Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Ochrona marki hotelu w Google

Zadbaj o ochronę marki swojego hotelu w sieci!

Hotelarze bardzo często inwestują wiele czasu, pracy i ogromne środki finansowe w budowę pozytywnego wizerunku w Internecie. Rozpoznawalność hotelu to bezcenna wartość, a często jest ona zaburzana przez reklamy Google AdWords. Portale, wyświetlają się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy konkretnego hotelu. Co ważne reklama ta jest w pełni legalna. Ochrona marki hotelu w Google – dlaczego to tak ważne? 

Jak radzić sobie z ochroną marki hotelu?

Największe platformy rezerwacyjne np. Booking.com dążąc do maksymalizacji zysków reklamują się nie tylko na ogólne słowa np. „hotel warszawa” , „hotel kraków”, ale także na marki poszczególnych hoteli, w efekcie gość podczas procesu decyzyjnego chcąc zarezerwować nocleg w wybranym hotelu, na ostatniej prostej jest jeszcze namawiany do złożenia rezerwacji przez portal. Prowizja stron pośredniczących w rezerwacjach hotelowych często wynosi około 15% wartości pobytu.

Odpowiedzią na tego typu działania są kampanie reklamowe typu ochrona marki, które mają za zadanie wyświetlać się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania Google i w innych wyszukiwarkach na słowa związane z nazwą hotelu np. „nazwa hotelu” , „nazwa hotelu + miejscowość” i kierować potencjalnych gości na oficjalną stronę internetową hotelu i zachęcać ich do bezpośredniej rezerwacji.

Ochrona marki hotelu w Google
Zaznaczona reklama ochrony marki hotelu, poniżej reklama pośrednika Booking.com

 

Jakie są korzyści ze stosowania reklamy na ochronę marki hotelu?

  • Ograniczenie liczby rezerwacji dokonywanych przez portale pośredniczące,
  • Zwiększenie bezpośredniej sprzedaży,
  • Indywidualny przekaz marketingowy np. informacja o promocjach.

Koszty takich kampanii zależą przede wszystkim od siły marki i rozpoznawalności hotelu. Im więcej osób będzie wpisywało słowa z nazwą hotelu, tym większy budżet potrzebujemy na zabezpieczenie naszej reklamy w Google.

Jest jednak jedno wyście z sytuacji, a mianowicie blokowanie reklam konkurencji na nazwę naszego hotelu. Google udostępnia narzędzie do blokowania takich reklam, ale jest ono przeznaczone tylko dla firm, które nazwę hotelu zarejestrowały w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej jako znak towarowy.

Aby rozpocząć kampanię reklamową chroniącą markę obiektu wystarczy skontaktować się bezpośrednio ze mną.
Dariusz Cichocki
dariuszcichocki.pl

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

reklama sklepu meblowego
Reklama sklepu meblowego
Maciej Popiołek

Branża meblarska jest bardzo zróżnicowana, ale również bardzo konkurencyjna. Na nasyconym rynku trudno wyróżnić się oryginalną ofertą. Dlatego warto zainwestować […]

Zakupy Google – Kto i dlaczego powinien sięgnąć po ten typ reklamy?
Maciej Popiołek

Usługa Zakupy Google jest dostępna w Polsce od 2013 roku. Przez ostatnie 6 lat, zaproponowana przez informatycznego giganta, reklama produktowa […]

Jak osiągnąć dobre wyniki dla reklam z PLA? Oto 10 zasad
Artykuł gościnny

Dobra widoczność reklamy to jeden z celów każdej kampanii. O czym warto pamiętać w przypadku tworzenia reklam PLA (Product Listing […]

Co to jest Google Merchant Center?
Agnieszka Talarska

Google Merchant Center – co to jest? Google Merchant Center to popularna usługa z rodziny Google. Z myślą o osobach, […]

Jak założyć konto Google AdWords?
Dariusz Cichocki

Jak założyć konto Google AdWords? Krok po kroku wyjaśniamy! Pierwszym krokiem do wejścia w świat Google Adwords jest założenie konta […]

Certyfikat Autoryzowanego Partnera MSP Google
Joanna Michalska

Verseo.pl – wielkopolska agencja interaktywna, autoryzowany Partner Google. Specjalizuje się w kampaniach dla małych i średnich firm. Prowadzi kampanie adresowane […]