Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Modyfikatory stawek Google AdWords

Dzięki zaawansowanym funkcjom modyfikowania stawek, możemy trafniej kierować reklamę, mieć nad nią większą kontrolę i w efekcie lepiej optymalizować kampanie.

Podczas prowadzenia działań reklamowych przy wykorzystaniu Google AdWords, jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność jest modyfikacja stawek. Dzięki temu mamy ogromny wpływ na to, w jaki sposób wyświetla się nasza reklama.

Dlaczego warto modyfikować stawki?

Dla przykładu, prowadząc lokal gastronomiczny w Warszawie, czynny w godz. 12:00 – 22:00 od poniedziałku do soboty, chcielibyśmy reklamować jedzenie na dowóz. Aby zwiększyć zainteresowanie naszą ofertą, możemy w tym przypadku zwiększyć stawki w godzinach popołudniowych, na telefonach komórkowych dla dzielnicy Mokotów.

Jakie typy dostosowań stawek wyróżniamy?

Przyjrzyjmy się nim:

    • Lokalizacja – Dla wybranych przez nas lokalizacji jesteśmy w stanie zwiększyć lub zmniejszyć stawki w na obszarze, który ma dla nas najważniejsze znaczenie pod względem reklamowym.

lokalizacja

    • Urządzenia – Mamy możliwość indywidualnego dostosowania stawek dla komputerów, telefonów komórkowych oraz tabletów.

urządzenia

    • Harmonogram – Harmonogram dotyczy wyświetlania się reklam w konkretnych dniach tygodnia lub/i godzinach. Dla tych właśnie parametrów możemy dostosowywać stawki.

harmonogram

    • Najlepsza treść – Określenie najlepsza treść dotyczy sieci reklamowej Google oraz YouTube. Dzięki tej funkcjonalności możemy dostosować stawki do najpopularniejszych według Google miejsc do wyświetlania reklamy. Jest to określane na podstawie większego niż zazwyczaj generowania interakcji oraz ruchu.

najlepsza treść

    • Metody kierowania – Możliwość ustalania stawek ze względu na miejsca docelowe, tematykę witryn, oraz pozostałych metod kierowania , które umożliwiają wyświetlanie w sieci reklamowej. Poniżej dla przykładu dostosowanie ze względu na tematy.
    • Listy remarketingowe wykorzystywane w sieci wyszukiwania – Dla wybranych list remarketingowych na poziomie kampanii lub grupy reklam istnieje możliwość dostosowania stawek użytkownikom, którzy w ostatnich dniach odwiedzili witrynę.

rlsa

Uwaga! Zakres modyfikacji stawek możemy regulować we wszystkich wspomnianych opcjach od -90% do +900%, oprócz pozycji Najlepsza treść, gdzie zakres zmian wynosi od 0% do 500%.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics
Aleksandra Araszkiewicz

Wspominaliśmy już o tym, że jedynie połączenie kont Google AdWords i Google Analytics daje możliwość dokładnej analizy efektów prowadzonej kampanii […]

Kampania brandowa Google Ads – dlaczego warto?
Jakub Perkowski

Kampania brandowa Google Ads (Google AdWords) – czy to ma sens? To pytanie nurtuje wielu reklamodawców. Wśród nich panuje mylne […]

Co to jest re-marketing dynamiczny w Google AdWords?
Łukasz Kaczmarek

Co to jest remarketing dynamiczny i czym różni się od remarketingu w standardowej wersji? Dlaczego warto z niego korzystać? Co jest […]

Ad Fraud – co to i jak się bronić?
Dominika Słomka

Ad Fraud – czyli perfidne wyklikiwanie budżetów. Wyklikiwanie budżetu przez konkurencję lub boty kosztowało reklamodawców 19 mld usd w 2018 […]

Video content marketing – czy warto go wdrożyć do promocji biznesu?
Dominika Słomka

Video content marketing to wciąż nowy sposób na to, żeby zdywersyfikować swoje działania promocyjne i wyjść naprzeciw zmieniającym się trendom […]

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2
Redakcja

Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane […]