Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Dział Customer Success – zarobki, zadania i organizacja pracy

Dział Customer Success – zarobki, zadania i organizacja pracy - zdjęcie nr 1

Zarobki w customer success
Dział Customer Success – zarobki, zadania i organizacja pracy - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Dział Customer Success – zarobki, zadania i organizacja pracy

Zamknij

Customer Success to trzeci dział w Verseo – po SEO oraz New Sales – który postanowiliśmy prześwietlić pod kątem otrzymywanych prowizji. Nim przejdziemy do meritum, kilka słów o jego organizacji, zadaniach oraz – last but not least – Szefowej! 

Zadania działu Customer Success

Kto bacznie obserwuje historię Verseo ten wie, że niegdyś istniał w zasadzie jeden dział, którego członkowie byli zarówno handlowcami, jak i specjalistami od Adsów. Ta struktura dała podwaliny do stworzenia działu Business Development, zrzeszającego specjalistów z najdłuższym stażem, a 2,5 roku temu doszło do wielkiej zmiany organizacyjnej i wydzielono dwa nowe działy – jeden zajmujący się stricte sprzedażą (New Sales), a drugi szeroko rozumianą obsługą klienta i prowadzeniem kampanii. Ten drugi to właśnie Customer Success, którego podstawowym zadaniem jest prowadzenie reklam w obszarach Google Ads, Facebook Ads, a także TikTok Ads i innych. Oprócz tego zajmują się codziennym kontaktem z klientami, raportowaniem i rozwijaniem reklam o nowe kanały, jeżeli sytuacja temu sprzyja. 

Okoliczność, w której specjalista nie tylko prowadzi kampanie, ale jest też w permanentnym kontakcie z klientem, sprawia, że dział Customer Success faktycznie wpływa na sukces biznesowy klienta i jest odpowiedzialny za jego rozwój.

>> Opinie o Verseo – co mówią o nas inni? << 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Organizacja działu Customer Success

Na starcie, większość osób w dziale Customer Success nie dysponuje doświadczeniem w branży marketingu internetowego. Z naszego punktu widzenia, na początkowym, ale i późniejszym etapie, kluczowa jest zdolność uczenia się. Proces szkolenia, zdobywania doświadczeń i wyrabiania nawyków jest w Verseo niezależny od dotychczas nabytych kompetencji i wspólny dla całej organizacji, by w późniejszych etapach pracy oferować tę samą etykę pracy i standard obsługi klientów. Stawiamy na wysoki poziom szkoleń, które pozwalają na profesjonalne wykonywanie zadań w Verseo, ale również mają wpływ na późniejszy rozwój kariery zawodowej.

Nie boimy się zatem inwestować w ludzi, którzy mają ambicje i zdołają nas przekonać do swojej umiejętności adaptowania się do nowych warunków. Po 9 latach na rynku możemy z całą pewnością stwierdzić, że to pierwszorzędna cecha każdego dobrego specjalisty. 

Zaczynając pracę w dziale, po odbyciu serii szkoleń produktowych i z procesów panujących w firmie, otrzymujesz mentora. Mentor w dziale Customer Success nie tylko podpowiada, jak technicznie ogarnąć pewne kwestie w panelach reklamowych, ale i służy radą w bezpośrednim komunikowaniu się z klientem. Taki model sprawia, że płynniej nabierasz pewności siebie, a i zyskujesz dodatkowe zabezpieczenie przed popełnianiem błędów.

Błędów jednak się nie boimy. Lubimy testowanie nowych hipotez, szukanie rozwiązań i proaktywność. Mamy jednak świadomość, że nie każda ścieżka prowadzi do założonego celu. Co jednak ważne w błędach to, by wynikały z aktywności i chęci, a nie inercji i zaniechań. Czas uzyskania pełnej samodzielności w dziale Customer Success zazwyczaj wynosi od 2 do 4 miesięcy. 

W dziale Customer Success Team Leaderką, czyli osobą, która rozwiązuje w pierwszej kolejności problemy organizacyjne, procesowe i w kontakcie z klientem, jest Monika Adamczyk. 

Monika jest z nami od 2 lat. Diablo profesjonalna, zdolna organizatorka i fanka układania procesów, by nic nie pozostawało w sferze domysłów. Wielka entuzjastka jogi, tropikalnej roślinności, kultury celtyckiej i wielu innych obszarów, o których z reguły nie podejrzewa się ludzi. 🙂  

Prowizje w dziale CS z podziałem na stanowiska

Nie licząc osoby Team Leaderki, w dziale Customer Success spotkamy Specjalistów, Starszych Specjalistów oraz Menedżerów. Naturalnie, im większe doświadczenie w obszarze obsługiwanych budżetów, tym wyższe stanowisko. Budżety rosną wraz z kompetencjami, a proporcjonalnie do nich wzrastają też wypłacane prowizje. Piszemy o prowizjach bowiem w Verseo większość osób współpracuje na zasadzie B2B. Wygląda to następująco:

Dział Customer Success – zarobki, zadania i organizacja pracy - zdjęcie nr 4

*Dane za wrzesień 2022

Warto nadmienić, że Customer Success jest stosunkowo młodym działem, który cały czas się rozwija, dlatego osiągnięcie pełnej mocy działań, jak i wysokości prowizji, dopiero przed nami! 🙂

>> Jak przebiega rekrutacja w Verseo? <<

Brzmi dobrze?

Jeżeli lubisz się uczyć, masz ambicję, by zostać profesjonalistą w dziedzinie reklamy internetowej i chcesz uzyskać wsparcie zawodowców w branży to nie ma na co czekać – sprawdź nasze oferty pracy teraz!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany