Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Influencer marketing – co to jest?

Influencer marketing – co to jest? - zdjęcie nr 1

Influencer marketing – co to jest? - zdjęcie nr 2

Chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci? Zainteresuj się influencer marketingiem, dzięki któremu zwiększysz sprzedaż i osiągniesz założone cele biznesowe.
Istnieje wiele czynników wpływających na decyzje zakupowe klientów. Niemal 90% konsumentów przyznaje, że kieruje się rekomendacjami – szczególnie, jeśli padają one z ust wpływowych osób (jednak nie celebrytów). I właśnie to wykorzystuje influencer marketing, przynosząc sprzedawcom spore zyski.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Na czym polega influencer marketing?

Influencer marketing to jedna z najbardziej popularnych strategii marketingu internetowego. Jej istotą jest wykorzystywanie wpływu popularnych użytkowników sieci na decyzje podejmowane przez inne osoby. Wielokrotnie przeprowadzane badania jasno pokazują, że rekomendacja oraz informacje otrzymane od influencera stanowią jedno z ważniejszych źródeł zakupowego impulsu.

Kim są influencerzy?

Mianem influencerów określa się osoby prowadzące blogi i vlogi, konta na instagramie czy innych tego typu platformach – kanałach, które wyróżniają się wysoką oglądalnością. Są najczęściej ekspertami w danej dziedzinie, dzieląc się wiedzą na temat konkretnych produktów itp. Chociaż mają wiele wspólnego z tzw. ambasadorami marki, należą do grupy liderów opinii.

Tym, co wyróżnia influencerów od innych użytkowników sieci, jest relatywnie duże zaufanie odbiorców. Wynika to z prostego faktu: internauci traktują ich jako równych sobie. Uważani są przy tym jako osoby całkowicie obiektywne, których celem jest przedstawianie faktycznych cech danego produktu, a nie maksymalizacja własnych zysków.

Warto podkreślić, że influencerami nie są celebryci. To „zwykli” ludzie, którym – dzięki regularnie zamieszczanym wartościowym treściom – udało się zbudować spore grono odbiorców. Oczywiście ich wiarygodność jest wprost proporcjonalna do jakości udostępnianego contentu. Jeżeli widzowie wyczują, że posty są za mocno przechylone w kierunku zwykłego sponsoringu, wówczas mogą się zniechęcić lub nawet odwrócić od influencera. Na rynku pojawiły się ponadto już badania wskazujące, że im większe grono odbiorców danej osoby, tym relatywnie jest słabiej zaangażowane i mniej chętne do ewentualnego powielania decyzji zakupowych danej osoby. Okazało się, że przynajmniej w niektórych przypadkach zorganizowanie kampanii z setką micro lub małych influencerów przyniosło lepsze skutki niż współpraca z dwoma influencerami o stosunkowo dużym zasięgu. Smaczku dodaje fakt, że w pierwszym przypadku było również… taniej.

Dlaczego warto skorzystać z influencer marketingu?

Influencer marketing cieszy się dużą popularnością – szczególnie z uwagi na uzyskiwane rezultaty. Jak wynika z badania Influencer Marketing Hub, aż 84% marketerów jest zdania, iż działania w ramach influencer marketingu są skuteczne.

Współpraca z influencerami niesie za sobą wiele korzyści. Dzieje się tak dlatego, że działania prowadzone przez wpływowych użytkowników charakteryzują takie cechy jak:

  • zaufanie – influencer traktowany jest jako osoba obiektywna, która nie nakłania do zakupu,
  • autentyczność – influencer testuje dany produkt, zwracając uwagę na
  • ważne kwestie – te same, na które zwraca uwagę zwykły użytkownik,
  • wielokanałowość – influencerzy docierają do odbiorców różnymi kanałami, podejmując współpracę z marką na wielu płaszczyznach jednocześnie,
  • zaangażowanie – influencerzy dbają o jakość swoich treści, biorą aktywny udział w dyskusjach, odpowiadają na komentarze itp.

Warto jednak pamiętać, że zmiennych, które decydują o skuteczności danej kampanii w środowisku influencerów jest sporo. Warto znać swoje cele, dopasować produkt do odpowiednich osób, ustalić realne wskaźniki.

Dlaczego więc warto skorzystać z potencjału drzemiącego w influencer marketingu?

Możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej

Efektywność działań marketingowych w dużym stopniu zależy od dotarcia do odpowiedniej grupy użytkowników. Influencerzy to ułatwiają, ponieważ ich blogi czy vlogi obserwują osoby zainteresowane konkretną tematyką.
Jeśli grupą docelową są kobiety w ciąży, łatwo znaleźć je na kanale poświęconym tematom parentingowym. Jeżeli chcesz dotrzeć do amatorów fotografii, podejmij współpracę z fotograficznym ekspertem.

Atrakcyjny koszt współpracy

Influencer marketing niejednokrotnie okazuje się dużo tańszy niż inne zasięgowe formy promowania marki. Tutaj nie da się wskazać jednej konkretnej kwoty, ponieważ wszystko jest kwestią indywidualną. Można jednak wymienić kilka czynników determinujących cenę. Są to m.in. zasięg, kanał współpracy, zakres działań, branża. Nie bez znaczenia pozostaje rozpoznawalność influencera.

Zwykle rozliczenie przyjmuje formę konkretnej stawki. Niekiedy jednak influencerzy działają na zasadzie programów partnerskich lub wymiany barterowej. Tutaj wszystko zależy od polityki wewnętrznej firmy i samego influencera.

Większa siła „przebicia”

Rozpowszechnienie Internetu sprawiło, że doszło do znaczących zmian na linii marka-konsument. O ile jeszcze wiele lat temu wszelkie przekazy reklamowe miały charakter jednostronny, wiele zmieniło się w tym zakresie. Ludzie chcą wiedzieć, kto stoi za danym przekazem, chcą wchodzić w interakcje itp. Dlatego influencer marketing ma znacznie większą siłę przebicia i oddziaływania niż tradycyjne przekazy marketingowe.

Influencer marketing a SEO

Influencer marketingiem warto zainteresować się także z powodu wpływu na SEO. Współpraca z influencerami nie tylko oddziałuje pozytywnie na wizerunek marki i przyczynia się nie tylko do promocji produktów.

Dobra strategia pozwala uzyskać znacznie lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlaczego?

Budowanie silnego profilu linków
Współpraca z influencerami daje możliwość pozyskania dobrej jakości linków prowadzących np. do sklepu internetowego. Wychodzą one z blogów czy innych serwisów zewnętrznych, które cieszą się dużą reputacją i popularnością wśród internautów.

Dostęp do unikalnej treści
Influencerzy tworzą wysokiej jakości treść, w której prezentują konkretny produkt czy markę. To działania mile widziane z punktu widzenia Google, dlatego dostęp do unikalnych tekstów może zwiększyć pozycję w wynikach wyszukiwania.

Możliwość zwiększenia ruchu na stronie
Opinii na temat tego, czy ruch na stronie jest jednym z elementów rankingowych, jest całkiem sporo. Tak czy inaczej, influencer pomaga w pozyskiwaniu ruchu, poprzez rekomendowanie konkretnych produktów i zamieszczanie linków do strony. Osoby zainteresowane będą klikać i przechodzić na stronę marki itp.

Pamiętaj, że influencer marketing może być tylko jedną z wielu form realizowanych w ramach strategii. Działając na kilku płaszczyznach jednocześnie, zwiększasz szansę na osiągnięcie wyznaczonych celów biznesowych. Ponadto masz okazję też po prostu testować to, co będzie miało dla Twojego biznesu najkorzystniejszy stosunek kosztów do przychodów.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany