Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu z farbami

Reklama sklepu z farbami - zdjęcie nr 1

reklama sklepu z farbami

Farby to jeden z podstawowych materiałów wykorzystywanych podczas prac remontowych i wykończeniowych. Pomalowanie ścian w domu, czy też wykończenie elewacji budynku firmowego – to tylko kilka miejsc, w których można je zastosować. Zapotrzebowanie na nie jest więc duże. A jak z podażą? Liczba sklepów, które oferują tego typu produkty, jest spora. Dlatego, aby wyprzedzić konkurencję, osoby prowadzące działalność w tej branży, muszą postawić na naprawdę skuteczną promocję. Zobacz, jak powinna wyglądać dobra reklama sklepu z farbami.

Czy reklama sklepu z farbami w internecie to dobre rozwiązanie?

Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: „TAK”. I to niezależnie od tego, czy prowadzisz przede wszystkim punkt stacjonarny, czy też koncentrujesz się na działaniach w obszarze e-commerce. Dlaczego? Przede wszystkim, bez względu na formę działalności, konkurujesz z dużymi sieciami sklepów budowlano-remontowych. To do nich w pierwszej kolejności może się zwrócić klient, kiedy chce zakupić farbę, a przy okazji wiele innych akcesoriów. Robią to zarówno osoby prywatne, jak i firmy budowlane.

Jak to zmienić? Musisz stać się widoczny w sieci. Jeśli Twoja oferta stanie się zauważalna, zarówno dla klientów z regionu, jak i z całej Polski – masz szansę na to, aby sfinalizować transakcję. A potem kolejne.

Reklama sklepu z farbami w internecie:

  • przynosi najlepszy spośród wszystkich kanałów promocji zwrot z inwestycji,
  • pozwala mierzyć efekty działań promocyjnych,
  • daje możliwość dotarcia do bardzo konkretnego grona odbiorców – tych, którzy będą zainteresowani produktami,
  • może przynieść długofalowe efekty, pod warunkiem zastosowania właściwych narzędzi.

Wniosek jest więc jeden: nie zastanawiaj się, czy reklamować swój sklep online, ale jak to zrobić. Skorzystaj zarówno z narzędzi z obszaru SEO, jak i SEM. A oto szczegóły.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pozycjonowanie sklepu z farbami

Od pozycjonowania trzeba zacząć. Co do tego nie ma nawet najmniejszych wątpliwości. Dlaczego? Ponieważ to działania z obszaru SEO (Search Engine Optimisation) przynoszą długofalowe efekty – pozwalają się Twojemu sklepowi pojawić wysoko w wynikach wyszukiwania i pozostać na dobrej pozycji przez długi czas. W efekcie, bez względu na to, czy akurat będziesz prowadzić kampanię SEM, gdy klient wpisze w wyszukiwarkę frazę w stylu „farba zewnętrzna”, otrzyma wyraźną informację o Twojej ofercie.

Jak się dobrze wypozycjonować, prowadząc sklep z farbami? To efekt szeroko zakrojonych działań, prowadzonych bardzo często na wielu polach jednocześnie. A jakich konkretnie? SEO obejmuje m.in.:

  • optymalizację kodu strony – tak, aby wyświetlała się szybciej, bez opóźnień i nie obciążała przeglądarki,
  • poprawę standardu zabezpieczeń – strony, które nie działają np. w standardzie https:// nie są dobrze postrzegane przez algorytmy Google,
  • uporządkowanie struktury serwisu – tak, by była logicznie i dobrze rozgałęziała się na podstrony,
  • poprawienie adresów URL – tak, aby zawierały konkretne słowa kluczowe, a nie przypadkowe ciągi literek i liczb,
  • optymalizację meta danych, aby zawierały dobrze dobrane keywordy,
  • a przede wszystkim – dostosowanie treści na poszczególnych podstronach.

To ostatnie zadanie, zwłaszcza gdy ma być wdrożone pozycjonowanie long tail, może być czasochłonne. Trzeba się nastawić na to, że działania SEO będą procesem, którego efekty pojawią się dopiero po kilku miesiącach. Nie tylko z uwagi na stopniowe dokładanie nowych treści, ale także z powodu tego, że algorytmy Google muszą na nowo „przeszukać” serwis i zdefiniować jego wartość.

A jak dobrać słowa kluczowe, aby pozycjonowanie sklepu z farbami miało sens? Te najogólniejsze, takie jak „farby online”, „dobre farby”, „tania farba elewacyjna” i podobne, mogą nie wystarczyć – choćby z uwagi na wspomnianą już dużą konkurencję na rynku. Sięgając wyłącznie po nie, być może nieznacznie poprawisz swoją pozycję, ale nie masz co liczyć na to, że nastąpi to szybko, a ostateczne miejsce będzie bardzo wysokie.

Dlatego znacznie lepszą strategią, którą warto obrać, jest pozycjonowanie long tail. Chodzi tutaj o rozszerzenie katalogu słów kluczowych również na te, które wpisują się w szerszy kontekst wyszukiwań. Mogą to być np. całe pytania, typu „jaka farba jest najlepsza na elewację” albo dłuższe zwroty. Co to daje? Tyle? Że zwiększasz liczbę wyszukań i zapytań, na które zostaniesz odnaleziony. 

Frazy warto również dobrać do aktualnych trendów w wyszukiwaniu, np. posługując się narzędziami takimi jak Google Trends – są przydatne zwłaszcza, jeśli proces uzupełniania treści ma być prowadzony na szeroko zakrojoną skalę.

Czemu pozycjonowanie sklepu z farbami się opłaca?

Korzyści płynące z pozycjonowania sklepu z farbami są:

  • długofalowe – będziesz się nimi cieszyć przez długi czas po rozpoczęciu kampanii, choć warto pamiętać, żeby dbać o podtrzymanie efektów,
  • mierzalne – pozycjonerzy przekażą Ci szczegółowe raporty, które pokażą, jak zmieniła się pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania, 
  • współmierne do wydatków – eksperci pomogą Ci osiągnąć zadowalające ROI.

A jakie wady wiążą się z pozycjonowaniem. To przede wszystkim dość długie oczekiwanie na pierwsze efekty. Nie trzeba się jednak zrażać, ponieważ w tym przypadku naprawdę warto czekać!

Reklama sklepu z farbami w systemie Google Ads

Czy samo pozycjonowanie wystarczy do osiągnięcia pożądanych zasięgów i wyników sprzedażowych? Z całą pewnością jest podstawą marketingu internetowego. Warto jednak pamiętać o drugiej stronie medalu, czyli działaniach z obszaru SEM. Są one konkretnie zaadresowane do odpowiedniego grona odbiorców i aktywnie zachęcają do zainteresowania się ofertą produktową.

O ile pozycjonowanie poprawia widoczność sklepu, o tyle reklama sklepu z farbami prowadzona m.in. w oparciu o Google Ads pomoże w komunikacji z klientem – i to zarówno tym, który dopiero po raz pierwszy usłyszał o Twojej marce, jak również poszukującym konkretnych produktów. Możesz więc dotrzeć do odbiorców na różnych etapach lejka marketingowego i krok po kroku zamienić potencjalny kontakt w klienta, który niejednokrotnie powróci do Twojego punktu sprzedaży.

W Google Ads istnieje szeroka gama narzędzi, w ramach których może być prowadzona reklama sklepu z farbami. Te o najwyższym potencjale to:

  • reklamy PLA, które pozwolą Ci promować konkretne produkty, głównie na potrzeby osób, które już chcą dokonać zakupu. Jest to system reklam kontekstowych, wyświetlanych przy wynikach wyszukiwania – albo ponad nimi, albo z boku. Przykładowo, kiedy klient wpisze hasło „farba ceramiczna”, a Ty masz taki produkt w ofercie, odbiorca może zobaczyć jego zdjęcie, cenę oraz adres sklepu przy wynikach wyszukiwania. Wystarczy, że w niego kliknie, aby przejść do konkretnej oferty i dokonać zakupu. Te reklamy dla sklepów z farbami mogą mieć bardzo wysoki wskaźnik konwersyjny,
  • linki sponsorowane – działają na podobnej zasadzie, ale przy ich zastosowaniu Twoja reklama sklepu z farbami wyświetli się jako odnośnik przypominający standardowe wyniki wyszukiwania, ponad nimi. To również forma promocji, która ma dobry potencjał, ale tym razem głównie dla zwiększania ruchu na stronie – użytkownicy najczęściej sięgają po pierwsze wyniki na liście wyszukiwań w Google,
  • zewnętrzne reklamy kontekstowe – a więc banery promocyjne wyświetlające się odwiedzającym różnego rodzaju portale. Pojawiają się wyłącznie w odniesieniu do osób, które wpisują się w zdefiniowany wcześniej profil potencjalnego klienta. Szczególną formą tej reklamy jest remarketing. Komunikaty remarketingowe są kierowane do osób, które były na stronie sklepu, ale ostatecznie, po przejrzeniu produktów, nie dokonały zakupu. Banery z oglądanymi produktami bardzo często zachęcają do powrotu do oferty.

Reklamy w Google:

  • dają mierzalne efekty,
  • pomagają szybko (ale krótkotrwale) zbudować zasięgi i ruch, a także wygenerować sprzedaż,
  • są dobrym wsparciem dla działań z obszaru SEO,
  • sprawiają, że płacisz za efekty – za wyświetlenia bądź kliknięcia – i możesz łatwo kontrolować budżet,
  • można łatwo „stargetować” na konkretne grupy odbiorców.

Trzeba pamiętać, że prowadzenie kampanii wymaga odpowiedniego budżetu, a także dobrego skonfigurowania parametrów. Dlatego najczęściej są realizowane przy współpracy z agencją digital.

Jak wygląda reklama sklepu z farbą na Facebooku?

… i czy w ogóle warto ją prowadzić? Jak najbardziej tak! Trzeba jednak dopasować jej format do specyfiki portalu. Co możesz zrobić? Z jednej strony dobrym pomysłem jest prowadzenie fanpage’a i połączenie go z blogiem eksperckim na stronie sklepu. To działanie, które wspomoże i strategię SEO, i budowanie wizerunku marki.

Z drugiej strony, rozważ inwestycję w reklamy remarketingowe na Facebooku – pamiętaj, że ten portal odwiedzają również Twoi potencjalni klienci, i to zarówno osoby prywatne, które szukają dobrej farby, jak i właściciele firm budowlanych. Warto im więc przypomnieć o sobie także za pośrednictwem tego kanału. Podobne działania możesz podjąć w innych mediach społecznościowych, jednak w Twojej branży największy potencjał ma właśnie Facebook.

I na koniec najważniejsze: nie musisz korzystać ze wszystkich opisanych powyżej narzędzi. Możesz także wybrać inne. Ważne jest tylko, aby obrana strategia marketingowa była opracowana spójnie i w przemyślany sposób: istotne kwestie to jasne określenie celu działania, budżetu oraz grupy docelowej. Jeśli chcesz, by pomogli Ci w tym fachowcy, skontaktuj się z naszym zespołem. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany