Marketing w wyszukiwarkach internetowych – raport!
Chcesz wiedzieć więcej na temat szeroko pojmowanego marketingu w wyszukiwarkach? Zapraszamy do lektury raportu Interaktywnie.com „Marketing w wyszukiwarkach 2017”!
Raport przedstawia najświeższe trendy w świecie marketingu w wyszukiwarkach, m.in. te związane z Google AdWords i z pozycjonowaniem. Swój wkład w treść raportu miał też zespół Verseo: specjalistki ds. pozycjonowania Joanna Michalska i Barbara Oleszek oraz specjalista Google AdWords Paweł Dalecki. Marketing w wyszukiwarkach to główna oś naszego działania, więc chętnie dzielimy się wiedzą w tym zakresie.
Raport dotyczący marketingu w wyszukiwarkach zapewnia również szerokie spojrzenie na branże i dostępne kanały komunikacji reklamy w internecie.
Fragment wypowiedzi Joanny Michalskiej z raportu Marketing w wyszukiwarkach 2017:
„O pozycjonowaniu zaczynajmy myśleć już na etapie tworzenia strony internetowej. Z myślą o SEO powinniśmy mieć stronę wysokiej jakości, co nie oznacza na szczęście, że musi być to kosztowna witryna. Warto mieć świadomość, że modne strony typu one page czy te komunikujące się z odbiorcą głównie za pomocą grafiki, a nie tekstów, gryzą się z potrzebami i wymogami SEO. Wysokiej jakości muszą być też treści zamieszczane na stronie internetowej. W praktyce oznacza to konieczność przygotowania unikalnych i (dość) obszernych treści. Oczywiście zdecydowanie łatwiej i szybciej jest się posiłkować gotowymi tekstami i opisami np. od producenta, dystrybutora lub partnera, jednak wysiłek włożony w przygotowanie oryginalnych treści się opłaca. Tak przygotowane teksty są wyższej jakości niż nawet najładniej i najbardziej marketingowo napisane gotowce. Wysokiej jakości muszą być też linki i zaplecza, z których korzystamy w procesie pozycjonowania. Jeśli mamy do czynienia ze stroną, która była już pozycjonowana, niezbędny jest szczegółowy audyt dotychczasowych linków pod kątem jakościowym i rezygnacja z tych, które nie spełniają aktualnych norm. Działania pozycjonera związane z linkami, to coraz częściej nie tylko dodawanie, ale też odejmowania (usuwanie).
Hasło „wysoka jakość” odnosi się też do relacji z klientami. Są oni coraz bardziej świadomi tematyki SEO choć nie zawsze są na bieżąco z nowinkami branżowymi, i wypytują o prowadzone działania czy o możliwość wspierania działań pozycjonera. Chcą wiedzieć np. jak mogą ulepszyć swoją stronę lub czy ich pomysły na zmiany na stronie nie zaszkodzą wypracowanym pozycjom.”
Bądź pierwszym który napisze komentarz.