Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Modyfikatory stawek Google AdWords

Dzięki zaawansowanym funkcjom modyfikowania stawek, możemy trafniej kierować reklamę, mieć nad nią większą kontrolę i w efekcie lepiej optymalizować kampanie.

Podczas prowadzenia działań reklamowych przy wykorzystaniu Google AdWords, jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność jest modyfikacja stawek. Dzięki temu mamy ogromny wpływ na to, w jaki sposób wyświetla się nasza reklama.

Dlaczego warto modyfikować stawki?

Dla przykładu, prowadząc lokal gastronomiczny w Warszawie, czynny w godz. 12:00 – 22:00 od poniedziałku do soboty, chcielibyśmy reklamować jedzenie na dowóz. Aby zwiększyć zainteresowanie naszą ofertą, możemy w tym przypadku zwiększyć stawki w godzinach popołudniowych, na telefonach komórkowych dla dzielnicy Mokotów.

Jakie typy dostosowań stawek wyróżniamy?

Przyjrzyjmy się nim:

    • Lokalizacja – Dla wybranych przez nas lokalizacji jesteśmy w stanie zwiększyć lub zmniejszyć stawki w na obszarze, który ma dla nas najważniejsze znaczenie pod względem reklamowym.

lokalizacja

    • Urządzenia – Mamy możliwość indywidualnego dostosowania stawek dla komputerów, telefonów komórkowych oraz tabletów.

urządzenia

    • Harmonogram – Harmonogram dotyczy wyświetlania się reklam w konkretnych dniach tygodnia lub/i godzinach. Dla tych właśnie parametrów możemy dostosowywać stawki.

harmonogram

    • Najlepsza treść – Określenie najlepsza treść dotyczy sieci reklamowej Google oraz YouTube. Dzięki tej funkcjonalności możemy dostosować stawki do najpopularniejszych według Google miejsc do wyświetlania reklamy. Jest to określane na podstawie większego niż zazwyczaj generowania interakcji oraz ruchu.

najlepsza treść

    • Metody kierowania – Możliwość ustalania stawek ze względu na miejsca docelowe, tematykę witryn, oraz pozostałych metod kierowania , które umożliwiają wyświetlanie w sieci reklamowej. Poniżej dla przykładu dostosowanie ze względu na tematy.
    • Listy remarketingowe wykorzystywane w sieci wyszukiwania – Dla wybranych list remarketingowych na poziomie kampanii lub grupy reklam istnieje możliwość dostosowania stawek użytkownikom, którzy w ostatnich dniach odwiedzili witrynę.

rlsa

Uwaga! Zakres modyfikacji stawek możemy regulować we wszystkich wspomnianych opcjach od -90% do +900%, oprócz pozycji Najlepsza treść, gdzie zakres zmian wynosi od 0% do 500%.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd
Maksymilian Melion

Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć? Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na […]

Google AdWords zielone na wiosnę :)
Redakcja

Nie jest to oczywiście rewolucja na miarę dodania 4 wyniku u góry, a raczej ciekawostka na piątek. Google oznaczyło reklamy […]

Jak przygotować sklep internetowy na święta?
Jakub Nowak

Jak przygotować sklep internetowy na święta? Ostatni kwartał roku stanowi najgorętszy okres sprzedażowy dla wielu firm. Wedle statystyk, niektóre sklepy […]

Raport aukcji w Google AdWords – porównaj się z konkurencją!
Dariusz Cichocki

Raport aukcji w Google AdWords – co to? Raport aukcji w Google AdWords to świetne narzędzie, którego potencjał warto wykorzystać. […]

konwersja co to jest
Konwersja – co to jest?
Dominika Słomka

O konwersji mówi się przede wszystkim w kontekście sklepów internetowych. Jest to jednak pojęcie bardzo szeroko używane jednak również w […]

Nowości w Google AdWords Editor
Redakcja

Google AdWords Editor w najnowszej wersji 11.2 przyniósł kilka nowości. Dotyczą one przede wszystkim prowadzenia kampanii dla Google Zakupy, połączeń telefonicznych, […]