Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Personalizacja i marketing jako wsparcie biznesów lokalnych!

Personalizacja i marketing jako wsparcie biznesów lokalnych! - zdjęcie nr 1

Personalizacja i marketing jako wsparcie biznesów lokalnych! - zdjęcie nr 2

Personalizacja i marketing jako narzędzie wsparcia biznesów prowadzonych lokalnie!

Wielu właścicieli firm uważa, że skoro prowadzi swój biznes stacjonarnie, to metody reklamowe powinny być równie tradycyjne i ograniczone do rzeczywistych nośników. Zmierzmy się zatem z tym założeniem bazując na przykładzie salonów marek motoryzacyjnych. Mnóstwo branż uległo dramatycznemu przeobrażeniu, szczególnie w kontekście podejmowania decyzji czy w ogóle rozważenia zakupu pod kątem osobistych preferencji. Branża motoryzacyjna jest doskonałym reprezentantem tego trendu.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jak wykazały badania, jeszcze 10 lat temu przeciętny nabywca samochodów odwiedzał przed zakupem średnio od 5 do 7 salonów dealerskich. Ponadto często te wizyty nie kończyły się zakupem w krótkim czasie. Obecnie wiemy, że przeciętny nabywca nie odwiedza nawet 2 salonów przed zakupem samochodu. Cały proces decyzyjny rozpoczyna – i w zasadzie kończy w Internecie, a wizyta w salonie oznacza de facto konfigurację samochodu i omówienie szczegółów związanych z finansowaniem i finalizacją umowy.

Personalizacja i marketing to zatem must have!

Ponieważ potencjalny klient wyszukuje informacji o samochodzie przez wyszukiwarki jak Google czy Youtube, oznacza to, że przy wpisywaniu fraz od razu zawęża pole do atrybutów, które mają pierwszorzędne znaczenie przy dokonaniu wyboru. Może być to “test aut rodzinnych” lub np. “jakie auto wybrać do firmy” lub “najlepsze auto do 100 tysięcy” czy “formy finansowania auta” i “najlepszy dealer marki X w mieście Y”.

Już na tym etapie wyszukiwania możemy się pozycjonować jako firma, która odpowiada na potrzeby klienta. Wystarczy podać na tacy odpowiednio skrojony content, który po pierwsze wyczerpuje zadany temat, a po drugie jest przedstawiony w klarowny sposób.

Innymi słowy – wszystko musi być spersonalizowane, od komunikatów marketingu mobilnego po doświadczenie w sklepie. Dla marketera oznacza to przewidywanie potrzeb klienta. Szuka szybkości, ekologii, wygody? Jeżeli decyduje się na samochód rodzinny, to może w salonie powinien być kącik zabaw dla dzieci? A może samochód powinien mieć założony fotelik? Itd.

Użyj wyszukiwania, aby zidentyfikować potrzeby

Dane wyszukiwania i dane użytkowników to świetne identyfikatory, które pozwalają odkryć wyjątkowe potrzeby. Analizując ruch możesz personalizować wiadomości przesyłane do potencjalnych klientów dzięki remarketingowi czy akcjom newsletterowym. Już bazując na danych demograficznym możesz wysnuć wnioski na temat teraźniejszych lub przyszłych preferencji zakupowych.

Połącz doświadczenie w internecie i w sklepie

Klienci oczekują bezkolizyjnego i swobodnego dostępu do informacji – zarówno przez urządzenia mobilne, jak i wersje desktop. Są one pomostami między wirtualnym pozyskiwaniem informacji, a fizycznym dokonywaniem zakupu. Pomyśl o koncepcie, w którym doskonale znasz ścieżkę wyszukiwania jaką odbył Twój klient przed przybyciem do salonu. Dałoby Ci to potężną dawkę wiedzy, która ułatwiłaby sfinalizowanie zakupu. Wiedząc, jakich modeli czy akcesoriów szukał. Wiedząc jakie narzędzia finansowe mogą być pomocne w konkretnym przypadku. A nawet to, w których godzinach danych klient odwiedzał Twoją stronę. To wszystko informacje, które będą Twoim orężem i pozwolą w pełni usatysfakcjonować Twojego klienta.

Chcesz wiedzieć więcej o marketingu online? Pobierz nasz darmowy AdBook 2018! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany