Spis treści
Czytasz teraz:
Konfiguracja celów w Google Analytics
Zamknij
Konfiguracja celów w Google Analytics – krok po kroku
Decydując się na kampanię Google AdWords chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o niej, o tym jak wydajemy nasze pieniądze i czy osiągamy założone cele. Dlatego warto korzystać z Google Analytics. Konfiguracja celów w Google Analytics – podpowiadamy jak się za nią zabrać!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Dzięki Google Analytics możemy śledzić działania naszych potencjalnych klientów. Zdefiniowanie celu kampanii powinno być podstawowym elementem analizy danych. Przykładowo możemy mierzyć przesłanie formularza, przejście do zakładki kontakt, dodanie produktu do koszyka, zakup, czas spędzony na stronie itp. Aby skonfigurować cel należy zalogować się do konta Google Analytics, wybrać kartę Administracja w kolumnie widok Cele.
Tu przechodzimy do konfiguracji celów, do wyboru mamy szablony:
- Realizacja płatności
- Umówienie się na spotkanie
- Utworzenie konta
- Wyświetlenie szczegółów
- Kontakt z nami
- Przeczytanie recenzji
- Czat na żywo
- Aktualizacja (pobranie lub zainstalowanie nowej wersji)
- Porównanie danych
- Dodanie do ulubionych
- Odtworzenie multimediów
- Udostępnienie w sieci społecznościowej lub połączenie z nią
- Rejestracja
Załóżmy, że naszym celem będzie przejście do zakładki „kontakt”, wybieramy zatem: kontakt z nami.
Dalej należy skopiować końcówkę adresu url i wkleić ją zgodnie z zamieszczoną wskazówką. Po utworzeniu celu, warto go zweryfikować aby sprawdzić czy działa i zlicza się poprawnie.
Oprócz wymienionych powyżej szablonów możemy też stworzyć cel inteligentny (jest to alternatywna metoda śledzenia konwersji). Analytics automatycznie ocenia wizyty w danej witrynie i aplikacji, a najlepsze z nich są przekładane na cele inteligentne. Celom możemy też przypisać wartość, np. wysłany formularz przynosi nam wartość 100 zł.
Po utworzeniu celu zaczyna on rejestrować dane. Można go także wstrzymać, zmieniając stan rejestrowania na WYŁ. Przestaniemy wtedy rejestrować dane dla tego celu.
Warto też zaimportować cele do kampanii Google AdWords. W tym celu należy połączyć konto z Google Analytics. Zalogować się do konta Google AdWords w zakładce Konwersje wybrać Google Analytics i odznaczyć cel, który chcemy importować, dalej już tylko Importuj i możemy śledzić działania.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.