Spis treści
Czytasz teraz:
Inteligentne Kampanie w Sieci Reklamowej Google – Implementacja Krok po Kroku oraz Case Study
Zamknij
Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google – dlaczego warto?
Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google to rozwiązanie dostępne od ubiegłego roku. Nowy rodzaj kampanii, jak sama nazwa wskazuje, umożliwia w prosty i inteligentny sposób zarządzać wieloma zmiennymi w kampanii w sieci reklamowej. Jej głównym celem jest zwiększenie liczby konwersji. Reklamodawcy decydujący się na prowadzenie tego typu kampanii, odnotowują średnio zwiększenie liczby konwersji nawet o 20%, przy zachowaniu CPA na tym samym poziomie w porównaniu do tradycyjnych kampanii w sieci reklamowej.
Na czym polega magia?
Wszystko dzieje się praktycznie samoistnie. Kampanie wykorzystują algorytmy samouczące się, które w sposób automatyczny wyszukują Twoich potencjalnych klientów, tworzą za Ciebie reklamy oraz dostosowują stawki. Reklamy graficzne i tekstowe są tworzone na podstawie zasobów, które dodajesz – nagłówki, krótkie teksty reklamowe, logo oraz grafiki. Z czasem mogą się nawet przekształcić w reklamy natywne, które dostosowują się do charakteru i wyglądu strony reklamodawcy.
Zanim zdecydujecie się na wdrożenie inteligentnej kampanii w sieci reklamowej, musicie spełnić pewne warunki. Nie wspominając o poprawnym śledzeniu konwersji, konieczne jest uzyskanie przynajmniej 50 konwersji z kampanii w sieci reklamowej lub 100 konwersji z kampanii w sieci wyszukiwania w ciągu ostatnich 30 dni. Kolejną kluczową kwestią jest oszacowanie kosztu pozyskania klienta, czyli CPA oraz przygotowanie budżetu co najmniej dwa razy wyższego od tej stawki. Ostatnim krokiem jest przygotowanie odpowiednich zasobów reklamowych i możecie patrzeć jak magia dzieje na waszych oczach.
Tworzenie kampanii krok po kroku.
Dodaj nową kampanię – Tylko sieć reklamowa. Następnie zaznacz opcję – cele marketingowe i w sekcji zachęcenie do działania zaznacz pierwsze cztery cele. Po przewinięciu w dół, zaznacz Inteligentna kampania w sieci reklamowej. Określ docelowy CPA i budżet dzienny.
Kluczową kwestią, przyczyniającą się do sukcesu kampanii jest dodanie odpowiednich zasobów. Zgodnie z rekomendacją Google najlepiej jest dodać po 3 nagłówki, teksty reklam, logo oraz obrazy. Koniecznie należy zwrócić uwagę na to, by teksty z nagłówkami pasowały do siebie, gdyż będą wzajemnie rotować.
Wymagania dotyczące zasobów:
Nagłówek – może zawierać maksymalnie 25 znaków
Tekst reklamy – może zawierać maksymalnie 70 znaków
Logo – najlepiej przesłać w dwóch formatach: w kwadracie (1:1) – 1200 x 1200 pikseli oraz w orientacji poziomej (4:1) – 512 X 128 pikseli. Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.
Obrazy – najlepiej przesłać ich kilka, tak aby pasowały do zamieszczonych nagłówów oraz tekstów. Orientacja pozioma o rozmiarach: 1200 x 627, 1200 x 1200, 600 x 314, 600 x 600.
Po uruchomieniu kampanii, należy poczekać, aż system pozna najlepsze zasoby oraz strategie. Może to potrwać około dwa tygodnie i jest zależne od ilości pozyskanych konwersji. Najkorzystniej jest uzyskać między 40 a 50 konwersji, aby system się ustabilizował. Jeśli przez dłuższy czas nie obserwujesz żadnych konwersji, zwiększ docelowy CPA i budżet dzienny.
Po uzyskaniu odpowiedniej liczby konwersji, możesz sprawdzić skuteczność swoich zasobów. Należy wejść w kartę reklamy, a następnie – wyświetl szczegóły zasobu. Zasoby uzyskują oceny: „niska”, „dobra” oraz „najwyższa” i są oceniane względem siebie. Opis „nauka”, sugeruje, że system ma nadal zbyt mało danych. Poprzez analizę tego raportu, można utworzyć nową reklamę zawierającą najskuteczniejsze zasoby, bądź usunąć te najmniej skuteczne już z istniejącej.
Case Study
Po tak licznych pochwałach i zapewnieniach o skuteczności inteligentnych kampanii w sieci reklamowej Google, postanowiłam przetestować ten rodzaj kampanii. Z racji tego, że średni koszt konwersji waha się między 15 a 20 zł w kampanii w sieci wyszukiwania, zaczęłam od CPA = 15 zł. Na prowadzenie kampanii przeznaczyłam budżet dzienny dziesięciokrotnie wyższy od docelowego CPA. We wcześniej prowadzonej kampanii w sieci reklamowej, w ciągu miesiąca zanotowałam 29 konwersji, których średni koszt za konwersję wyniósł 23,65 zł. Całkowity miesięczny koszt kampanii w sieci reklamowej wyniósł 686 złotych. Dla porównania, po przetestowaniu inteligentnej kampanii, zanotowałam 53 konwersje. Średni koszt jednej konwersji wyniósł 3,87 zł, przy miesięcznym koszcie za kampanię w sieci reklamowej wynoszącym 205 złotych. Jak widać w moim przypadku, przy wykorzystaniu inteligentnej kampanii w sieci reklamowej, zwiększyliśmy ilość zamówień o 55%. Dodatkowo koszt konwersji spadł o 611% co wydaje się aż nieprawdopodobne.
Czy warto przetestować inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google?
Myślę, że zdecydowanie tak, czego potwierdzeniem jest powyższe case study. Dodatkowo Google sugeruje, że tego typu kampanie możemy zastosować zamiast tradycyjnej kampanii remarketingowej. Co więcej, możemy dołączyć plik danych i korzystać z remarketingu dynamicznego.
Potrzebujesz pomocy w przeprowadzeniu kampanii? Napisz do mnie!
Tomasz VD
04 gru 2021, 22:11
Bardzo fajny wpis, widziałem ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂