Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Ochrona marki hotelu w Google

Ochrona marki hotelu w Google - zdjęcie nr 1

Ochrona marki hotelu w Google - zdjęcie nr 2

Zadbaj o ochronę marki swojego hotelu w sieci!

Hotelarze bardzo często inwestują wiele czasu, pracy i ogromne środki finansowe w budowę pozytywnego wizerunku w Internecie. Rozpoznawalność hotelu to bezcenna wartość, a często jest ona zaburzana przez reklamy Google AdWords. Portale, wyświetlają się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy konkretnego hotelu. Co ważne reklama ta jest w pełni legalna. Ochrona marki hotelu w Google – dlaczego to tak ważne? 

Jak radzić sobie z ochroną marki hotelu?

Największe platformy rezerwacyjne np. Booking.com dążąc do maksymalizacji zysków reklamują się nie tylko na ogólne słowa np. „hotel warszawa” , „hotel kraków”, ale także na marki poszczególnych hoteli, w efekcie gość podczas procesu decyzyjnego chcąc zarezerwować nocleg w wybranym hotelu, na ostatniej prostej jest jeszcze namawiany do złożenia rezerwacji przez portal. Prowizja stron pośredniczących w rezerwacjach hotelowych często wynosi około 15% wartości pobytu.

Odpowiedzią na tego typu działania są kampanie reklamowe typu ochrona marki, które mają za zadanie wyświetlać się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania Google i w innych wyszukiwarkach na słowa związane z nazwą hotelu np. „nazwa hotelu” , „nazwa hotelu + miejscowość” i kierować potencjalnych gości na oficjalną stronę internetową hotelu i zachęcać ich do bezpośredniej rezerwacji.

Ochrona marki hotelu w Google
Zaznaczona reklama ochrony marki hotelu, poniżej reklama pośrednika Booking.com

 

Jakie są korzyści ze stosowania reklamy na ochronę marki hotelu?

  • Ograniczenie liczby rezerwacji dokonywanych przez portale pośredniczące,
  • Zwiększenie bezpośredniej sprzedaży,
  • Indywidualny przekaz marketingowy np. informacja o promocjach.

Koszty takich kampanii zależą przede wszystkim od siły marki i rozpoznawalności hotelu. Im więcej osób będzie wpisywało słowa z nazwą hotelu, tym większy budżet potrzebujemy na zabezpieczenie naszej reklamy w Google.

Jest jednak jedno wyście z sytuacji, a mianowicie blokowanie reklam konkurencji na nazwę naszego hotelu. Google udostępnia narzędzie do blokowania takich reklam, ale jest ono przeznaczone tylko dla firm, które nazwę hotelu zarejestrowały w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej jako znak towarowy.

Aby rozpocząć kampanię reklamową chroniącą markę obiektu wystarczy skontaktować się bezpośrednio ze mną.
Dariusz Cichocki
dariuszcichocki.pl

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany