Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Kampania reklamowa w internecie – jaka cena?

Promowanie się w Internecie to dziś podstawa strategii marketingowej w zdecydowanej większości branż. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: ponieważ większość konsumentów wyszukuje interesujące ich produkty oraz usługi właśnie online. Dlatego niezależnie od tego, jak szeroko zakrojoną działalność prowadzisz, koniecznie promuj się w Sieci! A ile kosztuje kampania reklamowa w Internecie? 

Odpowiadamy od razu, że koszty, jakie niesie za sobą kampania reklamowa w Internecie zależą od bardzo wielu czynników. Dlatego nie da się ich określić precyzyjnie bez przeanalizowania konkretnej sytuacji. Warto jednak wiedzieć, co ma wpływ na skalę wydatków i jak dobrze zaplanować budżet na ten cel.

Jaka jest cena kampanii reklamowej w internecie?

Kampania reklamowa w Internecie może kosztować tyle, ile chcesz.

To przecież od Ciebie zależy, jaki budżet na nią zaplanujesz – kilkaset złotych, a może kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy? Ty decydujesz. Sęk w tym, że określenie wysokości wydatków na kampanię nie powinno być dziełem przypadku, podobnie jak zaplanowanie tego, na co konkretnie pójdą pieniądze.

Niemniej jednak, ogromnym atutem Internetu – a zwłaszcza kampanii realizowanych w social mediach czy za pośrednictwem Google Ads – jest możliwość precyzyjnego wskazania limitów wydatków: zarówno w skali dziennej czy miesięcznej, jak i dotyczącej całej kampanii.

A za co płacisz?

Jeśli mowa o wyświetlaniu typowych reklam online, a więc np. banerów czy linków sponsorowanych, koszty są najczęściej uzależnione od:

  • liczby wyświetleń komunikatu – w tym systemie płacisz za każdą odsłonę, bez względu na to, czy odbiorca zdecydował się podjąć interakcję z reklamą,
  • liczba kliknięć w reklamę – wówczas koszty są generowane tylko po kliknięciu przez odbiorcę w odnośnik do Twojej strony.

To oczywiście bardzo ogólne wyjaśnienie, ponieważ wszystko zależy od typu prowadzonej kampanii oraz konkretnych narzędzi, jakie zostaną w niej wykorzystane.

Co wpływa na koszt kampanii?

Sposób naliczania płatności przez systemy typu Google Ads czy reklamy na Facebooku to nie jedyny czynnik, który przekłada się na ostateczną wysokość kosztów, jakie pochłonie kampania reklamowa w Internecie. Co zatem jeszcze ma znaczenie dla budżetu?

  • To, czy kampanię prowadzisz samodzielnie, czy z pomocą agencji

Na pozór samodzielna konfiguracja kampanii Google Ads czy reklam na Facebooku wydaje się bardzo prostym zadaniem. W końcu interfejsy serwisów są proste w obsłudze, więc wystarczy „przeklikać” przez opcje i gotowe, prawda? Teoretycznie… tak. W praktyce jednak, zwłaszcza jeśli nie masz żadnego doświadczenia w świecie marketingu online, możesz się narazić na bardzo wysokie koszty, które nie przełożą się na oczekiwaną konwersję oraz ROI, a więc zwrot z inwestycji. Możesz też się spodziewać, że na efekty reklamy, jeśli w ogóle się pojawią, prawdopodobnie będziesz czekać bardzo długo. Pytanie więc: czy możesz sobie pozwolić na taki ryzykowny wydatek?

Owszem, agencje marketingu internetowego pobierają za swoją pracę wynagrodzenie, co może podnieść początkową wysokość inwestycji. Jednak podjęte przez ekspertów działania najczęściej trafiają „w punkt” i pozwalają niższym kosztem osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty. W praktyce więc kampania reklamowa w Internecie realizowana przez fachowców będzie najczęściej kosztowała znacznie mniej i przyniesie mierzalne, wyraźne zyski.

  • Doświadczenie agencji interaktywnej

Im dłuższe doświadczenie agencji marketingu internetowego, tym wyższa szansa, że zaplanowana przez nią kampania odniesie wymierny sukces. Jednak w ślad za długoletnią praktyką i szeroką, specjalistyczną wiedzą idą wyższe stawki. Dlatego możesz się spodziewać, że korzystanie z usług ekspertów będzie wyższym wydatkiem niż współpraca z początkującymi w tej branży. Wbrew pozorom jednak stawki tych pierwszych wcale nie muszą być „z kosmosu”, a nieco wyższa inwestycja może przynieść większe zyski.

  • Zakres współpracy z ekspertami

Aby kampania reklamowa w Internecie przełożyła się w wyraźny sposób na realizację postawionych celów marketingowych i sprzedażowych, nie może być realizowana bez wcześniejszego przygotowania. Dlatego agencja zaoferuje Ci z całą pewnością pakiet wstępnych usług analitycznych – im bardziej precyzyjnie jej specjaliści będą weryfikować Twoją aktualną pozycję rynkową, możliwości techniczne, otoczenie biznesowe, konkurencję oraz potencjał promocyjny różnych strategii, tym wyższe czekają Cię koszty. Taka inwestycja zazwyczaj jednak sprawia, że realizacja samej kampanii przynosi wyższy ROI i zyskuje odzew, jakiego oczekujesz. To zatem kolejna kwestia do przemyślenia i omówienia ze specjalistą.

  • Wielkość Twojej firmy i zasięg jej działania

Jeżeli prowadzisz działalność na skalę lokalną – np. miasta czy województwa – potrzebujesz kampanii o znacznie węższym zasięgu niż korporacja działająca na rynku międzynarodowym. Dlatego będzie Cię czekać mniejszy wydatek na promocję. 

Warto wiedzieć, że na wydatki na reklamę mają wpływ również konkurencja w Twojej branży, typ odbiorcy, do którego kierowane są komunikaty czy czas trwania kampanii.

  • Wybrane kanały komunikacji

Reklama w Internecie to bardzo szerokie pojęcie. Do tego worka można wrzucić bardzo wiele narzędzi promocyjnych – rozpoczynając od linków sponsorowanych i banerów na portalach zewnętrznych, kończąc na promocji w social mediach, a nawet na content marketingu czy działaniach SEO, które również mają przełożenie na branding oraz konwersję. Od tego, które z nich wybierzesz i ile włączysz do prowadzonej kampanii będzie zależała jej cena.

To oczywiście nie wszystkie elementy układanki, które trzeba wziąć pod uwagę, wyliczając budżet na reklamę w Sieci. Jak zatem widzisz, szacowanie tego, ile będzie kosztowała kampania reklamowa w Internecie, bez przyjrzenia się konkretnej sytuacji, potrzebom i celom firmy jest niczym wróżenie z fusów. Jeśli zaś chcesz zyskać konkretną informację na temat tego, ile Twoja firma powinna wydać, aby zobaczyć rezultaty inwestycji w promocję – skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści dokonają wyceny i przedstawią Ci różne warianty – od bardzo ekonomicznego po nieco droższe – tak, abyś mógł świadomie wybrać to, czego potrzebujesz.

1 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto?
Dominika Mączka

Poznaj zalety Google Ads już teraz! Ktokolwiek zapytany o najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, na pewno śmiało by przyznał, że jest nią […]

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku
Tomek Łuczak

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji! Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet […]

Checklista optymalizacji Google AdWords
Martyna Mikołajczak

Optymalizacja Google AdWords – krok po kroku. Jak wykonać dobrą optymalizację kampanii Google AdWords? Z naszą checklistą nie zapomnisz o […]

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło!
Krzysztof Masłowski

Wrzesień to dla Google czas zmian. Przedstawiamy najważniejsze z nich spośród tych dotyczących Google AdWords. Wrzesień w Google zaczął się […]

Nowa wersja panelu Google AdWords
Agnieszka Talarska

Panel Google AdWords i jego dotychczasowe zmiany! W 2016 roku Google przedstawiło nową wersję panelu AdWords, która w 2017 została poddana […]

Reklama PPC – co to jest?
Redakcja

Reklama PPC Model reklamy, w którym firma płaci tylko za przejście przez odnośnik (np. link) na promowaną stronę nazywa się […]