Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics

    Wspominaliśmy już o tym, że jedynie połączenie kont Google AdWords i Google Analytics daje możliwość dokładnej analizy efektów prowadzonej kampanii .
    Dziś krótko o tym jak tego dokonać. Na początek sprawdź czy posiadasz co najmniej dostęp administracyjny do konta reklamowego Google AdWords:

    Screen1

     

    oraz czy posiadasz co najmniej dostęp do edycji usługi Google Analytics:

    Screen2

    Jeśli masz już dostęp do obu usług teraz to już tylko kilka kliknięć. Zaloguj się do Google Analytics i wybierz konto, które chcesz połączyć z Google AdWords. Przejdź do zakładki Administracja i wybierz opcję „Łączenie z AdWords”:

    Screen3

     

    Po kliknięciu w czerwony button „+Nowa grupa połączonych kont” ukaże się konto lub lista kont AdWords, do którego masz dostęp. Wybierz odpowiednie konto, kliknij button „Kontynuuj”. Zostaniesz przeniesiony do następującego widoku:

    Screen4

     

    Pamiętaj aby rozwinąć button „1 wybrany widok danych” i zaznaczyć „Wszystkie dane witryny”. Zostawiasz zaznaczoną domyślną opcję automatycznego tagowania, klikasz button „Połącz konta” i gotowe! Proste, prawda?
    Od tej chwili Google Analytics zacznie zbierać dane z Twoich kampanii prowadznych za pomocą Google AdWords. Natomiast w panelu AdWords możesz dodać kolumny związane z Google Analytics np. „%nowych sesji” czy „Współłczynnik odrzuceń”. Teraz możesz zacząc korzystać z remarketingu Google Analytics bądź utworzyć cele i zaimportować je do panelu AdWords aby na obu kontach śledzić ten sam typ konwersji i porównywać dane. Pamiętaj, że umiejętne wykorzystanie obu usług może szybko stać się źródłem przychodów.

    Audyt Google Ads

    Komentarze

    1. Hakobo

      Dziękuje za informacje. Chciałbym również zapytać o to ile czasu potrzebuje google Analytics aby wyświetlić wszystkie dane dotyczące kampanii od momentu połączenia kont?

      • Maciej Popiołek

        Zwyczajowo – jeżeli np. rano robi się integrację, to po południu dane już powinny się importować. 🙂

    Powiązane artykuły

    Reklamy elastyczne w Google Adwords
    Joanna Hałaszkiewicz

    Ostatnio na naszych kontach AdWords (przy utworzeniu kampanii na Sieć Reklamową) pojawiła się nowa możliwość tworzenia REKLAM tzw. „reklamy elastyczne” […]

    Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
    Redakcja

    Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne? Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji […]

    Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto?
    Maciej Popiołek

    Prowadzisz sklep i ofertą chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona klientów? W dobie ogromnej konkurencji nie jest to łatwe, ale […]

    Firma sprzątająca jak pozyskać klientów?
    Redakcja

    Firma sprzątająca jak pozyskać klientów? Rynek profesjonalnych usług sprzątających jest dość młodą, ale szybko rozwijającą się branżą w Polsce. Jednak […]

    Raport wyszukiwanych haseł
    Witold Chęciński

    Wiedza na temat naszych klientów (także tych potencjalnych) i sposobu, w jaki docierają do nas, jest bardzo przydatna. Pomocny w […]

    Nowy wygląd reklam tekstowych
    Agnieszka Talarska

    Reklamy tekstowe Google – nowy wygląd! Wygląd reklam tekstowych zmieniał się już kilkakrotnie. Wszystko wskazuje na to że będą one […]