Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama sklepu z odżywkami
Zamknij
Polacy są coraz bardziej „fit”. Sport cieszy się ogromnym zainteresowaniem – i to zarówno ten amatorski, jak i profesjonalny. Aby jednak prowadzić regularne treningi i osiągać określone cele wydolnościowe oraz siłowe, organizm może potrzebować wsparcia w postaci przemyślanej suplementacji. Dlatego rośnie popyt na różnego rodzaju odżywki dla sportowców: zarówno uprawiających dyscypliny kulturystyczne, jak i np. bieganie. Wraz ze wzrostem zainteresowania tymi produktami zwiększa się liczba sklepów, które je oferują. Chcesz się wyróżnić na ich tle? Dowiedz się, jak powinna być prowadzona reklama sklepu z odżywkami. Oto nasze wskazówki.
Reklama sklepu z odżywkami: jakie kanały wybrać?
Jeśli prowadzisz sklep z odżywkami, zapewne większość sprzedaży realizujesz (lub chcesz realizować) kanałem internetowym. I rzeczywiście, to właśnie online, zwłaszcza w obecnej rzeczywistości, tkwi największy potencjał. Pytanie jednak: jak przełożyć tę wiedzę teoretyczną na praktykę? Przede wszystkim musisz wiedzieć, że zanim podejmiesz jakiekolwiek działania związane z promocją, powinieneś je bardzo szczegółowo zaplanować. W świecie nowoczesnego marketingu nie ma miejsca na przypadek i chaotycznie podejmowane decyzje. One mogą Cię kosztować stratę budżetu, dzięki któremu ma być wdrożona skuteczna reklama sklepu z odżywkami.
Krokiem, który musisz podjąć na samym początku – zanim jeszcze zaczniesz przyglądać się poszczególnym narzędziom reklamowym – jest dokładne przeanalizowania tego, w jakim obecnie jesteś miejscu oraz co chcesz (oraz możesz) osiągnąć. Ku temu celowi prowadzą:
- analiza pozycji rynkowej – inaczej reklama sklepu z odżywkami będzie prowadzona dla e-sklepu o ugruntowanej marce i dobrej rozpoznawalności, a inaczej dla nowego gracza,
- analiza konkurencji – określenie tego, jak reklamują się inne firmy z Twojej branży i gdzie masz największą szansę „wbić się” pomiędzy nie,
- wytyczenie celów krótko i długoterminowych – nie oczekuj, że np. z tygodnia na tydzień poprawisz wyniki sprzedażowe o kilkaset procent. Na naprawdę widoczne efekty trzeba będzie popracować dłużej, z dużą cierpliwością,
- określenie grupy docelowej – tego, czy celujesz we wszystkie osoby aktywne, którym potrzebne są odżywki, czy raczej w konkretną grupę sportowców, np. crossfitowców, kulturystów lub biegaczy.
Ustalenie tych wstępnych założeń to podstawa do wybrania narzędzi, w ramach których będzie prowadzona reklama sklepu z odżywkami. Pamiętaj: nie musisz od razu wybierać wszystkich. Dobrze jednak, aby działania każdym kanałem były prowadzone spójnie – tak, aby uzyskać efekt synergii.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Pozycjonowanie sklepu z odżywkami
Pierwszym elementem skutecznego docierania do klienta dla sklepu z odżywkami jest oczywiście pozycjonowanie, a zatem działania z obszaru SEO. Ich celem jest zwiększenie widoczności sklepu – tak, aby odnośniki do niego pojawiły się wśród pierwszych wyników wyszukiwania na frazy powiązane z odżywkami. To kluczowa kwestia, ponieważ, jak mówi dobrze znane powiedzenie, jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz.
Można je oczywiście odnieść także do sklepu z odżywkami. Zwłaszcza przy dużej konkurencji w tej branży nie masz szansy na osiągnięcie długotrwałych wysokich zasięgów, jeżeli klienci poszukujący rozwiązań z Twojej oferty po prostu nie będą mieli świadomości, że możesz im zaproponować niezbędne produkty.
A na czym dokładnie polega pozycjonowanie? To szereg działań, które są związane z optymalizacją serwisu na potrzeby wyszukiwarek internetowych. Chodzi przede wszystkim o wzbogacenie i nasycenie treści na stronie odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi związanymi z Twoją branżą.
Jeśli w tym momencie myślisz, że możesz to zrobić samodzielnie, pojawia się pytanie: na jakie słowa kluczowe będziesz pozycjonować swoją witrynę? Odpowiedź nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać. Owszem, ogólne słowa-klucze, takie jak np. „sklep z odżywkami”, „odżywki online”, „odżywki dla kulturystów” czy „BCAA” będą przydatne. Jednak jeśli nie będą wsparte kontekstem tzw. „długiego ogona” fraz, niestety skuteczność Twoich działań nie będzie zbyt wysoka. Powód? Inni również pozycjonują się na te frazy. A tam, gdzie panuje duża konkurencja, musisz się liczyć z wydłużeniem się czasu oczekiwania na efekty, a także z bardzo wysokimi kosztami.
W zamian pozycjoner może Ci doradzić skuteczną strategię SEO, właśnie związaną z pozycjonowaniem long-tail, która w dłuższej perspektywie może się okazać znacznie efektywniejsza.
Pamiętaj też, że SEO to nie tylko treści nasycone słowami kluczowymi. To również:
- optymalizacja kodu strony – tak, aby wyświetlała się ona szybciej i bez przeszkód dla użytkownika oraz algorytmów Google,
- optymalizacja adresów URL oraz mapy strony,
- optymalizacja meta danych serwisu
… i wiele pokrewnych działań, które dopiero w połączeniu dają rezultaty zgodne z tym, co założyłeś.
Czy pozycjonowanie się opłaca?
Pozycjonowanie to najbardziej skuteczna strategia promocyjna w długofalowej perspektywie. Chociaż trzeba mieć świadomość, że proces uzyskiwania dobrych wyników w rankingu Google trwa dość długo (zwłaszcza w tak konkurencyjnej branży jak sprzedaż odżywek), rezultaty utrzymują się długo i mają wyraźne przełożenie tak na ruch na stronie, jak i na konwersję. Dlatego to inwestycja, którą zdecydowanie warto poczynić.
Pamiętaj też, że jeśli w ramach działań SEO zdecydujesz się również np. na prowadzenie bloga firmowego, wzmocnisz także działania wizerunkowe oraz skierujesz się w stronę inbound marketingu, a zatem strategii, które przyprowadzą klienta do Ciebie.
Zalety pozycjonowania to:
- efekty, które utrzymują się przez długi czas,
- wzrost ruchu na stronie,
- większy potencjał sprzedażowy,
- lepsza jakość treści i funkcjonalność serwisu www po przeprowadzeniu optymalizacji.
Płatna reklama sklepu z odżywkami – Google Ads
Reklamy Google i działania SEO są jak dwie strony monety: jedna nie istnieje bez drugiej. Dlatego nie warto poprzestawać na pozycjonowaniu. Bardzo dużym wsparciem działań w tamtym obszarze jest poprowadzenie kampanii stricte reklamowej w oparciu o narzędzia Google Ads. Czym różnią się te dwie metody prowadzenia promocji?
Pozycjonowanie to działania skoncentrowane na poprawie widoczności sklepu i jego lepszej pozycji w Google. Reklama sklepu z odżywkami w systemie Google Ads pozwala osiągnąć również cele krótkofalowe i pomaga szybko zwiększyć zasięgi.
System Google Ads daje dostęp do szerokiej gamy narzędzi promocji. Te, z których powinieneś skorzystać, myśląc o sklepie z odżywkami, to np.:
- linki sponsorowane – bardzo pomocne, ponieważ pozwalają na szybką zmianę pozycji wyświetlania się Twojej oferty w wynikach wyszukiwania. Przykładowo, gdy na bardzo „konkurencyjne” słowa kluczowe, typu „sklep z odżywkami” trudno jest Ci uzyskać dobrą pozycję w SERP-ach, możesz sobie pomóc właśnie linkiem sponsorowanym. Pojawi się na jednej z pierwszych pozycji, powyżej wyników organicznych,
- reklamy PLA, czyli związane z systemem Google Zakupy – pozwalają Ci promować konkretne produkty i przedstawiać odbiorcy bardzo dokładną ich ofertę: ze zdjęciem oraz ceną, już na etapie wyszukiwania. Jak to działa? Przykładowo, jeśli odbiorca wpisze hasło „BCAA”, powyżej wyników wyszukiwania lub po ich prawej stronie wyświetli się karuzela bądź zestaw boxów z produktami odpowiadającymi temu zapytaniu. Klientowi pozostanie wybrać najbardziej atrakcyjną ofertę – przejdzie do konkretnej podstrony w e-sklepie, gdzie może dokonać szybkiego zakupu,
- Google Display Network – to reklamy kontekstowe, wyświetlane na zewnętrznych portalach różnego typu, zarówno użytkownikom stacjonarnym, jak również mobilnym. Są prezentowane odbiorcom z określonej grupy docelowej, m.in. na podstawie historii przejrzanych stron www. W tę kategorię wpisuje się tzw. remarketing, a więc kampanie realizowane względem osób, które już odwiedziły dany sklep, ale nie dokonały zakupu. Wyświetlające się banery świetnie działają jako przypomnienie i mogą poprowadzić w stronę konwersji.
Jakie korzyści z reklamy Google może odnieść sklep z odżywkami?
Reklama sklepu z odżywkami w systemie Google Ads to przede wszystkim łatwy sposób na szybkie poszerzenie zasięgów – np. wówczas, gdy oczekujesz jeszcze na rezultaty pozycjonowania lub chcesz wspomóc sezonową kampanię sprzedażową. Może stać się stałym elementem działań promocyjnych, ponieważ pozwala:
- zwiększyć ruch na stronie,
- wzmocnić potencjał sprzedażowy,
- pomóc umocnić wizerunek marki i świadomość jej istnienia,
- pozyskać wartościowe leady,
- wspomóc działania SEO.
Gdy chodzi o koszty, są one w dużej mierze uzależnione od tego, jakie wyniki osiągnie dana reklama – opłaty są realizowane w systemie PPV/PPC, czyli za odsłonę lub kliknięcie. Uzyskujesz również możliwość bieżącego śledzenia wyników prowadzonej kampanii reklamowej.
Reklama sklepu z odżywkami w mediach społecznościowych
Media społecznościowe są również dobrym miejscem na prowadzenie kampanii – tu także są Twoi potencjalni klienci i poszukują informacji, rozrywki i kontaktu. Połącz więc działania wizerunkowe i PR-owe, np. prowadzenie fanpage’a z płatną promocją na Facebooku czy Pintereście. Warto skorzystać z systemów reklamy kontekstowej, jak również publikacji postów sponsorowanych i pokrewnych narzędzi. W sprawnej komunikacji pomoże także stworzenie chatbota. Możliwości jest wiele, a z reklam rozliczasz się – podobnie jak w Google – w modelu PPC. Dlatego te kampanie dają równie mierzalne efekty.
Aby stworzyć dobrą kampanię reklamującą sklep z odżywkami, zadbaj o połączenie kilku z powyżej wymienionych narzędzi. Dzięki temu osiągniesz efekt synergii i z czasem zobaczysz wyraźne przełożenie na korzyści finansowe.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.