Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu zielarskiego

Reklama sklepu zielarskiego - zdjęcie nr 1

reklama sklepu zielarskiego

Zielarstwo i fitoterapia w ostatnich latach stają się coraz popularniejsze. W związku z tym na rynku pojawia się też coraz więcej sklepów zielarskich – zarówno działających stricte stacjonarnie, jak i w przestrzeni e-commerce. Również Ty prowadzisz działalność w tym zakresie? A może chcesz ją rozpocząć? Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, pewne jest jedno: reklama sklepu zielarskiego w internecie to absolutna podstawa. Zobacz, w jaki sposób skutecznie przeprowadzić kampanię, aby dotrzeć do swoich klientów.

Pozycjonowanie sklepu zielarskiego

Zacznijmy od podstaw, a więc od działań związanych z pozycjonowaniem. Ich celem jest zwiększenie widoczności Twojego serwisu w przestrzeni internetu. Tak, aby użytkownik zainteresowany np. zakupem ziół czy ziołowych suplementów diety lub kosmetyków, mógł zobaczyć Twoją ofertę po wpisaniu odpowiedniego zapytania w wyszukiwarkę. Uwaga! Pozycjonowanie jest ważne zarówno dla sklepów, które działają głównie stacjonarnie, jak i tych opierających się na modelu e-commerce.

W pierwszym przypadku sklep zielarski zyskuje większa rozpoznawalność oraz wzmacnia potencjał dotarcia do klientów lokalnie. W drugim – potencjał, jaki daje pozycjonowanie, jest niemal niczym nieograniczony. Możesz dzięki niemu: zwiększyć ruch na stronie, wspomóc działania sprzedażowe, poprawić wizerunek marki, a także długotrwale wzmocnić swoją pozycję na rynku.

Jak jednak przeprowadzić pozycjonowanie sklepu zielarskiego? Pierwszy krok to wykonanie kompleksowego audytu SEO. To on przyniesie odpowiedzi na kluczowe pytania związane z obecną sytuacją. Dowiesz się z niego przede wszystkim:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • jak strona jest przygotowana do optymalizacji pod względem technicznym – serwisy, które wolno się otwierają, zawierają ciężkie grafiki i są trudne w obsłudze nie są dobrze widziane przez algorytmy Google, a co za tym idzie, nawet przy wypełnieniu ich odpowiednimi treściami promocja będzie utrudniona,
  • jak wygląda sytuacja na rynku pod względem konkurencji – musisz wiedzieć, jak pozycjonują się inne sklepy zielarskie, aby móc się „przedrzeć” na szczyt listy wyników wyszukiwania,
  • jakie frazy kluczowe warto wykorzystać podczas działań SEO – tak, aby rzeczywiście mieć szansę na uzyskanie dobrych rezultatów za rozsądne pieniądze.

I tu właśnie pojawia się bardzo ważna kwestia: dobór keywordów nigdy nie powinien być pozostawiony dziełu przypadku. Nie możesz „ot tak” wskazać pozycjonerowi słów kluczowych, które, jak Ci się wydaje, najlepiej sprawdzą się przy działaniach SEO. Owszem, specjalista musi pozyskać od Ciebie informacje – np. po to, aby wiedzieć, które grupy oferowanych wyrobów zielarskich są kluczowe dla Twojej oferty. Jednak to on, w oparciu o analizę rynku oraz możliwości zbuduje zestaw słów kluczy, które pomogą Ci jak najlepiej zaprezentować się w przestrzeni internetu.

Co bardzo ważne, nie powinny to być tylko główne słowa związane z Twoją branżą, np. „sklep zielarski”, „zioła na odchudzanie” i tym podobne. Warto znacznie poszerzyć spektrum keywordów, w oparciu o technikę long-tail. Chodzi o to, aby pozycjonować się na szeroką gamę słów i wyrażeń powiązanych z zakresem działalności. Jeżeli zostaną one umiejętnie wykorzystane w treściach na stronie, przy pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych czy w meta danych, to rezultaty pojawią się stosunkowo szybko, a przede wszystkim pozwolą uzyskać bardzo stabilną pozycję na długi czas. A to najważniejsze.

Dlaczego pozycjonowanie się opłaca?

Rynek sklepów zielarskich nie jest tak duży jak np. np. tych z kosmetykami. Niemniej jednak, trzeba mieć pełną świadomość tego, że konkurencją dla Ciebie będą również np. apteki, a także drogerie i sklepy oferujące wiele kategorii produktów. Dlatego, aby się spomiędzy nich wyróżnić, musisz zainwestować w efektywne pozycjonowanie. Co do tego nie ma nawet najmniejszych wątpliwości. 

Twoja szansa tkwi w tym, że wyszukanie fraz o dużym potencjale będzie dość łatwe, a dzięki nim dotrzesz do bardzo wyspecjalizowanej grupy klientów.

Ponadto taka reklama sklepu zielarskiego:

  • pomaga wzbogacić treści na stronie o merytoryczne i atrakcyjne informacje,
  • daje szansę na poprawę funkcjonalności serwisu,
  • przynosi efekty na długie miesiące, a nawet dłużej,
  • pomaga zwiększyć zasięgi, ruch na stronie i wspiera działania marketingowe.

Warto pamiętać, że na efekty pozycjonowania wpływa wykorzystanie wielu narzędzi promocyjnych, w tym np. content marketing. Dlatego warto je rozplanować na dłuższy czas – tak, aby krok po kroku, w ramach dostępnego budżetu, budować coraz lepsze rezultaty.

Reklama sklepu zielarskiego w ramach Google Ads

Pozycjonowanie nie jest działaniem stricte marketingowym, jednak wspiera procesy nakierowane docelowo na zwiększenie sprzedaży. To jednak tylko jedna strona medalu. Drugą są działania czysto reklamowe. Takie, które są nakierowane na znaczne zwiększenie ruchu w serwisie, a przede wszystkim na pozyskanie wartościowych leadów oraz na konwersję.

Oczywiście, jak doskonale zdajesz sobie zapewne sprawę, reklama sklepu zielarskiego, aby przyciągnęła klientów na różnych etapach lejka sprzedażowego, musi być prowadzona z wykorzystaniem różnych narzędzi, kanałów oraz komunikatów. A skoro tak, zanim sięgniesz po konkretne rozwiązania, potrzebujesz ściśle określonego planu działania, a zatem określenia:

  • celów prowadzonych działań – zarówno tych krótko-, jak i długofalowych,
  • budżetu, jaki możesz przeznaczyć na działania marketingowe (powinien być w miarę elastyczny i dawać możliwość dołożenia 10-15% środków, jeśli zajdzie taka potrzeba),
  • grup odbiorców,
  • kategorii produktów, na których chcesz się skoncentrować w promocji – o ile kampania jest nakierowana na szybką sprzedaż.

Określ wszystkie te elementy samodzielnie lub przy współpracy z agencją digital. Konkretny plan działania można przełożyć na bardzo precyzyjne wykorzystanie narzędzi dostępnych w internecie.

A z jakich warto skorzystać, gdy w grę wchodzi reklama sklepu zielarskiego?

Linki sponsorowane

To te, które wyświetlają się powyżej organicznych wyników wyszukiwania. Chociaż są dość wyraźnie oznaczone jako reklamowe, są brane pod uwagę przez użytkowników – przede wszystkim dlatego, że internauci zwracają uwagę właśnie na listę pierwszych rezultatów uzyskanych w Google. Jak to działa? Przykładowo, jeśli ustawiona została kampania linków sponsorowanych na słowo kluczowe „napar z czystka”, użytkownikowi po wpisaniu takiego zapytania wyświetli się odnośnik do Twojej strony. Znajdzie się on na samej górze, przez co jest szansa, że kupujący odwiedzi taką stronę.

Warto pamiętać, że linki sponsorowane mogą prowadzić zarówno do strony głównej sklepu, jak i jej podstron. Ważne, by były one powiązane tematycznie z rezultatami wyszukiwania.

Google Display Network

To reklamy kontekstowe, które wyświetlają się użytkownikom w serwisach zewnętrznych. O jakich stronach jest tutaj mowa? Ich „rozstrzał” jest bardzo duży, ponieważ wśród nich np. portale informacyjne, jak również serwisy lifestylowe, poświęcone zdrowiu, rozrywce i wiele innych. Co zatem jest kluczem do wyświetlania takich komunikatów promocyjnych? System reklamowy śledzi przede wszystkim pliki cookies zapisane w pamięci przeglądarki i na tej podstawie dobiera odpowiednie komunikaty promocyjne.

Szczególną formą reklam kontekstowych w systemie Google Ads są te, które korzystają z mechanizmu remarketingu. W czym rzecz? Chodzi o to, aby banery, na których znajduje się Twoja reklama sklepu zielarskiego, wyświetlały się osobom, które już go odwiedziły. Może np. przeglądały już ofertę, ale w ostatniej chwili zrezygnowały z zakupu. Przypadek „porzuconego koszyka” w branży e-commerce to poważne wyzwanie. Poradzić z nim sobie można właśnie z wykorzystaniem remarketingu, który pozwala „przypomnieć się” takiemu kupującemu i popchnąć go w stronę decyzji zakupowej.

Product Listing Ads

PLA to reklama sklepu zielarskiego, która działa na nieco podobnej zasadzie jak linki sponsorowane, ponieważ wyświetla się na stronie z wynikami wyszukiwania. Jest jednak nakierowana na promocję konkretnych produktów i przekierowywanie użytkowników do gotowych ofert – tak, aby możliwe było szybkie sfinalizowanie transakcji. Jak to działa? Kiedy internauta wpisze frazę powiązaną z Twoją działalnością, która jednocześnie będzie uwzględniona w kampaniach Google Ads, wyświetli mu się specjalny box reklamowy ze zdjęciem oferowanego produktu, jego ceną oraz linkiem do Twojego sklepu. Uwaga! Jeżeli chcesz się promować w ten sposób, przeanalizuj ceny produktów oferowane przez konkurencję. One mogą mieć znaczenie dla klienta!

Czy Google Ads się opłaca?

Google Ads to jeden z najbardziej opłacalnych i wszechstronnych systemów reklamy. Dlatego – pod warunkiem, że skorzystasz z niego przy wsparciu doświadczonych ekspertów z branży – możesz wiele zyskać. Kluczowe korzyści to:

  • lepszy ruch na stronie,
  • wyższy potencjał konwersji,
  • możliwość dokładnego monitorowania wydatków na reklamę,
  • rozliczanie w systemie PPC, a zatem płacisz tylko za reklamy, które skłoniły użytkowników do podjęcia interakcji (która nie musi być zakupem!),
  • szybkie efekty podjętych działań.

Musisz jednak się liczyć z tym, że reklama Google Ads traci swoją „moc” po zakończeniu kampanii. Mimo to, może również wspomóc działania SEO, dzięki czemu osiągniesz efekt pełnej synergii.

Reklama na portalach społecznościowych

Na Google świat reklamy w internecie się nie kończy. Są również portale społecznościowych. Musisz tam być, ponieważ… są tam również Twoi klienci. A skoro tak, również w tym medium możesz realizować cele promocyjne – związane z budowaniem świadomości marki, wzmacniania ruchu na stronie, sprzedaży, a także pozyskiwania wartościowych leadów. Jak wykorzystać potencjał, który tkwi w reklamach na Facebooku? Podobnie jak na Google. Masz możliwość m.in. skorzystania z reklamy kontekstowej, jak również promocji postów, czy też narzędzi stricte wspierających sprzedaż konkretnych produktów.

Facebook, podobnie jak Google Ads, daje Ci możliwość monitorowania efektów oraz kontroli budżetu reklamowego. To ważne również w perspektywie myślenia o kolejnych kampaniach. Pamiętaj, aby powiązać wszystkie prowadzone działania marketingowe w ramach jednej strategii. Dzięki temu zwielokrotnisz korzyści dla swojego sklepu.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany