Wspominaliśmy już o tym, że jedynie połączenie kont Google AdWords i Google Analytics daje możliwość dokładnej analizy efektów prowadzonej kampanii .
Dziś krótko o tym jak tego dokonać. Na początek sprawdź czy posiadasz co najmniej dostęp administracyjny do konta reklamowego Google AdWords:
oraz czy posiadasz co najmniej dostęp do edycji usługi Google Analytics:
Jeśli masz już dostęp do obu usług teraz to już tylko kilka kliknięć. Zaloguj się do Google Analytics i wybierz konto, które chcesz połączyć z Google AdWords. Przejdź do zakładki Administracja i wybierz opcję „Łączenie z AdWords”:
Po kliknięciu w czerwony button „+Nowa grupa połączonych kont” ukaże się konto lub lista kont AdWords, do którego masz dostęp. Wybierz odpowiednie konto, kliknij button „Kontynuuj”. Zostaniesz przeniesiony do następującego widoku:
Pamiętaj aby rozwinąć button „1 wybrany widok danych” i zaznaczyć „Wszystkie dane witryny”. Zostawiasz zaznaczoną domyślną opcję automatycznego tagowania, klikasz button „Połącz konta” i gotowe! Proste, prawda?
Od tej chwili Google Analytics zacznie zbierać dane z Twoich kampanii prowadznych za pomocą Google AdWords. Natomiast w panelu AdWords możesz dodać kolumny związane z Google Analytics np. „%nowych sesji” czy „Współłczynnik odrzuceń”. Teraz możesz zacząc korzystać z remarketingu Google Analytics bądź utworzyć cele i zaimportować je do panelu AdWords aby na obu kontach śledzić ten sam typ konwersji i porównywać dane. Pamiętaj, że umiejętne wykorzystanie obu usług może szybko stać się źródłem przychodów.
Hakobo
27 sie 2018, 16:43
Dziękuje za informacje. Chciałbym również zapytać o to ile czasu potrzebuje google Analytics aby wyświetlić wszystkie dane dotyczące kampanii od momentu połączenia kont?
Maciej Popiołek
28 sie 2018, 08:51
Zwyczajowo – jeżeli np. rano robi się integrację, to po południu dane już powinny się importować. 🙂