Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Kalendarz marketingowy 2021

kalendarz marketingowy 2021

Aby tradycji stało się zadość, i w tym roku przygotowaliśmy dla Ciebie Kalendarz marketingowy 2021! Oto lista świąt typowych, jak i tych nietypowych, które Twoja firma może wykorzystać w komunikacji marketingowej, w różnych kanałach (e-mail, Facebook (posty organiczne oraz reklama), Instagram (posts, stories czy reels), Youtube, blog, itd.). Jeśli Twoim celem na ten rok jest budowanie zaangażowania poprzez interakcję z użytkownikami, dostarczanie rozrywki, a tym samym, rozszerzanie świadomości marki i budowanie jej pozytywnego wizerunku – to ten kalendarz marketingowy 2021 na pewno Ci w tym pomoże. 

Przygotowując go w tym roku, poszliśmy o krok dalej i oprócz samej listy i wskazówek, dodaliśmy też krótkie informacje o tym, co w danym miesiącu się dzieje – na co jest sezon, czego mogą szukać Twoi klienci oraz do czego przygotowuje się branża i konkurencja. Być może na ich podstawie wpadniesz na dodatkowe pomysły w jaki sposób zaangażować swoich obserwatorów i pozyskać nowych. 

Przygotowanie kalendarza marketingowego 2021 czas zacząć!

Styczeń
kalendarz marketingowy styczeń 2021

1. Nowy Rok i Światowy Dzień Kaca

3. Światowy dzień słomki do picia

4. Światowy dzień Braille’a i dzień Spaghetti

5. Dzień bitej śmietany

6. Trzech Króli

7. Dzień dziwaka

8. Dzień Elvisa Presley’a

10. Dzień Obniżania Kosztów Energii

11. Dzień Sprzątania Biurka

13. Międzynarodowy Dzień Koszuli i Dzień Polskiej Wódki

16. Dzień Pikantnych Potraw

17. Światowy Dzień Pizzy

18. Blue Monday 

19. Dzień Popcornu i Światowy Dzień Śniegu

20. Dzień bigosu

21.Dzień Babci

22. Dzień Dziadka

23. Dzień bez opakowań foliowych

24. Dzień środków masowego przekazu

25. Dzień Sekretarki i Asystentki

27. Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu

28. Międzynarodowy Dzień Mobilizacji przeciwko Wojnie Nuklearnej i Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych

29. Dzień Składanki i Łamigłówki

30. Dzień Głupkowatych Powitań na Poczcie Głosowej

31. Międzynarodowy Dzień Przytulania i Finał WOŚP

Luty
kalendarz marketingowy luty 2021

1. Dzień gumy do żucia i Międzynarodowy Dzień bez Oleju Palmowego

2. Dzień Pozytywnego Myślenia

3. Dzień Ciasta Marchewkowego

4. Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem

5. Światowy Dzień Nutelli

7. Dzień Najwyższej Izby Kontroli

8. Święto Służby Więziennej

9. Międzynarodowy Dzień Pizzy

11. Tłusty czwartek

13. Światowy Dzień Radia

14. Walentynki

15. Dzień Singla

16. Śledzik i Międzynarodowy Dzień Listonoszy i Doręczycieli Przesyłek

17. Popielec

21. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

22. Europejski Dzień Ofiar Przestępstw

23. Międzynarodowy Dzień Pomocy Potrzebującym

24. Dzień niespodziewanego całusa

25. Światowy Dzień Powolności

26. Światowy Dzień Pistacji

27. Światowy Dzień Organizacji Pozarządowych

28. Dzień Spania w Miejscach Publicznych

Marzec
kalendarz dla marketingowca marzec 2021

1. Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych” i Dzień masła orzechowego 🥜

2. Dzień Staroci

3. Międzynarodowy Dzień Pisarzy

4. Międzynarodowy Dzień Mistrza Gry

5. Dzień Teściowej

7. Dzień Płatków Śniadaniowych

8. Międzynarodowy Dzień Praw Kobiet, Dzień Kobiet

9. Światowy Dzień Didżeja

10. Dzień Mężczyzn

11. Światowy Dzień Sanitarny

12. Dzień Matematyki

14. Dzień Liczby Pi

15. Dzień Walki z Chrapaniem i Światowy Dzień Drzemki w Pracy

16. Dzień Pandy

17. Dzień Św. Patryka

20. Międzynarodowy Dzień Szczęścia i Dzień Bez Mięsa

21. Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową

22. Światowy Dzień Wody

23. Dzień Przyjaźni Polsko-Węgierskiej

24. Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych

25. Międzynarodowy Dzień Gofra 

26. Międzynarodowy Dzień Szpinaku

27. Międzynarodowy Dzień Teatru

28. Niedziela Palmowa

29. Dzień Metalowca

30. Światowy Dzień Muffinka

31. Światowy dzień Budyniu

Kwiecień 
kalendarz marketingowy kwiecień 2021

1. Wielki Czwartek i Prima aprilis

2. Wielki Piątek 

3. Wielka Sobota

4. Wielkanoc

5. Poniedziałek Wielkanocny

6. Światowy Dzień Sportu

7. Światowy Dzień Zdrowia

8. Międzynarodowy Dzień Opozycji Przeciw GMO

9. Wielki Czwartek i Dzień Rodzeństwa

10. Dzień Rodzeństwa

11. Dzień Radia

12. Dzień czekolady

13. Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej
14. Święto Chrztu Polski

15. Światowy Dzień Trzeźwości

16. Europejski dzień kontroli prędkości

17. Światowy Dzień Kostki Rubika

18. Światowy Dzień Ochrony Zabytków

19. Dzień rowerowy

21. Parilia

22. Dzień Ziemi

23. Dzień DNA

24. Światowy Dzień Książki i praw Autorskich

25. Dzień Sekretarki

26. Międzynarodowy Dzień Psa Ratowniczego

27. Światowy Dzień Grafika

28. Dzień Sera Camembert

29. Międzynarodowy Dzień Tańca

30. Międzynarodowy Dzień Jazzu

Maj

1. Święto Pracy

2. Dzień Flagi RP

3. Święto Konstytucji 3 Maja

4. Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych Wojen

5. Dzień bez makijażu

6. Międzynarodowy Dzień Bez Diety

7. Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej

8. Światowy Dzień Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca

9. Dzień Unii Europejskiej

10. Międzynarodowy Dzień Kierowcy Zawodowego

11. Dzień bez Śmiecenia

12. Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek

15. Międzynarodowy Dzień Pończoch Nylonowych #nylonday

17. Międzynarodowy Dzień Telekomunikacji

18. Światowy Dzień Pieczenia

19. Dzień Dobrych Uczynków

20. Międzynarodowy Dzień Płynów do Mycia Naczyń

21. Światowy Dzień Rozwoju Kulturalnego

22. Dzień Pac-Mana

23. Światowy Dzień Żółwia

24. Światowy Dzień Ślimaka

25. Dzień Ręcznika

26. Dzień Mamy 

28. Światowy Dzień Hamburgera

29. Dzień Działacza Kultury i Międzynarodowy Dzień Uczestników Misji Pokojowych ONZ

30. Dzień Bez Stanika

31. Dzień bez Tytoniu i Dzień Bez Majtek

Czerwiec
kalendarz marketingowca czerwiec 2021

1. Dzień Dziecka

2. Dzień bez krawata

3. Boże Ciało

4. Dzień Demokracji

5. Dzień Ochrony Środowiska

6. Dzień Jojo

7. Dzień Seksu

8. Światowy Dzień Robienia na Drutach w Miejscach Publicznych

9. Dzień Przyjaciela

10. Światowy Dzień Jazdy Nago na Rowerze 

12. Dzień Stylisty Paznokci

13. Światowy Dzień Wellness

14. Światowy Dzień Krwiodawstwa

15. Międzynarodowy Dzień Surfingu

18. Międzynarodowy Dzień Sushi

19. Dzień Kota Garfielda i Dzień leniwych spacerów

21. Międzynarodowy Dzień Jogi

22. Światowy Dzień Garbusa

23. Dzień Ojca

24. Dzień Przytulania

25. Światowy Dzień Smerfa

27. Światowy Dzień Rybołówstwa

28. Narodowy Dzień Pamięci Poznańskiego Czerwca 1956

29. Dzień Ratownika WOPR

30. Dzień Asteroid

Lipiec
kalendarz lipiec 2021

1. Światowy Dzień Architektury i Międzynarodowy Dzień Owoców

2. Międzynarodowy Dzień UFO

3. Dzień Czerwonej Ostrej Papryczki Chili

4. Święto Hot Doga

5. Dzień Łapania za Biust

6. Światowy Dzień Pocałunku

7. Światowy Dzień Czekolady

9. Dzień Chodzenia Do Pracy Inną Drogą

10. Dzień Nikoli Tesli

13. Dzień Frytek

14. Dzień Łapania za Pupę

15. Dzień bez Telefonu Komórkowego

17. Światowy Dzień Emoji

18. Międzynarodowy Dzień Nelsona Mandeli

20. Międzynarodowy Dzień Szachów

24. Dzień Policjanta

25. Dzień Bezpiecznego Kierowcy

26. Dzień Administratora

27. Dzień Samotnych

28. Dzień Kultu Masy Mięśniowej

30. Międzynarodowy Dzień Sernika i Międzynarodowy Dzień Przyjaźni

31. Dzień Skarbowości

Sierpień
kalendarz sierpień 2021

1. Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego i Światowy Dzień Karmienia Piersią

2. Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara

6. Światowy Dzień Musztardy

8. Wielki Dzień Pszczół i Międzynarodowy Dzień Kota

10. Dzień Przewodników i Ratowników Górskich

11. Dzień Konserwatora Zabytków

12. Międzynarodowy Dzień Młodzieży

13. Międzynarodowy Dzień Osób Leworęcznych

14. Dzień Energetyka

15. Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny

18. Międzynarodowy Dzień Latarni Morskich

19. Światowy Dzień Pomocy Humanitarnej

20. Dzień wyznawania miłości

21. Światowy Dzień Optymisty

24. Dzień Windowsa

28. Światowy Dzień Publicznego Czytania Komiksów

31. Dzień Blogów

Wrzesień
kalendarz marketingowy wrzesień 2021

1. Obchody Wybuchu II Wojny Światowej

2. Dzień Dużego Rozmiaru

3. Dzień Wieżowców

5. Międzynarodowy Dzień Dobroczynności

8. Dzień Dobrych Wiadomości

9. Międzynarodowy Dzień Urody

13. Dzień Całowania Chłopaków w Usta

19. Dzień Emotikona

20. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

21. Światowy Dzień Orderu Uśmiechu

22. Światowy Dzień bez Samochodu

26. Europejski Dzień Języków (Międzynarodowy Dzień Języków Obcych)

29. Dzień Kawy

30. Dzień Chłopaka

Październik 
kalendarz marketingowy 2021

1. Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu i Dzień Muzyki

4. Światowy Dzień Zwierząt Hodowlanych

5. Światowy Dzień Nauczyciela

9. Międzynarodowy Dzień Pisania Listów

10. Światowy Dzień Owsianki

13. Dzień Dawcy Szpiku

15. Światowy Dzień Mycia Rąk

16. Dzień Szefa

17. Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem

20. Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni

21. Dzień Bez Skarpetek

22. Dzień Praw Rodziny

24. Światowy Dzień Walki z Otyłością

25. Światowy Dzień Makaronu

28. Światowy Dzień Animacji

30. Dzień Spódnicy

31. Halloween

Listopad
kalendarz marketingowca listopad 2021

1. Wszystkich Świętych

2. Zaduszki

4. Dzień Taniego Wina

5. Dzień Postaci z Bajek

7. Światowy Dzień Feministek

10. Dzień Młodzieży i Dzień Jeża

11. Święto Niepodległości

15. Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu

17. Dzień Studenta

21. Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień 

25. Dzień tramwajarza i kolejarza

26. Black Friday

28. Dzień Pocałunku

29. Andrzejki

Grudzień
kalendarz marketingowy grudzień 2021

1. Światowy Dzień Puszczania Bąków

5. Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

6. Mikołajki

10. Dzień Bota

11. Międzynarodowy Dzień Tanga

15. Dzień Herbaty

21. Dzień Orgazmu

24. Wigilia Bożego Narodzenia

25. Święto Bożego Narodzenia

26. Drugie Święto Bożego Narodzenia 

30. Dzień serka wiejskiego

31. Sylwester

Coroczne rozterki marketingowców – czyli w czym może pomóc Ci kalendarz marketingowy 2021

Nawet regularne dodawanie wpisów na bloga czy częste postowanie w mediach społecznościowych nie wystarczy, jeśli nasze treści nie wzbudzają zainteresowania i nie zachęcają do interakcji. W internecie nie chodzi już bowiem o to, by ciągle manifestować swoje zdanie czy opinię, a o to by budować relację, a co za tym idzie, słuchać, odpowiadać na wypowiedzi użytkowników i reagować na ich działania – a to dużo trudniejsze niż samo tworzenie treści. 

Pełniąc funkcję specjalisty od marketingu zapewne mierzysz się z presją, by ciągle tworzyć coś nowego, ciągle wzbudzać zainteresowanie i pozytywnie wpływać na swoich obserwatorów. Wbrew pozorom po naszej stronie stoi ogromna odpowiedzialność. I choć dla wielu to “tylko post na facebooku” czy “tylko kilka stories na instagramie”, za tym wszystkim stoi ogromny nakład pracy. Wszystko bowiem co publikujemy my – jest tym co publikuje marka. To jak odczytują ją odbiorcy, ma więc ogromny wpływ na to, jak marka będzie postrzegana i czy odbiorcy naszych treści nas polubią i zechcą od nas kupować, czy też nie. 

Jeśli więc do swoich corocznych akcji marketingowych pragniesz wnieść trochę świeżości, równocześnie nawiązując do celów i wizerunku jaki chce kreować Twoja marka, ten kalendarz marketingowy Ci w tym pomoże! Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni sezon oraz kilka świąt nietypowych, które świetnie nawiązują do tego, co chce przekazać Twoja firma. Jak to dobrze zrobić? Omawiamy poniżej! 🙂

W jaki sposób wykorzystać kalendarz marketingowy 2021 do budowania zaangażowania?

“Międzynarodowy Dzień Pizzy”, “Dzień Kota”, czy “Światowy Dzień Owsianki” to przykłady świąt nietypowych, które Twoja marka może wykorzystać, by zbliżyć się do swoich odbiorców i zacząć tak zwany “small talk”.😊 Obserwując firmy, które świetnie radzą sobie w social mediach i znane są z wzbudzania rozgłosu, często zobaczycie, że w swoich przekazach nawiązują do kultowych wydarzeń czy aktualnych trendów / sezonów. Co więcej, również w swoich działaniach sprzedażowych bazują na oryginalnych pomysłach, często nawiązując np. do danego nietypowego święta. Wystarczy, że producent płatków owsianych zrobi promocję “2+1 za darmo z okazji dnia owsianki”. Zobaczcie jak czesto marki wykorzystują (całkiem pozytywnie) dzień kobiet do zwiększania świadomości marki oraz promowania dobrego środowiska pracy, zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. 

Chcąc wykorzystać święta nietypowe w swojej komunikacji marketingowej, wystarczy, że znajdziesz takie, które w jakiś sposób będą się łączyć z Twoimi produktami czy usługami. Choć nie musisz się ograniczać tylko do tych, które bezpośrednio nawiązują do Twojej marki. Niektóre z nich jak np. “Dzień Ziemi”, “Dzień Dobrych Wiadomości” czy “Dzień Teściowej” mogą być wykorzystane w różnym kontekście.

Jakie treści możesz stworzyć na podstawie kalendarza marketingowego 2021?

Nawiązując do danego święta nietypowego nie chodzi o to, by tylko wszem i wobec trąbić “Dziś jest dzień owsianki!”. To byłoby zbyt proste. Święto nietypowe, to w zasadzie pretekst, a raczej wskazówka czy inspiracja do tego,by stworzyć oryginalny content. I tak biorąc za przykład “Dzień owsianki”, możesz np.

  • przeprowadzić konkurs na poranna owsiankę, w którym zwycięzca otrzyma np. zestaw śniadaniowy – kubek i miseczkę; czy też nowe płatki zbożowe, które Twoja firma właśnie wypuściła.
  • stworzyć wpis blogowy “5 sposobów na kremową owsiankę”, “Top przepisów na zimową owsiankę” itp. 
  • stworzyć infografikę pokazującą krok po kroku jak stworzyć czekoladową owsiankę czy też przedstawić najpopularniejsze połączenia tego dania z różnymi owocami, 
  • nakręcić krótki filmik “krok po kroku” jak z wykorzystaniem Twoich produktów zrobić dobrą owsiankę, 
  • omówić właściwości zdrowotne owsianki – w krótkim wpisie na Facebooku czy Instagramie,
  • wydać krótki e-book z przepisami śniadaniowymi, zawierający m.in. owsianki, którym podzielisz się ze swoimi obserwatorami. 
  • przeprowadzić ankietę (np. na Instagramie) wśród swoich obserwatorów jakie składniki najchętniej łączą z owsiankami. 
  • masz więcej pomysłów? Daj znać w komentarzu! 
owsianka Dominiki

Jak przygotować swój marketing na święta (typowe i nietypowe) w 2021?

Jeżeli faktycznie chcesz wykorzystać okazję do generowania wyższej sprzedaży posiłkując się w swoich komunikatach treściami nawiązującymi do danego święta nietypowego, odpowiednio przygotuj na to swoich odbiorców. Oni za pewne nie śledzą tak dokładnie kalendarza marketingowego i niekoniecznie muszą wiedzieć kiedy np. jest “Dzień Spódnicy” 😉.

  1. Przed faktyczną datą poinformuj klientów o nadchodzącym wydarzeniu. Jeśli szykujesz coś fajnego dla swoich fanów z tej okazji i chcesz aby wzięli czynny udział, upewnij się, że wiedzą o tym na dwa, trzy dni do przodu. (w zależności od tego co szykujesz, daj znać odpowiednio wcześniej i przekaż informacje o korzyściach jakie płyną z wzięcia udziału). 

Przygotuj też odpowiednie banery reklamowe oraz zakładkę na stronie, na którą będziesz kierować odbiorców. 

  1. W dniu wydarzenia zwiększ sprzedaż za pośrednictwem poczty e-mail i wykorzystaj szum w mediach społecznościowych. Przekaż konkretną korzyść płynącą z wzięcia udziału w danym wydarzeniu czy promocji. (np. możliwość uzyskania dodatkowego rabatu na kolejny produkt, niespodzianka dodawana do każdego zamówienia, kupon rabatowy na kolejne zakupy, gadżet firmowy za 3 pierwsze miejsca itp.)
  2. Po głównym wydarzeniu nie zapomnij skontaktować się z osobami, które dokonały konwersji, aby uzyskać ich opinie na temat procesu lub zaoferować dodatkowe produkty lub usługi.

Wykorzystaj typowe i nietypowe święta, by wprowadzić trochę świeżości w komunikacji Twojej marki w różnych kanałach. Weź pod uwagę również aspekt sprzedażowy i wykorzystaj okazję by przedstawić nowy produkt, zachęcić do zakupienia większej ilości produktów czy skorzystania z ostatnich rabatów. Jeśli planujesz do tego celu wykorzystać media społecznościowe, sprawdź w jaki sposób reklamować się na Facebooku i Instagramie.

Audyt Google Ads

Komentarze

  1. Andrzej

    Zróbcie z tego pdf do druku błagam 🙂 I dajcie znać na newsletterze, że już jest. To jest mega!

  2. ZART

    Jest dzień puszczania bąków, a nie ma black friday – najwiekszego święta marketingowego :O Trochę słabo.

  3. Maciej

    Świetny pomysł na promowanie waszej firmy. Jest marzec a PDFa nie ma :/

Powiązane artykuły

ile kosztuje reklama w internecie
Ile kosztuje reklama w internecie?
Dominika Słomka

Jeszcze niedawno słowo reklama kojarzyło się przede wszystkim z telewizyjnymi spotami czy też ulicznymi billboardami. Dziś skuteczna promocja działalności coraz […]

Mikromomenty – wykorzystaj je w biznesie!
Maciej Popiołek

Poczekalnia – czyli mikromomenty w służbie Twojego biznesu! Być może nie pamiętasz tego strasznego czasu, kiedy w poczekalniach do lekarzy […]

powiadomienia push
Powiadomienia PUSH alternatywą dla newsletterów?
Dominika Słomka

Komunikaty marketingowe mają jeden podstawowy cel: zwrócić uwagę odbiorcy i zachęcić do podjęcia określonych działań. Mogą przybierać wiele form. Pytanie […]

reklama sklepu zielarskiego
Reklama sklepu zielarskiego
Izabela Pirańska

Zielarstwo i fitoterapia w ostatnich latach stają się coraz popularniejsze. W związku z tym na rynku pojawia się też coraz […]

Meta I/O: zarządzanie metawyszukiwarkami jeszcze nigdy nie było tak proste
Krystian Kubiak

Reklamy w metawyszukiwarkach Verseo łączy siły z Wihphotels wprowadzając na polski rynek platformę Meta I/O. Dla hotelarzy oznacza to szerszą […]

archetypy marek
Archetypy marek w strategii komunikacji
Magdalena Walczak

Ustalenie strategii komunikacji marki to bardzo ważny etap budowania wizerunku. Musi być ona dopasowana do potrzeb grupy odbiorczej, ale też […]