Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Modele rozliczeń w Google AdWords

    Rozliczenia w przypadku Google AdWords kojarzą się przede wszystkim z płatnością za kliknięcia. Nie jest to jednak jedyny model rozliczeń. Warto poznać też inne sposoby rozliczania się w przypadku kampanii Google AdWords, by móc wybrać ten najlepiej dopasowany do naszych potrzeb.

     

    Jak się to nazywa i co oznacza? Przedstawiamy nasz krótki przewodnik po modelach rozliczeń dla Google AdWords.

    CPM/CPT – Cost Per Mille/Cost Per Thousand (koszt za tysiąc odsłon) – koszt 1000 wyświetleń danej jednostki reklamowej. CPM to płatność za częstotliwość wyświetlania przekazów reklamowych. Można ograniczyć ilość wyświetleń jednej reklamy dla jednej osoby.
    CTR – Click Through Rate – współczynnik klikalności – procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy (im lepiej ukierunkowa reklama, tym lepszy osiąga poziom CTR). Jeżeli w reklamę wyświetloną 1000 razy kliknie 20 użytkowników, to ma ona CTR na poziomie 2%.
    CPC – Cost Per Click (koszt za kliknięcie) – bardzo częsty koszt, płaci się za kliknięcie na reklamę – bez względu na to co na tej stronie robił. Ten model wykorzystywany jest przede wszystkim w kampaniach realizujących cele sprzedażowe.
    CPV – Cost Per View – reklamodawca płaci za każde obejrzenie reklamy. Model ten dotyczy reklam tzw. pop-up, w serwisach z video, np. na YouTube. Tu reklamodawca płaci za obejrzaną przez użytkownika reklamę przed interesującym go materiałem video.
    CPA – Cost Per Action (koszt za działanie) to model, w którym opłata od reklamodawcy pobierana jest dopiero, gdy po zapoznaniu się z daną reklamą użytkownik wykona określone działanie, np. pozostawi swoje dane osobowe, zakupi produkt czy wypełni formularz na stronie. Stawka może być zależna od wykonania określonego działania, ale może być także prowizją od sprzedaży.
    CPL – Cost Per Lead – reklamodawca płaci za reklamę tylko, gdy użytkownik pozostawi swoje dane kontaktowe poprzez wypełnienie formularza czy też zarejestrowanie się na stronie internetowej. Określoną stawkę nalicza się za każdy wykonany lead.
    CPO – Cost Per Order – tu podstawę rozliczeń stanowią zamówienia użytkowników.
    CPE – Cost Per Engagement – tu opłata jest naliczana dopiero, gdy użytkownik wykaże określone zaangażowanie (dokona interakcji z reklamą), np. zagra w grę, która jest elementem reklamy.
    CPS – Cost Per Sale (koszt za sprzedaż) – reklamodawca płaci za każdą sprzedaż usługi/produktu dokonaną pod wpływem reklamy.
    Flat fee – model, w którym reklamodawca płaci z góry określoną stawkę za wyznaczony czas emisji reklamy (w danym miejscu, bez limitu odsłon).

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Inteligentne kampanie produktowe Google – co to i jak działa
    Kasia Nowakowska

    Inteligentne Kampanie Produktowe – kolejne rozwiązanie „Smart” od Google Wygląda na to, że rodzina kampanii „smart” zaczyna się powiększać. Nic […]

    Darmowy audytor Google Ads
    Krzysztof Masłowski

    Audytor Google Ads by Verseo – zasady działania Ten wpis powstał, by rozwiać wszelkie wątpliwości na temat naszego najnowszego narzędzia […]

    Modyfikatory stawek Google AdWords
    Dariusz Cichocki

    Dzięki zaawansowanym funkcjom modyfikowania stawek, możemy trafniej kierować reklamę, mieć nad nią większą kontrolę i w efekcie lepiej optymalizować kampanie. […]

    Zmierzch reklam flashowych
    Joanna Michalska

    Przed 1 września 2015 firmy prowadzące kampanie AdWords w sieci reklamowej czeka wielki przegląd swoich reklam. Google zapowiedziało, że od […]

    Co to jest marketing internetowy?
    Dominika Słomka

    Żeby „przebić się” do klientów, potrzebujesz czegoś więcej niż dobrego produktu i świetnej jakości obsługi. Twoja grupa docelowa odbiorców musi […]

    O czym warto wiedzieć przed rozpoczęciem pracy z firmą zewnętrzną w zakresie Google AdWords?
    Krzysztof Masłowski

    Nowi klienci bardzo często pytają nas czym się kierować przy wyborze firmy do obsługi Google Adwords. Aby odpowiedzieć na to […]