Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama siłowni

reklama siłowni

Świadome dbanie o formę fizyczną oraz zdrowie jest w naszym społeczeństwie coraz popularniejsze. Nie oznacza to jednak, że siłownie wprost nie mogą opędzić się od klientów. Konkurencja w branży fitness jest naprawdę duża – szczególnie w dużych miastach. Dlatego warto zainwestować czas i pieniądze w marketing. Tylko jak dokładnie się tym zająć? Podpowiadamy, jak powinna wyglądać reklama siłowni!

SEO – reklama siłowni w wyszukiwarce

W jaki sposób klienci trafiają do Twojego klubu? Być może znaleźli w swojej skrzynce Twoją ulotkę lub po prostu zobaczyli nazwę miejsca, wracając z pracy. W większości przypadków, zanim zdecydowali się przyjść, skorzystali jednak z Internetu, a w szczególności z Google. Jak wspomniano we wstępie, konkurencja w branży w dużych miastach jest naprawdę duża. Oznacza to, że Twój klient prawdopodobnie może równie komfortowo uczęszczać do kilku siłowni położonych w pobliżu jego miejsca zamieszkania lub pracy. Jak je znajdzie? W internecie. Zapewne wpisze w wyszukiwarkę hasło „siłownia” lub np. „fitness” oraz frazę lokalizacyjną, np. „Żoliborz”, „Wrocław Krzyki”, „Kraków Nowa Huta” itp. Następnie po kolei zacznie sprawdzać oferty. Co ważne – zapewne nie dotrze do drugiej strony wyników wyszukiwania, ponieważ zagląda tam zaledwie ¼ wszystkich internautów poszukujących informacji. Oznacza to, że jeśli Twojej strony internetowej nie ma w pierwszej dziesiątce, odpadasz z wyścigu w przedbiegach.

Jak się tam znaleźć? Kluczem jest SEO, a więc optymalizacja strony i zawartych na niej treści zgodnie z wymogami wyszukiwarki. Jeśli witryna spełnia określone kryteria uznawana jest przez Google za wartościową i pojawia się zdecydowanie wyżej w wynikach wyszukiwania. Na SEO składa się wiele czynników i działań, które należy prowadzić stale, by móc liczyć na optymalne wyniki. Za najważniejsze filary tzw. pozycjonowania uznaje się jednak:

  • optymalizację witryny,
  • content marketing (publikowanie treści),
  • link building (pozyskiwanie linków).

Optymalizacja polega na budowaniu funkcjonalnej i estetycznej strony. Powinna mieć jasny podział na zakładki tematyczne i responsywny szablon. Musi również szybko się wczytywać i mieć odpowiednio nazwane meta tagi czy też rozmaite atrybuty. Ważne również, by zawierała wszelkie najistotniejsze informacje, w tym dane firmy, adres placówki, ofertę czy cennik. Czynników składających się na optymalizację jest znacznie więcej, ale te wymienione powyżej można uznać za podstawowe. Dzięki niej witryna jest nie tylko lepiej odbierana przez Google, ale również znacznie przyjaźniejsza dla użytkownika, co samo w sobie ułatwia pozyskanie klientów.

Content marketing polega na uzupełnianiu strony o wartościowe treści. Dlatego najlepiej, by jej część stanowił blog z regularnie zamieszczanymi artykułami dotyczącymi treningu, żywienia i wszystkiego, co związane z Twoja działalnością i co mogłoby zainteresować klientów. Ważne, by treści wyróżniały się wysokim poziomem merytorycznym i jakością. Zasadniczo im dłuższe teksty, tym lepiej, ale przede wszystkim liczy się ciekawa treść przekazująca konkretne informacje. W artykułach należy umieszczać rozmaite słowa kluczowe zgodne z tym, czego szuka w internecie Twoja grupa docelowa. Dzięki temu systematycznie poprawia się pozycja witryny, a jednocześnie kreujesz wizerunek profesjonalnej firmy, która doskonale zna się na swojej branży.

Pozyskiwanie linków może polegać np. na umieszczaniu gościnnych artykułów z odnośnikiem do strony Twojej siłowni na innych portalach. Linki z innych stron prowadzące do Twojej witryny sprawiają, że Google odczytuje ją jako bardziej prestiżową. Pomocne jest również linkowanie wewnątrz strony i inne podobne zabiegi.

Reklama siłowni poprzez SEO polega na docieraniu do tych klientów, którzy szukają usług takich jak Twoje. Dlatego na dłuższą metę jest bardzo opłacalna. Na dobre wyniki trzeba jednak poczekać. Ponadto samodzielne prowadzenie wymienionych wyżej działań nie jest łatwe, a często kończy się porażką. Trzeba bowiem dokładnie znać zasady, zgodnie z którymi algorytmu Google oceniają witryny i umieć się do nich dostosować. Dlatego najlepiej zrobisz, jeśli zatrudnisz doświadczoną agencję SEO.

SEO dla siłowni – dlaczego warto?

Korzyści z odpowiednio prowadzonych działań SEO są naprawdę duże – to przede wszystkim sposób na stałe pozyskiwanie nowych klientów. Inne korzyści ze stosowania tej formy reklamy siłowni obejmują:

  • wzmacnianie pozycji marki na rynku i jej rozpoznawalności,
  • budowanie eksperckiego wizerunku firmy,
  • funkcjonalną, przyjazną dla użytkownika stronę internetową.

Reklama siłowni za pośrednictwem SEO jest skuteczna, ponieważ trafia do tych osób, które poszukują informacji o usługach takich jak Twoje. Jednocześnie nie ma nic wspólnego z nachalnymi kampaniami, dlatego na pewno nie zniechęci potencjalnych klientów!

Google umożliwia również właścicielom stron internetowych skorzystanie z płatnej promocji. Jest to możliwe na kilka sposobów, jednak niektóre z nich są dedykowane przede wszystkim sklepom online. Natomiast reklama siłowni może być prowadzona m.in. za pośrednictwem tzw. linków sponsorowanych, czyli kampanii tekstowych. Nie chcesz lub nie możesz czekać, aż działania specjalistów SEO dadzą odpowiednie rezultaty i znajdziesz się na szczycie wyników wyszukiwania? Warto postawić na płatną kampanię Google Ads. Linki sponsorowane to reklamy, które pewnie nie raz sam widziałeś, korzystając z wyszukiwarki. Wyglądają prawie tak samo jak organiczne wyniki i znajdują się nad lub pomiędzy nimi.

Co warto o nich wiedzieć? Google Ads stosuje rozliczenie PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie). Oznacza to, że koszty reklamy są wyliczane na podstawie tego, ile osób zdecyduje się kliknąć link. To bardzo korzystne rozwiązanie, szczególnie że skieruje na Twoją stronę przeważnie osoby zainteresowane skorzystaniem z usług. Dlatego współczynnik konwersji (liczba nowych sprzedanych karnetów czy uczestników zajęć w stosunku do wszystkich odwiedzających witrynę) może być w tym przypadku całkiem spora. Warto jednak zwrócić uwagę na koszty kampanii – cena pojedynczego kliknięcia reklamy może być bardzo zróżnicowana w zależności od konkurencyjności słowa kluczowego. Czasami warto więc postawić na mniej „oblegane” frazy.

W ramach reklamy siłowni możesz również publikować swoje bannery na rozmaitych witrynach w sieci zrzeszonych w ramach Google Display Network. Ustawienia reklamy graficznej umożliwiają dotarcie do Twojej grupy docelowej poprzez wybór kryteriów, jakimi mają charakteryzować się strony, na których wyświetlane będą treści promocyjne. Zastosowanie bannerów to świetny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców – potencjalnych klientów w Twoim mieście. Tego typu kampanie używane są również do celów wizerunkowych.

Innym, nieco zbliżonym rodzajem kampanii jest ta remarketingowa. Zauważasz, że coraz więcej osób wchodzi na stronę siłowni, ale nie przekłada się to na zwiększenie frekwencji i sprzedaży karnetów? Remarketing może być dobrym pomysłem. Wówczas bannery reklamujące Twoją stronę będą się pokazywać tym, którzy już ją odwiedzili. Być może warto im przypomnieć, że postanowili zacząć dbać o zdrowie i dobrą formę?

Mimo iż działania SEO powinny być podstawą przy promowaniu strony internetowej dowolnej działalności, często warto również skorzystać z płatnych kampanii w ramach Google Ads. Tego typu reklama siłowni może być bardzo skuteczna, a z pewnością pozwoli Ci dorównać konkurencji lub wręcz wybić się przed szereg. Warto wspomnieć o kilku zaletach tego rozwiązania:

  • dostępność kilku form reklamy – możliwość prowadzenia różnych kampanii,
  • korzystne rozliczenie PPC – płatność za kliknięcie,
  • możliwość targetowania reklam – szeroki wybór opcji pozwala dotrzeć do grupy docelowej,
  • działanie na dowolną skalę – możliwość prowadzenia kampanii lokalnych i ogólnopolskich (przydatnych dla sieci siłowni lub jeśli oferujesz np. treningi i konsultacje online),
  • dostęp do statystyk i analiz – możliwość sprawdzania skuteczności kampanii.

Reklama siłowni w Google wcale nie musi być droga. Ważne jedynie, by wybrać odpowiednie parametry kampanii. Najlepiej jeśli zajmie się tym fachowiec – wówczas można liczyć na najlepsze rezultaty przy optymalnych kosztach. 

Facebook Ads – skuteczna reklama siłowni?

Jeśli jeszcze nie ma Cię na Facebooku, robisz poważny błąd, ponieważ Twoi klienci już tam są. Z portalu korzysta aż 16 mln użytkowników w całym kraju. Wykorzystują go m.in. do pozostawania w kontakcie ze swoimi ulubionymi markami – dlatego fanpage siłowni to świetny pomysł. Tym samym możesz informować o wszelkich aktualnościach (nowych maszynach, trenerach, zajęciach grupowych, a także promocjach czy okresowych zmianach w funkcjonowaniu) oraz otrzymywać informacje zwrotne związane z tym, czego oczekują Twoi klienci. To nieprzecenione źródło informacji, które jednocześnie pozwala budować silną, rozpoznawalną i po prostu lubianą markę.

Facebook umożliwia również wykroczenie z przekazem poza grono „fanów” danej strony dzięki płatnym reklamom. Narzędzia Ads pozwala m.in. na promowanie postów oraz publikowanie innych promocyjnych treści z bezpośrednim odnośnikiem do Twojej strony www. Chcesz dotrzeć do pasjonatów fitness, którzy nie znają jeszcze Twojej firmy? A może zachęcić do ruchu i skorzystania z oferty typowych kanapowców? Wszystkie te cele pomogą zrealizować kampanie Facebook Ads. Co ważne – portal nie zakłada minimalnego budżetu dla reklamodawców, dlatego działania można prowadzić nawet na minimalną skalę. Ceny reklam są zaś przystępne.

Reklama siłowni poprzez Facebook Ads – dlaczego warto?

Dlaczego reklama siłowni przez Facebook Ads to dobry pomysł? Powodów jest naprawdę wiele. Największe zalety rozwiązania obejmują:

  • dostępność kilku formatów reklamowych,
  • przystępne ceny i brak minimalnego budżetu kampanii,
  • możliwość działania na lokalną lub ogólnopolską skalę,
  • szerokie opcje targetowania – łatwość dotarcia do grupy docelowej,
  • różne metody rozliczania – za kliknięcia lub wyświetlenia,
  • duże grono potencjalnych odbiorców reklamy – aż 16 mln użytkowników w Polsce.

To właśnie dlatego Facebook orez jego reklamy są tak popularne wśród rodzimych firm. Warto dołączyć do portalu, by zdobywać nowych klientów, a także dbać o tych obecnych, dzięki czemu nawet nie pomyślą o odejściu do konkurencji.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Iza to personifikacja stoickiego podejścia do marketingu. Rozważna i nieromantyczna. Żaden pomysł nie jest na tyle dobry, by nie mógł być lepszy. W kreatywnych koncepcjach swoich rozbrykanych kolegów, widzi zbiory, które natychmiast należy uporządkować. Gdyby nasz dział marketingu porównać do rezerwatu osadzonego w głębi Kenii, gdzie niektórzy są gepardami, inni krokodylami albo gorylami, Iza zdecydowanie byłaby przywódczynią stada słoni. Obecnie Iza, oprócz części marketingu Verseo, pielęgnuje swoje świeżo posadzone iglaki.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Przewodnik Youtube – 3 zasady tworzenia skutecznej reklamy video!
Dominika Słomka

Zacznijmy od tego, że format wideo to #musthave 2019 roku. Mówią o tym media, dane z branżowych raportów, serwisy społecznościowe […]

Google AdWords czyli rozwiązania ułatwiające kontakt telefoniczny
Dariusz Cichocki

Google AdWords to doskonałe narzędzie nie tylko zwiększające pozyskiwanie nowych klientów, ale także ułatwiające kontakt telefoniczny. Dowiedz się jak to […]

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2
Artykuł gościnny

Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane […]

Reklama firmy w Google – dlaczego warto
Artykuł gościnny

Reklama firmy w Google – dlaczego warto? Posiadanie swojej firmy w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularną drogą jako rozwinięcie […]

Typy kierowań AdWords (Google Ads) – lista!
Wiktor Cegłowski

Poznaj typy kierowań AdWords Sieć reklamowa Google (GDN) jest największą siecią witryn online, zrzeszającą ponad 2 miliony stron oraz aplikacji, […]

Feed produktowy – zasady budowy pliku produktowego
Paweł Dalecki

Zasady budowy pliku produktowego – jak przygotować właściwą strukturę Wielu reklamodawców, którzy posiadają sklepy internetowe, decyduje się na wdrożenie Kampanii […]