Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Poradniki z marketingu – baza sprawdzonej wiedzy

Regularnie publikowane przez nas artykuły eksperckie cieszą się popularnością wśród menedżerów firm powiązanych nie tylko z branżą marketingową. Niemal każde przedsiębiorstwo wkraczając w kolejną fazę rozwoju powinno stawiać na ustawiczną naukę. Warto zatem przypomnieć kilka z najbardziej treściwych poradników z naszej wirtualnej biblioteki Akademii Verseo.

W globalnym i coraz bardziej skomplikowanym świecie, informacja stała się cennym zasobem, a niektórzy eksperci uważają ją za kolejny z czynników produkcji. Nie ulega wątpliwości, że budowanie pozycji przedsiębiorstwa w oparciu o wartościowe informacje jest niezbędne do holistycznego rozpoznania makrootoczenia. Wiele determinantów sukcesu ma ukryty charakter, zwłaszcza na samym początku działalności. Wraz ze wzrostem doświadczenia i kompetencji, zdobyta wiedza oraz umiejętności pozwalają podmiotom gospodarczym dotrzeć do kolejnych kamieni milowych.

Wiedza marketingowa, którą warto przyswoić

Poniższe zestawienie zawiera poradniki z marketingu dotyczące np. pozycjonowania witryn firmowych i targetowania. To obszar marketingu, który ma coraz większe przełożenie na bieżące wyniki finansowe przedsiębiorstw zarówno z sektora MŚP, jak i dla większych jednostek organizacyjnych. Znajomość zagadnień z zakresu SEO oraz sprawne wykorzystanie narzędzi skutecznej reklamy internetowej pozwala dotrzeć do odbiorców, których trudno byłoby zainteresować ofertą w świecie analogowym. Oto porcja niezbędnej wiedzy dostępna na wyciągnięcie myszki:

Google Moja Firma. Jak założyć wizytówkę Google?

Podczas pierwszego spotkania z klientem tworzy się pozytywny lub negatywny obraz przedsiębiorstwa. Dotyczy to także przestrzeni wirtualnej. Warto zatem zadbać o dobre wrażenie, nawet gdy niekiedy chodzi wyłącznie o jedno spojrzenie. Użytkownik Internetu przeglądający Mapy Google lub korzystający z organicznej wyszukiwarki zapoznaje się z krótką informacją na temat danego przedsiębiorstwa. To efekt wykorzystania narzędzia reklamowania Google Moja Firma. Poradnik podpowiada, jak zarządzać wspomnianą wizytówką.

TOP 24. Narzędzia Google, które powinna znać każda firma

Nie od dziś wiadomo, że moloch internetowy założony przez Larry’ego Page’a i Sergeya Brina ma ogromny wpływ na los ogromnej części przedsiębiorstw. Zestawienie zawiera kilka słów wprowadzenia dotyczącego wybranych i naszym zdaniem najważniejszych narzędzi z punktu widzenia zarządzania firmą. Jeszcze nie wiesz czym jest Google Ads? A może chcesz pozyskać nowe informacje dotyczące Google Trends? W przewodniku znajdziesz wszystko, co powinien wiedzieć skuteczny menedżer.

Blog w biznesie

Jak wielokrotnie udowodniły nasze cykliczne artykuły, stawianie na content marketing potrafi przynieść wymierne korzyści dla firmy. Gdy konkurencja rośnie z dnia na dzień, warto się wyróżnić za pomocą unikalnych treści. Znakomitą metodą na zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów jest prowadzenie bloga. Zdobyty tym sposobem zasięg organiczny wywinduje stronę internetową w rankingu wyszukiwarki.

Poradnik zawiera praktyczne informacje dotyczące określania odbiorców tekstów oraz krótkie wprowadzenie na temat różnych stylów komunikacji z czytelnikami. Dostosowanie się do preferencji konkretnych grup pozwala nawiązać lepszą relację, co bezpośrednio przekłada się na pozyskanie lojalności klientów. Gdy otrzymują wiarygodne źródło informacji, które przy okazji jest interesująco napisane, znacznie chętniej korzystają z oferty przedsiębiorstwa. Warto się postarać, ponieważ użytkownicy Internetu w ciągu kilku minut wychwycą nieścisłości i wytkną je w komentarzu.

Dodatkowo, w podręczniku początkującego blogera znajduje się wiedza dotycząca zastosowania fraz kluczowych oraz narzędzi, które ułatwiają ich dobór. Warto być na bieżąco z rankingiem najpopularniejszych wyszukiwań, aby zawsze ściśle opisywać kwestie, które aktualnie nurtują klientów. Tylko tak można utrzymać się na burzliwych wodach biznesowej konkurencji.

Poradnik SEO. 40 lekcji, które przybliżą Cię do strony TOP10

Nasz newsletter cieszy się sporym zainteresowaniem. Udostępniamy za jego pośrednictwem mnóstwo merytorycznej wiedzy i aktualnych informacji dotyczących SEO. Postanowiliśmy zatem wybrać czterdzieści najważniejszych lekcji w jedno miejsce, aby każdy mógł skorzystać z kompendium wiedzy. Podróż po kolejnych zagadnieniach zawartych w podręczniku to zarówno wspaniała przygoda, jak i źródło rzetelnych informacji. Co znajdzie tam prężny menedżer, który zamierza poprawić statystyki strony internetowej swojej firmy?

Lekcje są ułożone w ten sposób, aby przechodzić od wiedzy ogólnej do coraz to bardziej szczegółowych kwestii. Wiele miejsca poświęcamy wytłumaczeniu, że optymalizacja strony to wieloetapowy proces, którego powodzenie zależy od co najmniej kilku czynników. W poradniku pojawiają się także praktyczne wskazówki dotyczące m.in. zalecanej wielkości plików graficznych czy znaczenia szyfrowania strony. Wpływ może mieć nawet wygląd odsłony z informacją o błędzie 404! Aby nie dać się wyprzedzić konkurencji, zagadnienia SEO powinno znać się od podszewki.

Zapis z konferencji “Kampanie SEM przyszłości”

Jako eksperci w dziedzinie współczesnych tendencji i rozwiązań marketingowych, poświęcamy dodatkowy czas nie tylko na dzielenie się wiedzą za pośrednictwem słowa pisanego. Równie chętnie odwiedzamy branżowe konferencje. Tak też było we wrześniu 2018 roku, kiedy prelegenci z Verseo pojawili się w siedzibie Google Polska na wydarzeniu “Kampanie SEM przyszłości”.

O uczeniu maszynowym w kampaniach Google Ads dokładnie opowiedział Krzysztof Masłowski. Szczegółowo przedstawił na przestrzeni czterdziestominutowego wykładu wszystkie najważniejsze aspekty dotyczące planowania, etapu wdrożenia i ewaluacji działań. Z kolei Paweł Dalecki przybliżył konkretne strategie optymalizacji kampanii Google Ads w kontekście automatyzacji i uczenia maszynowego. Jego zdaniem, optymalizacja treści w oparciu o dobrej jakości dane pozwala uzyskiwać pozytywne rezultaty. Przedmiotem wystąpienia było rozwinięcie kwestii implementacji strategii budżetowych, efektywnościowych i strategii portfolio. Prelekcję zwieńczyło omówienie case study, czyli przełożenia wspomnianych zagadnień na praktykę biznesową.

Poradnik SEO dla usług

Z wiedzy dotyczącej optymalizacji korzysta coraz więcej usługodawców. To spora grupa podmiotów. Nic dziwnego, skoro w gospodarkach krajów wysoko rozwiniętych udział sektora usług cały czas wzrasta. Poradnik jest dostosowany zarówno dla osób dopiero zaczynających swą przygodę z optymalizacją, jak i dla tych, którzy dysponują już pewnym doświadczeniem. W publikacji zawarto podstawowe informacje dotyczące istoty pozycjonowania i dostosowania strony do wymogów Google.

Sporo miejsca poświęcono również content marketingowi, czyli zarządzaniu treścią. Tworzenie w Internecie różni się nieco od analogowego pisania. Należy uwzględnić frazy kluczowe oraz szereg innych elementów, które mają przełożenie na skuteczność i zasięg dotarcia komunikatów. Wszystko, co powinno się wiedzieć o SEO w sektorze usług znajduje się właśnie w tym podręczniku.

Poradnik SEO dla e-commerce

Sporą grupę naszych klientów stanowią sklepy internetowe. Niezależnie od branży, jaką reprezentują, każde działanie musi być odpowiednio dostosowane do wymogów prowadzenia działalności e-commerce. Bolączką handlu internetowego są tzw. porzucone koszyki, czyli rozpoczęte transakcje, które ostatecznie nie dochodzą do skutku. Właściwe działania SEO razem z narzędziami automatyzacji marketingu pozwalają zredukować negatywne zjawiska, a tym samym – przyczynić się do sukcesywnego wzrostu przychodów.

Publikacja zawiera wiarygodne informacje dotyczące kwestii takich jak: pozycjonowanie, optymalizacja meta tagów, dodawania opinii klientów czy szyfrowania platformy sprzedażowej. Dodatkowo w poradniku opisano zasady dostosowywania pierwotnego wyglądu do specyficznych ustawień urządzeń mobilnych.

7 lekcji Google Ads

Każdy, kto ma zamiar wyróżnić się na rynku, powinien zapoznać się chociaż z kilkoma wskazówkami dotyczącymi prowadzenia kampanii Google Ads. W siedmiu lekcjach przeprowadzamy czytelników po tym fascynującym, ale jednocześnie pełnym pułapek świecie. Aby uniknąć błędów, należy skorzystać z naszych podpowiedzi. W ten sposób proces planowania gładko przechodzi w fazę implementacji, a gdy nadchodzi pora podsumowań i ewaluacji – można otworzyć szampana z radości ze wzrostu przychodów.

Kolejne rozdziały zawierają informacje dotyczące określania celu kampanii i jej budżetowania, doboru słów kluczowych oraz zakresu tematycznego treści. W dalszej części znajdują się wytyczne z zakresu tworzenia harmonogramu i pomiaru konwersji. Praktyczny podręcznik został przygotowany przez specjalistkę Verseo, która dysponuje wieloletnim doświadczeniem, więc publikacja jest z pewnością źródłem rzetelnej i aktualnej wiedzy.

Poradnik efektywnego działania na LinkedIn

W bibliotece Akademii Verseo znajduje się również pozycja, która pozwala poznać zasady pozyskiwania klientów na platformie LinkedIn. Możliwości jest multum, ale jedno nie ulega wątpliwości – biznes bez obecności w tym społecznościowym medium jest znacznie uboższy. Zarządzanie treścią nie ogranicza się bowiem wyłącznie do kreacji profilu firmowego. Poradnik podpowiada, kiedy warto zastosować płatne rozwiązania, a kiedy można ograniczyć się do darmowych opcji.

Poradnik po kampaniach wideo online

Niemal od początku swej obecności w Internecie, YouTube był skazany na sukces. Dziś jest to największa platforma wideo, która przynosi krocie nie tylko firmie Google, ale także pojedynczym użytkownikom. Prężnie działające przedsiębiorstwa chętnie stawiają na video content marketing. I słusznie, ponieważ przynosi moc korzyści. Jakich? O tym można poczytać w naszym vademecum.

Skuteczne narzędzia od Verseo

Działalność edukacyjna to nie wszystko. Niezwykle popularnym rozwiązaniem proponowanym przez Verseo jest możliwość wykorzystania dwóch narzędzi, które pozwalają mieć pod kontrolą wszystkie liczby związane z optymalizacją stron. Pierwszym z nich jest audyt stron WWW, który pozwala w ciągu zaledwie 20 sekund sprawdzić witrynę internetową pod kątem optymalizacji i wymagań, jakie stawiają różne rodzaje urządzeń.

Drugą propozycją prosto od Verseo jest audyt Google Ads. Tym razem już po 40 sekundach możesz uzyskać informacje dotyczące oceny realizowanej kampanii. Bez względu na to, czy wynik będzie pozytywny lub negatywny – warto odezwać się do nas, a nasi eksperci wybiorą odpowiednie rozwiązanie. W końcu konkurencja nie śpi, a świat pędzi przed siebie, więc zawsze trzeba trzymać rękę na pulsie marketingu.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Wskaźniki marketingowe – mierz lub umieraj!
Maciej Popiołek

Wydaje Ci się, że przygotowałeś inteligentną, angażującą i skuteczną kampanię marketingową? Sądzisz, że Twój landing page pozwoli Ci pozyskać wartościowe […]

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u
Krzysztof Masłowski

Ponad pół roku temu została uruchomiona nowa usługa Google pozwalająca na kierowanie reklam do użytkowników poczty Gmail (po betach testach […]

Pillar Page – strategia organizacji treści na stronie www
Maciej Popiołek

Czym jest pillar page i jakie ma znaczenie z perspektywy SEO? Jak działają algorytmy Google i podobnych wyszukiwarek? Odpowiedź na […]

Sprawdź jak działa Twoja witryna na urządzeniach mobilnych
Redakcja

Twoja witryna na urządzeniach mobilnych – sprawdź czy jest przyjazna użytkownikowi! Przeciętnie 9 z 10 osób opuści witrynę mobilną jeśli […]

pinterest
Reklama na Pinterest – czy ma sens dla sklepów internetowych?
Jakub Nowak

Zapewne słyszałeś o serwisie Pinterest. Być może nawet sam z niego korzystasz do prywatnych celów. Czy jednak wiesz, że można […]

Dlaczego marketing jest ważny
Redakcja

Dlaczego marketing jest ważny i jak napędza firmy! W jednych firmach zagadnienia związane z marketingiem traktuje się poważnie. W innych nie […]