Ten tekst przeczytasz w 11 minut

2 komentarze

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku - zdjęcie nr 1

jak założyć sklep internetowy

Chcesz założyć sklep internetowy? Dobra decyzja! Zwłaszcza teraz, gdy e-commerce rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Ale pomysł to dopiero początek drogi. Teraz czas przejść do jego realizacji. Pytanie więc: jak założyć sklep internetowy krok po kroku? W oparciu o jakie rozwiązania technologiczne i w jakim modelu biznesowym? Czytaj dalej i dowiedz się, jak zacząć!

Na początek ważna informacja: nie ma jednego schematu postępowania, gdy chcesz założyć sklep internetowy. Jest ich wiele. Droga, którą podążysz, jest uzależniona od kwestii takich jak to:

  • czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie biznesu, czy prowadzisz działalność stacjonarnie, a teraz chcesz zacząć korzystać z internetu jako kanału sprzedaży,
  • na jaką skalę planujesz działalność,
  • co chcesz sprzedawać i komu,
  • w jakim modelu chcesz działać – standardowym czy dropshippingowym,
  • jakim budżetem dysponujesz na początek. 

Dlatego przyjrzymy się dziś dokładniej tym aspektom oraz różnym rozwiązaniom, po które możesz sięgnąć na każdym z etapów. 

Krok 1: pomysł na biznes

pomysł jak założyć sklep internetowy

Pomysł na biznes to oczywiście absolutna podstawa. Można powiedzieć, że masz „problem z głowy” wówczas, jeśli już prowadzisz działalność stacjonarnie. Wówczas odrobiłeś sporą część pracy domowej, ponieważ:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • wiesz dokładnie, co będziesz dystrybuować,
  • znasz do pewnego stopnia swoją grupę docelową oraz wiesz, z jakimi problemami się ona mierzy,
  • masz już wypracowane kontakty z dostawcami i kontrahentami,
  • dysponujesz miejscem na magazynowanie towaru (choć sprzedaż online może Cię skłonić do jego poszerzenia – podobnie jak do poszukiwania nowych dostawców lub zwiększenia skali zamówień),
  • prowadzisz działalność gospodarczą.

Jeżeli jednak dopiero rozpoczynasz, przed Tobą sporo pracy, zanim w ogóle przejdziesz do myślenia o zapleczu technologicznym swojego e-sklepu. Od czego zacząć, jeśli stawiasz pierwsze kroki w biznesie?

  1. wybierz niszę biznesową

Jednym słowem: określ, co będzie dystrybuował Twój sklep. Zanim to zrobisz, przyjrzyj się dobrze sytuacji na rynku i zastanów się na przykład, jakie trendy pojawiły się obecnie na rynku. Czego na nim brakuje? Może dobrym pomysłem będzie założenie lokalnego e-sklepu spożywczego, który będzie dostarczał produkty do miejscowości, gdzie nie docierają duże sieci? A może pomyślisz o dystrybucji nowinek technologicznych z dziedziny elektroniki? Możliwości jest ogrom, a Ty musisz je dokładnie przeanalizować, a przy okazji określić, w jakiej niszy biznesowej będziesz się dobrze czuć. Dobrze, abyś prowadził sklep, który jest choć trochę powiązany ze znaną Ci tematyką. Dzięki temu będzie Ci się łatwiej odnaleźć w kontaktach z klientami oraz dostawcami.

2. określ, w jakim modelu biznesowym będziesz pracować: klasyczny e-sklep czy dropshipping

Czy chcesz zajmować się obsługą całego procesu zamówienia klienta – od przyjęcia zlecenia, aż po wysyłkę produktów i przyjmowanie zwrotów? A może obawiasz się, że nie podołasz temu wyzwaniu lub… sklep internetowy ma być dodatkowym zajęciem? W tym drugim przypadku dobrym rozwiązaniem będzie wybranie modelu dropshippingu.

Na czym to polega? To proste! Podejmujesz współpracę z hurtownią określonych produktów. Ona dysponuje towarem i zajmuje się jego wysyłką do klienta, a także całym procesem logistycznym. Ty odpowiadasz zaś za stronę marketingową, a więc za pozyskanie odbiorców i przeprowadzenie ich przez lejek marketingowy aż do konwersji. Następnie zamówienia, które złożą oni w Twoim sklepie, trafiają do hurtowni, a ona wysyła zamówione produkty.

Największym plusem tej formuły działalności jest możliwość ograniczenia początkowej inwestycji – finansowej i w zasoby ludzkie – do minimum. Dobrze rozkręcony sklep w formule dropshippingowej, który bazuje na inbound marketingu, może stać się efektywnym źródłem przychodu, a jednocześnie wymaga nieco mniej pracy niż ten tradycyjny.

Z drugiej strony, jeżeli chcesz mieć pełną kontrolę nad funkcjonowaniem sklepu (a także czerpać z niego pełnię zysków, a nie tylko partycypować w nich), klasyczny e-sklep, w którym to Ty zajmujesz się pozyskiwaniem, magazynowaniem i wysyłką towarów, będzie lepszym rozwiązaniem.

Oczywiście, jeśli zdecydujesz się na podjęcie działalności w standardowym modelu, czekają Cię do dopełnienia kolejne obowiązki, takie jak:

  • znalezienie dostawców produktów, które będziesz dystrybuować (chyba, że zamierzasz je samodzielnie wytwarzać),
  • zorganizowanie miejsca na magazynowanie produktów – na sam początek może wystarczyć np. garaż przy domu, jednak w dłuższej perspektywie rozważ inwestycję w wynajem przestrzeni magazynowej,
  • opracowanie procesu logistycznego – tj. tego, w jaki sposób i jakimi kanałami będą wysyłane produkty. Nie zapomnij o opakowaniach, do których trafią zamawiane towary i ich zabezpieczeniu przed uszkodzeniami mechanicznymi w drodze.

W obu przypadkach przed Tobą także założenie działalności gospodarczej i dopełnienie związanych z tym formalności, m.in. w ZUS i US. Jednak początkowy wysiłek – pod warunkiem, że dobrze zaplanowany – może się przełożyć na długofalowe zyski.

3. przygotuj biznes plan

Biznes plan będzie, tak naprawdę, przełożeniem powyższych założeń na konkretną strategię działania. Na tym etapie powinieneś również określić, jaki budżet zainwestujesz w rozwój sklepu internetowego. Pamiętaj, że koszty związane z jego założeniem to dopiero początek drogi. Czeka Cię również poważna inwestycja w zareklamowanie działalności – bez skutecznej strategii marketingowej nie uzyskasz widoczności niezbędnej, aby dotrzeć do klientów i skłonić ich do zakupu właśnie u Ciebie.

Wstępne założenia reklamowe wpisz już w biznes plan. Tworząc go, weź także pod uwagę, że oczekiwane przychody ze sklepu internetowego nie pojawią się od razu, a najwcześniej po kilku miesiącach. Proces komunikacji z odbiorcami i przeprowadzenia ich przez lejek marketingowy musi potrwać – tu nie można sobie pozwolić na drogę na skróty.

Krok 2: aspekty techniczne założenia sklepu internetowego

aspekty techniczne założenia sklepu internetowego

Masz już konkretny pomysł na e-biznes? Wiesz, co i komu chcesz sprzedawać oraz w jaki sposób będziesz obsługiwać zamówienia? Teraz czas na drugą stronę medalu, a więc na założenie e-sklepu od strony technicznej. Tu również potrzebne są zarówno pieniądze, jak i czas oraz świadomie podejmowane decyzje co do wybieranych rozwiązań. Czego będziesz więc konkretnie potrzebować?

  1. Domena

Domena Twojego sklepu stanie się jednocześnie jego marką. Dlatego nie możesz sobie pozwolić na to, aby była ani za długa, ani też zbyt skomplikowana. Powinna też wiązać się znaczeniowo ze specyfiką Twojej działalności. Wybór tej idealnej może nie być prosty – z uwagi na dużą konkurencję na rynku e-commerce wszystkie standardowe adresy mogą być już zajęte. Jednak odrobina kreatywności pozwoli Ci znaleźć nazwę idealną.

Pamiętaj też, że chociaż domeny .pl / .eu / .com.pl są najbardziej atrakcyjne, warto przyjrzeć się też tym alternatywnym. To znacznie zwiększa szanse, że nazwa, którą wymyśliłeś, będzie możliwa do użycia w kombinacji z inną „końcówką”.

Dobrze też od razu wykupić kilka dodatkowych, podobnych domen – tak, by przekierowywały do Twojej. To relatywnie niewielki koszt, który może przynieść zyski.

2. Oprogramowanie do zarządzania sklepem

Domena to dopiero początek drogi. Teraz czas wybrać, na bazie jakich rozwiązań technologicznych będziesz zarządzać swoim e-sklepem. Do wyboru są 3 rozwiązania:

Open-source’owa platforma e-commerce

To m.in. PrestaShop, WooCommerce czy Magento. To systemy, o które można oprzeć wdrożenie swojego e-sklepu. Przykładowo WooCommerce jest wtyczką (niesamowicie rozbudowaną!) do WordPressa, co w teorii pozwala Ci samodzielnie przeprowadzić proces budowy i otwarcia sklepu internetowego. W praktyce oczywiście, o ile nie znasz się zbyt dobrze na tworzeniu stron internetowych, będziesz potrzebować pomocy specjalistów, którzy skonfigurują system pod Twoje potrzeby.

Dla kogo platformy typu open-source to najlepszy wybór? Przede wszystkim dla osób, które:

  • chcą prowadzić co najmniej średniej wielkości sklep i mają już doświadczenie z e-commerce,
  • chcą zyskać niezależność działania swojego sklepu internetowego i być w 100% jego właścicielami – w przypadku platform abonamentowych (o których więcej za chwilę) istnieje ryzyko utraty dostępu do e-sklepu po rezygnacji z usług SaaS danego dostawcy,
  • przewidują dynamiczny rozwój swojego e-sklepu oraz jego ekspansję na rynku zagranicznym.

Dlaczego właśnie tak? Ponieważ oprogramowanie open-source’owe, choć może stanowić wyzwanie przy pierwszej konfiguracji, jest znacznie bardziej elastyczne i daje szeroki możliwości personalizacji. Istnieje też możliwość poszerzenia funkcjonalności e-sklepu w momencie, gdy stanie się to potrzebne. Tego typu platformy e-commerce sprzyjają również działaniom SEO.

platformy abonamentowe SaaS

Są to serwisy działające w modelu SaaS, czyli „Software as a Service”. Mówiąc najprościej, chodzi o to, że sklep internetowy działa w oparciu o „silnik”, który funkcjonuje jedynie zdalnie, w oparciu o możliwości, które daje konkretna platforma. Użytkownik:

  • nie ma potrzeby znajdowania i wykupywania miejsca na serwerze dedykowanym (jest potrzebne przy korzystaniu z platformy open-source’owej),
  • nie musi przeprowadzać zaawansowanej konfiguracji i implementacji – cały proces odbywa się w przyjaznym, intuicyjnym środowisku,
  • ma dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi, np. do systemów płatniczych, dostaw kurierskich itp.,
  • może skorzystać również z pomocy przy zbudowaniu landing page’a oraz innych narzędzi wspierających promocję.

W modelu SaaS, oferowanym m.in. przez platformy typu Shoper, Shoplo czy Shopify, jako właściciel sklepu płacisz comiesięczny abonament za pakiet otrzymywanych usług. Musisz jednak pamiętać, że w tym modelu nie jesteś właścicielem prowadzonego e-sklepu, a jeśli przestaniesz płacić za wykupiony pakiet, utracisz dostęp do platformy. Możliwości personalizacji serwisu są też w dużej mierze ograniczone – podobnie jak potencjalne rozwinięcie e-sklepu w przyszłości.

Dla kogo platformy abonamentowe to najlepsze rozwiązanie? To dobry sposób na rozpoczęcie działalności e-commerce. Nawet początkujący są w stanie krok po kroku założyć e-sklep, a następnie obsługiwać go. Co ważne, abonamentowe usługi e-commerce, podobnie jak te open-source’owe, można zintegrować z oprogramowaniem firmowym typu CRM czy ERP. 

Do wyboru są różnorodne pakiety, dlatego coś odpowiedniego dla siebie znajdą zarówno właściciele małych, jaki średniej wielkości e-sklepów.

oprogramowanie dedykowane

To rozwiązanie, które wymaga najwyższej inwestycji finansowej ze wszystkich. Dlatego korzystają z niego tylko największe platformy zakupowe działające on-line. Jego ogromną zaletą jest możliwość pełnej „customizacji”, a więc uszycia oprogramowania e-commerce pod specyfikę procesu obsługi zamówienia obowiązującego w sklepie. Niemniej jednak, zarówno długi czas przygotowania takiego oprogramowania, jak i jego stosunkowo wysoki koszt sprawiają, że nie jest to dobry pomysł dla początkujących.

3. Design e-sklepu

Wybór platformy e-commerce to jeden z najważniejszych kroków, jednak musisz pamiętać, że poza technikaliami ważny jest także design. W teorii, zwłaszcza na początku, możesz po prostu sięgnąć po jeden z gotowych szablonów. Jeżeli jednak myślisz w kontekście działań brandingowych, warto rozważyć zamówienie własnego projektu wyglądu e-sklepu. Istotne jest dobranie odpowiedniego szablonu kolorystycznego, fontów, a także stworzenie wyróżniającego się logotypu. 

Oczywiście należy przy tym pamiętać o tym, że e-sklep powinien być przede wszystkim funkcjonalny i intuicyjny w obsłudze dla klienta. Dlatego tworząc projekt e-sklepu – od strony wizualnej i technicznej – trzeba zaprojektować komfortową ścieżkę zakupową. Im prostszy w obsłudze stanie się e-sklep, tym większe prawdopodobieństwo, że klient dotrze do koszyka i złoży zamówienie.

4. Hosting

Jeśli Twój e-sklep będzie działał w oparciu o open-source’ową lub dedykowaną platformę e-commerce, będziesz potrzebować serwera. To miejsce, na którym zostanie zapisany Twój serwis i z którego będzie obsługiwany cały ruch na nim. Najczęściej wybierane rozwiązania to dwa modele. Po pierwsze: wykup miejsca na serwerze. To najtańsza wersja hostingu, która jednak niesie za sobą spore ograniczenia, zarówno w zakresie konfiguracji, jak i limitów transferowych. Dlatego – zwłaszcza nastawiając się na większy ruch – warto pomyśleć o nieco droższym, ale lepiej dopasowanym do potrzeb serwerze dedykowanym.

Wybierając hosting, warto zwrócić też uwagę m.in. na zakres obsługi klienta (np. czy wchodzi w niego administrowanie serwerem i dbanie o kwestie bezpieczeństwa), na parametry techniczne oraz na to, czy współpracuje on z wybraną przez Ciebie platformą e-commerce.

5. Usługi dodatkowe

Zanim e-sklep zacznie działać, musisz też zatroszczyć się o udostępnienie klientom m.in. wygodnych metod płatności za składane zamówienia. Dziś samo podanie numeru konta nie wystarczy. Najlepiej zatem skorzystać ze wtyczki integrującej płatności z którymś z systemów, typu Przelewy24. Dzięki temu klient będzie mógł bezpiecznie i wybraną przez siebie metodą uiścić opłatę za zakupy, a Ty szybko i przejrzyście zaksięgujesz każdą z płatności.

Warto również pomyśleć o integracji e-sklepu z platformami kurierskimi – tak, aby do minimum skrócić przebieg całego procesu logistycznego.

Krok 3: wypełnienie e-sklepu produktami

jak założyć sklep internetowy dodanie produktów

Jeśli przejdziesz przez cały drugi krok, związany z tworzeniem i konfigurowaniem e-sklepu, dojdziesz do momentu, w którym będziesz mieć przed sobą w 100% gotowy szablon serwisu. Teraz przyjdzie czas na uzupełnienie go produktami. Czego potrzebujesz w tym kontekście. Niezbędne są przede wszystkim dwa elementy.

  1. Treści

Są ważne z dwóch względów. Przede wszystkim informują klienta o tym, jakie produkty może kupić oraz jaka jest ich specyfikacja. Po drugie, są istotne z punktu widzenia SEO. Dlatego nie możesz sobie pozwolić na umieszczenie w e-sklepie kopii opisów ze strony producenta lub jakiegokolwiek innego serwisu. Powód jest prosty: tzw. duplicate content obniży wartość Twojego e-sklepu w oczach Google, a to przełoży się na znacznie słabszą widoczność.

Jakich więc treści potrzebujesz? Idealnie, by w serwisie pojawiły się zarówno teksty ogólne – np. na stronę główną, stronę „o nas” i do zakładki kontakt – jak i specyficznie powiązane z produktami. W tym obszarze warto wskazać m.in. opisy kategorii produktów, a także te prezentujące poszczególne artykuły.

Musisz jednak pamiętać, że… uzyskanie tak dużej ilości oryginalnego contentu może potrwać, i to sporo. Zapewne nie przygotujesz go sam, a z pomocą copywritera, który… potrzebuje czasu. Wypełnienie całego serwisu treściami pociągnie też za sobą spore koszty. Dlatego zawsze można pomyśleć o ich rozłożeniu na kilka miesięcy. Na początek możesz zamówić teksty do głównych zakładek serwisu oraz opisujące kluczowe produkty, a w następnych miesiącach przygotowywać kolejne – np. dotyczące towarów, które zamierzasz promować.

Ważne, aby content był zoptymalizowany pod kątem SEO, co oznacza przede wszystkim zastosowanie w tekstach odpowiednich słów kluczowych, jak również nagłówków czy wypunktowań. Istotne będą również meta-dane, bardzo ważne z punktu widzenia algorytmów Google.

2. Zdjęcia

Jeżeli sprzedajesz produkty, których nie jesteś wytwórcą, zapewne możesz poprosić o dobrej jakości zdjęcia. Te – w przeciwieństwie do treści – możesz kopiować, jednak najlepiej, jeżeli dodasz do nich własne metadane (znaczniki ALT). 

Gdy jednak nie dysponujesz dobrymi zdjęciami, warto zlecić ich wykonanie profesjonalnemu fotografowi. Pamiętaj, że klienci kupują w dużej mierze oczami. Dlatego należy im dostarczyć autentyczne zdjęcia, które zaprezentują atrakcyjny, ale prawdziwy obraz każdego z towarów.

Zamówienie zdjęć produktowych oznacza kolejny koszt. Możesz jednak postąpić podobnie jak z tekstami – na początek zamawiając jedynie fotografie kluczowych towarów, a później, z czasem, rozszerzyć ich zakres na kolejne.

Krok 4: reklama

reklama sklepu internetowego grafika

Sklep działa i jest wypełniony treścią. Wszystko gotowe? I tak, i nie. Samo założenie sklepu internetowego nie wystarczy. Musisz jeszcze zadbać o jego widoczność. Musisz pamiętać, że nawet wybierając niszową branżę, będziesz się mierzyć z konkurencją. A to oznacza, że bez podjęcia przemyślanych działań marketingowych Twój serwis będzie niewidoczny dla wyszukiwarek oraz dla użytkowników.

Co zatem zrobić, aby wypromować e-sklep? Potrzebna jest przede wszystkim spójna i przemyślana kampania marketingowa. Co powinna obejmować? Istotne będą:

  • zoptymalizowanie serwisu pod kątem SEO i pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google za pośrednictwem wysokiej jakości linków i tekstów,
  • umiejętne skorzystanie z kampanii Google Ads – zarówno w formie linków sponsorowanych, jak i reklam wyświetlających się na banerach na różnego rodzaju portalach i reklam produktowych,
  • wykorzystanie kanałów social media – w przypadku sklepów, które są nakierowane na szerokie i zróżnicowane grono odbiorców przydatny będzie przede wszystkim Facebook. W przypadku wielu sklepów warto też założyć profil na Instagramie czy Pintereście. Przyda się zwłaszcza w branżach beauty czy fashion.

W branży e-commerce szczególnie dobrze działają reklamy re-marketingowe, które polegają na wyświetlaniu odbiorcom banerów promujących produkty, które oglądali już wcześniej w danym e-sklepie.

Nie można również zapomnieć o narzędziach z obszaru inbound marketingu. Warto pomyśleć m.in. o stworzeniu landing page’a, który służyłby pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, a także o newsletterze. Chociaż marketing związany z e-mailami nie wydaje się zbyt efektywny, to tylko pozory. Ten sposób komunikacji może pomóc zbudować długofalową więź z klientami, a w efekcie przełożyć się na znacznie lepsze wyniki konwersji.

Jak widzisz, założenie sklepu internetowego to dość długa i skomplikowana droga. Mimo to, warto ją przejść. Zainwestowany na początku czas, jak również włożone w serwis środki finansowe mogą zaowocować potężnym zwrotem. Dlatego, jeśli myślisz o rozpoczęciu własnej działalności w obszarze e-commerce, teraz jest na to najlepszy moment. Odważ się i spróbuj! 

Możesz zacząć od małego e-sklepu w modelu dropshippingowym. Kto wie? Może z czasem znacznie szerzej wykorzystasz potencjał, jaki niesie za sobą rynek online? Wszystko zależy wyłącznie od Ciebie!

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Jak założyć sklep internetowy krok po kroku - zdjęcie nr 9

    Wojciech

    26 lut 2021, 12:03

    Powiedziałbym, że warunki dostawy to jeden z ważniejszych elementów, o którym tu krótko wspomniano. Klienci oczekują coraz szybszych terminów dostaw, a pomyłki zazwyczaj decydują o zwrocie towaru. Przerabiałem nieraz takie sytuacje jako sprzedawca.

  • Jak założyć sklep internetowy krok po kroku - zdjęcie nr 10

    Krystian

    08 kwi 2021, 15:26

    Zakładając własny sklep internetowy warto pamiętać, aby zapewnić szeroki wybór przewoźników. Dzięki temu zwiększy liczbę zrealizowanych zamówień. Sam sprzedaje w kanale e-commerce i korzystam z usług brokera kurierskiego. Dzięki niemu moje wysyłki nie kosztują mnie dużo i są zawsze na czas.