Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

5 darmowych narzędzi do komunikacji w dziale marketingu

5 darmowych narzędzi do komunikacji w dziale marketingu - zdjęcie nr 1

5 darmowych narzędzi do komunikacji w dziale marketingu - zdjęcie nr 2

5 darmowych narzędzi do komunikacji w dziale marketingu - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

5 darmowych narzędzi do komunikacji w dziale marketingu

Zamknij

Darmowe narzędzia do komunikacji w marketingu

Efektywna komunikacja w zespole ma ogromne znaczenie w funkcjonowaniu firmy. Wszelkie nieporozumienia i nieścisłości wynikające z trudności w dogadaniu się, mogą opóźniać realizowane zadania. Aby więc poprawić komunikację pomiędzy pracownikami, warto wdrożyć odpowiednie narzędzia pozwalające na usprawnienie prowadzonych działań. Poniżej prezentujemy 5 darmowych narzędzi, które mogą przydać się i Tobie.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Sprawna komunikacja w firmie odgrywa kluczową rolę, ponieważ od niej zależy prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. O ile pracownicy działu marketingu pracują w jednym miejscu, efektywne komunikowanie się jest dużo łatwiejsze. Problem narasta wówczas, gdy firma zatrudnia wielu pracowników zdalnych. Wówczas zwykle komunikacja odbywa się za pośrednictwem telefonów oraz maili. Nie da się ukryć, że nie jest to wygodne rozwiązanie – nie wszystko można bowiem przekazać w ten sposób lub jest to bardzo nieefektywne. Zwiększa bowiem ryzyko, że wiadomość nie trafi do odpowiedniej osoby, co z kolei spowoduje opóźnienia itp. Wszystkie te bariery komunikacyjne są jednak do przeskoczenia – wystarczy skorzystać z odpowiednich narzędzi internetowych.  

  1. Asana

Asana to niezwykle popularna aplikacja do zarządzania projektami. W wersji bezpłatnej przeznaczona jest do grup projektowych, w której liczba uczestników nie przekracza 15 osób.

Wśród najważniejszych funkcjonalności wymienić można m.in.:

    • zarządzanie zadaniami, np. delegowanie zadań, ustawianie priorytetów i deadline’ów,
    • możliwość dodawania załączników,
    • prowadzenie dyskusji,
    • kalendarz zadań.

Na uwagę zasługuje również opcja integracji aplikacji z innymi zewnętrznymi narzędziami. Są to m.in. Dropbox, Google Drive, Harvest, GitHub. Dzięki temu dział marketingu może stworzyć wewnętrzny system komunikacji, który w pełni odpowiada na jego potrzeby i oczekiwania.

Jeśli Asana okaże się przydatnym narzędziem, warto rozważyć wykupienie płatnej wersji. Daje ona znacznie więcej możliwości, np. tworzenie prywatnych zespołów i projektów, zaawansowane wyszukiwanie, raportowanie, zależność zadań itp. Są to funkcjonalności, które przydają się przy realizowaniu dużych projektów.

  1. Trello

Trello to kolejne narzędzie, która ułatwia organizację pracy. Chociaż jest bardzo proste w obsłudze, daje wiele możliwości.

Wśród najważniejszych funkcji wymienia się m.in.:

    • możliwość komentowania,
    • dodawanie członków,
    • dodawanie listy zadań,
    • dodawanie terminów,
    • dodawanie załączników,
    • kalendarz.

Trello można zintegrować z Dropbox i Google Drive. Dzięki temu użytkownik uzyskuje dostęp do plików na rewersie karty bez konieczności opuszczania aplikacji.

Jest to narzędzie, które niesie za sobą wiele korzyści. Dużą zaletą jest elastyczność – użytkownik może wprowadzać zmiany na listach, na bieżąco je aktualizować, zmieniać status itp.  Atutem tego narzędzia jest polska wersja językowa, która znacznie usprawnia i upraszcza komunikację między pracownikami działu marketingu.

Warto podkreślić, że Trello świetnie sprawdzi się także do zarządzania prywatnymi zadaniami.

>> Komunikacja niewerbalna: Pokaż to, czego mi nie mówisz. WYWIAD <<

  1. Slack

Slack jest kolejnym narzędziem, które pozwala usprawnić komunikację między osobami z działu marketingu. Został stworzony z myślą o biznesie, dlatego stanowi doskonałą alternatywę dla często wykorzystywanych komunikatorów takich jak np. Skype.

Jest to narzędzie, które charakteryzuje się prostą komunikacją i przyjaznym interfejsem. Na uwagę zasługuje m.in. możliwość korzystania z wydzielonych kanałów tematycznych. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które pozwala wyeliminować problem pominięcia jednego z odbiorców maila czy wysłanie wiadomości do nieodpowiedniej osoby. Istnieje także możliwość stworzenia prywatnej dyskusji, np. zaprosić do rozmowy tylko część grupy lub wysłać wiadomość bezpośrednio do jednego użytkownika.

Slack jest narzędziem, który można łatwo zintegrować z innymi narzędziami, takimi jak np. Trello, GitHub, Dropbox.  

  1. Nozbe

Nozbe służy zarządzaniu projektami. Chociaż jest to narzędzie płatne, występuje w wersji darmowej jako Nozbe Free. Tego rodzaju plan oznacza spore ograniczenia, np. brak możliwości dodawania nowych osób do zespołu, generowania raportów produktywności. W ramach bezpłatnego konta użytkownik ma do dyspozycji maksymalnie 100 MB oraz dostęp do 5 projektów – prywatnych i współdzielonych.

Do najważniejszych zalet tego narzędzia zaliczyć można m.in.:

    • elastyczność konfiguracji projektów,
    • prostota obsługi,
    • możliwość integracji z innymi aplikacjami, np. One Drive, Box, Dropbox, Google Drive.
  1. Dropbox

Dropbox nie jest typowym narzędziem do zarządzania projektami, jednak w znaczący sposób może usprawnić pracę zespołowi marketingowców. To właściwie dysk internetowy, który pozwala na przechowywanie danych w chmurze. Jak to ma się do wykorzystania w dziale marketingu?

Największą zaletą jest możliwość szybkiego i wygodnego udostępniania dokumentów. Natychmiastowa wymiana plików ogranicza liczbę wysyłanych maili, co usprawnia pracę. Eliminuje także ryzyko, że wiadomość nie dotrze do odpowiednich osób. Ponadto istnieje możliwość dodawania komentarzy bezpośrednio do plików, obrazów czy dokumentów.

Zaletą wszystkich wyżej wymienionych narzędzi jest nie tylko bezpłatny dostęp (choćby w wersji o ograniczonej funkcjonalności). Na uwagę zasługuje przede wszystkim wygoda użytkowania – nie trzeba instalować programu na komputerze. Dostęp do narzędzi odbywa się online, dzięki czemu można z nich korzystać z dowolnego miejsca – także pracując na drugim końcu kraju lub nawet w odległym zakątku świata.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany