Spis treści
Czytasz teraz:
5 najlepszych integracji HubSpot w Verseo
Zamknij
Przeciętne przedsiębiorstwo korzysta z co najmniej kilku zewnętrznych usług. Praktyka pokazuje, że liczba ta zwiększa się wraz z każdym miesiącem rozwoju firmy — zwłaszcza jeśli dana marka nie chce zostać w tyle za konkurencją i aktywnie szuka nowych kanałów dotarcia do klienta czy sposobów na automatyzację swoich procesów.
Może być to na przykład:
- Masowa wysyłka e-maili – zarówno newslettery, jak i systemy wspierające cold mailing;
- Systemy fakturowe
- Programy biurowe — np. Arkusze Google czy Microsoft Excel
- Bazy firm — np. Głównego Urzędu Statystycznego (GUS)
- Platformy e-commerce – np. WooCommerce
- Komunikatory — od Google Chata, przez Teams i Zoom, po Messengera czy WhatsApp.
Nie ma dwóch takich samych firm, czyli korzystających z dokładnie takiego samego zestawu narzędzi i procedur. W związku z tym żaden nawet najbardziej rozbudowany system CRM nie będzie w stanie samodzielnie obsłużyć wszystkich spersonalizowanych wymagań — liczba ich kombinacji jest zwyczajnie zbyt duża, a niektóre funkcje konkurencyjnych względem siebie narzędzi nawzajem się wykluczają.
Nie oznacza to jednak, że nie da się połączyć tych usług w jednym systemie. Z pomocą przychodzą różnego rodzaju integracje, które pozwalają na zunifikowanie odseparowanych narzędzi i bezproblemowe przesyłanie danych z jednej usługi do drugiej. Dzięki temu pomimo odrębności rozwiązań dobry system CRM jest w stanie nawiązać porozumienie z tysiącami zewnętrznych programów.
>> Case Study: Wdrożenie HubSpota w Optimakers <<
Integracje HubSpot — połącz CRM z narzędziami
HubSpot jest natywnie wyposażony w wiele integracji, a co jakiś czas twórcy wciąż dodają nowe — Google Ads, WhatsApp, Messenger i wiele innych. Czasem jednak pojawia się potrzeba stworzenia własnego połączenia pomiędzy HubSpotem a rozmaitymi zewnętrznymi usługami, o których developerzy tego systemu CRM jeszcze nie pomyśleli.
Które integracje zewnętrzne udanie zaimplementowaliśmy w Verseo lub u naszych klientów?
Baza GUS
Dzięki takiej integracji „zatrudniamy” HubSpota do automatycznego pobierania danych z bazy Głównego Urzędu Statystycznego. W ten sposób po wpisaniu REGONu lub NIPu firmy do wewnętrznej bazy w HS CRM sam pobierze pozostałe dane, takie jak nazwę firmy, adres, telefony czy e-maile.
Co to oznacza? Brak konieczności wpisywania danych ręcznie, co zauważalnie oszczędza czas handlowców — baza wtedy uzupełnia się sama. W przypadku firm, które zarządzają dużymi zbiorami leadów, taka funkcja zauważalnie poprawia komfort pracy.
Komunikatory i automatyzacje na przykładzie Google Chat
Opcja integracji z komunikatorami internetowymi może być używana na kilka sposobów. Najczęściej oznacza po prostu możliwość prowadzenia konwersacji WhatsApp, Messenger czy Slack za pomocą HubSpota, by mieć wszystkie rozmowy w jednym czytelnym panelu. HubSpot dobrze sprawdza się w takich rozwiązaniach i w przypadku wspomnianych protokołów nie wymaga żadnych dodatkowych działań, by spiąć programy z systemem CRM.
Poza powyższą funkcjonalnością można jednak pójść o krok dalej. W Verseo do wewnętrznej komunikacji używamy Google Chata. Pomyśleliśmy, że ciekawą opcją wykorzystania HubSpota byłoby „nakłonienie” go, by wysłał do jednego z pokojów informację o pojawieniu się nowej ankiety satysfakcji klienta, gdy ta trafi do bazy. W ten sposób wszyscy zainteresowani otrzymują informację na firmowym czacie. Do wykonania integracji użyliśmy Zapiera.
Poniżej obrazek poglądowy, pochodzący z testów.
>> Case study: Wdrożenie HubSpot w Skriware <<
Platformy e-commerce na przykładzie WooCommerce
Prowadzenie sklepu internetowego bez systemu CRM to straceńcze wyzwanie. Przy działalności w skali mikro można próbować zarządzać zamówieniami, marketingiem, obsługą klienta czy reklamacjami samemu, jednak prędzej czy później doprowadzi to do potężnego chaosu.
W Verseo integrujemy HubSpota z różnymi platformami sklepowymi – na przykład z WooCommerce. Dzięki API HS umieszcza na tablicy kanbanowej wszystkie zakupy — łącznie z porzuconymi koszykami i niesfinalizowanymi płatnościami, a także podsumowaniem wartości zakupów na każdym etapie.
Screen przykładowy na fikcyjnym sklepie internetowym.
Usługi biurowe na przykładzie Google Sheets
Czasami pojawia się potrzeba eksportu różnego rodzaju danych z CRM – na przykład do arkusza kalkulacyjnego. Jako że w Verseo operujemy na Google Workspace, korzystamy z integracji właśnie z tym narzędziem — tym razem nie pojawiła się potrzeba tworzenia własnego connectora, a oficjalna wtyczka HubSpota.
Jak można wykorzystać takie połączenie? Przydaje się przede wszystkim podczas listowania danych, na przykład pobrań poradnika czy rejestracji w naszej Akademii Verseo. Co ważne, dane mogą być eksportowane za pomocą przepływów pracy (workflows), co gwarantuje pełną automatyzację.
Systemy fakturowe
Stworzyliśmy ciągłą integrację z systemem fakturowym, która na podstawie transakcji i zgłoszeń (ticketów) w HubSpocie, które zawierają odpowiednie pola z danymi, wysyła za pomocą webhooka pakiet informacji potrzebnych do wystawienia faktury.
System fakturowy tworzy faktury po swojej stronie, a następnie przesyła je w postaci linków do odpowiednich pól w danym kontakcie w CRM. Dzięki temu rozwiązaniu możemy podpinać linki przechowywane w polach pod przyciski w szablonach maila oraz wysyłać wiadomość z gotową, automatycznie wygenerowaną fakturą do klienta.
>> HubSpot Workflows – co to jest? <<
Podsumowanie
To tylko niektóre przykłady możliwych integracji zewnętrznych narzędzi z HubSpotem. Jesteś zainteresowany połączeniem innego programu z Twoim systemem CRM? Skontaktuj się z nami – API HubSpota już niecierpliwie przebiera kodem w oczekiwaniu. 😉
Artykuł powstał przy merytorycznym wsparciu Dawida Bednarza.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.