Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

jak zwiększyć sprzedaż na allegro

Allegro to jeden z głównych graczy na polskim rynku eCommerce, a w kategorii polski marketplace to zdecydowany nr 1. Jak silna jest strona popytowa Allegro świadczy ponad 18 mln realnych użytkowników, którzy generują 1,7 miliarda wyszukiwań produktów miesięcznie. Zaś moc podażową potwierdzają 150 miliony dostępnych ofert wystawianych przez 140 tys. profesjonalnych sprzedawców. Miesięcznie, użytkownicy Allegro podczas prawie 200 milionach odwiedzin platformy finalizują aż 24 miliony transakcji. Pytanie zatem, jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? 🙂

Czy sprzedaż na Allegro się opłaca?

Jak każda platforma sprzedażowa tak i Allegro nie jest bez wad. Dla wielu klientów Allegro wciąż najważniejszym wyznacznikiem dobrego produktu jest cena. Dla firm, które nie chcą prowadzić konkurencji cenowej, przebicie się ze swoją ofertą, bez dodatkowej promocji, będzie zdecydowanie trudne. Dodatkową zaporą są prowizje od sprzedaży, które przy niektórych kategoriach są znaczące. Jednak jak poważnym graczem jest Allegro nie trzeba nikogo przekonywać, a wyżej wspomniane liczby same się bronią. Wybór ofert jest ogromny, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Platforma wzbudza zaufanie potencjalnych klientów, dzięki programowi ochrony kupujących. Dodatkowo, darmowa dostawa w pakiecie Allegro Smart, sprawia że dla wielu użytkowników Allegro stanowi pierwsze źródło zakupów online, a takiej szansy sprzedaży nie należy ignorować.

Zatem jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Jak przedstawiliśmy powyżej, skala sprzedaży na Allegro jest ogromna, dlatego tak ważne jest, by dobrze wyeksponować swoje produkty na tle konkurencji. Bycie pierwszym w przypadku listingu Allegro po prostu się opłaca. Oferty wyświetlane na pierwszych pozycjach generują 16% wszystkich kliknięć i generują aż jedną piątą wszystkich transakcji. 

W przypadku kategorii wśród których panuje duża konkurencja istnieje ryzyko, że oferowane produkty znajdą się na 10, 20 a nawet 50 stronie. Na szczęście możliwość wyświetlania własnych ofert produktowych w najbardziej pożądanych i zarazem widocznych dla klientów miejscach na Allegro pozwala płatna reklama Allegro Ads. 

Jakie możliwości reklamy daje Allegro Ads?

Allegro Ads umożliwia wyróżnienie produktów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Począwszy od wyeksponowania produktów w trakcie pierwszej fazy zakupów, jaką jest wyszukiwanie produktów, poprzez uwydatnienia ofert w wynikach wyszukiwania oraz dodatkowego zaakcentowania ich w karcie produktu. 

Wyróżniamy 3 najbardziej widoczne możliwości reklamowe: 

  • oferty sponsorowane – dedykowane dla wszystkich prowadzących sprzedaż na Allegro,
  • reklamy graficzne – format reklamy dedykowany dla marek, które chcą wpłynąć na zainteresowanie swoimi produktami i na rozpoznawalność marki,
  • sieć reklamowa – umożliwiający dotarcie do potencjalnych kupujących poprzez zewnętrzne serwisy jak wyszukiwarka Google i platforma Facebook.

Kiedy warto zacząć reklamować się za pomocą Allegro Ads?

Wśród wielu argumentów dla których warto rozpocząć przygodę z Allegro Ads można wymienić 4 główne powody. Po pierwsze gdy wprowadzamy nowe produkty, po drugie gdy chcemy utrzymać uzyskaną już pozycję lidera, po trzecie w przypadku gdy sprzedajemy produkty sezonowe, a przede wszystkim przy dużej lub silnej konkurencji.

Oferty sponsorowane Allegro Ads

Kampania ofert sponsorowanych daje możliwość przedstawienia ofert produktowych w miejscach najpopularniejszych na Allegro, takich jak dwie pierwsze pozycje wyników wyszukiwania, pozycje w kolumnie po lewej stronie obok wyników wyszukiwania oraz w boksach na stronach z ofertą.

Główną cechą ofert sponsorowanych jest możliwość wyświetlania ofert ściśle dopasowanych do zapytania użytkownika, czyli jeżeli potencjalny klient wpisze w okienko wyszukiwania zapytanie “karma dla szczeniąt” w ofertach sponsorowanych wyświetlą mu się produkty ściśle związane z zapytaniem. Co najważniejsze, nasze oferty zobaczy na pierwszych pozycjach, dzięki temu w łatwy sposób zwiększymy swoją sprzedaż, poprzez dotarcie do potencjalnych klientów przed konkurencją.

Oferty sponsorowane wyświetlane są zarówno na desktopach, czyli przeglądarkach przeznaczonych dla laptopów i komputerów PC, jak również na urządzeniach  mobilnych, czyli komórkach i tabletach.

Reklama graficzna Allegro Ads

Reklama graficzna jak sama nazwa sugeruje jest reklamą banerową, dedykowaną dla sprzedawców, chcących zwiększyć rozpoznawalność swojej marki na platformie Allegro. Grafika wyświetla się nad wynikami wyszukiwania. Dociera do klientów, którzy nie mają jeszcze sprecyzowanego produktu i poszukują ofert bez podawania wszystkich lub konkretnych parametrów, tak jak to robi 76% użytkowników Allegro. Wyświetla się na podstawie kategorii oraz słów kluczowych wpisanych przez kupującego, np. basen ogrodowy stelażowy.

Projekt reklamy składa się z logotypu marki, dodatkowego hasła reklamowego oraz dwóch  ofert sprzedawcy – wybieranych przez algorytm Allegro. Ponadto aby precyzyjnie dotrzeć do właściwej grupy docelowej, określa się warunki wyświetlania reklamy.

Sieć reklamowa Allegro Ads

Allegro Ads to nie tylko możliwość reklamowania ofert na allegro.pl, ale również w innych serwisach poza Allegro, jak w wyszukiwarce Google czy na Facebooku.

Ta forma reklamy pozwala docierać do klientów, którzy w pierwszej kolejności wyszukują produktów w Google. Kiedy kupujący wpisze w wyszukiwarce Google frazę odpowiadającą oferowanym przez sprzedającego produktom, jeszcze na stronie wyszukiwarki Google wyświetlą mu się reklamowane produkty. Produkty z Allegro będą widoczne na górze witryny lub w kolumnie po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz w zakładce Google Zakupy. Jeżeli kupujący jest zainteresowany produktem i kliknie w reklamę Twojej oferty, trafi na stronę Allegro, bezpośrednio na dedykowaną kartę produktu. 

Dzięki odpowiednim ustawieniom kampanii w sieci reklamowej oferowane przez sprzedającego produkty mogą wyświetlać się kupującym także na serwisie Facebook. W reklamach Facebook Ads oferty wyświetlają się tym użytkownikom, którzy wcześniej widzieli produkty sprzedającego na Allegro ale nie dokonali zakupu. Ponadto dobierane i wyświetlane są reklamy podobne do wcześniej oglądanych, jeśli tylko system Allegro uzna, że mogą one zainteresować użytkownika i skłonić go do kliknięcia i przejścia na stronę reklamowanych produktów. 

Ile kosztuje reklama w Allegro Ads

Rozpoczynając samodzielną przygodę z Allegro Ads, nie trzeba wpłacać całego posiadanego budżetu, jeszcze przed uruchomieniem kampanii. Można zdecydować jakie środki chce się przeznaczyć na reklamę w trakcie jej trwania, na podstawie statystyk z bieżącego wykorzystania budżetu. Wysokość budżetu można ustalić na podstawie konfiguracji:

  • budżetu dziennego, podając maksymalną kwota, jaką chce się zainwestować w reklamę na dzień,
  • budżetu całkowitego, podając całościową kwotę, jaką chce się zainwestować w reklamę przez cały okres jej trwania.

Allegro Ads rozliczane są w modelu, w którym głównie płaci się za kliknięcie reklamy, nie zaś za wyświetlenia. 

Reklamy sponsorowane w Allegro Ads rozliczane są w modelu PPC (pay per click).

Wyświetlenie sponsorowanej reklamy jest darmowe, a płatność następuje dopiero w momencie kliknięcia w reklamę, czyli przejścia na stronę oferty. Tak samo, w ramach wybranego budżetu dziennego za reklamy w sieci reklamowej czyli na serwisach zewnętrznych Facebook i Google, płaci się dopiero, gdy ktoś kliknie w reklamę. Reklama graficzna natomiast rozliczana jest w modelu CPM (cost per mille). Sam określasz stawkę, którą chcesz przeznaczyć na 1000 realnych wyświetleń reklamy na Allegro. Dzięki temu wiesz, ile maksymalnie zapłacisz za jedno wyświetlenie reklamy. 

Maksymalne CPC (Cost Per Click) dotyczy sytuacji, w której ustalane są dostępne miejsca emisji na Allegro. Oferty, które wyświetlają się w Sieci reklamowej Google Ads i Facebook Ads posiadają automatyczną stawkę CPC, która dąży do maksymalizacji zwrotu z inwestycji.

Minimalne CPC uzależnione jest od działu w którym znajduje się promowana oferta. Może ono wynosić 10 groszy w przypadku: Dziecka, Mody, Urody, Elektroniki, Sportu i Wypoczynku, Motoryzacji, Kultury i Rozrywki, Kolekcji i Sztuki  lub 25 groszy w przypadku Domu i Ogrodu, Zdrowia, Supermarketu, Firm i Ogłoszeń.

Minimalna wysokość budżetu dziennego zależy natomiast od zestawu wybranych miejsc emisji, dla grupy reklam w kampanii Ofert sponsorowanych. Wyniesie 3 zł – dla miejsc dostępnych wyłącznie na Allegro,  10 zł dla miejsc emisji wyłącznie w wyszukiwarce Google oraz we wszystkich miejscach na Allegro i w wyszukiwarce Google, ale reklama w wyszukiwarce Google będzie się wyświetlać przy budżecie dziennym w wysokości 20 zł.

Od czego zacząć zwiększanie sprzedaży na Allegro?

Podstawową kwestią rozpoczęcia promocji ofert za pomocą Allegro Ads, jest podjęcie decyzji czy czujemy się na siłach by spróbować samodzielnej obsługi kampanii reklamowej czy chcemy oddać zarządzanie certyfikowanej agencji. 

Allegro udostępnia sprzedawcom 3 możliwości.

  • Ads Express – proste i szybkie narzędzie do samodzielnego reklamowania ofert i do sprawdzania ich efektywności. 
  • Panel Allegro Ads – rozbudowane narzędzie do samodzielnego dodawania wielu kampanii i do sprawdzania ich efektywności.
  • Allegro Ads Partner – możliwość współpracy z certyfikowanymi agencjami, posiadającymi wiedzę i doświadczenie w zakresie reklamowym.

Czym różni się Ads Express od Panelu Allegro Ads

Jak wyżej wspomnieliśmy Ads Express jest łatwym i szybkim narzędziem przeznaczonym dla użytkowników, którzy nie posiadają wiedzy z zakresu planowania i optymalizacji kampanii. Niestety automatyczne kampanie, które są niewątpliwą zaletą dla początkujących sprzedawców mają także swoje wady. Po pierwsze i najważniejsze – narzędzie samo wybiera oferty do kampanii reklamowej, spośród wszystkich oferowanych przez sprzedawcę produktów. Nie mamy możliwości wskazania produktów, które uważamy za najatrakcyjniejsze. Produkty wybierane są przez algorytmy, z których sami chętnie korzystamy, ponieważ algorytmy prześcigają w obliczeniach człowieka. Jednak bez dodatkowego wsparcia doświadczonego specjalisty nie uzyskują maksymalnych wyników.

Jeżeli posiada się wiedzę co to jest kampania czy grupy reklam, posiada się wiedzę z zakresu analizy danych i optymalizacji kampanii można samodzielnie skorzystać z Panelu Allegro Ads. Panel umożliwia w odróżnieniu od Ads Express zarządzanie kontem i efektywniejsze grupowanie ofert. W panelu nadrzędnym poziomem konta jest poziom kampanii, następnie w ramach jednej kampanii można wyznaczać kilka grup reklam. Na poziomie których zarządza się stawkami za kliknięcia oraz budżetem reklamowym. 

Zdecydowanie zaletą panelu są  statystyki. W Panelu można sprawdzić poniższe parametry, dzięki którym dowiemy się jakie wyniki uzyskała oferta w formie reklamy Allegro Ads: 

  • kliknięcia,
  • odsłony, 
  • CTR, 
  • CPC,
  • koszt, 
  • zwrot z inwestycji,
  • zainteresowanie,
  • sprzedane sztuki,
  • wartość sprzedaży.

Ponadto korzystając z Reklamy graficznej sprawdzimy:

  • średni CPM,
  • zasięg,
  • sprzedaż wspierana,
  • sprzedane sztuki,
  • wartość sprzedaży.

Co to jest Allegro Ads Partner i Allegro Ads Partner+

Allegro Ads Partner i Partner+ to program umożliwiający współpracę z certyfikowanymi agencjami, które w imieniu sprzedających prowadzą kampanie Allegro Ads. Agencje te posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie reklamowym, by ich klienci mogli  skupić się wyłącznie na rozwoju swojego biznesu. Zaletą współpracy jest pozyskanie wiedzy od specjalistów, którzy posiadają doświadczenie w prowadzeniu i przede wszystkim optymalizacji kampanii reklamowych. 

W programie Allegro Ads Partner wyróżnia się trzy poziomy:

  • Poziom I – Uczestnik programu
  • Poziom II – Allegro Ads Partner
  • Poziom III – Allegro Ads Partner + 

Verseo posiada najwyższy status partnera Allegro, otrzymywany wyłącznie przez profesjonalne agencje reklamowe, spełniające wymogi Allegro.

Dowiedz się więcej!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej jak zwiększyć sprzedaż na Allegro za pomocą reklam, zobacz nasz webinar: 👉 kliknij i zobacz webinar

Możesz także umówić się na 15 minutową darmową konsultację z Natalią, która na podstawie twojego biznesu, podpowie Ci jakie działania oraz budżet mają sens:

 👉 kliknij i zarezerwuj spotkanie z Natalią

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

pinterest
Reklama na Pinterest – czy ma sens dla sklepów internetowych?
Jakub Nowak

Zapewne słyszałeś o serwisie Pinterest. Być może nawet sam z niego korzystasz do prywatnych celów. Czy jednak wiesz, że można […]

reklama drogerii
Reklama drogerii
Dominika Słomka

Branża kosmetyczna w ostatnich latach bardzo się rozwinęła – zarówno w skali światowej, jak i w Polsce. Cały czas zwiększa […]

case study branża fmcg
Case study – branża FMCG (Programmatic)
Magdalena Walczak

Reklama Programmatic to nowoczesny sposób docierania do odbiorców w internecie, za pomocą którego można osiągnąć wynik nawet trzykrotnie lepszy, niż […]

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u
Krzysztof Masłowski

Ponad pół roku temu została uruchomiona nowa usługa Google pozwalająca na kierowanie reklam do użytkowników poczty Gmail (po betach testach […]

reklama dla sklepu internetowego
Reklama dla sklepu internetowego – jakie kanały wybrać?
Maciej Popiołek

Rośnie liczba sklepów internetowych, co jest podyktowane zwiększonym zainteresowaniem zakupami online. Dla Ciebie – jako właściciela e-sklepu – oznacza to […]

kurs marketingu
Kurs marketingu – jak zdobyć wartościową wiedzę na ten temat?
Maciej Popiołek

Dobry marketing coraz częściej okazuje się tym, co stoi za sukcesem danej marki. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej dynamicznie […]