Spis treści
Czytasz teraz:
Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords.
Zamknij
Customer Match – klucz do targetowanych kampanii!
E-mail marketing jest powszechnie stosowany przez wiele firm, które posiadają bazy adresów mailowych swoich klientów. Służą między innymi do wysyłki newsletterów informujących o aktualnej ofercie czy promocjach specjalnych. Niskie współczynniki otwarć czy wręcz uznawanie wiadomości pochodzących z newsletterów, do których za Spam, spędzają sen z powiek działom marketingu na całym świecie. Na pomoc przychodzi Customer Match i lepsze wykorzystanie adresów z bazy.
Rozwiązaniem tego problemu może być Customer Match czyli możliwość wykorzystywania baz adresów mailowych w kampaniach Adwords. Kierowanie na listy adresów mailowych dostępne jest w kampaniach w Sieci Wyszukiwania Google (RLSA). Podobnie w Gmail Sponsored Promotions i reklamach na YouTube w formacie Video In-Stream.
Firmy, które posiadają optymalnie sklasyfikowane bazy mogą oddzielić listy maili swoich aktualnych klientów od odbiorców, którzy jedynie zapisali się do newsletera. W ten sposób kierujemy do nich odrębny przekaz. Co ważne kierowanie Customer Match umożliwia także wykluczanie z kampanii naszych list czyli osób, które już skorzystały z promowanej oferty. Inwestujemy zatem w kierowanie reklam wyłącznie do nowych potencjalnych klientów. Dodatkowo mamy możliwość kierowania kampanii do odbiorców podobnych do tych z udostępnionej listy. W ten sposób docierać do użytkowników o profilu zbliżonym do naszych klientów.
Jak działa Customer Match?
Reklamodawca przesyła listę zebranych adresów mailowych na konto Adwords, która chroniona jest protokołem SSL, a opcjonalnie możemy skorzystać z algorytmu SHA256. AdWords sprawdza, które spośród przesłanych adresów są powiązane z kontami Google i służą na przykład do logowania w poczcie Gmail, YouTube czy Google Drive. Nie muszą być to wyłącznie adresy mailowe Gmail, gdyż użytkownicy często powiązują z kontem Google adresy pochodzące od innych dostawców jak Yahoo, Onet czy adresy z domenami przedsiębiorstw korzystających z usług takich jak Dokumenty Google dla firm. Adresy mailowe nie powiązane z kontami gogle są usuwane z listy.
Pozostałe adresy są przyporządkowywane do identyfikatorów kont Google, a następnie usuwane w ciągu 7 dni. Aby móc korzystać z Customer Match na naszej liście po odfiltrowaniu musi pozostać co najmniej 1000 adresów mailowych.
Miejsca zastosowania Customer Match
Customer Match znajduje zastosowanie w wyszukiwarce Google, na YouTube i poczcie Gmail zarówno w aplikacjach dla urządzeń mobilnych jak i na komputerach desktopowych wykorzystujących przeglądarki. To w jaki sposób możemy wykorzystać tą opcję kierowania zależy jedynie od kreatywności i celu jaki zamierzamy osiągnąć.
Paweł Gawliński
28 gru 2016, 17:47
Tutaj trzeba mieć naprawdę dużą bazę subskrybentów, aby Google dopuściło listę. Miałem 3000 adresów, a po odsianiu przez Google zostało 650, a musi być minimum 1000.
Krzysztof Masłowski
29 gru 2016, 10:38
Dokładnie, docelowo raczej to kierowanie jest dla klientów z dużą bazą adresową.