Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo

5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo - zdjęcie nr 1

Integracje HubSpot

Przeciętne przedsiębiorstwo korzysta z co najmniej kilku zewnętrznych usług. Praktyka pokazuje, że liczba ta zwiększa się wraz z każdym miesiącem rozwoju firmy — zwłaszcza jeśli dana marka nie chce zostać w tyle za konkurencją i aktywnie szuka nowych kanałów dotarcia do klienta czy sposobów na automatyzację swoich procesów.

Może być to na przykład:

  • Masowa wysyłka e-maili – zarówno newslettery, jak i systemy wspierające cold mailing;
  • Systemy fakturowe
  • Programy biurowe — np. Arkusze Google czy Microsoft Excel
  • Bazy firm — np. Głównego Urzędu Statystycznego (GUS)
  • Platformy e-commerce – np. WooCommerce
  • Komunikatory — od Google Chata, przez Teams i Zoom, po Messengera czy WhatsApp.

Nie ma dwóch takich samych firm, czyli korzystających z dokładnie takiego samego zestawu narzędzi i procedur. W związku z tym żaden nawet najbardziej rozbudowany system CRM nie będzie w stanie samodzielnie obsłużyć wszystkich spersonalizowanych wymagań — liczba ich kombinacji jest zwyczajnie zbyt duża, a niektóre funkcje konkurencyjnych względem siebie narzędzi nawzajem się wykluczają.

Nie oznacza to jednak, że nie da się połączyć tych usług w jednym systemie. Z pomocą przychodzą różnego rodzaju integracje, które pozwalają na zunifikowanie odseparowanych narzędzi i bezproblemowe przesyłanie danych z jednej usługi do drugiej. Dzięki temu pomimo odrębności rozwiązań dobry system CRM jest w stanie nawiązać porozumienie z tysiącami zewnętrznych programów.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

>> Case Study: Wdrożenie HubSpota w Optimakers <<

Integracje HubSpot — połącz CRM z narzędziami

HubSpot jest natywnie wyposażony w wiele integracji, a co jakiś czas twórcy wciąż dodają nowe — Google Ads, WhatsApp, Messenger i wiele innych. Czasem jednak pojawia się potrzeba stworzenia własnego połączenia pomiędzy HubSpotem a rozmaitymi zewnętrznymi usługami, o których developerzy tego systemu CRM jeszcze nie pomyśleli.

Które integracje zewnętrzne udanie zaimplementowaliśmy w Verseo lub u naszych klientów?

Baza GUS

Dzięki takiej integracji „zatrudniamy” HubSpota do automatycznego pobierania danych z bazy Głównego Urzędu Statystycznego. W ten sposób po wpisaniu REGONu lub NIPu firmy do wewnętrznej bazy w HS CRM sam pobierze pozostałe dane, takie jak nazwę firmy, adres, telefony czy e-maile.

Co to oznacza? Brak konieczności wpisywania danych ręcznie, co zauważalnie oszczędza czas handlowców — baza wtedy uzupełnia się sama. W przypadku firm, które zarządzają dużymi zbiorami leadów, taka funkcja zauważalnie poprawia komfort pracy.

5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo - zdjęcie nr 4

Komunikatory i automatyzacje na przykładzie Google Chat

Opcja integracji z komunikatorami internetowymi może być używana na kilka sposobów. Najczęściej oznacza po prostu możliwość prowadzenia konwersacji WhatsApp, Messenger czy Slack za pomocą HubSpota, by mieć wszystkie rozmowy w jednym czytelnym panelu. HubSpot dobrze sprawdza się w takich rozwiązaniach i w przypadku wspomnianych protokołów nie wymaga żadnych dodatkowych działań, by spiąć programy z systemem CRM.

5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo - zdjęcie nr 5

Poza powyższą funkcjonalnością można jednak pójść o krok dalej. W Verseo do wewnętrznej komunikacji używamy Google Chata. Pomyśleliśmy, że ciekawą opcją wykorzystania HubSpota byłoby „nakłonienie” go, by wysłał do jednego z pokojów informację o pojawieniu się nowej ankiety satysfakcji klienta, gdy ta trafi do bazy. W ten sposób wszyscy zainteresowani otrzymują informację na firmowym czacie. Do wykonania integracji użyliśmy Zapiera.

Poniżej obrazek poglądowy, pochodzący z testów.

5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo - zdjęcie nr 6

>> Case study: Wdrożenie HubSpot w Skriware <<

Platformy e-commerce na przykładzie WooCommerce

Prowadzenie sklepu internetowego bez systemu CRM to straceńcze wyzwanie. Przy działalności w skali mikro można próbować zarządzać zamówieniami, marketingiem, obsługą klienta czy reklamacjami samemu, jednak prędzej czy później doprowadzi to do potężnego chaosu.

W Verseo integrujemy HubSpota z różnymi platformami sklepowymi – na przykład z WooCommerce. Dzięki API HS umieszcza na tablicy kanbanowej wszystkie zakupy — łącznie z porzuconymi koszykami i niesfinalizowanymi płatnościami, a także podsumowaniem wartości zakupów na każdym etapie.

Screen przykładowy na fikcyjnym sklepie internetowym.

5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo - zdjęcie nr 7

Usługi biurowe na przykładzie Google Sheets

Czasami pojawia się potrzeba eksportu różnego rodzaju danych z CRM – na przykład do arkusza kalkulacyjnego. Jako że w Verseo operujemy na Google Workspace, korzystamy z integracji właśnie z tym narzędziem — tym razem nie pojawiła się potrzeba tworzenia własnego connectora, a oficjalna wtyczka HubSpota.

Jak można wykorzystać takie połączenie? Przydaje się przede wszystkim podczas listowania danych, na przykład pobrań poradnika czy rejestracji w naszej Akademii Verseo. Co ważne, dane mogą być eksportowane za pomocą przepływów pracy (workflows), co gwarantuje pełną automatyzację.

5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo - zdjęcie nr 8

Systemy fakturowe

Stworzyliśmy ciągłą integrację z systemem fakturowym, która na podstawie transakcji i zgłoszeń (ticketów) w HubSpocie, które zawierają odpowiednie pola z danymi, wysyła za pomocą webhooka pakiet informacji potrzebnych do wystawienia faktury. 

System fakturowy tworzy faktury po swojej stronie, a następnie przesyła je w postaci linków do odpowiednich pól w danym kontakcie w CRM. Dzięki temu rozwiązaniu możemy podpinać linki przechowywane w polach pod przyciski w szablonach maila oraz wysyłać wiadomość z gotową, automatycznie wygenerowaną fakturą do klienta.

>> HubSpot Workflows – co to jest? <<

Podsumowanie

To tylko niektóre przykłady możliwych integracji zewnętrznych narzędzi z HubSpotem. Jesteś zainteresowany połączeniem innego programu z Twoim systemem CRM? Skontaktuj się z nami – API HubSpota już niecierpliwie przebiera kodem w oczekiwaniu. 😉

Artykuł powstał przy merytorycznym wsparciu Dawida Bednarza.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany