Spis treści
Czytasz teraz:
Dział Customer Success – zarobki, zadania i organizacja pracy
Zamknij
Customer Success to trzeci dział w Verseo – po SEO oraz New Sales – który postanowiliśmy prześwietlić pod kątem otrzymywanych prowizji. Nim przejdziemy do meritum, kilka słów o jego organizacji, zadaniach oraz – last but not least – Szefowej!
Zadania działu Customer Success
Kto bacznie obserwuje historię Verseo ten wie, że niegdyś istniał w zasadzie jeden dział, którego członkowie byli zarówno handlowcami, jak i specjalistami od Adsów. Ta struktura dała podwaliny do stworzenia działu Business Development, zrzeszającego specjalistów z najdłuższym stażem, a 2,5 roku temu doszło do wielkiej zmiany organizacyjnej i wydzielono dwa nowe działy – jeden zajmujący się stricte sprzedażą (New Sales), a drugi szeroko rozumianą obsługą klienta i prowadzeniem kampanii. Ten drugi to właśnie Customer Success, którego podstawowym zadaniem jest prowadzenie reklam w obszarach Google Ads, Facebook Ads, a także TikTok Ads i innych. Oprócz tego zajmują się codziennym kontaktem z klientami, raportowaniem i rozwijaniem reklam o nowe kanały, jeżeli sytuacja temu sprzyja.
Okoliczność, w której specjalista nie tylko prowadzi kampanie, ale jest też w permanentnym kontakcie z klientem, sprawia, że dział Customer Success faktycznie wpływa na sukces biznesowy klienta i jest odpowiedzialny za jego rozwój.
>> Opinie o Verseo – co mówią o nas inni? <<
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Organizacja działu Customer Success
Na starcie, większość osób w dziale Customer Success nie dysponuje doświadczeniem w branży marketingu internetowego. Z naszego punktu widzenia, na początkowym, ale i późniejszym etapie, kluczowa jest zdolność uczenia się. Proces szkolenia, zdobywania doświadczeń i wyrabiania nawyków jest w Verseo niezależny od dotychczas nabytych kompetencji i wspólny dla całej organizacji, by w późniejszych etapach pracy oferować tę samą etykę pracy i standard obsługi klientów. Stawiamy na wysoki poziom szkoleń, które pozwalają na profesjonalne wykonywanie zadań w Verseo, ale również mają wpływ na późniejszy rozwój kariery zawodowej.
Nie boimy się zatem inwestować w ludzi, którzy mają ambicje i zdołają nas przekonać do swojej umiejętności adaptowania się do nowych warunków. Po 9 latach na rynku możemy z całą pewnością stwierdzić, że to pierwszorzędna cecha każdego dobrego specjalisty.
Zaczynając pracę w dziale, po odbyciu serii szkoleń produktowych i z procesów panujących w firmie, otrzymujesz mentora. Mentor w dziale Customer Success nie tylko podpowiada, jak technicznie ogarnąć pewne kwestie w panelach reklamowych, ale i służy radą w bezpośrednim komunikowaniu się z klientem. Taki model sprawia, że płynniej nabierasz pewności siebie, a i zyskujesz dodatkowe zabezpieczenie przed popełnianiem błędów.
Błędów jednak się nie boimy. Lubimy testowanie nowych hipotez, szukanie rozwiązań i proaktywność. Mamy jednak świadomość, że nie każda ścieżka prowadzi do założonego celu. Co jednak ważne w błędach to, by wynikały z aktywności i chęci, a nie inercji i zaniechań. Czas uzyskania pełnej samodzielności w dziale Customer Success zazwyczaj wynosi od 2 do 4 miesięcy.
W dziale Customer Success Team Leaderką, czyli osobą, która rozwiązuje w pierwszej kolejności problemy organizacyjne, procesowe i w kontakcie z klientem, jest Monika Adamczyk.
Monika jest z nami od 2 lat. Diablo profesjonalna, zdolna organizatorka i fanka układania procesów, by nic nie pozostawało w sferze domysłów. Wielka entuzjastka jogi, tropikalnej roślinności, kultury celtyckiej i wielu innych obszarów, o których z reguły nie podejrzewa się ludzi. 🙂
Prowizje w dziale CS z podziałem na stanowiska
Nie licząc osoby Team Leaderki, w dziale Customer Success spotkamy Specjalistów, Starszych Specjalistów oraz Menedżerów. Naturalnie, im większe doświadczenie w obszarze obsługiwanych budżetów, tym wyższe stanowisko. Budżety rosną wraz z kompetencjami, a proporcjonalnie do nich wzrastają też wypłacane prowizje. Piszemy o prowizjach bowiem w Verseo większość osób współpracuje na zasadzie B2B. Wygląda to następująco:
*Dane za wrzesień 2022
Warto nadmienić, że Customer Success jest stosunkowo młodym działem, który cały czas się rozwija, dlatego osiągnięcie pełnej mocy działań, jak i wysokości prowizji, dopiero przed nami! 🙂
>> Jak przebiega rekrutacja w Verseo? <<
Brzmi dobrze?
Jeżeli lubisz się uczyć, masz ambicję, by zostać profesjonalistą w dziedzinie reklamy internetowej i chcesz uzyskać wsparcie zawodowców w branży to nie ma na co czekać – sprawdź nasze oferty pracy teraz!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.