Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu ze zdrową żywnością

reklama sklepu ze zdrową żywnością

Zdrowa żywność to więcej niż przelotny trend. To kategoria produktów, po które sięga coraz większa grupa świadomych konsumentów. Mimo to, miejsc, w których można kupić produkty bio czy eko, jest nadal stosunkowo niewiele. Dlatego prowadzenie działalności w tej branży może nieść za sobą bardzo wysoki potencjał biznesowy. Oczywiście oferowanie klientom dobrej jakości produktów to nie wszystko. Równie ważna będzie skuteczna reklama sklepu ze zdrową żywnością. Zobacz, co składa się na skuteczną kampanię oraz w jaki sposób ją prowadzić.

Reklama sklepu bio w internecie – na co zwrócić uwagę?

Na początek ważne pytanie: czy reklama sklepu ze zdrową żywnością w internecie jest zawsze potrzebna? Odpowiedź jest prosta: jak najbardziej tak! Nawet, jeżeli prowadzisz tylko punkt stacjonarny, klienci będą Cię poszukiwać w sieci. A zgodnie z dobrze znanym przysłowiem, jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz.

Dobrze poprowadzona reklama sklepu eko w internecie:

  • pomoże zbudować i wzmocnić świadomość Twojej marki,
  • ułatwi zwiększenie ruchu na jego stronie internetowej,
  • wspomoże budowanie długofalowych relacji z klientami,
  • ułatwi pozyskanie wartościowych leadów,
  • zwiększy potencjał konwersji.

Dlatego warto w nią zainwestować – to w sieci Twoi klienci będą szukali zdrowej żywności w pierwszej kolejności.

Jak jednak zacząć się reklamować? Podstawa to oczywiście przemyślany plan działania. Pochopne decyzje mogą kosztować stratę sporej ilości pieniędzy. Na to nie możesz sobie absolutnie pozwolić. Od czego więc rozpocząć? Najlepiej – od znalezienia doświadczonego partnera, który pomoże przeprowadzić kampanię. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: świat reklamy internetowej jest niezwykle zawiły, a zorientowanie się w jego meandrach to poważne wyzwanie. I choć w teorii standardowe narzędzia związane choćby z pozycjonowaniem czy korzystaniem z reklam w Google są powszechnie dostępne, prawidłowa konfiguracja kampanii jest trudniejsza niż się wydaje.

Dobrze zaplanowana reklama sklepu ze zdrową żywnością:

  • opiera się o przemyślany plan działania, który został zbudowany na bazie analizy obecnej sytuacji, konkurencji, a także potencjału dawanego przez poszczególne narzędzia,
  • ma wytyczony jasny cel – może to być np. zwiększenie ruchu na stronie, poprawa konwersji czy wzmocnienie rozpoznawalności marki,
  • wspiera realizację założeń krótko- oraz długoterminowych.

A z jakich elementów składa się promocja w Sieci? W przypadku sklepu eko istotną rolę odegrają przede wszystkim: pozycjonowanie, system Google Ads, a także reklama w social mediach. Przyjrzyjmy się po kolei wszystkim tym elementom.

Pozycjonowanie sklepu bio

Pozycjonowanie prowadzi się z myślą o tym, aby strona sklepu znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na określone frazy – oczywiście powiązane z Twoją działalnością. Warto wiedzieć, że są to szeroko zakrojone działania, które efekty przynoszą w długofalowej perspektywie. Jeśli jednak zdecydujesz się uzbroić w kilkumiesięczną cierpliwość, z całą pewnością zobaczysz oczekiwane efekty. Kiedy Twój sklep ze zdrową żywnością „zaprzyjaźni się” z algorytmami Google, dostrzeżesz wzrost wartościowego ruchu na stronie, a co za tym idzie – efekty marketingowe i finansowe.

Jak powinna być prowadzona reklama sklepu bio tą metodą? Tu najważniejsze są aspekty techniczne, nakierowane na to, aby algorytmy Google uznały Twój serwis za wartościowy w kontekście wyszukiwań dotyczących branży eko. Stanie się tak wówczas, kiedy:

  • strona będzie responsywna i zacznie funkcjonować w sposób przyjazny dla użytkownika – np. wyeliminowane zostaną bariery związane z poruszaniem się po serwisie,
  • treści na stronie będą odpowiednio nasycone słowami kluczowymi – ale uwaga! Dawno skończyła się już era sztucznego „upychania” keywordów w treści. Obecnie liczą się przede wszystkim naturalność oraz merytoryka,
  • zadbasz o odpowiednie meta tagi (zwłaszcza title i description), a także przyjazne adresy URL.

To oczywiście tylko kilka elementów, których optymalizację może zalecić ekspert po wykonaniu audytu.

Warto w tym kontekście podkreślić, jak bardzo ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych. To szczególnie istotne, gdy w grę wchodzi reklama sklepu eko. A to dlatego, że w Twoim katalogu zapewne znajdują się dziesiątki, jeśli nie setki produktów. Z tego względu koncentracja na kilku ogólnych frazach kluczowych związanych z branżą będzie złą decyzją – Twoja konkurencja już to dawno zrobiła, więc będzie Ci trudno się przebić na szczyt.

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skierowanie się w stronę tzw. pozycjonowania „na długi ogon”. Pod tą nazwą kryje się rozszerzenie katalogu słów kluczowych na dużą liczbę fraz powiązanych z działaniem sklepu ze zdrową żywnością. Mogą to być np. nazwy konkretnych marek czy produktów, a także pytania zadawane w Google przez użytkowników, np. „co to jest żywność bez glutenu” – i tym podobne.

Oczywiście sam zestaw fraz kluczowych oraz ich przyporządkowanie do poszczególnych podstron serwisu powinny zostać opracowane po pogłębionej analizie – tak, aby podjęte działania maksymalizowały potencjał sukcesu.

Co daje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie przynosi długofalowe rezultaty – po jego dobrym przeprowadzeniu możesz oczekiwać, że strona zacznie się wyświetlać na szczycie listy wyszukiwania haseł powiązanych z Twoją działalnością. A kiedy to się stanie, klienci będą częściej trafiali do serwisu, dokonywali zakupów, co przełoży się na stałe wzmacnianie pozycji Twojego serwisu.

Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie to reklama sklepu ze zdrową żywnością, która musi być prowadzona regularnie. Chociaż po pierwszym etapie kampanii działania można nieco stonować, zupełne zaprzestanie pozycjonowania (uzyskiwanego np. w wyniku działań content marketingowych) może sprawić, że uzyskane efekty zostaną zwyczajnie zaprzepaszczone.

Reklama sklepu ze zdrową żywnością w Google Ads

Zależy Ci na uzyskaniu szybszych efektów działań promocyjnych? Samo pozycjonowanie nie wystarczy. Drugim istotnym elementem układanki jest płatna reklama sklepu ze zdrową żywnością w oparciu o narzędzia przygotowane przez Google.

Dlaczego Google? Ponieważ to najpopularniejszy dostawca informacji w Polsce. Z tej wyszukiwarki, także w formie Asystenta dostępnego na urządzeniach mobilnych, korzystają miliony osób. Także tych, które należą do Twojej grupy docelowej. Możesz do nich dotrzeć szybko i efektywnie, sięgając po narzędzia reklamowe udostępniane przez giganta z Mountain View. Są to przede wszystkim:

  • Google Display Network, a więc płatna reklama sklepu bio wyświetlana w serwisach zewnętrznych. Ta forma promocji polega na wyświetlaniu banerów kontekstowych na stronach www odwiedzanych przez Twoich potencjalnych klientów. Szczególnie ciekawą postacią tej formy promocji jest remarketing. To kampanie kierowane dla osób, które już odwiedziły Twój sklep i być może prawie dokonały zakupu, ale wycofały się. Będą im wyświetlane banery prezentujące konkretne towary: te już oglądane lub powiązane z nimi;
  • Linki sponsorowane – wyświetlają się nad wynikami organicznymi wyszukiwania, a więc na pierwszych pozycjach na liście. I choć są wyraźnie oznaczone jako reklama, użytkownicy chętnie w nie klikają i zapoznają się z ofertą. Możesz więc oczekiwać szybkiego przyrostu odwiedzin na stronie.
  • Product Listing Ads – to specjalna forma wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania. Są one prezentowane ponad rezultatami lub po ich prawej stronie. To specjalne boksy, które prezentują konkretne oferty produktów z cenami i linkami bezpośrednimi do e-sklepu. To coraz popularniejsza forma reklamy w świecie e-commerce, która sprawdzi się również w branży eko i bio.

To oczywiście nie koniec narzędzi z katalogu Google Ads. Warto wspomnieć, że już niedługo pojawią się w Polsce także reklamy usług lokalnych, przydatne zwłaszcza sklepom bio, które prowadzą działalność stacjonarną. Warto też pomyśleć o szerzej zakrojonych działaniach content marketingowych.

Jakie są korzyści z tego rozwiązania?

Jak już napisano, Google Ads to prosta droga do osiągnięcia szybkich rezultatów. Jednak to działania głównie krótkoterminowe. Po zakończeniu promocji Twoje reklamy po prostu przestaną się wyświetlać. Mimo to, takie kampanie generują bardzo wiele korzyści, takich jak:

  • szybki wzrost ruchu na stronie,
  • efektywne budowanie świadomości marki,
  • jasny system rozliczeń reklam (PPC lub PPV) oraz przejrzyste raportowanie uzyskanych efektów,
  • możliwość precyzyjnego zaplanowania budżetu na promocję.

I choć inwestycja w Google Ads wymaga zaangażowania do współpracy dobrej agencji digital, warto to zrobić, aby zmaksymalizować ROI.

Reklama sklepu ze zdrową żywnością na Facebooku

Kolejnym kanałem, w którym warto się pojawić, są media społecznościowe. Najważniejszym obecnie będzie Facebook, który stał się dla wielu osób nie tylko miejscem komunikacji ze znajomymi, ale źródłem informacji o świecie. Pojaw się tutaj, aby uświadomić odbiorcom, że Twój sklep istnieje, zbudować wizerunek eksperta, zachęcić do pozostawienia leadu czy też budować konwersję. Narzędzia oferowane przez Facebook są bardzo rozległe, a znalezienie odpowiedniej formy promocji przez właściciela sklepu eko będzie proste. Do wyboru jest m.in. reklama kontekstowa czy posty sponsorowane.

Jeśli nie jesteś pewien, które rozwiązanie wybrać, omów swoją strategię ze specjalistą z branży digital. To najlepsza możliwa droga.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

RODO – co to jest? krok po kroku
Artykuł gościnny

RODO – co to jest? krok po kroku RODO to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/697 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku […]

Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek!
Olga Badeusz

Reklama firmy – 5 podstawowych sposobów! Na początku swojej działalności małe i średnie firmy zawsze powinny zainwestować w marketing, tak […]

25 darmowych narzędzi dla marketingowca
Dominika Słomka

Chcesz jeszcze efektywniej prowadzić działania marketingowe? Pomogą Ci w tym odpowiednie narzędzia, które nie tylko usprawniają pracę, ale również pozwalają […]

woocommerce
Sklep na WooCommerce – kiedy warto i dla kogo?
Maciej Popiołek

Znasz WordPressa i korzystasz z niego na co dzień? Jeśli tak, dobrze wiesz, jak bardzo wygodny w obsłudze jest ten […]

reklama piekarni
Reklama piekarni
Izabela Pirańska

Mogłoby się wydawać, że obietnica pysznego bochenka świeżego chleba czy chrupiącej bułki wystarczy, by przyciągnąć klientów do piekarni. Tymczasem konkurencja […]

Reklama biura podróży w internecie
Martyna Mikołajczak

Chyba każdy lubi jeździć na wakacje i z ogromną niecierpliwością oczekuje tego upragnionego okresu w roku, kiedy to wreszcie będzie […]