Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama dla sklepu internetowego – jakie kanały wybrać?

reklama dla sklepu internetowego

Rośnie liczba sklepów internetowych, co jest podyktowane zwiększonym zainteresowaniem zakupów online. Dla Ciebie – jako właściciela e-sklepu – oznacza to konieczność rozpoczęcia szeroko zakrojonych działań reklamowych, jeśli zależy Ci na dotarciu do nowych klientów lub zatrzymaniu tych, których już zdobyłeś. Zastanawiasz się, od czego zacząć i na jakie kanały postawić? Sprawdź, jaka reklama dla sklepu internetowego przynosi najlepsze rezultaty!

Reklama internetowa to obecnie najlepszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Pozwala skorzystać z wielu kanałów, które można dopasować do swoich potrzeb i oczekiwań. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zainwestować w kilka form reklamy internetowej jednocześnie – takie wielopłaszczyznowe podejście może zwiększyć szansę na osiągnięcie sprzedażowego sukcesu i pozwala optymalizować swoje działania.

SEO – sposób na dotarcie na szczyt wyszukiwarki

Reklama dla sklepu internetowego zaczyna się od obecności strony www w wynikach wyszukiwania. Statystyki pokazują, że użytkownicy sieci wybierają przede wszystkim te serwisy, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarki, rzadziej drugiej. Jeśli sklep internetowy ulokowany jest na dalszych stronach, praktycznie nie istnieje. Dlatego tak ważne jest, aby dotrzeć na sam szczyt – najlepiej do TOP 10. 

W osiągnięciu takich efektów pomaga SEO – szereg działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem strony. Pierwszym krokiem jest optymalizacja sklepu, która obejmuje m.in. meta tagi, opisy kategorii, opisy produktów, treści.

Kluczową czynnością w ramach pozycjonowania jest dostarczanie wartościowych linków – zgodnie z obraną strategią. Nie mniej istotne jest również stworzenie przyjaznej struktury samego serwisu dla robotów sieciowych Google`a, które stronę indeksują. Ponadto, wielu pozycjonerów stoi na stanowisku, że kluczowe są treści – ich wysoka jakość, intrygująca zawartość i odpowiadanie na potrzeby interesującej nas grupy klientów. Taka teza ma sens biorąc pod uwagę fakt, że fundamentem wyszukiwarki Google jest fakt, że karmi się treściami i dobrze reaguje na te, które są dla jej użytkowników atrakcyjne.

Pozycjonowaniem strony możesz zająć się samodzielnie (w Internecie znajdziesz mnóstwo materiałów związanych z tym zagadnieniem – np. na naszej Akademii Verseo). Ponieważ jednak pozycjonowanie zajmuje sporo czasu i dokształcania, wiele firm decyduje się powierzyć pracę nad poprawą widoczności w wyszukiwarce wyspecjalizowanym agencjom lub freelancerom.

Warto mieć również na uwadze, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i wymaga atencji. Sytuacje, w których serwis szybko pnie się do góry są oczywiście spotykane (dużo zależy od budżetu i konkurencyjności), ale zdecydowanie częściej na efekty trzeba czekać przynajmniej kilka miesięcy. Mnóstwo firm jednak inwestuje w pozycjonowanie ponieważ długofalowo jest to najtańsza metoda reklamowania swojej witryny i wzmacnia też wartość samej strony.

reklama dla sklepu internetowego w google

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem długotrwałym, dlatego na efekty trzeba czekać. Aby przyspieszyć pozyskiwanie klientów, można zdecydować się na Google Ads – to płatna reklama dla sklepu internetowego.

Najczęściej wybieraną formą Google Ads są linki sponsorowane. Chodzi o wyświetlanie się reklamy powyżej wyników organicznych po wpisaniu przez użytkownika określonych fraz (a czasami także pod). Klikając w link, internauta zostanie przekierowany do sklepu internetowego czy stronę z ofertą usług.

Platforma reklamowa Google daje także możliwość prowadzenia kampanii w zewnętrznych serwisach. Reklama dla sklepu internetowego pojawi się w formie banerów, które po zaintrygowaniu internauty przeniosą go do danej strony. To tzw sieć reklamowa Google, która zrzesza w zasadzie wszystkie relewantne serwisy w Polsce – np. wp.pl czy onet, jak i mniejsze strony czy blogi.

Trzecią opcją – szczególnie chętnie wybieraną przez sklepy internetowe – jest Google Shopping. Jest to narzędzie, które pozwala na promowanie konkretnych produktów bezpośrednio w wyszukiwarce. Jak to wygląda w praktyce? Gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę nazwę produktu, oferta Twojego sklepu wyświetli się w specjalnym boxie – wraz z ceną i zdjęciem.

Klienci Verseo coraz chętniej lokują tam coraz wyższe budżety co mówi samo za siebie – biznesy inwestują bowiem tak, gdzie się to najbardziej opłaca. Tutaj dowód:

Google Ads pozwala również na odpalanie reklam na Youtube, które wypierają tradycyjne reklamy telewizyjne. Oferują bowiem znacznie tańsze dotarcie do lepiej sprecyzowanych grup. Można też dzięki nim tworzyć bardzo zasięgowe kampanie i nadal oszczędzać mnóstwo środków względem innych form reklamy brandowej.

No dobrze, a dlaczego Google Ads jest najchętniej wybieraną formą reklamową w internecie? I dlaczego uchodzi za w zasadzie idealną?

Po pierwsze pozwala bardzo dobrze targetować odbiorców. Im lepiej dobrana grupa, tym efektywniej zainwestowane środki. Jeżeli wydasz 100 złotych w źle dobranej grupie możesz pozyskać w ten sposób np. jednego klienta. Analogicznie, 100 złotych wydane w grupie potencjalnie bardziej zainteresowanych, skutkować może pozyskaniem np. dwóch czy 3 klientów, co obniży koszt pozyskania klienta o 50 czy 66% – każda tego typu zmiana optymalizacyjna pozwala zatem lokować budżet sensowniej, a Google Ads dzięki szczegółowym opcjom dotarcia na to pozwala.

Po drugie Google Ads jest mierzalne. Dokładnie wiesz ile kosztowało Cię pozyskanie danego klienta oraz wiesz skąd się wziął i co nim kierowało. Dzięki połączeniu z Google Analytics możesz nawet wiedzieć jak przemierzył stronę, by finalnie zdecydować się na zakup.

Trzecią cechą, która sprawia, że Google Ads jest tak cenione jest forma rozliczenia – najczęściej w modelu CPC czyli za kliknięcie. Nie płacisz zatem za sam fakt tego, że ktoś obejrzał Twoją reklamę, lecz za faktyczne kliknięcie i przekierowanie na Twoją stronę. Uczciwe.

Reklama na Facebooku

reklama dla sklepu internetowego na facebooku

Chociaż istnieje wiele serwisów społecznościowych, to reklama dla sklepu internetowego na Facebooku – szczególnie w niektórych branżach – jest najbardziej popularna. Dzięki niej można:

  • prowadzić komunikację wizerunkową z odbiorcami – pozwala to na budowanie i podtrzymywanie relacji o charakterze długofalowym,
  • pozyskiwać leady – zdobywać dane potencjalnych klientów, 
  • w sposób bezpośredni reklamować produkty. 

Podstawą jest stworzenie fanpage’a, jednak nawet najlepsze i najciekawsze wpisy nie pozwolą dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Pomocą mogą okazać się płatne kampanie, które wyróżnia spora elastyczność.

Do wyboru masz m.in.:

  • posty sponsorowane,
  • reklamy na Messengerze,
  • banery remarketingowe.

Ciekawą opcją jest tzw. kolekcja (karuzela) trafiająca na główną sekcję potencjalnego klienta. Dzięki niej istnieje możliwość zaprezentowania wielu konkretnych produktów. Wśród nich nierzadko znajdują się te, których potencjalny nabywca poszukiwał.

Facebook jest atrakcyjny dla reklamodawców ponieważ podobnie jak Google Ads pozwala na dotarcie do wybranych grup docelowych, ale też umożliwia wejście z użytkownikami w interakcję. Ostatecznie potrafi angażować mocniej niż Youtube.

Content marketing – dla lepszej rozpoznawalności

Content marketing to działania marketingowe, które koncentrują się wokół różnych treści. Nie jest to typowa reklama dla sklepu internetowego, ponieważ najczęściej stanowi uzupełnienie innych kanałów promocyjnych i np. stanowi istotny element w procesie pozycjonowania witryny. 

Istotą content marketingu jest dostarczanie wartościowej treści – przydatnej z punktu widzenia odbiorcy. Są to najczęściej artykuły eksperckie zamieszczane w serwisach zewnętrznych, ale również artykuły publikowane na firmowym blogu. 

Takie działania pozwalają budować pozytywny wizerunek, zwiększać świadomość marki. Ponadto pomagają w pozyskiwaniu wartościowych linków, co ma znaczenie w kontekście pozycjonowania. 

Tak naprawdę jednak to tylko czubek góry lodowej. Myśląc o contencie musimy mieć z tyłu głowy potężny wachlarz możliwości, które nie bazują tylko na treści ale i formie. Zadaniem działu contentu może być zatem tworzenie webinarów, poradników, trendbooków, lookbooków, infografik, książeczek dla dzieci i czego tylko dusza zapragnie. Każda użyta forma powinna być dopasowana do oczekiwań danej grupy.

Reklama dla sklepu internetowego – na co się zdecydować?

Trudno jednoznacznie wskazać konkretne kanały pozwalające osiągnąć najlepsze efekty reklamowe. Wszystko zależy od wielu czynników – w tym Twoich oczekiwań, potrzeb potencjalnych klientów, sposobu prowadzenia kampanii i branży.

Pamiętaj, że na skuteczność reklamy dla sklepu internetowego wpływa nie tylko rodzaj wybranego kanału, ale przede wszystkim:

  • prawidłowe określenie grupy docelowej,
  • dokładne sprecyzowanie celu prowadzonej kampanii,
  • systematyczne monitorowanie wyników.

Szczególnie ważny jest ostatni punkt, ponieważ na podstawie osiąganych wyników można modyfikować reklamy – tak, by przynosiły jeszcze lepsze rezultaty. Stałe kontrolowanie pozwala jednocześnie na zwiększanie / zmniejszanie nakładów finansowych na konkretne kanały. 

Kampania reklamowa – samodzielnie czy ze wsparciem?

Jeżeli dopiero zaczynasz prowadzić działania mające na celu wypromowanie sklepu internetowego, trudno będzie Ci samodzielnie zrealizować kampanię. Jest to możliwe, o ile posiadasz odpowiednią wiedzę – jest ona kluczowa m.in. do dokładnego sprecyzowania grupy docelowej czy poprawnego skonfigurowania konkretnych reklam. 

Jeśli chcesz mieć pewność, że pieniądze zainwestowane w konkretne kanały nie będą wyrzucone w błoto, zdaj się na wsparcie profesjonalistów. Eksperci z zakresu marketingu internetowego dobiorą odpowiednie narzędzia, dzięki którym proces promowania sklepu w Internecie przebiegnie sprawniej. Zwiększy to szanse na osiągnięcie założonego celu, np. zwiększenie sprzedaży, zbudowanie świadomości marki, pozyskanie leadów.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Status Produktu GMC teraz widoczny w Google AdWords
Dariusz Cichocki

Kolejna funkcjonalność w panelu AdWords! Na początku bieżącego roku Google dodało kolumnę w panelu AdWords, która pozwala określić informacje o […]

Google Partner Premium – najlepsi wśród najlepszych
Joanna Michalska

Google zdecydowało się w szczególny sposób oznaczyć najlepsze agencje przyznając im status Google Partner Premium. Verseo znalazło się w tym […]

reklama siłowni
Reklama siłowni
Izabela Pirańska

Świadome dbanie o formę fizyczną oraz zdrowie jest w naszym społeczeństwie coraz popularniejsze. Nie oznacza to jednak, że siłownie wprost […]

Google AdWords blog – ucz się z Verseo!
Maciej Popiołek

Google AdWords blog – dlaczego warto poznawać Google Adwords z Verseo? Szukasz pomocy w obszarze Google AdWords? A może zaczynasz […]

Marketing restauracji – 5 porad
Maciej Popiołek

Marketing restauracji – sprawdź co działa! Każda restauracja potrzebuje marketingu, aby zaistnieć na konkurencyjnym rynku i dotrzeć ze swoimi usługami […]

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
Redakcja

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]