Ten tekst przeczytasz w 12 minut

Kampania na Facebooku – 7 kroków

Interesuje Cię kampania na Facebooku? Czas start!

Odpowiednie wykorzystanie Facebooka staje się podstawowym elementem w niemal każdej strategii marketingowej. A jeśli chcesz, aby Twoje posty na Facebooku zyskały większą widoczność, konieczne będzie skorzystanie z płatnych reklam.
Jak zatem uruchomić reklamę na Facebooku i jakie rzeczy wziąć pod uwagę podczas jej tworzenia? Tego dowiesz się w tym artykule. Rozsądna kampania na Facebooku powinna z powodzeniem rozkręcić Twój biznes.

Czym w zasadzie jest kampania na Facebooku?

Nie możemy mówić o kampanii na Facebooku bez wyjaśnienia, czym ona jest. To, do czego służy i jak wygląda sam Facebook, zapewne nie jest Ci obce. Jako firma możesz założyć na nim własną stronę, która stanowi bardzo dobre narzędzie do bieżącej komunikacji z klientami. Im więcej osób „polubi” stronę i zechce śledzić Twoje poczynania, tym większa publiczność. Na stronie możesz, a w zasadzie powinieneś regularnie publikować posty. Dzięki nim podtrzymuje się zainteresowanie marką i promuje jej działalność. Firmowy profil na Facebooku to również możliwość bezpośredniej interakcji z klientami. Odpowiadanie na komentarze czy wiadomości to obowiązek administratora profilu, który znacząco wpływa na wizerunek firmy. Musisz zadbać o to, by żadna prywatna wiadomość nie pozostała bez odpowiedzi. Ważne będzie również to, jak poradzisz sobie z ewentualnymi niepochlebnymi lub np. prześmiewczymi komentarzami. Właściwa reakcja może sprawić, że „zaplusujesz” w oczach obserwatorów, dlatego warto trzymać rękę na pulsie (i nerwy na wodzy).

Tyle, jeśli chodzi o Facebookowy profil, ale kampanie to zupełnie coś innego. Portal umożliwia firmom płatną promocję, która odbywa się za pomocą panelu Facebook Ads. Wystarczy się zalogować i przejść na odpowiednią zakładkę, by wejść do bogatego świata reklamy Facebooka. To narzędzie, które daje bardzo szerokie możliwości promowania zarówno konkretnych postów, jak i całego profilu. Umożliwia zamieszczanie różnorodnych materiałów promocyjnych w różnych miejscach serwisu. Pomaga w budowaniu rozpoznawalności i kierowaniu ruchu na Twoją stronę internetową – tylko od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz.

Jak zrobić reklamę na Facebooku?

Stworzenie kampanii na Facebooku nie jest ani kosztowne (nie ma dolnego limitu kwoty przeznaczonej na reklamę!), ani bardzo trudne. Panel jest dość rozbudowany, ale przejrzysty i intuicyjny Wszystkie opcje są objaśnione, co ułatwia zastosowanie odpowiednich ustawień nawet kompletnemu laikowi. Z naszym krótkim poradnikiem typu „krok po kroku” na pewno bez problemu przebrniesz przez kolejne etapy. Sprawdź koniecznie!

1. Utwórz firmową stronę na Facebooku

Jeśli jeszcze jej nie masz, od tego trzeba oczywiście zacząć. Wszystkie posty powinny być umieszczane w imieniu firmy, a nie z pozycji swojego osobistego profilu. Wypełnij swoją stronę biznesową jak największą ilością przydatnych treści, wykorzystując odpowiednio dobrane słowa kluczowe w sekcji „informacje”.

2. Przejdź do menadżera reklamy na Facebooku

Wszystkie kampanie reklamowe Facebooka prowadzone są za pośrednictwem narzędzia menedżer reklam. Dostępny jest on bezpośrednio pod adresem https://www.facebook.com/ads/manager
Po przejściu do menedżera reklam możesz poruszać się po nim, wykorzystując rozwijalne menu w lewym górnym rogu strony. Aby stworzyć pierwszą reklamę, kliknij zielony przycisk „Utwórz” po prawej stronie.

kampania na facebooku

Powinno to doprowadzić Cię do strony, która pozwoli wybrać cel reklamy. Przydatne informacje na temat tego, jak zrobić reklamę na Facebooku, możesz znaleźć na oficjalnej stronie Facebooka lub już całkiem niedługo w naszym nowym poradniku z Facebook Ads, który pojawi się na przełomie czerwca i lipca 2019 roku.

3. Kampania na Facebooku – ustal swoje cele

Samo uruchomienie reklam na Facebooku może w różnoraki sposób wesprzeć działanie Twojej firmy. Warto zatem przemyśleć przykładowe cele, jakie możesz sobie postawić:

  • Podnoszenie jakości sprzedaży

Poprawa jakości sprzedaży zaczyna się od lepszego targetowania. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii marketingowej na Facebooku dotrzesz do grupy docelowej w sposób bardziej efektywny. To, że grupa docelowa jest większa, nie musi automatycznie przełożyć się na większe zyski. Popracuj zatem nad dopracowaniem swoich reklam tak, aby trafiły do określonej grupy, która ma większe szanse na zareagowanie na reklamę.

  • Zwiększanie wartości firmy

Facebook może pomóc w przesuwaniu klientów w kolejnych etapach procesu sprzedażowego i zwiększać świadomość marki.

  • Efektywna rekrutacja

Reklamy na Facebooku to nie tylko sprzedaż. Takie działania mogą być doskonałym sposobem na szukanie nowych pracowników. Zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych to dobra metoda na dotarcie do potencjalnych talentów.

  • Budowanie społeczności wokół marki

Chcesz zdobyć stałych klientów, którzy ufają Twojej marce i polecają ją innym? Facebook idealnie się do tego nadaje. Poprzez prowadzenie fanpage’a oraz interakcje z użytkownikami, masz szansę zbudować więzi i wytworzyć społeczność wokół swojego biznesu. W dzisiejszych czasach to ogromny atut, który pozwala stale zwiększać zyski. Dzięki płatnym kampaniom reklamowym łatwiej trafisz do większej liczby odbiorców, którzy będą mogli zapoznać się z Twoim profilem i wejść z nim w interakcję.

Jak dobrze dobrać takie cele? Zadaj sobie poniższe pytania:

  • W czym może pomóc mi ta reklama?

Przykładowo wprowadziłeś nową serię produktów i chcesz o nich poinformować docelowych klientów. W tym celu można rozważyć uruchomienie kampanii produktowo-edukacyjnej, w ramach której każdy uczestnik otrzymuje również kupony. Kupony/niewielkie pakiety upominkowe świetnie nadają się do nawiązania pierwszego kontaktu pomiędzy użytkownikiem a produktem.

  • Dlaczego to robię?

Czy kampania jest naprawdę potrzebna? Jakie są alternatywy?

  • Jakich rezultatów oczekuję?

Zapisz kilka szacunkowych liczb, takich jak 5000 nowych fanów, 450 dodatkowych sprzedaży w wybranym miesiącu, zwiększenie konwersji o 10% itp.

Wyznacz jasny i zrozumiały cel, który można mierzyć dalej po zakończeniu kampanii na Facebooku. Powinien on być mierzalny, możliwy do zrealizowania i konkretny. Dzięki temu dokładnie sprawdzisz, które z podejmowanych działań są skuteczne, a które nie. Dostosujesz również ustawienia kampanii, jeśli nie przyniesie odpowiednich rezultatów.

4. Określ grupę docelową

Następnie zdefiniuj, do kogo ma dotrzeć Twoja reklama. Jeśli jesteś lokalną firmą, zacznij od wprowadzenia konkretnej lokalizacji, w której działasz. Wybierz wiek i płeć, jeśli są one istotne.

Narzędzie to daje naprawdę ciekawe możliwości. Jeśli klikniesz na „szczegółowe opcje targetowania”, pojawi się rozwijane menu, oferujące różne informacje dostarczane przez użytkowników Facebooka.
Powiedzmy, że jesteś gabinetem dentystycznym szukającym nowych pacjentów. Kolejno w opcjach dane demograficzne > wydarzenia z życia znajdziesz opcję „krótko po przeprowadzce”. W ten sposób znajdziesz osoby, które niedawno przeprowadziły się do miejscowości, w której znajduje się Twój gabinet. Z racji tego, że znalazły się w nowym miejscu, mogą szukać nowego dentysty. Jest zatem większa szansa na to, że staną się oni Twoimi potencjalnymi klientami. Ponadto możesz targetować kampanię np. ze względu na zainteresowania odbiorców lub polubione strony. Dzięki temu znacznie łatwiej trafisz do tych osób, do których chcesz trafić.

Odpowiednia grupa docelowa jest niezwykle ważna – to właśnie te ustawienia w znacznej mierze decydują o zwrocie z inwestycji w reklamę. Nikt Ci nie broni wybrać bardzo szerokich ustawień i pokazać reklamy np. wszystkim mieszkańcom miasta, w którym działasz. Jednak czy to ma sens? Każdy biznes jest skierowany do określonego klienta. Jeśli nie sprecyzujesz tego, kim on jest i czym się wyróżnia, po prostu zmarnujesz swoje pieniądze i czas. Jeśli sprzedajesz nowoczesne, designerskie meble, czy naprawdę warto pokazywać Twoją reklamę wszystkim? Znacznie skuteczniejsze będzie np. „wycelowanie” reklamy w młodych małżonków lub osoby, które interesują się wystrojem wnętrz.

5. Ustal budżet

Gdy już wybrałeś grupę docelową, zdecyduj, ile chciałbyś wydać na reklamę. Kiedy ustawiasz budżet, ważne jest, aby pamiętać, że ta liczba reprezentuje maksymalną kwotę, którą chcesz wydać. Możesz również ustawić swój budżet na:

  • dzienny – maksymalna kwota, którą możesz wydać w ciągu dnia,
  • dożywotni – maksimum, które wydasz podczas całego okresu funkcjonowania reklamy.

Jak wysoki powinien być budżet reklamy na Facebooku? To kwestia relatywna. Małe firmy zwykle przeznaczają na wszystkie kampanie prowadzone w tym kanale od 200 do 1000 zł miesięcznie. Duże potrafią jednak operować kwotami sięgającymi dziesiątek tysięcy złotych.

Budżet powinien być wprost proporcjonalny do celu, jaki chcesz osiągnąć. Jeśli średni CPC (Cost Per Click – koszt za kliknięcie) lub CPM (Cost Per Mille – koszt za tysiąc widzów) są znane, łatwo obliczyć, ile pieniędzy potrzeba do wygenerowania określonego ruchu czy liczby reakcji, szczególnie jeśli na podstawie poprzednich kampanii jesteś w stanie założyć ich średnią skuteczność.

Nasza rada? Jeśli dopiero zaczynasz, przeprowadź próbną kampanię, angażując w to niewielką kwotę. Może to być zaledwie kilka złotych, jeśli chcesz oswoić się z ustawieniami narzędzia i wypróbować jego opcje. Jeśli zaś chcesz przetestować skuteczność kampanii, postaw na nieco większą kwotę i reprezentatywną grupę odbiorców. Dzięki temu sprawdzisz, jak skuteczna jest reklama z określonymi ustawieniami i zdecydujesz, czy warto zainwestować w nią więcej pieniędzy, czy też przetestować najpierw inny wariant.

6. Wybierz umiejscowienie reklam

Za pomocą reklam na Facebooku możesz wybrać lokalizacje, w których pojawi się przekaz promocyjny. Opłacone przez Ciebie treści mogą pojawić się w news feedzie na urządzeniach mobilnych, czy też w news feedzie na komputerach stacjonarnych. Możesz również tworzyć reklamy, które będą pojawiać się na Instagramie lub w filmach zamieszczanych na portalu.

Facebook zaleca korzystanie z domyślnych miejsc dla wybranego celu, co umożliwia mu optymalizację ich umiejscowienia. Przekłada się to na lepsze wyniki reklam przy jak najniższym średnim ogólnym koszcie.

7. Testuj

Nie wystarczy przeczytać poradnik na temat tego, jak zrobić reklamę na Facebooku, uruchomić kampanię i czekać na efekty. Teraz, gdy Twoja kampania marketingowa na Facebooku weszła w życie, musisz nieustannie optymalizować wszystko, co się da. Przydatne tutaj są testy A/B. Polegają one na porównywaniu funkcjonowania reklam, po wprowadzeniu do nich małych zmian. Pomaga to optymalizować ich umiejscowienie, treść, obrazki i mnóstwo innych szczegółów.
Poprzez swoje testy możesz też ustalić, w które dni reklama funkcjonuje najwydajniej, jakie rodzaje treści najlepiej trafiają do odbiorców oraz które reklamy są najbardziej skuteczne.

Facebook zapewnia wiele przydatnych statystyk do testów typu A/B, które pomogą Ci łatwo zoptymalizować strategię marketingową. Aby uzyskać dostęp do informacji, po prostu kliknij swoją stronę na Facebooku, a następnie przejdź do zakładki „Statystyki” na górnym pasku, tuż obok „Powiadomienia”. Znajdziesz tam dane dotyczące kosztów kliknięć, wskaźnika klikalności, całkowitego zasięgu reklamy i więcej!

Jeśli powyższe brzmi dla Ciebie zbyt skomplikowanie lub po prostu nie masz czasu czy ochoty zajmować się optymalizacją reklam, jest również inne rozwiązanie. Facebook umożliwia bowiem automatyczne dostosowywanie opcji kampanii w taki sposób, by była ona możliwie skuteczna przy jak najniższym koszcie. Możesz zdecydować, które aspekty płatnej promocji mają być dostosowywane automatycznie i przy jakich zdarzeniach chcesz otrzymać powiadomienie, które pozwoli Ci samodzielnie podjąć decyzję. To rozwiązanie, które może być bardzo korzystne w zakresie efektywności reklamy. Warto jednak wspomnieć, że działa najlepiej dla dużych kampanii – to znaczy takich, które są skierowane do co najmniej 10 tys. odbiorców. Przy mniejszej skali ilość pobieranych przez algorytm danych może być po prostu niewystarczająca w zakresie zapewnienia optymalnych wyników. Dlatego warto uważać!

Reklama na Facebooku – co dalej?

Kiedy masz już wiedzę, jak zrobić reklamę na Facebooku i zaczynasz sprawnie ustawiać nowe kampanie, czas przejść na wyższy poziom wtajemniczenia. Chodzi tu o realizację ciekawych pomysłów, które pomogą Ci się wybić, zaskoczyć odbiorcę i zyskać jego uznanie. Metod na skuteczną reklamę na Facebooku jest sporo i czasami trudno przewidzieć, co „chwyci”, a co nie, ale z pewnością warto inspirować się najlepszymi. Jakie pomysły reklamowe warto wykorzystać?

  • Reklama ze zdjęciem produktu

Pierwszy pomysł, na „rozgrzewkę”, jest niezwykle prosty – to reklama ze zdjęciem produktu. Większe firmy reklamują się na podstawie automatycznie zaciągniętego ze strony katalogu, natomiast mała firma może samodzielnie przygotować grafikę. Prosty przekaz, konkretny cel i wyeksponowanie tego, co chcesz sprzedać – trudno o lepszy plan na promocję.

  • Reklama z ambasadorem marki

Często bardzo dobrze sprawdzają się też reklamy zawierające zdjęcia, na których widnieją ludzie. Mogą to być po prostu modele prezentujący dany towar, ale lepszym pomysłem jest postawienie na kogoś, kogo można przedstawić jako ambasadora marki. Co ważne, nie musi to być gwiazda czy znany influencer! (choć oczywiście może, jeśli  taka jest Twoja strategia reklamowa). Twarz marki można również wykreować. Kojarzysz Barbarę Kurdej-Szatan? Dziś to znana aktorka, prezenterka i celebrytka, ale parę lat temu Polacy poznali ją jako urodziwą i sympatyczną konsultantkę z reklam sieci Play. Co prawda były to reklamy z udziałem największych gwiazd, ale to właśnie ona została twarzą marki. Podobną postać możesz wykreować na zdjęciu lub w krótkim spocie i umieścić je na Facebooku. Może to być aktor, ale również np. pracownik firmy. Bohatera reklam można również np. narysować lub wygenerować komputerowo.

  • Reklama z infografiką

Zaprezentuj korzyści z wyboru Twojej oferty na infografice i stwórz z niej reklamę. Mogą to być również statystyki czy inne ciekawe dane. Atrakcyjny design tego typu może być bardzo skuteczny! Uważaj jedynie, by nie przesadzić z ilością tekstu, ponieważ Facebook stosuje limity w tym zakresie.

  • Reklama z memem

Dobre memy rozprzestrzeniają się po internecie z prędkością błyskawicy i wzbudzają mnóstwo pozytywnych emocji. Dlaczego więc nie wykorzystać ich potencjału w reklamie? Jeśli zrobisz to dobrze, masz szansę na ogromny sukces! Pamiętaj jednak o kilku kwestiach. Po pierwsze, reklama z memem sprawdzi się przede wszystkim dla produktów kierowanych do młodych ludzi. Po drugie zastanów się, czy chcesz, aby Twoja firma była kojarzona z konkretnym żartem i typem humoru. Po trzecie, w tej kwestii łatwo o klapę. Możesz wykorzystać znany mem lub stworzyć własny, ale efekt musi być zabawny. Jeśli np. „sprofanujesz” uwielbiany żart lub stworzysz coś, co nieumiejętnie imituje popularne memy, narazisz się tylko na śmieszność zamiast szczerego śmiechu i sympatii.

  • Reklama lifestyle’owa

Często sprzedając jakiś produkt lub usługę, sprzedajesz tak naprawdę określony styl życia. Postaw na emocje lub odczucia takie jak przygoda, komfort czy luksus. Zastanów się, co ma największą szansę na przyciągnięcie dokładnie takiego klienta, o jakiego Ci chodzi i wtłocz to w treść reklamy.

  • Sprytne wykorzystanie reklamy karuzelowej

Karuzela to rodzaj reklamy na Facebooku składającej się z równolegle ułożonych kafelków z różną treścią. Kafelki te można przesuwać, by np. obejrzeć wszystkie prezentowane produkty. Możesz je jednak wykorzystać, by przedstawić jedną dłuższa historię. Zadbaj o ciekawą formę, a na ostatnim kafelku zawrzyj wezwanie do działania.

  • Referencje w reklamie na Facebooku

Opinie innych klientów często są tym, co przekonuje do zakupu. Wykorzystaj to, używając ich w reklamie! Ważne, aby stosować wyłącznie prawdziwe cytaty prawdziwych klientów – tutaj nie ma miejsca na oszustwo. Opatrz rekomendację atrakcyjną grafiką, która przyciągnie wzrok i umieść na niej wezwanie do działania. Możesz wykorzystać również zdjęcia i filmy od swoich klientów. Dodaje to autentyczności i wzbudza sympatię.

  • Real-time marketing

Na koniec sposób dla zaawansowanych. Real-time marketing oznacza działania marketingowe odnoszące się do bieżących wydarzeń (w kraju, na świecie, w danej społeczności). Błyskawiczna, najczęściej humorystyczna reakcja na otaczający świat zwykle spotyka się z ogromnym zainteresowaniem i sympatią. Reklamy w duchu RTM należą do tych najczęściej przekazywanych dalej i roznoszą się w wirusowym tempie. 

Po zaprzysiężeniu prezydenta USA Joe Bidena IKEA zabawnie skomentowała towarzyszące temu kontrowersje i animozje, reklamując swoja wycieraczkę o nazwie Trampa poprzez prostą grafikę z podpisem „Brakuje TRAMPA?” Z kolei po ogłoszeniu polskich wyników wyborów wyszukiwarka lotów Flipo.pl opublikowała reklamę zachęcającą do sprawdzenia biletów w jedną stronę z podpisem „Nie poszło po Twojej myśli?”. Innym razem firma Tefal zareagowała na wyjątkowe upały w Polsce, publikując nawiązującą do designu swoich naczyń mapę pogody z hasłem „W całej Polsce patelnia”. 

Tego typu ciekawych przykładów jest naprawdę sporo, a duża w tym zasługa właśnie Facebooka, który umożliwia błyskawiczne dzielenie się treściami. Ich tworzenie nie jest łatwe, ponieważ wymaga niesamowitej kreatywności i błyskawicznego tempa pracy, ale jeśli chcesz wejść na wyższy poziom marketingowy, z pewnością warto pamiętać o tej możliwości reklamy.

Reklama na Facebooku – korzyści

Na koniec warto postawić sobie pytanie: co to wszystko jest warte zachodu? Jak najbardziej! Reklama na Facebooku niesie za sobą szereg korzyści. Po pierwsze, warto pamiętać, że portal skupia ogromną społeczność. Szacuje się, że w Polsce jest to nawet 20 mln realnych użytkowników, czyli ponad połowa całego społeczeństwa. Na świecie jego użytkowników liczy się zaś w miliardach. Szczuje się, że ok. 1/3 całej populacji jest na Facebooku. Jest to jedno z miejsc w internecie, w którym znajdziesz potencjalnie największą publiczność. Ponadto portal charakteryzuje się dużą aktywnością użytkowników. Polubienia czy komentarze pozwalają na interakcje z każdym opublikowanym materiałem. Dzięki temu znacznie łatwiej stwierdzić, co się podoba docelowemu odbiorcy, a co nie. Dlaczego jeszcze warto wybrać reklamę na Facebooku?

  • Koszty dotarcia do klienta są stosunkowo niskie. Co więcej, można stosować nawet mikroskopijne budżety – nie ma dolnej granicy w zakresie ceny kampanii. W niektórych branżach już nawet 100 zł miesięcznie pozwala na prowadzenie efektywnych działań marketingowych.
  • Efektywność to kolejna zaleta tego medium. Reklamy na Facebooku są po prostu skuteczne. Odpowiedni dobór form promocji i parametrów pozwala odnotować bardzo dobre rezultaty przy proporcjonalnie niskich kosztach, co ma duże znaczenie szczególnie dla mniejszych biznesów.
  • Szerokie możliwości profilowania – na Facebooku możliwe jest bardzo dokładne określenie grupy docelowej. Kontrolując, komu wyświetli się reklama, trafiasz wyłącznie do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane jej treścią.
  • Wiele form reklam ułatwia kreatywne zaprezentowanie każdego produktu czy usługi i przyciągnięcie klientów zgodnie z pożądanym wizerunkiem firmy. Powyżej znajdziesz kilka ciekawych pomysłów, a to zaledwie kropla w morzu możliwości.
  • Przyjazność dla użytkownika również jest ważną cechą. Na Facebooku możesz publikować mniej lub bardziej inwazyjne reklamy – w tym również takie, które idealnie wtapiają się w tzw. feed postów. Dzięki temu nie musisz się obawiać niechęci potencjalnych odbiorców.
  • Intuicyjność obsługi sprawia, że każdy może być reklamodawcą na Facebooku! Ustawienie kampanii jest niezwykle proste, a powyższe kroki pomogą Ci zrobić to dobrze i nie zapomnieć o żadnym aspekcie. Nie potrzebujesz sztabu marketingowców, by promować się w sieci, a portal jest na to najlepszym przykładem. Reklama jest również łatwo skalowalna – można prowadzić zarówno drobną promocję docierającą do setek użytkowników, jak i ogromne kampanie skierowane nawet do milionów.

Podsumowanie

Uruchomienie reklamy na Facebooku nie jest takie trudne, a jej odpowiednie zoptymalizowanie może dać świetne korzyści. Dzięki tym 7 krokom na pewno uda Ci się skuteczniej stworzyć odpowiednią kampanię marketingową na tej popularnej platformie. Zachęcam Cię również do przeczytania artykułu o remarketingu na Facebooku – potężnego narzędzia wspomagającego sprzedaż.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Reklama sklepu z dewocjonaliami
Reklama sklepu z dewocjonaliami
Izabela Pirańska

Dewocjonalia to specjalna kategoria produktów, powiązana bezpośrednio z wyznawaniem określonej religii. Różańce, modlitewniki, obrazy i figurki przedstawiające świętych, medaliki z […]

sxo
SXO – co to jest?
Adam Kubaszewski

Świat internetowego marketingu nieustannie ewoluuje. Stale zmienia się technologia, tak jak zresztą zmieniają się użytkownicy, ich zwyczaje, oczekiwania i zachowania. […]

Skuteczna reklama na Facebooku
Jakub Michalak

Facebook to fenomen – uniwersytecki portalik założony w 2004 roku na Harvardzie przez Marka Zuckerberga przerodził się przez lata w […]

Marketing rekomendacyjny – co to jest?
Dominika Słomka

Zdarza Ci się rozmawiać z bliskimi lub przyjaciółmi o różnego rodzaju produktach i usługach, z których korzystasz? Jak bardzo ich […]

Ścieżka zakupowa klienta – czyli flywheel vs sales funnel
Krzysztof Masłowski

Ścieżka zakupowa klienta – i jej transformacja Metoda lejka sprzedażowego towarzyszy mi od lat. Jego wykorzystanie jako narzędzia pracy od […]

Tworzenie list re-marketingowych za pomocą Google Analytics
Agnieszka Talarska

Co zrobić aby trafić ponownie z komunikatem do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową? Google Analytics daje możliwość ponownego zaangażowania […]