Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords.

Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords. - zdjęcie nr 1

Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords. - zdjęcie nr 2

Customer Match – klucz do targetowanych kampanii!

E-mail marketing jest powszechnie stosowany przez wiele firm, które posiadają bazy adresów mailowych swoich klientów. Służą między innymi do wysyłki newsletterów informujących o aktualnej ofercie czy promocjach specjalnych. Niskie współczynniki otwarć czy wręcz uznawanie wiadomości pochodzących z newsletterów, do których za Spam, spędzają sen z powiek działom marketingu na całym świecie. Na pomoc przychodzi Customer Match i lepsze wykorzystanie adresów z bazy. 

Rozwiązaniem tego problemu może być Customer Match czyli możliwość wykorzystywania baz adresów mailowych w kampaniach Adwords. Kierowanie na listy adresów mailowych dostępne jest w kampaniach w Sieci Wyszukiwania Google (RLSA). Podobnie w Gmail Sponsored Promotions i reklamach na YouTube w formacie Video In-Stream.

Firmy, które posiadają optymalnie sklasyfikowane bazy mogą oddzielić listy maili swoich aktualnych klientów od odbiorców, którzy jedynie zapisali się do newsletera. W ten sposób kierujemy do nich odrębny przekaz. Co ważne kierowanie Customer Match umożliwia także wykluczanie z kampanii naszych list czyli osób, które już skorzystały z promowanej oferty. Inwestujemy zatem w kierowanie reklam wyłącznie do nowych potencjalnych klientów. Dodatkowo mamy możliwość kierowania kampanii do odbiorców podobnych do tych z udostępnionej listy. W ten sposób docierać do użytkowników o profilu zbliżonym do naszych klientów.

Jak działa Customer Match?

reklamodawca

Reklamodawca przesyła listę zebranych adresów mailowych na konto Adwords, która chroniona jest protokołem SSL, a opcjonalnie możemy skorzystać z algorytmu SHA256. AdWords sprawdza, które spośród przesłanych adresów są powiązane z kontami Google i służą na przykład do logowania w poczcie Gmail, YouTube czy Google Drive. Nie muszą być to wyłącznie adresy mailowe Gmail, gdyż użytkownicy często powiązują z kontem Google adresy pochodzące od innych dostawców jak Yahoo, Onet czy adresy z domenami przedsiębiorstw korzystających z usług takich jak Dokumenty Google dla firm. Adresy mailowe nie powiązane z kontami gogle są usuwane z listy.

Pozostałe adresy są przyporządkowywane do identyfikatorów kont Google, a następnie usuwane w ciągu 7 dni. Aby móc korzystać z Customer Match na naszej liście po odfiltrowaniu musi pozostać co najmniej 1000 adresów mailowych.

Miejsca zastosowania Customer Match

Customer Match znajduje zastosowanie w wyszukiwarce Google, na YouTube i poczcie Gmail zarówno w aplikacjach dla urządzeń mobilnych jak i na komputerach desktopowych wykorzystujących przeglądarki. To w jaki sposób możemy wykorzystać tą opcję kierowania zależy jedynie od kreatywności i celu jaki zamierzamy osiągnąć.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords. - zdjęcie nr 5

    Paweł Gawliński

    28 gru 2016, 17:47

    Tutaj trzeba mieć naprawdę dużą bazę subskrybentów, aby Google dopuściło listę. Miałem 3000 adresów, a po odsianiu przez Google zostało 650, a musi być minimum 1000.

    • Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords. - zdjęcie nr 6

      Krzysztof Masłowski

      29 gru 2016, 10:38

      Dokładnie, docelowo raczej to kierowanie jest dla klientów z dużą bazą adresową.