Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Najważniejsze nowości w HubSpocie

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 1

Nowości w HubSpot CRM

W biznesie, a zwłaszcza w jego odnogach powiązanych z branżą IT nie da się uciec od stwierdzenia „jeśli stoisz w miejscu, tak naprawdę się cofasz”. Każdego dnia ewoluują potrzeby użytkowników, wymagając na producentach regularną zmianę technologicznego krajobrazu. Na pierwszej linii frontu zawsze stoi oprogramowanie typu SaaS, dla którego cykliczne aktualizacje to prawdziwe być albo nie być. 

Doskonale wie o tym HubSpot, co chwilę poprawiając działanie swojego CRMa i otaczających go funkcji. Co więc zmieniło się w HubSpocie przez kilka ostatnich tygodni? Zapraszam do lektury verseowego podsumowania zmian w HS.

Natywny import kolejnych rodzajów danych

HubSpot zyskał ważną funkcjonalność, która znacznie ułatwia migrację z innych systemów. Mowa o natywnym imporcie archiwalnych e-maili, połączeń (rozmów), zadań i rekordów spotkań. Oczywiście można podpiąć je zarówno do poszczególnych kontaktów, jak i do firm.

Wcześniej również było to możliwe (HS cechuje się godną podziwu uniwersalnością), jednak wymagało napisania własnego skryptu wykorzystującego API. Od kilku dni całość sprowadza się do kilku kliknięć w menu importu.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 4

Zmiana podejścia do HubSpot Marketplace

Od października szablony, zestawy szablonów, moduły i szablony e-maili nie są już dostępne do kupienia/pobrania w HubSpot Marketplace. Zespół pracuje nad nową wersją tej platformy – póki co twórcy zasobów są zachęcani do odtworzenia szablonów jako motywów (website themes).

Pomimo braku możliwości pobrania i aktualizacji, assety zainstalowane przed 20 października wciąż działają – wszystkie strony zbudowane z ich pomocą pozostaną w niezmienionej formie.

HubSpot planuje w ciągu kilku miesięcy wprowadzić kolejne zmiany – wiadomo jednak, że sprzedawane osobno szablony stron nie powrócą i będą jedynie składowymi częściami motywów.

>> Buyer Persona – wiesz komu sprzedajesz? <<

WhatsApp jako kanał kontaktu

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 5

WhatsApp jako narzędzie do rozmów ze znajomymi coraz częściej pełni funkcję także służbowego komunikatora – może nieco mniej formalnego niż e-mail, jednak wciąż całkiem “oficjalnego”. W odpowiedzi na globalną popularność aplikacji, biznesowe konto WhatsApp może być teraz połączone ze skrzynką odbiorczą w HubSpocie jako jeden z natywnych kanałów komunikacji, łącznie z funkcjonalnościami takimi jak szablony i czy wysyłanie automatycznych wiadomości do klientów.

Opcję znajdziesz w Ustawienia → Skrzynka odbiorcza → Skrzynki odbiorcze → Połącz kanał → WhatsApp

Funkcja dostępna w Service Hub oraz Marketing Hub (w wersjach Pro i Enterprise).

Customer Journey Analytics

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 6

Raport wizualizujący podróż użytkownika. Możemy wybrać do 7 punktów styczności klienta z marką, a następnie zastosować odpowiednie filtry. Punktami styku mogą być wizyty na stronie, wypełnienia formularza, wyświetlenie CTA, interakcja z reklamą czy dziesiątki innych.

Funkcjonalność (na razie w wersji beta) znajdziesz tutaj:

Raporty → Raporty → Utwórz raport → Utwórz nowy raport od podstaw → Raporty z podróży klienta

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 7

Funkcja dostępna w Marketing Hub Enterprise.

>> Sales Automation i HubSpot – duet idealny <<

Przekierowywanie połączeń

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 8

Funkcja na razie dostępna tylko dla USA, Kanady i Wielkiej Brytanii – dotyczy Sales oraz Service Hub w wersji Starter, Pro oraz Enterprise.

Rozmowy mogą być teraz przekierowywane z firmowego na inny (np. prywatny) numer telefonu. Funkcja dotyczy zarówno połączeń przychodzących, jak i wychodzących, a po aktywacji stosownej opcji, tak jak przy połączeniu firmowym HubSpot może automatycznie wygenerować transkrypcję całej rozmowy – niestety na razie tylko po angielsku.

HubSpot w Optimakers z Verseo

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 9

Nasz zespół jakiś czas temu z powodzeniem wdrożył HubSpota w Optimakers – firmie z branży IT/logistycznej. To, jak wyglądał cały proces wdrożeniowy, opisaliśmy w rozbudowanym case study na naszym blogu:

Wejdź na wyższy poziom cyfrowej organizacji Twojej firmy

Najważniejsze nowości w HubSpocie - zdjęcie nr 10

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany