Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics

    Wspominaliśmy już o tym, że jedynie połączenie kont Google AdWords i Google Analytics daje możliwość dokładnej analizy efektów prowadzonej kampanii .
    Dziś krótko o tym jak tego dokonać. Na początek sprawdź czy posiadasz co najmniej dostęp administracyjny do konta reklamowego Google AdWords:

    Screen1

     

    oraz czy posiadasz co najmniej dostęp do edycji usługi Google Analytics:

    Screen2

    Jeśli masz już dostęp do obu usług teraz to już tylko kilka kliknięć. Zaloguj się do Google Analytics i wybierz konto, które chcesz połączyć z Google AdWords. Przejdź do zakładki Administracja i wybierz opcję „Łączenie z AdWords”:

    Screen3

     

    Po kliknięciu w czerwony button „+Nowa grupa połączonych kont” ukaże się konto lub lista kont AdWords, do którego masz dostęp. Wybierz odpowiednie konto, kliknij button „Kontynuuj”. Zostaniesz przeniesiony do następującego widoku:

    Screen4

     

    Pamiętaj aby rozwinąć button „1 wybrany widok danych” i zaznaczyć „Wszystkie dane witryny”. Zostawiasz zaznaczoną domyślną opcję automatycznego tagowania, klikasz button „Połącz konta” i gotowe! Proste, prawda?
    Od tej chwili Google Analytics zacznie zbierać dane z Twoich kampanii prowadznych za pomocą Google AdWords. Natomiast w panelu AdWords możesz dodać kolumny związane z Google Analytics np. „%nowych sesji” czy „Współłczynnik odrzuceń”. Teraz możesz zacząc korzystać z remarketingu Google Analytics bądź utworzyć cele i zaimportować je do panelu AdWords aby na obu kontach śledzić ten sam typ konwersji i porównywać dane. Pamiętaj, że umiejętne wykorzystanie obu usług może szybko stać się źródłem przychodów.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Komentarze

    1. Hakobo

      Dziękuje za informacje. Chciałbym również zapytać o to ile czasu potrzebuje google Analytics aby wyświetlić wszystkie dane dotyczące kampanii od momentu połączenia kont?

      • Maciej Popiołek

        Zwyczajowo – jeżeli np. rano robi się integrację, to po południu dane już powinny się importować. 🙂

    reklama w internecie
    Reklama w internecie
    Jakub Nowak

    Gdzie się reklamować, żeby dotrzeć do klientów? Najprostsza, a zarazem najbardziej uniwersalna odpowiedź na to pytanie brzmi: tam, gdzie są […]

    reklama sklepu internetowego z ubraniami
    Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?
    Izabela Pirańska

    Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na […]

    Typy kierowań AdWords (Google Ads) – lista!
    Wiktor Cegłowski

    Poznaj typy kierowań AdWords Sieć reklamowa Google (GDN) jest największą siecią witryn online, zrzeszającą ponad 2 miliony stron oraz aplikacji, […]

    e-commerce marketing – najlepsze kanały promocji
    Artykuł gościnny

    E-commerce marketing – najlepsze kanały promocji. E-commerce (e-handel) oznacza handel elektroniczny. W Polsce GUS określił e-commerce jako elektroniczny handel dokonywany przez sieci […]

    Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w AdWords?
    Olga Badeusz

    Uczenie maszynowe – im szybciej zaczniesz, tym więcej zyskasz! Uczenie maszynowe i jego przewaga nad ręczną obsługą kampanii jest nieporównywalna […]

    Dostępne strategie optymalizacji stawek w Google Ads
    Paweł Dalecki

    Zaawansowana automatyzacja procesu optymalizacji przy użyciu algorytmów samouczących to przyszłość marketingu online – zgadzają się z tym wszyscy specjaliści, którzy […]