczy się tu […]