Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Modele rozliczeń w Google AdWords

    Rozliczenia w przypadku Google AdWords kojarzą się przede wszystkim z płatnością za kliknięcia. Nie jest to jednak jedyny model rozliczeń. Warto poznać też inne sposoby rozliczania się w przypadku kampanii Google AdWords, by móc wybrać ten najlepiej dopasowany do naszych potrzeb.

     

    Jak się to nazywa i co oznacza? Przedstawiamy nasz krótki przewodnik po modelach rozliczeń dla Google AdWords.

    CPM/CPT – Cost Per Mille/Cost Per Thousand (koszt za tysiąc odsłon) – koszt 1000 wyświetleń danej jednostki reklamowej. CPM to płatność za częstotliwość wyświetlania przekazów reklamowych. Można ograniczyć ilość wyświetleń jednej reklamy dla jednej osoby.
    CTR – Click Through Rate – współczynnik klikalności – procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy (im lepiej ukierunkowa reklama, tym lepszy osiąga poziom CTR). Jeżeli w reklamę wyświetloną 1000 razy kliknie 20 użytkowników, to ma ona CTR na poziomie 2%.
    CPC – Cost Per Click (koszt za kliknięcie) – bardzo częsty koszt, płaci się za kliknięcie na reklamę – bez względu na to co na tej stronie robił. Ten model wykorzystywany jest przede wszystkim w kampaniach realizujących cele sprzedażowe.
    CPV – Cost Per View – reklamodawca płaci za każde obejrzenie reklamy. Model ten dotyczy reklam tzw. pop-up, w serwisach z video, np. na YouTube. Tu reklamodawca płaci za obejrzaną przez użytkownika reklamę przed interesującym go materiałem video.
    CPA – Cost Per Action (koszt za działanie) to model, w którym opłata od reklamodawcy pobierana jest dopiero, gdy po zapoznaniu się z daną reklamą użytkownik wykona określone działanie, np. pozostawi swoje dane osobowe, zakupi produkt czy wypełni formularz na stronie. Stawka może być zależna od wykonania określonego działania, ale może być także prowizją od sprzedaży.
    CPL – Cost Per Lead – reklamodawca płaci za reklamę tylko, gdy użytkownik pozostawi swoje dane kontaktowe poprzez wypełnienie formularza czy też zarejestrowanie się na stronie internetowej. Określoną stawkę nalicza się za każdy wykonany lead.
    CPO – Cost Per Order – tu podstawę rozliczeń stanowią zamówienia użytkowników.
    CPE – Cost Per Engagement – tu opłata jest naliczana dopiero, gdy użytkownik wykaże określone zaangażowanie (dokona interakcji z reklamą), np. zagra w grę, która jest elementem reklamy.
    CPS – Cost Per Sale (koszt za sprzedaż) – reklamodawca płaci za każdą sprzedaż usługi/produktu dokonaną pod wpływem reklamy.
    Flat fee – model, w którym reklamodawca płaci z góry określoną stawkę za wyznaczony czas emisji reklamy (w danym miejscu, bez limitu odsłon).

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Pomoc Google Adwords – metody kontaktu
    Agnieszka Talarska

    Jak skontaktować się z Google? To proste! Zespół Verseo zawsze pomaga swoim klientom w rozwiązywaniu problemów. Pomoc Google w konkretnych […]

    Verseo nominowane do Premier Partner Performance Awards 2016
    Joanna Michalska

    Z radością możemy poinformować, że Verseo otrzymało nominację w konkursie Premier Partner Performance Awards 2016 organizowanym przez Google. O główną […]

    Historia etykiety reklamy Google AdWords
    Wiktor Cegłowski

    Archeologia w Google – jak zmienia się wyszukiwarka i jak my razem z nią! Wygląd reklam Google AdWords podlega stałej […]

    jak znaleźć słowa kluczowe
    Jak znaleźć słowa kluczowe?
    Barbara Oleszek

    Masz ochotę na koreańską kuchnię, jednak nie znasz przepisów? Cyk – kuchnia koreańska przepisy – wpisujesz frazę w wyszukiwarkę i […]

    case study seo + google ads
    Case Study SEO + Google Ads
    Izabela Pirańska

    Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]

    Kampanie internetowe – na co postawić?
    Maciej Popiołek

    Marketing internetowy to narzędzie, dzięki któremu można poszerzyć grono potencjalnych klientów z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów komunikacji. Jeśli chcesz zaistnieć w […]