Poradnik Content Marketing

Dodany 23 kwietnia 2020

Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 1

Jak zdobyć serca odbiorców poprzez treści?

Odpowiedź nie jest prosta, ale postanowiliśmy się z nią zmierzyć w tym oto poradniku Content Marketing Krok po Kroku 😊
Co to jest Content Marketing?

Content Marketing to proces i długofalowa strategia, która zakłada regularne dostarczanie atrakcyjnych, wartościowych i ściśle dopasowanych do potrzeb treści. Content służy budowaniu własnego audytorium, czyli grona odbiorców, którzy będą regularnie powracać do źródła po nowe informacje. Nadrzędnym celem Content Marketingu jest sprzedaż, jednak wszelkie taktyki contentowe, są uznawane za inbound marketing, czyli, według Hubspota, działania, które umożliwiają odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego.

Content może przybierać bardzo wiele form, nie jesteśmy więc skazani tylko na proste wpisy blogowe, choć te z mody nigdy nie wychodzą. Zdecydowanie, w 2020 roku trzeba pokusić się o różnorodność i przekazywać odbiorcom informacje w różnych formach (o wielu (jak i nie wszystkich!) napisaliśmy w poradniku)

Content Marketing nie taki prosty, jak go malują. 😬

Pewnie się z nami zgodzisz. W każdej dziedzinie życia najtrudniej jest…

Zacząć.

W głowie masz ułożony plan, już wiesz, że zaczniesz “od poniedziałku”, wstaniesz rano, zrobisz sobie kawę i z energią równą startującej rakiecie rozpoczniesz realizację. Czy się uda? Na pewno!
Przecież dobrze to przemyślałeś.

Miesiąc później, koncepcja się trochę zmieniła, a Ty właściwie to się pocieszasz, że jeszcze nic nie zostało rozpoczęte.

I tak mija kolejne pół roku.

Z Content Marketingiem jest bardzo podobnie. Wiele firm myśli o nim intensywnie, planuje wdrożyć pierwsze działania, regularnie dostarczać treści swoim odbiorcom, działać w różnych kanałach, ale często nikt nie wie od czego zacząć?

Dlatego przychodzimy z pomocą!

Krótko o tym, co znajdziesz w środku?
  • Budowa strategii Content Marketingowej
  • Jak wybrać kanały marketingowe i formaty treści odpowiednie dla danego biznesu?
  • Ścieżka zakupowa klienta a Content Marketing
  • Harmonogram publikacji
  • Jak prowadzić bloga, czyli content + SEO – na przykładzie Verseo
  • Jaki content publikować w mediach społecznosciowych – #Facebook, #Instagram, #Linkedin, #Pinterest, #Youtube, #TikTok,
  • Ciekawe case study, z których można czerpać inspiracje.

Aż 71 stron traktujących o budowaniu zaangażowanej społeczności dzięki contentowi.

Z tym poradnikiem będzie tylko łatwiej! Zamieściliśmy tu wszystkie porady dotyczące samego procesu tworzenia strategii content marketingowej, która będzie wspomagała Twój biznes w różnych kanałach (blog, media społecznościowe, e-mail marketing itp.) oraz wskazówki dotyczące tworzenia treści i jej dystrybucji.

Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 16 ocen )

Zobacz komentarze (9)

Podziel się artykułem ze znajomymi

Autorzy

Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 2 Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 3

Dominika Słomka

Content Marketing & Linkedin Manager

Jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią! Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Poza tym, Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. :) Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość.

Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 4 Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 5

Maciej Popiołek

Head of Marketing

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek.

Komentarze (9)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 6

    natusiab

    22 sie 2020, 15:40

    Niestety nie można pobrać poradnika 🙁

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 7

    Maciej Popiołek

    24 sie 2020, 08:46

    Po kliknięciu poradnik powinien pojawić się w nowym oknie przeglądarki – jeżeli nie, to winne jest safari albo adblock. Sprawdzone info. 🙂

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 8

    Kamil

    19 paź 2020, 15:49

    Bardzo ciekawy materiał, który krok po kroku pokazuje jak dobrze zaplanować budowę skutecznej strategii Content Marketingowej. Duży plus za case study

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 9

    Róża

    22 paź 2020, 10:44

    Nie mam zastrzeżeń. Sprawnie precyzyjnie i konkretnie odnosi się do opisywanego tematu. Kluczowe wątki szczegółowo wyjaśnione.

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 10

    Zadowolony

    23 paź 2020, 10:22

    Ten poradnik to skarbnica wiedzy, wskazówek i porad. Miałem już kilka podejść do tego tematu ale zawsze miałem problem ze skutecznym zaplanowaniem strategii.

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 11

    Użytkownik

    26 paź 2020, 10:26

    Polecam 10/10.

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 12

    Andrzej

    28 paź 2020, 10:44

    Po przeczytaniu, od razu urodziła mi się nowa koncepcja. Dzięki za pomoc!

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 13

    Paweł

    30 paź 2020, 12:13

    Pobrałem ten poradnik gdyż otwieram własną firmę. Bardzo mi pomógł i mam nadzieję, że dzięki wskazówką tam zawartym, mój interes dobrze się rozkręci.

  • Poradnik Content Marketing - zdjęcie nr 14

    zet.joanna95

    22 mar 2021, 11:49

    Fajnie napisany poradnik. Bardzo na plus case study różnych firm.
    Rozpatrzenie content marketingu w wielu mediach społecznościowych również mega atut tego porandika.