Spis treści
Czytasz teraz:
Najważniejsze nowości w HubSpocie
Zamknij
W biznesie, a zwłaszcza w jego odnogach powiązanych z branżą IT nie da się uciec od stwierdzenia „jeśli stoisz w miejscu, tak naprawdę się cofasz”. Każdego dnia ewoluują potrzeby użytkowników, wymagając na producentach regularną zmianę technologicznego krajobrazu. Na pierwszej linii frontu zawsze stoi oprogramowanie typu SaaS, dla którego cykliczne aktualizacje to prawdziwe być albo nie być.
Doskonale wie o tym HubSpot, co chwilę poprawiając działanie swojego CRMa i otaczających go funkcji. Co więc zmieniło się w HubSpocie przez kilka ostatnich tygodni? Zapraszam do lektury verseowego podsumowania zmian w HS.
Natywny import kolejnych rodzajów danych
HubSpot zyskał ważną funkcjonalność, która znacznie ułatwia migrację z innych systemów. Mowa o natywnym imporcie archiwalnych e-maili, połączeń (rozmów), zadań i rekordów spotkań. Oczywiście można podpiąć je zarówno do poszczególnych kontaktów, jak i do firm.
Wcześniej również było to możliwe (HS cechuje się godną podziwu uniwersalnością), jednak wymagało napisania własnego skryptu wykorzystującego API. Od kilku dni całość sprowadza się do kilku kliknięć w menu importu.
Zmiana podejścia do HubSpot Marketplace
Od października szablony, zestawy szablonów, moduły i szablony e-maili nie są już dostępne do kupienia/pobrania w HubSpot Marketplace. Zespół pracuje nad nową wersją tej platformy – póki co twórcy zasobów są zachęcani do odtworzenia szablonów jako motywów (website themes).
Pomimo braku możliwości pobrania i aktualizacji, assety zainstalowane przed 20 października wciąż działają – wszystkie strony zbudowane z ich pomocą pozostaną w niezmienionej formie.
HubSpot planuje w ciągu kilku miesięcy wprowadzić kolejne zmiany – wiadomo jednak, że sprzedawane osobno szablony stron nie powrócą i będą jedynie składowymi częściami motywów.
>> Buyer Persona – wiesz komu sprzedajesz? <<
WhatsApp jako kanał kontaktu
WhatsApp jako narzędzie do rozmów ze znajomymi coraz częściej pełni funkcję także służbowego komunikatora – może nieco mniej formalnego niż e-mail, jednak wciąż całkiem “oficjalnego”. W odpowiedzi na globalną popularność aplikacji, biznesowe konto WhatsApp może być teraz połączone ze skrzynką odbiorczą w HubSpocie jako jeden z natywnych kanałów komunikacji, łącznie z funkcjonalnościami takimi jak szablony i czy wysyłanie automatycznych wiadomości do klientów.
Opcję znajdziesz w Ustawienia → Skrzynka odbiorcza → Skrzynki odbiorcze → Połącz kanał → WhatsApp
Funkcja dostępna w Service Hub oraz Marketing Hub (w wersjach Pro i Enterprise).
Customer Journey Analytics
Raport wizualizujący podróż użytkownika. Możemy wybrać do 7 punktów styczności klienta z marką, a następnie zastosować odpowiednie filtry. Punktami styku mogą być wizyty na stronie, wypełnienia formularza, wyświetlenie CTA, interakcja z reklamą czy dziesiątki innych.
Funkcjonalność (na razie w wersji beta) znajdziesz tutaj:
Raporty → Raporty → Utwórz raport → Utwórz nowy raport od podstaw → Raporty z podróży klienta
Funkcja dostępna w Marketing Hub Enterprise.
>> Sales Automation i HubSpot – duet idealny <<
Przekierowywanie połączeń
Funkcja na razie dostępna tylko dla USA, Kanady i Wielkiej Brytanii – dotyczy Sales oraz Service Hub w wersji Starter, Pro oraz Enterprise.
Rozmowy mogą być teraz przekierowywane z firmowego na inny (np. prywatny) numer telefonu. Funkcja dotyczy zarówno połączeń przychodzących, jak i wychodzących, a po aktywacji stosownej opcji, tak jak przy połączeniu firmowym HubSpot może automatycznie wygenerować transkrypcję całej rozmowy – niestety na razie tylko po angielsku.
HubSpot w Optimakers z Verseo
Nasz zespół jakiś czas temu z powodzeniem wdrożył HubSpota w Optimakers – firmie z branży IT/logistycznej. To, jak wyglądał cały proces wdrożeniowy, opisaliśmy w rozbudowanym case study na naszym blogu:
Bądź pierwszym który napisze komentarz.