Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

4 komentarze

Case Study SEO + Google Ads

Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 1

case study seo + google ads

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my – jako odbiorcy – mamy ograniczone możliwości i wolę, by je weryfikować.

Ponieważ napisano już wszystko, trzeba czegoś nowego. Nie tylko po to, by zachęcić do samego pomysłu reklamy w internecie, ale też tego, by zrobić to akurat z Verseo. 🙂 Dlatego dzisiaj liczby opakowane kontekstem. Duże liczby.

Branża

Branża jubilerska

O firmie

Sklep jubilerski, jeden z większych producentów i dystrybutorów biżuterii na polskim rynku. Firma rodzinna, z długimi tradycjami, zajmująca się projektowaniem, wytwarzaniem i dystrybucją wysokiej jakości wyrobów jubilerskich. Obecnie sprzedaż realizowana jest poprzez dobrze rozwiniętą sieć salonów stacjonarnych oraz sklep internetowy.  

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Oczekiwania i potrzeby klienta

Przed rozpoczęciem współpracy z Verseo, podstawowym kanałem sprzedaży detalicznej były salony stacjonarne. Sprzedaż internetowa stanowiła znikomy procent dochodów firmy, nie były także prowadzone kampanie reklamowe dlatego też zaufanie do tej formy sprzedaży i reklamy, było po stronie klienta stosunkowo ograniczone.

  • Cel wyznaczony przez klienta: zwiększenie ruchu na stronie i tym samym wzrost sprzedaży online.
  • Cele dodatkowe zdefiniowane przez Verseo niezbędne do osiągnięcia celu głównego: 
  • wzrost świadomości marki w świecie online, 
  • niezbędne odświeżenie platformy internetowej pod względem funkcjonalnym oraz wizualnym – strona wymagała dostosowania do wymagań rynku,
  • przystosowanie witryny pod sprzedaż na urządzeniach mobilnych.

Otoczenie rynkowe

Dynamika branży jubilerskiej jest niezwykle duża. Mimo to, od kilku lat obserwujemy stałych liderów wśród polskich producentów biżuterii. Nieustanne wyłanianie się na rynku nowych firm, napływ biżuterii z Chin i pojawianie się na rodzimym rynku marek zagranicznych nie ułatwia walki o klienta. By utrzymać pozycję na rynku, konieczne jest sukcesywne rozwijanie kanału e-commerce oraz jego wsparcie marketingowe. 

Branża jubilerska charakteryzuje się także zauważalnym wzrostem sprzedaży w stałych momentach w roku, w tych okresach konieczne jest zwiększenie kampanii promocyjnych, by móc maksymalnie wykorzystać nadarzające się okazje sprzedażowe. Głównym pretekstem do zakupu biżuterii są Święta Bożego Narodzenia, następnie Walentynki, coraz bardziej rozciągnięty sezon weselny i komunijny, Dzień Kobiet, Dzień Matki a nawet Święta Wielkanocne.

sezony dla jubilerstwa
podstawowe „sezony” w branży jubilerskiej

Audyt reklamowy

Nie był przeprowadzony, gdyż przed rozpoczęciem współpracy z Verseo firma nie prowadziła kampanii reklamowych online.

Budżet 

W przypadku sklepów jubilerskich, czyli jak wcześniej wspomnieliśmy przy silnej konkurencji, optymalnym budżetem promocyjnym, który należy przeznaczyć na kampanię online, by pozostać w pierwszej trójce topowych marek biżuteryjnych, waha się w granicach 100-200 tys. PLN. Jednak nie wszystkie sklepy chcą lub mogą walczyć o pierwsze miejsca. By móc konkurować z najlepszymi, pozostając jednak poniżej pierwszej trójki liderów na rynku, minimalne wydatki na kampanie promocyjne powinny oscylować w granicach 6-10 tys. na działania SEO oraz 10 tys. na kampanie Google Ads (w sezonie sprzedażowym minimalny budżet wzrasta do 15 tys. na Google Ads). 

Współpraca

  • Zaproponowane działania: współpraca z Verseo rozpoczęła się ponad 6 lat temu. Punktem wyjścia była praca nad optymalizacją strony oraz uruchomieniem działań SEO, a następnie rozszerzeniem ich o kampanię Ads. 
  • Obawy: brak szybkich efektów wynikających z przeprowadzonych działań SEO.
  • Podjęte działania: wraz z optymalizacją strony i powoli budzącym się zaufaniem do promocji sklepu online, a przede wszystkim dzięki wzrostowi efektywności SEO, klient z roku na rok podnosił budżet przeznaczony na promocję w sieci. Kolejnym długo oczekiwanym krokiem, po 4 latach współpracy, było rozszerzenie działań o kampanię Google Ads, czyli o drugi kluczowy kanał z punktu widzenia e-commerce.

Efekty zrealizowanych działań 

Corocznie rozwijana umowa SEO oraz systematycznie wzbogacana ilość fraz zaowocowała wzrostem widoczności e-sklepu klienta w wynikach wyszukiwania Google, przy czym od początku współpracy aż 49-krotnym wzrostem nowych użytkowników i ponad 90-krotnym wzrostem przychodów, co przedstawia wykres.

Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 5

Obecnie, aż 152 słowa plasują się na pozycjach w pierwszej 10, 34 słowa wyszukują się na pozycjach od 11 do 20, a nowo wprowadzone słowa, których jest aż 128,  wyświetlają się na pozycjach poniżej pierwszej 20 i praca nad ich widocznością właśnie postępuje.

wykres case study seo + google ads
wykres kołowy pozycji słów kluczowych

W przypadku kampanii Ads (przed lipcem 2018 Google Adwords) rozpoczęliśmy budowanie bazy klientów zaczynając od budżetu 6 000 PLN. Obecnie budżet na działania promocyjne w Google Ads w okresach sprzedażowych podniesiony jest do 15 000 PLN. Dodatkowo, wdrożone zostały zaproponowane przez Verseo modyfikacje strony www, jak na przykład rozszerzone i dostosowane funkcjonalności strony do wymagań rynkowych. Jak przedstawia wykres 3. wzrost sesji i przychodów jest diametralny. 

Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 7
wyniki paid search

Wzrost widoczności sklepu poprzez płatną reklamę, zaowocował także wzrostem świadomości marki wśród klientów, a tym samym 12-krotnym wzrostem przychodów poprzez kanał Direct, który odbił się również na wyniki sprzedaży offline w salonach stacjonarnych (wyk. 4.).  

Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 8
ruch zakwalifikowany jako direct

Pomówmy o konkretach.

Dla zobrazowania stosunku przychodów do poniesionych kosztów promocji online, przedstawiamy raport Google Analytics z przykładowego miesiąca oraz przykładowego kwartału kampanii Google Ads (czyli tylko tego jednego kanału) prowadzonych dla tego klienta. Wyniki mówią same za siebie oraz pokazują jak istotną rolę w sprzedaży produktów jubilerskich odgrywa kampania reklamowa w wyszukiwarce.

Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 9
miesięczne wyniki kampanii Google Ads
case study seo + google ads
kwartalne wyniki kampanii

Jeżeli to co widzisz uznajesz za interesujące i chciałbyś przenieść takie podejście do swojego biznesu, wówczas oczywiście masz czas do namysłu, ale możesz też od razu do nas napisać. 😉

Komentarze (4)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 12

    Marta

    13 sie 2020, 13:23

    Bardzo ciekawy artykuł, ale nie wczytują się ostatnie 3 wykresy. Można liczyć na update? 🙂

    • Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 13

      Maciej Popiołek

      13 sie 2020, 13:33

      Dzień dobry, zapewne grafiki blokuje adblock bo w nazwie plików daliśmy frazy jak Google Ads – jak go Pani wyłączy dla naszej strony to pojawi się mięsko. 🙂

  • Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 14

    Dawid

    11 lut 2021, 08:50

    Ciekawie zapowiadający się artykuł, szkoda, że temat nie jest rozwinięty. 🙂
    Mała rada, pisząc o budżecie w kampanii marketingowej sugerowanym do osiągnięcia celu, piszcie o jakim okresie czasu mowa – budżet dzienny, tygodniowy czy roczny (przykład 200k zł)?

    • Case Study SEO + Google Ads - zdjęcie nr 15

      Maciej Popiołek

      11 lut 2021, 09:23

      W tym przypadku mowa o budżecie miesięcznym. 🙂 W zasadzie zazwyczaj właśnie taki czas jest „dorozumiany” jeżeli nie jest to sprecyzowane w tekście.