Spis treści
Czytasz teraz:
Promowanie strony hotelu
Zamknij
Branża hotelarska w Polsce niesamowicie się rozwinęła w ostatnich latach i wciąż nie zwalnia. W naszym kraju przybywa obiektów noclegowych różnego typu i klasy – począwszy od urokliwej agroturystyki i niewielkich pensjonatów, a skończywszy na dużych, luksusowych hotelach najlepszych światowych sieci. Jak w takich warunkach zawalczyć o klienta? Oczywiście atrakcyjną ofertą, ale również reklamą – zwłaszcza tą internetową! Sprawdź, jak prowadzić promowanie strony hotelu.
SEO – powszechna metoda na promowanie strony hotelu
Rozpocznijmy od bardzo ważnych danych. Zdecydowana większość polskich konsumentów (ok. 95%) szuka informacji o hotelach w internecie, zanim dokona rezerwacji. Wielu z nich wykorzystuje również sieć podczas samego procesu rezerwacyjnego. To zaś oznacza, że obiekt hotelowy, który nie jest obecny w internecie, z punktu widzenia konsumenta w zasadzie nie istnieje. Możesz zamieścić swoją ofertę w serwisach rezerwacyjnych, ale jeśli zależy Ci również na bezpośredniej promocji swojej działalności, własna witryna www jest po prostu niezbędna. Tym samym uzyskujesz dostęp do reklamy strony hotelu poprzez pozycjonowanie (SEO). To wszystkie działania, które dążą do poprawienia jej widoczności w wyszukiwarkach. Jeżeli Twoja strona pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania określonego hasła, masz duże szanse, że dany internauta na nią wejdzie. Statystyki wskazują bowiem, że aż ¾ użytkowników Google to właśnie tutaj kończy swoje poszukiwania.
SEO prowadzi się różnymi metodami. Najważniejsze są jednak:
- optymalizacja strony,
- content marketing (marketing treści),
- pozyskiwanie linków.
Jeśli witryna jest odpowiednio skonstruowana, sprawna i przejrzysta, prowadzą do niej linki z zewnętrznych serwisów, a jednocześnie zawiera wiele wartościowych i skonstruowanych z użyciem słów kluczowych treści, powinna wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Tym samym ma szansę na nią trafić znacznie więcej potencjalnych klientów.
Reklama strony hotelu poprzez SEO to jednak dość żmudny proces – nie ma się co łudzić, że efekty przyjdą z dnia na dzień. Należy również starannie prowadzić dobór słów kluczowych w procesie pozycjonowania. Samo „hotel Warszawa” czy „hotel w Warszawie” to za mało. Tego typu frazy są bardzo konkurencyjne, ponieważ w stolicy znajdują się setki obiektów hotelowych. Dlatego należy kłaść nacisk na tzw. frazy typu long tail – dłuższe i bardziej szczegółowe wyrażenia. To np. „hotel Warszawa lotnisko”, „hotel Warszawa centrum” czy „hotel Warszawa z basenem”. W tych zapytaniach jest znacznie mniejsza konkurencja, dlatego łatwiej „przebić się” na szczyt. Ponadto to właśnie takie wyrażenia wpisują w pole wyszukiwarki klienci poszukujący konkretnych usług. Wysoka pozycja w Google pozwala więc stale zwiększać ruch na stronie oraz ilość rezerwacji. Ponadto wpływa na odbiór hotelu przez potencjalnych gości – firmy, których linki stanowią jedne z pierwszych wyników, są powszechnie uważane za renomowane i godne zaufania.
Zarówno dobór fraz kluczowych, jak i opracowanie oraz wdrożenie całej strategii SEO należy powierzyć profesjonalistom. Tylko wtedy można uzyskać oczekiwane rezultaty. Współpraca z doświadczoną agencją na pewno Ci się opłaci – efekty będą trwalsze, a jednocześnie ustrzeżesz się popularnych błędów.
Pozycjonowanie strony hotelu – dlaczego warto?
Reklama strony hotelu przez pozycjonowanie to w zasadzie oczywisty wybór. Tylko tą metodą dasz sobie szansę na pozyskanie klientów bezpośrednio z Google. To również podstawa dla wszystkich innych działań z zakresu marketingu internetowego. Warto jednak zwrócić również uwagę na dodatkowe korzyści tej metody:
- budowanie solidnej marki i prestiżu firmy,
- optymalizacja strony internetowej i nasycenie jej wartościowymi treściami,
- większa rozpoznawalność obiektu,
- poprawa wizerunku.
Pamiętaj, że pozycjonowanie można prowadzić w taki sposób, by dotrzeć do Twojego idealnego targetu – a więc podróżnych biznesowych, rodziny z dziećmi, gości oczekujących luksusu itp. To inwestycja, która się opłaca!
Google Ads – płatne promowanie strony hotelu w wyszukiwarce
Wiele obiektów korzysta również z płatnej reklamy hotelu w wyszukiwarce. Mowa tu o Google Ads, a konkretnie linkach sponsorowanych. Takie linki pojawiają się ponad lub pomiędzy organicznymi wynikami wyszukiwania i wyglądają bardzo podobnie do nich (mają jednak wyraźną adnotację „reklama”). Nie są odbierane przez użytkowników jako nachalna czy irytująca forma promocji, więc nie wpływają negatywnie na wizerunek, za to często okazują się bardzo skuteczne w kierowaniu ruchu na stronę. Reklamę tekstową tego typu prowadzi się na podstawie starannie dobranych fraz kluczowych. Warto jednak pamiętać, że im bardziej konkurencyjna fraza, tym wyższe koszty kampanii. Dobra wiadomość jest jednak taka, że Google Ads stosuje rozliczenia za kliknięcie (Pay Per Click). Płacisz więc tylko za tych użytkowników, którzy wejdą na Twoją stronę, a nie za wszystkich, którzy zobaczą reklamę.
Ponadto za pośrednictwem Google można zainwestować w reklamę graficzną (banerową, display). Chcesz, by bannery promujące Twój hotel znalazły się na witrynach związanych np. z podróżowaniem? Skorzystaj z Google display Network. Możesz określić kryteria, według których dobierane będą strony, na których pojawi się Twoja reklama lub wręcz wskazać konkretne witryny. Jeśli tylko zadbasz o atrakcyjność banneru, taka kampania może być bardzo skuteczna. Pomaga ona przede wszystkim w kształtowaniu świadomości marki i dotarciu do konkretnej grupy docelowej.
W promocji obiektu hotelowego można też wykorzystać remarketing. To reklama strony hotelu polegająca na wyświetlaniu banerów osobom, które już wcześniej ją odwiedziły. Dzięki temu możesz się przypomnieć dawnym gościom – być może dzięki temu zarezerwują kolejny pobyt lub wystawią obiektowi pozytywną recenzję w jednym z serwisów. Możesz też tym sposobem poinformować o aktualnych promocjach czy nowościach w ofercie. Remarketing to również sposób na dotarcie do tych, którzy oglądali hotel, ale do tej pory nie zdecydowali się na dokonanie rezerwacji. Interesująca reklama graficzna w wielu przypadkach może ich przekonać!
Ponadto hotelarze mają dostęp do narzędzia Google Hotel Ads. To rodzaj specjalnej wyszukiwarki obiektów połączonej z mapą. Narzędzie pośredniczy też w rezerwacji i wyświetla ceny, przez co jest funkcjonalne z punktu widzenia potencjalnego klienta. Dzięki płatnej promocji możesz znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania obiektów w konkretnej lokalizacji!
Google Ads dla hoteli – dlaczego warto?
Dlaczego warto inwestować w reklamy Google? Powodów jest wiele. Najważniejszy to skuteczność – dobrze opracowana kampania na pewno się opłaci. Taka reklama strony hotelu jest również korzystna ze względu na:
- możliwość dotarcia do klientów szukających konkretnych usług,
- kilka typów kampanii – w tym takie przypominające o ofercie dawnym gościom,
- przystępne ceny i rozliczenie na podstawie kliknięć (Pay Per Click),
- precyzyjne targetowanie – możesz określić, do kogo trafi konkretna reklama,
- analizy i statystyki pozwalające kontrolować przebieg i skuteczność kampanii,
- możliwość działania na dowolną skalę – lokalnie lub globalnie.
Ponadto dzięki Google Ads możesz budować solidną markę i kształtować jej wizerunek. To zaś zdecydowanie bardzo ważne w branży hotelarskiej!
Facebook Ads – reklama na Facebooku
Reklama strony hotelu na Facebooku to również bardzo popularne rozwiązanie. Portal umożliwia bezpośrednią publikację odnośników do Twojej witryny wraz z treścią graficzną i tekstową. Warto również starannie prowadzić fanpage firmowy oraz inwestować w promowanie publikowanych na nim treści. Facebook Ads są dość intuicyjne, a jednocześnie niedrogie. Dlatego możesz z łatwością dotrzeć do swojej grupy docelowej. Można również precyzyjnie określać cele kampanii reklamowych prowadzonych na platformie i mierzyć ich efekty. Dość szerokie możliwości zastosowania sprawiają, że jest to bardzo funkcjonalne narzędzie marketingowe.
Facebook Ads w promowaniu strony hotelu – dlaczego warto?
Warto być na Facebooku, ponieważ to największy portal społecznościowy z 16 milionami użytkowników tylko w Polsce. Jednocześnie platforma umożliwia Ci dotarcie do gościa zagranicznego. Na uwagę z pewnością zasługuje intuicyjność Facebook Ads, a także:
- możliwość prowadzenia różnych typów kampanii,
- relatywnie niskie koszty reklamy,
- różne metody rozliczenia – m.in. za kliknięcia i za wyświetlenia,
- precyzyjne targetowanie – duży wybór ustawień kampanii,
- możliwość monitorowania wyników,
- możliwość działania w skali lokalnej lub globalnej.
Warto pamiętać, że profil hotelu na Facebooku to również możliwość zbierania opinii nawiązywania bezpośredniego kontaktu z gośćmi. Tą drogą możesz również informować o wszelkich aktualnościach, podtrzymując zainteresowanie swoją marką.
Promowanie strony hotelu na LinkedIn
LinkedIn to portal kojarzony przede wszystkim z networkingiem czy poszukiwaniem pracowników. Obecnie jednak udostępnia on również rozmaite narzędzia marketingowe dla firm. Interesuje Cię współpraca B2B? To właśnie to miejsce jest najlepsze na promocję. Na LinkedIn możesz również budować swoją markę i poszukiwać wykwalifikowanego personelu.
LinkedIn Ads daje możliwość płatnej promocji, podobnie jak Facebook czy inne media społecznościowe. Możesz prowadzić kampanie nakierowane na zwiększenie ruch na stronie www, pozyskanie nowych obserwatorów profilu czy np. zachęcające do przejrzenia ofert pracy. W tym przypadku również możesz liczyć na rozbudowane ustawienia pozwalające na skierowanie przekazu tylko do konkretnej grupy odbiorców. Ponadto możesz nawiązywać kontakty, publikować posty i udzielać się w grupach dyskusyjnych. Wszystko to wpłynie na pozycję Twojej marki i pomoże wypromować hotel.
Reklama na LinkedIn – dlaczego warto?
Reklama na LinkedIn ma wiele zalet, szczególnie dla firm poszukujących nowych kontaktów i klientów biznesowych. Można do nich zaliczyć:
- możliwość dotarcia do bardzo konkretnego użytkownika,
- stosunkowo niedużą konkurencję – wciąż niewiele firm z branży hotelarskiej reklamuje się na LinkedIn,
- mało inwazyjną formę reklam,
- dostępność różnych formatów reklamowych,
- możliwość monitorowania wyników kampanii.
To dość specyficzne środowisko dla reklamy, w szczególności w branży hotelarskiej, jednak obecność na LinkedIn może się okazać bardzo pomocna w promowaniu działalności, podobnie jak korzystanie z płatnych reklam – szczególnie w połączeniu ze wszystkimi innymi technikami marketingowymi wymienionymi powyżej.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.