Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords.

Customer Match – klucz do targetowanych kampanii!

E-mail marketing jest powszechnie stosowany przez wiele firm, które posiadają bazy adresów mailowych swoich klientów. Służą między innymi do wysyłki newsletterów informujących o aktualnej ofercie czy promocjach specjalnych. Niskie współczynniki otwarć czy wręcz uznawanie wiadomości pochodzących z newsletterów, do których za Spam, spędzają sen z powiek działom marketingu na całym świecie. Na pomoc przychodzi Customer Match i lepsze wykorzystanie adresów z bazy. 

Rozwiązaniem tego problemu może być Customer Match czyli możliwość wykorzystywania baz adresów mailowych w kampaniach Adwords. Kierowanie na listy adresów mailowych dostępne jest w kampaniach w Sieci Wyszukiwania Google (RLSA). Podobnie w Gmail Sponsored Promotions i reklamach na YouTube w formacie Video In-Stream.

Firmy, które posiadają optymalnie sklasyfikowane bazy mogą oddzielić listy maili swoich aktualnych klientów od odbiorców, którzy jedynie zapisali się do newsletera. W ten sposób kierujemy do nich odrębny przekaz. Co ważne kierowanie Customer Match umożliwia także wykluczanie z kampanii naszych list czyli osób, które już skorzystały z promowanej oferty. Inwestujemy zatem w kierowanie reklam wyłącznie do nowych potencjalnych klientów. Dodatkowo mamy możliwość kierowania kampanii do odbiorców podobnych do tych z udostępnionej listy. W ten sposób docierać do użytkowników o profilu zbliżonym do naszych klientów.

Jak działa Customer Match?

reklamodawca

Reklamodawca przesyła listę zebranych adresów mailowych na konto Adwords, która chroniona jest protokołem SSL, a opcjonalnie możemy skorzystać z algorytmu SHA256. AdWords sprawdza, które spośród przesłanych adresów są powiązane z kontami Google i służą na przykład do logowania w poczcie Gmail, YouTube czy Google Drive. Nie muszą być to wyłącznie adresy mailowe Gmail, gdyż użytkownicy często powiązują z kontem Google adresy pochodzące od innych dostawców jak Yahoo, Onet czy adresy z domenami przedsiębiorstw korzystających z usług takich jak Dokumenty Google dla firm. Adresy mailowe nie powiązane z kontami gogle są usuwane z listy.

Pozostałe adresy są przyporządkowywane do identyfikatorów kont Google, a następnie usuwane w ciągu 7 dni. Aby móc korzystać z Customer Match na naszej liście po odfiltrowaniu musi pozostać co najmniej 1000 adresów mailowych.

Miejsca zastosowania Customer Match

Customer Match znajduje zastosowanie w wyszukiwarce Google, na YouTube i poczcie Gmail zarówno w aplikacjach dla urządzeń mobilnych jak i na komputerach desktopowych wykorzystujących przeglądarki. To w jaki sposób możemy wykorzystać tą opcję kierowania zależy jedynie od kreatywności i celu jaki zamierzamy osiągnąć.

Audyt Google Ads

Komentarze

  1. Paweł Gawliński

    Tutaj trzeba mieć naprawdę dużą bazę subskrybentów, aby Google dopuściło listę. Miałem 3000 adresów, a po odsianiu przez Google zostało 650, a musi być minimum 1000.

Powiązane artykuły

Nowy wygląd reklam tekstowych
Agnieszka Talarska

Reklamy tekstowe Google – nowy wygląd! Wygląd reklam tekstowych zmieniał się już kilkakrotnie. Wszystko wskazuje na to że będą one […]

google ads za 5000
Google Ads za 5000 zł dla sklepu internetowego
Martyna Mikołajczak

Reklama w Google produktów dostępnych w sklepie internetowym to jedno z głównych źródeł pozyskiwania klientów. Jako właściciel e-sklepu na pewno […]

Google AdWords zielone na wiosnę :)
Redakcja

Nie jest to oczywiście rewolucja na miarę dodania 4 wyniku u góry, a raczej ciekawostka na piątek. Google oznaczyło reklamy […]

Zrozumieć Google AdWords. Słownik terminów
Redakcja

Czym się różni CTR od CPC? Czy docelowy adres kampanii musi być taki sam jak ten wyświetlany? Czy grupa kampanii […]

Podgląd i diagnostyka reklam w wyszukiwarce
Agnieszka Talarska

Diagnostyka reklam w wyszukiwarce – czyli jak sprawdzić, czy moje reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla danego miasta? Jeśli […]

Jak machine learning wpływa na marketing internetowy?
Redakcja

Marketing internetowy a nowe technologie – co decyduje o Twojej przewadze? Interesuje Cię marketing internetowy i wykorzystanie w nim nowych […]