Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

2 komentarze

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics - zdjęcie nr 1

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics - zdjęcie nr 2

Wspominaliśmy już o tym, że jedynie połączenie kont Google AdWords i Google Analytics daje możliwość dokładnej analizy efektów prowadzonej kampanii .
Dziś krótko o tym jak tego dokonać. Na początek sprawdź czy posiadasz co najmniej dostęp administracyjny do konta reklamowego Google AdWords:

Screen1

 

oraz czy posiadasz co najmniej dostęp do edycji usługi Google Analytics:

Screen2

Jeśli masz już dostęp do obu usług teraz to już tylko kilka kliknięć. Zaloguj się do Google Analytics i wybierz konto, które chcesz połączyć z Google AdWords. Przejdź do zakładki Administracja i wybierz opcję „Łączenie z AdWords”:

Screen3

 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Po kliknięciu w czerwony button „+Nowa grupa połączonych kont” ukaże się konto lub lista kont AdWords, do którego masz dostęp. Wybierz odpowiednie konto, kliknij button „Kontynuuj”. Zostaniesz przeniesiony do następującego widoku:

Screen4

 

Pamiętaj aby rozwinąć button „1 wybrany widok danych” i zaznaczyć „Wszystkie dane witryny”. Zostawiasz zaznaczoną domyślną opcję automatycznego tagowania, klikasz button „Połącz konta” i gotowe! Proste, prawda?
Od tej chwili Google Analytics zacznie zbierać dane z Twoich kampanii prowadznych za pomocą Google AdWords. Natomiast w panelu AdWords możesz dodać kolumny związane z Google Analytics np. „%nowych sesji” czy „Współłczynnik odrzuceń”. Teraz możesz zacząc korzystać z remarketingu Google Analytics bądź utworzyć cele i zaimportować je do panelu AdWords aby na obu kontach śledzić ten sam typ konwersji i porównywać dane. Pamiętaj, że umiejętne wykorzystanie obu usług może szybko stać się źródłem przychodów.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics - zdjęcie nr 8

    Hakobo

    27 sie 2018, 16:43

    Dziękuje za informacje. Chciałbym również zapytać o to ile czasu potrzebuje google Analytics aby wyświetlić wszystkie dane dotyczące kampanii od momentu połączenia kont?

    • Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics - zdjęcie nr 9

      Maciej Popiołek

      28 sie 2018, 08:51

      Zwyczajowo – jeżeli np. rano robi się integrację, to po południu dane już powinny się importować. 🙂