Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Wdrożenie HubSpot w Trecom. Case study

Wdrożenie HubSpot w Trecom. Case study - zdjęcie nr 1

Wdrożenie HubSpot w Trecom

Trecom to firma, która od ponad 20 lat działa w branży IT. Zespół zajmuje się budową i przede wszystkim zabezpieczaniem firmowych sieci swoich klientów, a także innymi usługami związanymi z szeroko pojętym cyfrowym konsultingiem. Sprawdźcie, jak przebiegał u nich proces wdrożenia CRM HubSpot z Verseo!

Na aktualnym etapie działalności Trecom Poznań zdecydował się zmodernizować swoje zaplecze technologiczne, by uprościć procesy i efektywniej łączyć działania sprzedażowe z marketingowymi. Wybór z uwagi na uniwersalność narzędzia padł na platformę HubSpot i ekspertów Verseo.

Wdrożenia systemów w branży IT są bardzo wymagające z uwagi na cyfrową świadomość zespołu – to specjaliści, którzy dokładnie wiedzą, czego oczekują od CRM i powiązanych systemów czy usług. Z drugiej strony dzięki temu szkolenie z obsługi HubSpota jest zwykle płynniejsze i szybsze – tak było również w tym przypadku.

Poniżej przedstawiamy, jak wyglądało wdrożenie HubSpota w Trecom Poznań. Sprawdźcie!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Wdrożenie HubSpot – wymagania klienta i wybór pakietu 

Trecom Poznań korzysta z Salesforce jako głównego oprogramowania do obsługi procesu sprzedaży. Musieliśmy więc zintegrować obecny CRM z HubSpotem – dzięki temu możliwe było poprawienie przepływu informacji o klientach i prospektach pomiędzy działem marketingu i sprzedaży.

Trecom Poznań organizuje też wiele akcji szkoleniowych i marketingowych. Każda z nich wymaga przygotowania dedykowanych stron i innych materiałów promocyjnych, a także zautomatyzowania całego backendu – czyli na przykład rejestracji i późniejszych mailingów z nią związanych. Tutaj idealnie sprawdza się możliwość tworzenia w HubSpocie zarówno całych stron, jak i landing page’y. 

Po analizie potrzeb klient zdecydował się na następujące moduły:

  • CMS Hub Enterprise
  • Marketing Hub Professional
  • Sales Hub Starter.

Proces wdrożenia krok po kroku

Wdrożenie przebiegało według sprawdzonego schematu. Na początku zajęliśmy się wstępną konfiguracją techniczną – m.in. wygenerowaniem tracking code oraz budowy cyfrowych fundamentów. Następnie przyszła pora na zdefiniowanie procesów i szczegółowe ustawienie opcji razem z kluczowymi użytkownikami systemu. Krok 3 to szkolenia użytkowników, by zespół stał się biegły w obsłudze HubSpota. Całość zwieńczyło zebranie feedbacku i finalne prace optymalizacyjne.

Z uwagi na dużą skalę działań marketingowych po wdrożeniu systemu w ramach dodatkowej współpracy cyklicznie tworzymy również dla klienta dodatkowe strony i funkcjonalności.

Wdrożenie HubSpot w Trecom. Case study - zdjęcie nr 4

Integracja danych z Salesforce i organizacja sprzedaży

Do organizacji sprzedaży w firmie używany jest Salesforce. W momencie wdrożenia nie była możliwa pełna migracja do HubSpota. Połączyliśmy więc obydwa narzędzia, aby mogły wymieniać między sobą dane. Główne założenia integracji to:

  • Dane są przekazywane w obie strony z HubSpot do SalesForce i z SalesForce do HubSpot.
  • HubSpot przechowuje informacje o działaniach marketingowych z Klientem. Pobrania materiałów szkoleniowych, zgody marketingowe, maile marketingowe itd.
  • Integracja umożliwia na wygenerowanie do 5 000 000 wywołań API na dobę.
  • Istniejące w momencie uruchomienia integracji kontakty i Leady zostaną przekazane do HubSpota.
Wdrożenie HubSpot w Trecom. Case study - zdjęcie nr 5

Integracja z profilami społecznościowymi marki

Obecność w social mediach to jedna z podstaw digital marketingu. Powiązaliśmy profile LinkedIn i Facebook z HubSpotem – teraz dział promocji Trecomu Poznań może publikować posty w jednym miejscu za pomocą panelu w CRM.

Wdrożenie HubSpot w Trecom. Case study - zdjęcie nr 6

Tworzenie dedykowanych stron i landingów

Ważnym punktem przy wyborze platformy CRM przez Trecom Poznań była możliwość tworzenia i edycji  różnego rodzaju stron – marka stawia na nowoczesny marketing w digitalu, co wymaga regularnego wykorzystywania cyfrowych zasobów promocyjnych. Z tego powodu Trecom zdecydował się na moduł CMS Hub w wersji Enterprise, który zapewnia opcję tworzenia rozbudowanych witryn bezpośrednio w HubSpocie.

Po wykonaniu przez nas kilku mniejszych stron (m.in. konferencji Trecom Security 360 – “Krajobraz cyberbezpieczeństwa na rynku polskim”) przyszła pora na przygotowanie witryny prezentującej bardzo ambitny projekt Trecomu, czyli największe na świecie wdrożenie sieci Cisco SD-WAN na jednej platformie technologicznej, obejmujące ponad 9800 sklepów sieci Żabka. Stworzenie strony wiązało się z uruchomieniem przez Trecom Poznań dużej kampanii reklamowej, proporcjonalnie do skali całego przedsięwzięcia.

Na podstawie przygotowanego przez Trecom Poznań projektu graficznego przygotowaliśmy rozbudowany landing page pozwalający na pobranie case study, zapisanie się na newsletter i oczywiście skontaktowanie się z firmą. Strona zawiera animowane elementy, płynne przejścia i wiele innych customowych modułów, które od zera zakodowaliśmy w HubSpocie.

Wdrożenie HubSpot w Trecom. Case study - zdjęcie nr 7

Na koniec najważniejsze – co na to Klient?

Katarzyna Krawczyk-Woźniak, Marketing Manager w Trecom Poznań:

Dość długo szukaliśmy odpowiedniej dla nas i posiadającej najwięcej przydatnych funkcji platformy do marketing automation. Nasz wybór padł na HubSpota. To był strzał w dziesiątkę! Mamy wszystko w jednym miejscu, nie potrzebujemy osobnych narzędzi do wysyłania e-mailingów, tworzenia landing page, obsługi mediów społecznościowych czy mierzenia i raportowania efektów poszczególnych działań. Wartością dodaną jest oczywiście integracja z SalesForce. Jesteśmy w stałej komunikacji z klientami i efektywnie pozyskujemy nowych.

Dzięki Verseo poznaliśmy jak dobrze wykorzystywać kluczowe funkcje HubSpota w naszej codziennej działalności. Zespół specjalistów od marketing automation z Verseo (specjalne podziękowania dla Radka, Adama, Dawida) kompleksowo pomógł nam zaprojektować komunikację pozwalającą na zapraszanie odbiorców do nawiązania wartościowej relacji z naszą marką Trecom, budowanie zaufania oraz generowanie wysokiej jakości leadów. Teraz realizacja naszych celów marketingowych i sprzedażowych jest łatwiejsza. Wiemy jak tworzyć dobrze opracowany, atrakcyjny dla odbiorców content i być z nimi w stałym kontakcie. Ważna jest także zgodność z RODO oraz kwestie bezpieczeństwa.

Dodam, że zrobiliśmy z Verseo już kilka projektów. Potrafią doradzić w zakresie automatyzacji marketingu, są terminowi, kreatywni i godni zaufania. Ponadto współpraca przebiega w miłej atmosferze 🙂

Dziękujemy za słowa uznania! 🙂

A Ty, jesteś zainteresowany CRM HubSpot? Przeczytaj o nowinkach i pozostałych wdrożeniach systemu z Verseo!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany