Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Dział Customer Success – zarobki, zadania i organizacja pracy

Zarobki w customer success

Customer Success to trzeci dział w Verseo – po SEO oraz New Sales – który postanowiliśmy prześwietlić pod kątem otrzymywanych prowizji. Nim przejdziemy do meritum, kilka słów o jego organizacji, zadaniach oraz – last but not least – Szefowej! 

Zadania działu Customer Success

Kto bacznie obserwuje historię Verseo ten wie, że niegdyś istniał w zasadzie jeden dział, którego członkowie byli zarówno handlowcami, jak i specjalistami od Adsów. Ta struktura dała podwaliny do stworzenia działu Business Development, zrzeszającego specjalistów z najdłuższym stażem, a 2,5 roku temu doszło do wielkiej zmiany organizacyjnej i wydzielono dwa nowe działy – jeden zajmujący się stricte sprzedażą (New Sales), a drugi szeroko rozumianą obsługą klienta i prowadzeniem kampanii. Ten drugi to właśnie Customer Success, którego podstawowym zadaniem jest prowadzenie reklam w obszarach Google Ads, Facebook Ads, a także TikTok Ads i innych. Oprócz tego zajmują się codziennym kontaktem z klientami, raportowaniem i rozwijaniem reklam o nowe kanały, jeżeli sytuacja temu sprzyja. 

Okoliczność, w której specjalista nie tylko prowadzi kampanie, ale jest też w permanentnym kontakcie z klientem, sprawia, że dział Customer Success faktycznie wpływa na sukces biznesowy klienta i jest odpowiedzialny za jego rozwój.

>> Opinie o Verseo – co mówią o nas inni? << 

Organizacja działu Customer Success

Na starcie, większość osób w dziale Customer Success nie dysponuje doświadczeniem w branży marketingu internetowego. Z naszego punktu widzenia, na początkowym, ale i późniejszym etapie, kluczowa jest zdolność uczenia się. Proces szkolenia, zdobywania doświadczeń i wyrabiania nawyków jest w Verseo niezależny od dotychczas nabytych kompetencji i wspólny dla całej organizacji, by w późniejszych etapach pracy oferować tę samą etykę pracy i standard obsługi klientów. Stawiamy na wysoki poziom szkoleń, które pozwalają na profesjonalne wykonywanie zadań w Verseo, ale również mają wpływ na późniejszy rozwój kariery zawodowej.

New call-to-action
New call-to-action

Nie boimy się zatem inwestować w ludzi, którzy mają ambicje i zdołają nas przekonać do swojej umiejętności adaptowania się do nowych warunków. Po 9 latach na rynku możemy z całą pewnością stwierdzić, że to pierwszorzędna cecha każdego dobrego specjalisty. 

Zaczynając pracę w dziale, po odbyciu serii szkoleń produktowych i z procesów panujących w firmie, otrzymujesz mentora. Mentor w dziale Customer Success nie tylko podpowiada, jak technicznie ogarnąć pewne kwestie w panelach reklamowych, ale i służy radą w bezpośrednim komunikowaniu się z klientem. Taki model sprawia, że płynniej nabierasz pewności siebie, a i zyskujesz dodatkowe zabezpieczenie przed popełnianiem błędów.

Błędów jednak się nie boimy. Lubimy testowanie nowych hipotez, szukanie rozwiązań i proaktywność. Mamy jednak świadomość, że nie każda ścieżka prowadzi do założonego celu. Co jednak ważne w błędach to, by wynikały z aktywności i chęci, a nie inercji i zaniechań. Czas uzyskania pełnej samodzielności w dziale Customer Success zazwyczaj wynosi od 2 do 4 miesięcy. 

W dziale Customer Success Team Leaderką, czyli osobą, która rozwiązuje w pierwszej kolejności problemy organizacyjne, procesowe i w kontakcie z klientem, jest Monika Adamczyk. 

Monika jest z nami od 2 lat. Diablo profesjonalna, zdolna organizatorka i fanka układania procesów, by nic nie pozostawało w sferze domysłów. Wielka entuzjastka jogi, tropikalnej roślinności, kultury celtyckiej i wielu innych obszarów, o których z reguły nie podejrzewa się ludzi. 🙂  

New call-to-action
New call-to-action

Prowizje w dziale CS z podziałem na stanowiska

Nie licząc osoby Team Leaderki, w dziale Customer Success spotkamy Specjalistów, Starszych Specjalistów oraz Menedżerów. Naturalnie, im większe doświadczenie w obszarze obsługiwanych budżetów, tym wyższe stanowisko. Budżety rosną wraz z kompetencjami, a proporcjonalnie do nich wzrastają też wypłacane prowizje. Piszemy o prowizjach bowiem w Verseo większość osób współpracuje na zasadzie B2B. Wygląda to następująco:

*Dane za wrzesień 2022

Warto nadmienić, że Customer Success jest stosunkowo młodym działem, który cały czas się rozwija, dlatego osiągnięcie pełnej mocy działań, jak i wysokości prowizji, dopiero przed nami! 🙂

>> Jak przebiega rekrutacja w Verseo? <<

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Brzmi dobrze?

Jeżeli lubisz się uczyć, masz ambicję, by zostać profesjonalistą w dziedzinie reklamy internetowej i chcesz uzyskać wsparcie zawodowców w branży to nie ma na co czekać – sprawdź nasze oferty pracy teraz!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany