Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Reklama sklepu internetowego – koszty i czas

Reklama sklepu internetowego – koszty i czas - zdjęcie nr 1

Reklama sklepu internetowego – koszty i czas - zdjęcie nr 2

Zakupów on-line dokonuje już ponad 56% Polaków, którzy korzystają z Internetu, a ten odsetek rośnie z roku na rok. Dlatego wzrasta również liczba sklepów internetowych, a co za tym idzie – konkurencja. Jeśli i Ty prowadzisz sklep internetowy, zapewne dobrze wiesz, jak trudno jest przebić się ze swoją ofertą do klienta – nawet, jeśli proponujesz nietuzinkowe towary w dobrej cenie. Sposobem na to, aby zwiększyć zasięgi i konwersję jest dobrze zaplanowana reklama sklepu internetowego. Ile to będzie kosztowało i jak długo potrwa?

Reklama sklepu internetowego

To obowiązkowy element strategii promocyjnej – bez względu na to, czy dopiero rozpoczynasz działalność w świecie e-commerce, czy prowadzisz ją od dłuższego czasu, zyskując dobre wyniki. Twoja konkurencja nie śpi, więc musisz zapewnić sobie skuteczną komunikację z klientami – potencjalnymi, ale także obecnymi i tymi, którzy dokonali u Ciebie zakupu w przeszłości.

Możesz się jednak zastanawiać, jakie będą koszty takiej inwestycji i, co równie ważne, ile zajmie przeprowadzenie klientów przez lejek marketingowy w kierunku finalizacji transakcji. Odpowiedź jest krótka: to zależy. Jeśli oczekujesz jednoznacznej, bardzo konkretnej informacji, no cóż. Taka nie istnieje, ponieważ przy szacowaniu kosztów i czasu zwrotu z inwestycji trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Jakich? O tym za chwilę.

Jak wygląda reklama sklepu internetowego w praktyce?

Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o czasie i kosztach, jakich wymaga skuteczna reklama sklepu internetowego, warto uświadomić sobie, jak szerokie jest to pojęcie. Sposobów na promocję e-sklepu w Sieci jest bardzo wiele. Te najważniejsze to:

W jaki sposób klienci mogą w ogóle uzyskać informację o tym, że prowadzisz sklep internetowy i oferujesz produkty, których oni potrzebują? Jednym z kluczowych kanałów wyszukiwania jest oczywiście Google. Sam z niego korzystasz, kiedy interesują Cię konkretne produkty.

W ramach Google Ads czeka na Ciebie szereg możliwości.

Po pierwsze: kampanie AdWords (Google Ads), a więc tzw. linki sponsorowane. W czym rzecz? Mówiąc najprościej, kiedy użytkownik wpisze słowo kluczowe, na które jest prowadzona promocja Twojego sklepu, odnośnik do niego pojawi się powyżej organicznych wyników wyszukiwania. To prosty i dość efektywny sposób na zwiększenie konwersji w krótkim czasie.

Po drugie: kampanie banerowe na portalach zewnętrznych – reklama będzie się wyświetlała na różnego rodzaju serwisach, które współpracują z Google Ads, a Ty zapłacisz za odsłony / kliknięcia w nie. Ten sposób promocji jest dość skuteczny zwłaszcza, jeśli zdecydujesz się na wersję wykorzystującą mechanizmy remarketingu.

A czym jest sam remarketing? To strategia polegająca na wyświetlaniu odbiorcom spersonalizowanych reklam – dopasowanych m.in. do tego, czego wcześniej poszukiwali oni w Sieci. Przykładowo, jeśli potencjalny klient odwiedził Twój sklep i oglądał konkretne produkty, mechanizmy remarketingu pozwolą wyświetlać mu banery z reklamą o tej tematyce. Dzięki temu, krok po kroku, będzie się on posuwał w głąb lejka marketingowego, w stronę ostatecznej finalizacji transakcji.

Warto wspomnieć również o stosunkowo nowym narzędziu, jakim jest Google Shopping. Po ustawieniu kampanii, Twoja oferta produktowa, wraz z ceną i bezpośrednim linkiem do zakupu będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania.

SEO i SEM

Równie ważnym aspektem, z jakim wiąże się reklama sklepu internetowego, jest widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Im jest ona wyższa, tym lepsze zasięgi organiczne osiągasz. W rezultacie, co ważne, koszt samych kampanii reklamowych może się obniżyć, ponieważ działania różnymi kanałami będą się wzajemnie wspierały.

W tym aspekcie warto zadbać przede wszystkim o optymalizację i pozycjonowanie sklepu internetowego – m.in. przygotowanie unikalnych treści opisów kategorii, podkategorii, a jeśli budżet Ci na to pozwala – również produktów. Równie ważna jest rozbudowa bloga (z myślą o pozycjonowaniu long-tail) czy budowanie wartościowych linków.

Reklama sklepu internetowego w social mediach

Nie chodzi tutaj wyłącznie o prowadzenie fanpage’a sklepu na Facebooku, choć on jest oczywiście podstawą wszystkich działań. W przypadku e-sklepów ważna jest jednak płatna promocja, zwłaszcza że ten portal udostępnia wiele atrakcyjnych możliwości dla e-commerce. Poza typowymi reklamami w stylu „linków sponsorowanych”/ bannerów, które trafiają do kolumny obok tej głównej, czyli news feeda, istotną rolę odgrywają posty sponsorowane. Mogą one przybrać różne formy – w tym np. karuzeli z produktami.

Na Facebooku również można skorzystać z mechanizmów remarketingu, a z uwagi na to, jak popularne są social media, inwestycja w promocję tym kanałem się zwróci.

Ile to kosztuje i ile zajmie czasu?

Jak widzisz, w tym morzu możliwości dość łatwo jest się pogubić – zwłaszcza, że w przypadku kampanii PPC czy reklamy na Facebooku, system pozostawia Ci niemal pełną swobodę co do ustalania parametrów kampanii, w tym jej budżetu, a także czasu trwania.
Możesz oczywiście pokusić się o eksperymentowanie i ustawić wszystko samodzielnie. Niemniej jednak, jeśli nie jesteś doświadczonym marketerem, bardzo prawdopodobne jest, że… wyrzucisz pieniądze w błoto lub osiągniesz mniej niż byś mógł, inwestując podobną sumę przy współpracy z profesjonalistami.

Wspólnie z ekspertami:

  • zakreślicie grupy docelowe oraz persony klientów – tak, aby móc nakierować kampanię na odbiorców z wysokim potencjałem,
  • oszacujecie, jaki budżet pozwoli zwiększyć zasięgi na takie, które wspólnie założycie – suma zależy m.in. od wielkości sklepu, planowanego ROI czy konkurencji w Twojej branży,
  • ustalicie czas trwania poszczególnych etapów kampanii oraz jej przebieg.

Specjaliści będą również na bieżąco prowadzić działania analityczne, aby sprawdzać, jak są odbierane publikowane reklamy i, w razie potrzeby, zmodyfikują ich treść lub formę dla uzyskania lepszych efektów.

Jak widzisz, aby dowiedzieć się, ile potrwa reklama Twojego sklepu internetowego i ile potrwa, abyś zobaczył mierzalne efekty, najlepiej jest rozmawiać, przyglądając się konkretnemu sklepowi. Dlatego skontaktuj się niezobowiązująco z naszymi specjalistami, a otrzymasz szczegółowe informacje.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany