Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Brak komentarzy

Sklep na WooCommerce – kiedy warto i dla kogo?

Sklep na WooCommerce – kiedy warto i dla kogo? - zdjęcie nr 1

woocommerce

Znasz WordPressa i korzystasz z niego na co dzień? Jeśli tak, dobrze wiesz, jak bardzo wygodny w obsłudze jest ten system. Co jednak, jeśli zwykła strona www Ci nie wystarczy i chcesz założyć sklep internetowy? Rozwiązanie jest proste: to WooCommerce. Co to jest? Jak działa ten system? Jakie są jego wady i zalety? Jakie wtyczki do WooCommerce mogą Ci się przydać? O tym wszystkim przeczytasz w naszym poradniku.

WooCommerce a rynek

Rynek e-commerce rośnie, tak na całym świecie, jak i w Polsce. Zwłaszcza po lockdownie związanym z pandemią koronawirusa, ludzie docenili ogrom możliwości, jakie daje kupowanie on-line. Jak pokazują badania, liczba wizyt w e-sklepach od stycznia do lipca 2020 roku wzrosła z 13 do aż 22 bilionów miesięcznie! Kierunek, w którym zmierza rynek jeszcze bardziej niż do tej pory, jest zatem jasny: to internet. Dlatego jeśli nawet jeszcze nie ma Cię w świecie e-commerce, warto zaznaczyć tu swoją obecność. Teraz jest najlepszy moment, i to bez względu na to, w jakiej branży działasz.

Jeśli chcesz założyć e-sklep, WooCommerce to rozwiązanie, które warto rozważyć. 

Co to jest WooCommerce?

WooCommerce to wtyczka do WordPressa, która pozwala przekształcić stronę www w e-sklep o szerokiej gamie funkcjonalności. Tylko tyle i aż tyle. Rozwiązanie powstało w 2011 roku i od tego czasu stale zyskiwało na popularności. Do tej pory wtyczka została pobrana ponad 83 mln razy i jest obecnie najpopularniejszą na świecie spośród ogólnodostępnych rozwiązań e-commerce. Została napisana przez zespół WooThemes, a od 2015 roku jest własnością Auttomatic – twórców WordPressa. To bezpłatne oprogramowanie, udostępniane na licencji Open Source’owej.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W Polsce popularność WooCommerce wciąż rośnie, ale obecnie wyprzedzają ją pod tym względem dwie inne platformy – PrestaShop oraz Shoper. Widać jednak utrzymujący się trend wzrostowy, więc można się spodziewać, że już wkrótce to wordpressowe rozwiązanie wyjdzie na prowadzenie. Nie ma się czemu dziwić – mnóstwo jest korzyści, jakie płyną z używania WooCommerce.

Dlaczego warto wybrać WooCommerce?

Zastanawiasz się, czy WooCommerce to rozwiązanie dla Ciebie? Poznaj najważniejsze zalety tej wtyczki e-commerce.

  1. Bezpłatne oprogramowanie Open Source

Za pobranie i implementację „czystej” wersji WooCommerce nie zapłacisz ani grosza, podobnie jak za całą moc wtyczek zwiększających jej funkcjonalność. Wystarczy, że Twoja strona jest oparta na WordPressie, a Ty pobierzesz plugin e-sklepu, aby móc zacząć działać. 

Fakt, że oprogramowanie ma licencję GNU, a w jego rozwój jest zaangażowana ogromna społeczność ekspertów. W efekcie liczba wtyczek do WooCommerce jest wielka, a znalezienie rozwiązania dla ewentualnych problemów jest proste.

Otwarta licencja oznacza również, że można dokonywać dowolnych modyfikacji systemu – aby dostosować WooCommerce do swoich potrzeb biznesowych – bez konieczności płacenia za licencję.

  1. Prostota i intuicyjność obsługi

Nawet, jeśli nie znasz się zbytnio (lub w ogóle!) na programowaniu, bez trudu poradzisz sobie z zainstalowaniem podstawowej wersji WooCommerce i z obsługą tego systemu. Jest bardzo intuicyjna, a przez cały proces przeprowadza Cię kreator. Wystarczy, że pobierzesz wtyczkę na serwer i zainstalujesz ją w wordpressowym Kokpicie, jak każdą inną – wybierając WooCommerce z repozytorium.

  1. Uniwersalność

Bez względu na to, w jakim sektorze rynku prowadzisz działalność oraz w jakim modelu chcesz prowadzić e-sprzedaż, możesz skonfigurować WooCommerce zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Dlatego założysz przy jej pomocy niemal każdy system e-commerce. Możesz skorzystać z tej platformy np., gdy chcesz prowadzić:

  • standardowy sklep internetowy, sprzedający i wysyłający „fizyczne” produkty,
  • dystrybucję produktów wirtualnych, np. muzyki, gier, e-booków itp.,
  • system rezerwacji usług stacjonarnych on-line, np. zakupu usług fryzjerskich, kosmetycznych i wielu innych,
  • system dystrybucji / rezerwacji biletów,
  • system dystrybucji subskrypcji – np. jakichś usług czy produktów.

Nawet, jeśli w standardowej wersji oprogramowania będzie brakowało potrzebnych Ci funkcjonalności, szybko uzupełnisz je za pomocą konkretnych pluginów. Są dostępne zarówno bezpłatnie, w oficjalnym sklepie WooCommerce, jak i w serwisach zewnętrznych.

  1. Przystosowanie do SEO

WooCommerce to wtyczka, która jest BARDZO przyjazna działaniom związanym z pozycjonowaniem – zdecydowanie lubi się z algorytmami Google. To m.in. dlatego, że umożliwia generowanie przyjaznych robotom adresów URL oraz jest responsywna – podobnie jak większość wtyczek, które z nią współpracują. To oznacza, że Twój e-sklep oparty na WooCommerce będzie się dobrze wyświetlał na każdym typie urządzenia, w tym na smartfonach. W dobie rozwoju sprzedaży mobilnej to funkcjonalność, której nie można przecenić!

Na przyjazność działaniom SEO wpływa też bezpieczeństwo, jakie daje WooCommerce – wtyczka ma zaimplementowany moduł obsługujący SSL, a luki bezpieczeństwa są ekspresowo wykrywane przez społeczność i „łatane”. Dlatego wystarczy na bieżąco aktualizować to oprogramowanie e-commerce, by spać spokojnie o bezpieczeństwo danych.

  1. Dostępność w języku polskim

To ważna zaleta dla użytkowników. Nie musisz korzystać z translatora, aby obsługiwać WooCommerce. Zarówno kreator konfiguracji, jak i całe menu wtyczki jest dostępne w języku polskim. Taka regionalizacja sprawia, że jej obsługa jest wyjątkowo prosta.

Poza tłumaczeniem na nasz język, „regionalizacja” obejmuje coraz większą liczbę wtyczek dostosowanych do polskich realiów sprzedaży internetowej. Bez trudu znajdziesz plug-iny zintegrowane z popularnymi u nas systemami płatniczymi czy platformami kurierskimi, a także oprogramowaniem CRM czy ERP. A to sprawia, że możesz maksymalnie zautomatyzować obsługę e-sklepu postawionego na WooCommerce i skoncentrować się nie na technologii, a na clou swojego biznesu.

  1. Szerokie możliwości personalizacji

Setki plug-inów, ogrom motywów graficznych oraz opcji konfiguracyjnych – WooCommerce daje bardzo szerokie możliwości dostosowania do specyfiki własnej działalności. Korzystając z tej wtyczki, możesz sprzedawać dowolny typ produktu, w rozmaitych modelach dystrybucji, a także dostosować układ graficzny serwisu do własnych oczekiwań. Ilość darmowych motywów jest ogromna! Możesz też zlecić ekspertom przygotowanie dedykowanego szablonu, zgodnego z Twoim systemem identyfikacji wizualnej oraz innymi oczekiwaniami.

Jakie są wady WooCommerce?

Jak widzisz, WooCommerce ma bardzo wiele zalet – w końcu nie bez powodu jest tak często wybieraną platformą e-commerce. Nie oznacza to jednak, że jest rozwiązaniem idealnym. Zanim się na nie zdecydujesz, musisz uświadomić sobie, jakie są jego wady.

  1. To „tylko” wtyczka do WordPressa
woocommerce wordpress

Chciałoby się powiedzieć: „tylko i aż”. Fakt, że WooCommerce jest wtyczką zintegrowaną z WordPressem to zaleta i wada jednocześnie. Zaleta, ponieważ zapewnia to łatwość instalacji i obsługi. Wada, bo… stawia to pewne ograniczenia co do funkcjonalności i rozwoju w porównaniu z niezależnymi platformami sklepowymi. Przykładowo, nie zaimplementujesz jej na stronie, która nie została oparta na WordPressie.

  1. Brak oficjalnego wsparcia technicznego

Znalezienie pomocy przy obsłudze WooCommerce nie jest trudnym zadaniem – w końcu społeczność zrzeszona wokół wtyczki jest bardzo duża. Niemniej jednak, twórcy nie zapewniają oficjalnego wsparcia technicznego przy wdrożeniu lub problemach z obsługą. To Ty, jako użytkownik, musisz go poszukać – np. korzystając z usług zewnętrznych ekspertów. 

  1. Nie do końca bezpłatne rozwiązanie

Owszem, sama wtyczka, jak i setki plug-inów do niej są udostępniane bez żadnych opłat. Nie oznacza to jednak, że zawsze jesteś w stanie w 100% uniknąć kosztów. Być może trzeba będzie zainwestować w płatne rozszerzenie WooCommerce, aby dostosować e-sklep do własnych potrzeb biznesowych. Mogą się też pojawić koszty wdrożenia i obsługi serwisu przez zewnętrzną agencję. 

  1. Kompatybilność dodatków

Liczba dodatków do WooCommerce jest ogromna. Trzeba jednak pamiętać, że niektóre wtyczki do platformy mogą się ze sobą „gryźć” lub przestać działać po aktualizacji samego WooCommerce. 

Dla kogo jest WooCommerce?

Czy WooCommerce to platforma e-commerce dla każdego? Już powyższe wyszczególnienie zalet i wad tego systemu pokazuje, że jej potencjał jest ogromny, ale… mimo wszystko ograniczony. Dlatego WooCommerce może nie być rozwiązaniem idealnym dla bardzo dużych i zaawansowanych sklepów – one najczęściej potrzebują dedykowanych platform, tworzonych „od zera” zgodnie z ich preferencjami biznesowymi.

WooCommerce będzie jednak bardzo dobrym rozwiązaniem dla Ciebie, jeśli:

  • chcesz poprowadzić mały lub średniej wielkości e-sklep,
  • zależy Ci na niezależności od platform abonamentowych (a co za tym idzie, chcesz być właścicielem swojego e-sklepu, a nie tylko wynajmować usługi w modelu SaaS),
  • nie masz zaawansowanych i nietypowych koncepcji rozwoju swojego e-biznesu – WooCommerce najlepiej współpracuje ze standardowymi sklepami internetowymi,
  • oczekujesz prostoty i intuicyjności obsługi i możesz się zgodzić na rezygnację z zaawansowanych funkcjonalności,
  • zależy Ci na wysokiej skuteczności działań SEO.

A w jakich branżach najlepiej sprawdza się WooCommerce? Zasadniczo – w każdej. Bez względu na to, czy chcesz sprzedawać produkty spożywcze, usługi realizowane stacjonarnie, subskrypcje czy produkty wirtualne – dostosujesz funkcjonalności wtyczki do swoich oczekiwań.

Jak założyć sklep internetowy z WooCommerce?

Już wiesz, że WooCommerce to rozwiązanie dla Ciebie? Czas więc przystąpić do założenia e-sklepu z wykorzystaniem tej wtyczki. Jak to zrobić?

  1. Podepnij WooCommerce pod swoją stronę na WordPressie

Zrobisz to w prosty sposób – pobierając wtyczkę na serwer i instalując ją przez Kokpit swojej platformy.

  1. Skonfiguruj WooCommerce

Podstawową konfigurację przeprowadzisz przy pomocy intuicyjnego kreatora. Podasz w nim podstawowe dane sklepu, w tym: 

  • jego adres, 
  • obszar, na którym będziesz prowadzić sprzedaż,
  • obsługiwane waluty,
  • sposób naliczania rabatów,
  • podstawowe zasady publikacji i prezentacji produktów,
  • zasady wysyłki i płatności (w podstawowej wersji liczba opcji jest ograniczona, ale można je rozszerzyć przy pomocy plug-inów),
  • zasady i treści e-maili wysyłanych do klientów w związku z zamówieniami.
  1. Dobierz potrzebne wtyczki do WooCommerce

To, jakie wtyczki do WooCommerce będą Ci potrzebne, zależy od specyfiki prowadzonej działalności. Oto jednak kilka przykładów wtyczek, które mogą się przydać niemal każdemu.

  • WooCart – to wtyczka dająca dostęp do koszyka produktów i pozwalająca klientowi dodawać do niego produkty oraz modyfikować zamówienie. Jako uzupełnienie przyda się plug-in Recover Abandoned Cart, która pozwoli na odzyskanie porzuconego koszyka przy kolejnej wizycie.
  • WooCommerce Products Slider – ta wtyczka pozwoli zwiększyć atrakcyjność wyświetlania produktów, prezentując je na sliderach.
  • WooCommerce ImageZooom – wtyczka pozwalająca powiększać zdjęcia produktów i ich fragmenty.
  • WooCommerce Przelewy24 – dzięki tej wtyczce udostępnisz klientom wygodne płatności w systemie Przelewy24 (w podstawowej wersji systemu dostępny jest tylko PayPal).
  • Birds Custom Login – wtyczka dająca klientom możliwość tworzenia kont i logowania się w celu łatwiejszego dokonywania zakupów.
  • Faktury WordPress – zgodnie z nazwą, ta wtyczka pozwala automatycznie wystawić klientowi fakturę.
  • WooCommerce Coupon Generator – wtyczka do generowania kodów rabatowych.

To oczywiście tylko kilka spośród setek, jeśli nie tysięcy przydatnych pluginów. Poszukaj także takich, które pozwolą zintegrować sprzedaż z Twoim systemem magazynowym, księgowym i CRM – dzięki temu będzie możliwa pełna automatyzacja sprzedaży.

  1. Dodaj produkty

Dodawanie produktów do sklepu opartego na WooCommerce jest proste i intuicyjne. Przeprowadzi Cię przez to również specjalny kreator. Możesz w nim m.in. podać nazwę produktu, umieścić jego opis, cenę, wskazać na dostępne warianty, a także – po zintegrowaniu sklepu z magazynem – zarządzać jego stanem.

  1. Sprzedawaj

Po uruchomieniu i poprawnym skonfigurowaniu Twój e-sklep oparty na WooCommerce będzie działać w wygodny i intuicyjny sposób. Oczywiście nie oznacza to, że będzie funkcjonować zupełnie bezobsługowo. Trzeba mu będzie poświęcić trochę czasu. Niemniej jednak, pewne jest jedno: z WooCommerce sprzedaż przez Internet jest prosta i komfortowa. Dlatego warto rozważyć to rozwiązanie.

Potrzebujesz pomocy przy wdrożeniu e-sklepu na platformie WooCommerce? A może chcesz wzmocnić jego widoczność w sieci? Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z Verseo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany