Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Google AdWords czyli rozwiązania ułatwiające kontakt telefoniczny

Google AdWords to doskonałe narzędzie nie tylko zwiększające pozyskiwanie nowych klientów, ale także ułatwiające kontakt telefoniczny. Dowiedz się jak to zrobić!

Dlaczego w Google AdWords kontakt telefoniczny jest tak ważny?
Kontakt telefoniczny jest niezwykle istotny podczas prowadzenia działań reklamowych. Bardzo często podczas poszukiwania produktu lub usługi pojawia się wiele niewiadomych, o które potencjalny klient może zapytać, aby się upewnić przed ostatecznym podjęciem decyzji, sfinalizowaniem transakcji czy też po prostu chce dopytać o to czego nie udało mu się znaleźć na stronie internetowej. Większość klientów dzwoni, aby po prostu połączyć się z osobą, która udzieli niezbędnych informacji.

Rozszerzenia połączeń

Stosowanie rozszerzenia połączeń sprawia, że klienci mogą zadzwonić bezpośrednio z poziomu reklamy, o czym świadczy poniższa grafika (Fot.1). Co ważne takie wyświetlenie reklamy i potencjalny kontakt jest bezpłatne, jeśli klient nie wejdzie na stronę po kliknięciu w nią. Rozszerzenie połączeń może być stosowane zarówno na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.

Fot.1 Zaznaczone rozszerzenie połączeń.

Reklamy typu „tylko połączenie”
Reklamy tego typu są wyświetlane wyłącznie na urządzeniach z których istnieje możliwość wykonania połączenia. W takim przypadku po kliknięcie w reklamę nie powoduje przejścia na stronę reklamodawcy, tylko nawiązanie połączenia telefonicznego. Najczęściej taki typ reklamy jest wykorzystywany przez firmy oferujące usługi tzw. nagłej potrzeby, np. laweta, hydraulik, ślusarz. Oto przykład takiej reklamy:


Fot.2 Zaznaczony przykład reklamy „tylko połączenie”.

Pomiar skuteczności

1. Numer Google do przekazywania połączeń – numer ten rejestruje statystyki połączeń, m.in.. długość połączenia, godzinę rozpoczęcia i zakończenia rozmowy, numer kierunkowy osoby dzwoniącej.
2. Konwersje telefoniczne na stronie – gdy użytkownik zostanie przekierowany do witryny po kliknięciu w reklamę, funkcja konwersji telefonicznych umieści na stronie numer do przekazywania połączeń. Dzięki temu jest możliwość przypisania określonego połączenia do poszczególnych słów kluczowych oraz reklam.

Aby skutecznie reklamować firmę w Google w wykorzystaniem najlepszych praktyk oraz powyższych wskazówek, skontaktuj się bezpośrednio ze mną.
Dariusz Cichocki
dariuszcichocki.pl

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Działania marketingowe, które wspierają kampanie Google Ads
Wiktor Cegłowski

Masz ochotę na działania marketingowe? Oto 5 przykładów reklamy internetowej. Chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, dlatego sporo pieniędzy […]

call to action - jak tworzyć
Call To Action – jak tworzyć, dlaczego warto?
Maciej Popiołek

Jedna z najważniejszych cech tekstów marketingowych to obecność tzw. Call To Action (CTA), czyli wezwania do działania – najczęściej w […]

Verseo na Biznes Kongres 2017 L’Oreal Professionnel Paris
Krystian Kubiak

Jednym ze znaków rozpoznawczych Verseo są oferty promocji w Internecie dedykowane poszczególnym branżom np. fryzjerom. Oferty te tworzymy i rozwijamy […]

Reklama szkoły i uczelni
Artykuł gościnny

Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem […]

Słowa kluczowe Google – jak dobrać?
Maksymilian Melion

Słowa kluczowe Google AdWords – klucz udanej kampanii! Od doboru skutecznych dla naszej branży słów kluczowych w dużej mierze zależy […]

Reklama produktowa bez prowizji Google – 20% taniej z Verseo CSS
Maciej Popiołek

Masz sklep internetowy? Dobrze się składa! Verseo przygotowało dla Ciebie możliwość wyświetlania reklam produktowych bez prowizji Google Shopping. Oznacza to […]