Spis treści
Czytasz teraz:
Personalizacja i marketing jako wsparcie biznesów lokalnych!
Zamknij
Personalizacja i marketing jako narzędzie wsparcia biznesów prowadzonych lokalnie!
Wielu właścicieli firm uważa, że skoro prowadzi swój biznes stacjonarnie, to metody reklamowe powinny być równie tradycyjne i ograniczone do rzeczywistych nośników. Zmierzmy się zatem z tym założeniem bazując na przykładzie salonów marek motoryzacyjnych. Mnóstwo branż uległo dramatycznemu przeobrażeniu, szczególnie w kontekście podejmowania decyzji czy w ogóle rozważenia zakupu pod kątem osobistych preferencji. Branża motoryzacyjna jest doskonałym reprezentantem tego trendu.
Jak wykazały badania, jeszcze 10 lat temu przeciętny nabywca samochodów odwiedzał przed zakupem średnio od 5 do 7 salonów dealerskich. Ponadto często te wizyty nie kończyły się zakupem w krótkim czasie. Obecnie wiemy, że przeciętny nabywca nie odwiedza nawet 2 salonów przed zakupem samochodu. Cały proces decyzyjny rozpoczyna – i w zasadzie kończy w Internecie, a wizyta w salonie oznacza de facto konfigurację samochodu i omówienie szczegółów związanych z finansowaniem i finalizacją umowy.
Personalizacja i marketing to zatem must have!
Ponieważ potencjalny klient wyszukuje informacji o samochodzie przez wyszukiwarki jak Google czy Youtube, oznacza to, że przy wpisywaniu fraz od razu zawęża pole do atrybutów, które mają pierwszorzędne znaczenie przy dokonaniu wyboru. Może być to “test aut rodzinnych” lub np. “jakie auto wybrać do firmy” lub “najlepsze auto do 100 tysięcy” czy “formy finansowania auta” i “najlepszy dealer marki X w mieście Y”.
Już na tym etapie wyszukiwania możemy się pozycjonować jako firma, która odpowiada na potrzeby klienta. Wystarczy podać na tacy odpowiednio skrojony content, który po pierwsze wyczerpuje zadany temat, a po drugie jest przedstawiony w klarowny sposób.
Innymi słowy – wszystko musi być spersonalizowane, od komunikatów marketingu mobilnego po doświadczenie w sklepie. Dla marketera oznacza to przewidywanie potrzeb klienta. Szuka szybkości, ekologii, wygody? Jeżeli decyduje się na samochód rodzinny, to może w salonie powinien być kącik zabaw dla dzieci? A może samochód powinien mieć założony fotelik? Itd.
Użyj wyszukiwania, aby zidentyfikować potrzeby
Dane wyszukiwania i dane użytkowników to świetne identyfikatory, które pozwalają odkryć wyjątkowe potrzeby. Analizując ruch możesz personalizować wiadomości przesyłane do potencjalnych klientów dzięki remarketingowi czy akcjom newsletterowym. Już bazując na danych demograficznym możesz wysnuć wnioski na temat teraźniejszych lub przyszłych preferencji zakupowych.
Połącz doświadczenie w internecie i w sklepie
Klienci oczekują bezkolizyjnego i swobodnego dostępu do informacji – zarówno przez urządzenia mobilne, jak i wersje desktop. Są one pomostami między wirtualnym pozyskiwaniem informacji, a fizycznym dokonywaniem zakupu. Pomyśl o koncepcie, w którym doskonale znasz ścieżkę wyszukiwania jaką odbył Twój klient przed przybyciem do salonu. Dałoby Ci to potężną dawkę wiedzy, która ułatwiłaby sfinalizowanie zakupu. Wiedząc, jakich modeli czy akcesoriów szukał. Wiedząc jakie narzędzia finansowe mogą być pomocne w konkretnym przypadku. A nawet to, w których godzinach danych klient odwiedzał Twoją stronę. To wszystko informacje, które będą Twoim orężem i pozwolą w pełni usatysfakcjonować Twojego klienta.
Chcesz wiedzieć więcej o marketingu online? Pobierz nasz darmowy AdBook 2018!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.