Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Konfiguracja celów w Google Analytics

Konfiguracja celów w Google Analytics – krok po kroku

Decydując się na kampanię Google AdWords chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o niej, o tym jak wydajemy nasze pieniądze i czy osiągamy założone cele. Dlatego warto korzystać z Google Analytics. Konfiguracja celów w Google Analytics – podpowiadamy jak się za nią zabrać! 

Dzięki Google Analytics możemy śledzić działania naszych potencjalnych klientów. Zdefiniowanie celu kampanii powinno być podstawowym elementem analizy danych. Przykładowo możemy mierzyć przesłanie formularza, przejście do zakładki kontakt, dodanie produktu do koszyka, zakup, czas spędzony na stronie itp. Aby skonfigurować cel należy zalogować się do konta Google Analytics, wybrać kartę Administracja w kolumnie widok Cele.

Konfiguracja celów w Google Analytics

Tu przechodzimy do konfiguracji celów, do wyboru mamy szablony:

  • Realizacja płatności
  • Umówienie się na spotkanie
  • Utworzenie konta
  • Wyświetlenie szczegółów
  • Kontakt z nami
  • Przeczytanie recenzji
  • Czat na żywo
  • Aktualizacja (pobranie lub zainstalowanie nowej wersji)
  • Porównanie danych
  • Dodanie do ulubionych
  • Odtworzenie multimediów
  • Udostępnienie w sieci społecznościowej lub połączenie z nią
  • Rejestracja

Załóżmy, że naszym celem będzie przejście do zakładki „kontakt”, wybieramy zatem: kontakt z nami.

Konfiguracja celów w Google Analytics

Dalej należy skopiować końcówkę adresu url i wkleić ją zgodnie z zamieszczoną wskazówką. Po utworzeniu celu, warto go zweryfikować aby sprawdzić czy działa i zlicza się poprawnie.

Konfiguracja celów w Google Analytics

Oprócz wymienionych powyżej szablonów możemy też stworzyć cel inteligentny (jest to alternatywna metoda śledzenia konwersji). Analytics automatycznie ocenia wizyty w danej witrynie i aplikacji, a najlepsze z nich są przekładane na cele inteligentne. Celom możemy też przypisać wartość, np. wysłany formularz przynosi nam wartość 100 zł.

Po utworzeniu celu zaczyna on rejestrować dane. Można go także wstrzymać, zmieniając stan rejestrowania na WYŁ. Przestaniemy wtedy rejestrować dane dla tego celu.

Warto też zaimportować cele do kampanii Google AdWords. W tym celu należy połączyć konto z Google Analytics. Zalogować się do konta Google AdWords w zakładce Konwersje wybrać Google Analytics i odznaczyć cel, który chcemy importować, dalej już tylko Importuj i możemy śledzić działania.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zalety Google AdWords
Artykuł gościnny

Zalety Google AdWords – poznaj je z najlepszych stron! Najpopularniejszą wyszukiwarką w Internecie jest Google. To z niej każdego dnia […]

Feed produktowy – zasady budowy pliku produktowego
Paweł Dalecki

Zasady budowy pliku produktowego – jak przygotować właściwą strukturę Wielu reklamodawców, którzy posiadają sklepy internetowe, decyduje się na wdrożenie Kampanii […]

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, które mogą kosztować fortunę!
Martyna Mikołajczak

Prowadzenie kampanii AdWords – 8 błędów, na które Cię nie stać! 🙂 Prowadzenie kampanii AdWords, to obecnie jedna z najpopularniejszych […]

Zakazane reklamy w Google AdWords
Maksymilian Melion

Czego nie można reklamować w Google Adwords? Chcesz, żeby Twoja reklama była widoczna w systemie reklamowym Google’a? Musisz pamiętać, że […]

Uderz do tych najbardziej wartościowych – Display Select Keywords w pigułce
Daniel Chruściński

Display Select Keywords – potężne narzędzie targetowania Display Select Keywords jest narzędziem Google AdWords, które z powodzeniem możemy wykorzystać w […]

Zmierzch reklam flashowych
Joanna Michalska

Przed 1 września 2015 firmy prowadzące kampanie AdWords w sieci reklamowej czeka wielki przegląd swoich reklam. Google zapowiedziało, że od […]