Konfiguracja celów w Google Analytics – krok po kroku
Decydując się na kampanię Google AdWords chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o niej, o tym jak wydajemy nasze pieniądze i czy osiągamy założone cele. Dlatego warto korzystać z Google Analytics. Konfiguracja celów w Google Analytics – podpowiadamy jak się za nią zabrać!
Dzięki Google Analytics możemy śledzić działania naszych potencjalnych klientów. Zdefiniowanie celu kampanii powinno być podstawowym elementem analizy danych. Przykładowo możemy mierzyć przesłanie formularza, przejście do zakładki kontakt, dodanie produktu do koszyka, zakup, czas spędzony na stronie itp. Aby skonfigurować cel należy zalogować się do konta Google Analytics, wybrać kartę Administracja w kolumnie widok Cele.
Tu przechodzimy do konfiguracji celów, do wyboru mamy szablony:
- Realizacja płatności
- Umówienie się na spotkanie
- Utworzenie konta
- Wyświetlenie szczegółów
- Kontakt z nami
- Przeczytanie recenzji
- Czat na żywo
- Aktualizacja (pobranie lub zainstalowanie nowej wersji)
- Porównanie danych
- Dodanie do ulubionych
- Odtworzenie multimediów
- Udostępnienie w sieci społecznościowej lub połączenie z nią
- Rejestracja
Załóżmy, że naszym celem będzie przejście do zakładki „kontakt”, wybieramy zatem: kontakt z nami.
Dalej należy skopiować końcówkę adresu url i wkleić ją zgodnie z zamieszczoną wskazówką. Po utworzeniu celu, warto go zweryfikować aby sprawdzić czy działa i zlicza się poprawnie.
Oprócz wymienionych powyżej szablonów możemy też stworzyć cel inteligentny (jest to alternatywna metoda śledzenia konwersji). Analytics automatycznie ocenia wizyty w danej witrynie i aplikacji, a najlepsze z nich są przekładane na cele inteligentne. Celom możemy też przypisać wartość, np. wysłany formularz przynosi nam wartość 100 zł.
Po utworzeniu celu zaczyna on rejestrować dane. Można go także wstrzymać, zmieniając stan rejestrowania na WYŁ. Przestaniemy wtedy rejestrować dane dla tego celu.
Warto też zaimportować cele do kampanii Google AdWords. W tym celu należy połączyć konto z Google Analytics. Zalogować się do konta Google AdWords w zakładce Konwersje wybrać Google Analytics i odznaczyć cel, który chcemy importować, dalej już tylko Importuj i możemy śledzić działania.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.