Spis treści
Czytasz teraz:
Typy kierowań AdWords (Google Ads) – lista!
Zamknij
Poznaj typy kierowań AdWords
Sieć reklamowa Google (GDN) jest największą siecią witryn online, zrzeszającą ponad 2 miliony stron oraz aplikacji, w których można wyświetlać reklamy Google Ads (wcześniej Google AdWords). Sieć Reklamowa – za pomocą różnych formatów reklam – dociera już do ponad 90% internautów na całym świecie. Dzięki ogromnym możliwościom, jakie oferuje GDN, reklamodawca może bez problemu zaprezentować swoją ofertę osobom będącym na wcześniejszym etapie zakupów, niż Ci, którzy już aktywnie poszukują produktów lub usług w wyszukiwarce Google. Sieć reklamowa ma pomóc wzbudzić zainteresowanie produktem/usługą, głównie poprzez budowanie świadomości oraz kreowanie potrzeb.
Typy kierowań AdWords – czyli targetowanie odpowiednich grup
Reklamy graficzne kierować można w oparciu o: słowa kluczowe (pojawiające się w treściach stron mających wyświetlać reklamy), zainteresowania odbiorców, tematy stron (na których mają pojawić się banery reklamowe), miejsca docelowe (strony, na których będą wyświetlane grafiki), a także demografię (wiek, płeć oraz status rodzinny).
Algorytm Google kategoryzuje nas na podstawie czytanych artykułów, przeglądanych stron, odwiedzanych sklepów internetowych, dokonywanych zakupów online itp. Wszystko po to aby reklamy, które się nam wyświetlają jak najbardziej pasowały do naszej osoby i naszych zainteresowań.
Im więcej korzystamy z przeglądarki, tym więcej danych dostarczamy i jesteśmy lepiej sprofilowani. Dzięki temu, reklamy wykorzystujące tego typu zbiór wiedzy, są zdecydowanie skuteczniejsze niż formy promocji bazujące na większym poziomie ogólności.
Lista z typami kierowań AdWords
Tworząc kampanię w Sieci Reklamowej musimy odpowiednio dobrać kierowanie, tak aby wyświetlana reklama trafiała do odpowiedniej grupy użytkowników. Im lepsze dopasowanie – tym większa skuteczność. Możliwości kierowania po tematach, zainteresowaniach czy odbiorcach na rynku jest bardzo dużo. I właśnie te możliwości chciałbym przedstawić w tym artykule. Wielokrotnie pytają Państwo co oznacza stwierdzenie, że jest tego “naprawdę dużo”. Stworzyliśmy zatem dynamiczne narzędzie, w którym znajdą Państwo każdy zakres, do jakiego możemy się zawęzić projektując kampanię w Google Ads (AdWords).
Poniżej przedstawiamy interaktywne listy – wygenerowane, by bez logowania sprawdzić jakie mamy możliwości dopasowań – wystarczy klikać i rozwijać listę, by poznać pełnię możliwości! Masz więcej pytań lub chcesz dowiedzieć się jak dobre dopasowanie w kampanii Google Ads może wspierać Twój biznes? Napisz do nas – za darmo wycenimy działania dla Ciebie!
Tematy
Największą grupą kierowania są “Tematy”. Jest to jedyna grupa w tym zestawieniu, przez którą nie kierujemy reklam na podstawie zainteresowań użytkowników, tylko na podstawie treści stron internetowych.
Odbiorcy na rynku
Kolejną grupą do jakiej możemy kierować reklamy są “Odbiorcy na rynku”. Dzięki tej grupie mamy możliwość dotarcia do osób, które w ostatnim czasie szukają produktów/usług w danej kategorii.
Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
Ostatnią z grup kierowania są “Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach”. Za pomocą tej grupy możemy kierować reklamy wybierając użytkowników po ich zainteresowaniach.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.