Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Dynamiczny remarketing w AdWords – pasuje idealnie!

    Reklama idealna to ta promująca rzecz poszukiwaną w danej chwili przez klienta. To reklama, która po prostu czyta mu w myślach! Czy istnieje taki ideał? Tak – to remarketing dynamiczny w Google AdWords.

    Remarketing dynamiczny w Google AdWords wykorzystuje prawidłowość, że personalizacja korzystnie wpływa na zainteresowanie potencjalnych odbiorców. To dopasowanie reklamy do osoby na podstawie informacji o tym, co oglądała na promowanej witrynie. Jest to reklama graficzna, a więc mocniej oddziałująca na potencjalnego klienta. Opiera się ono na 3 krokach:

    • Krok 1: Internauta odwiedza naszą witrynę i zapoznaje się z interesującym go asortymentem , usługą, częścią oferty.
    • Krok 2: Tag remarketingowy Google lub tag Google Analytics rejestrują zainteresowania potencjalnych klientów – jakie produkty oglądali. Np. w sklepie internetowym z galanterią skórzaną klientka oglądała torebki, a nie rękawiczki. Spośród torebek najbardziej interesowały ją wieczorowe i kopertówki, a nie mieszczące laptopa. Dokonała także selekcji torebek pod kątem marki.
    • Krok 3: Internaucie wyświetlane są reklamy remarketingowe w sieci reklamowej Google. Reklamy prezentują produkt, który najbardziej go zainteresował.

    Reklamy remarketingowe sprawdzą się w każdej branży. Szczególnie przydatne są w przypadku sklepów internetowych – przypominają o konkretnym produkcie, który był już widziany i brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Remarketing dynamiczny w Google AdWords to doskonały sposób na porzucone koszyki, które dzięki tej reklamie mogą skutecznie dotrzeć do kasy.

    Po co tyle reklam?

    Jeśli chcemy, by remarketing dynamiczny dobrze działał, to należy przygotować reklamy graficzne odpowiadające poszczególnym elementom naszej oferty. Nie ma większego problemu w sytuacji, gdy na stronie znajduje się tylko kilka działów lub typów oferty. Np. w przypadku warsztatu może być to mechanika, roboty blacharskie, lakiernicze i okresowe przeglądy techniczne (jeśli ma je w ofercie). Wtedy zlecenie wykonania czterech różnych reklam nie jest problemem. Można także skorzystać z gotowych narzędzi do tworzenia reklam graficznych. Więcej trudności można spotkać w przypadku tworzenia reklam dla stron np. sklepów internetowych czy biur podróży. W tym przypadku warto zautomatyzować proces tworzenia reklam graficznych, by mieć odpowiedni baner dla każdego produktu z oferty czy hotelu. Trudno zlecać osobne tworzenie reklam graficznych dla każdego hotelu w Turcji znajdującego się w ofercie biura czy każdego komputera w sklepie internetowym z elektroniką.

    Co powinno znaleźć się na reklamie graficznej dla remarketingu dynamicznego?

    Jeśli chcemy generować automatycznie reklamy dla remarketingu dynamicznego, to warto zadbać o stworzenie uniwersalnego szablonu dla reklam. Dzięki temu żadna z nich nie będzie prezentować się niekompletnie, nielogicznie czy po prostu zabawnie (w niezamierzony sposób).

    • Tło reklamy – neutralne względem przedstawianych produktów, co nie oznacza, że musi być nudne albo zawsze białe (choć jasne tło często jest bezproblemowym i bezpiecznym wyborem).
    • Logo firmowe – budujemy świadomość naszej marki i wyróżniamy się na tle innych. Logo bardziej zapada w pamięć, a sama reklama będzie kojarzyć się z konkretną firmą.
    • Charakterystyczna czcionka – ten sam kolor, wielkość i krój czcionki we wszystkich reklamach jednej firmy np. w obrębie kampanii robi dobre wrażenie czy ułatwia skojarzenia.
    • Informacja o cenie – charakterystyczny sposób przedstawiania ceny z wykorzystaniem wspólnego prefiksu przed zmieniającą się przy różnych produktach z oferty ceną. W zależności od charakteru naszych reklam prefiksem może być: „tylko”, „ceny od”, „teraz” – możliwości jest tu naprawdę sporo.
    • Wezwanie do działania – treść przycisku call to action tak jak w przypadku prefiksu ceny może być różna. Ważne, by pasowała do charakteru reklamy. „Kup teraz”, „zarezerwuj”, „zamów”, „sprawdź”, „nie czekaj” – to tylko kilka przykładów.

    Tworząc reklamy graficzne dla remarketingu dynamicznego, należy zadbać o to, by pojawiały się w kilku rozmiarach, dopasowanych do miejsc w sieci reklamowej, gdzie będą się wyświetlać. Więcej o reklamach graficznych znaleźć można we wpisie https://blog.verseo.pl/reklama-graficzna-w-google/ .

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    call to action - jak tworzyć
    Call To Action – jak tworzyć, dlaczego warto?
    Maciej Popiołek

    Jedna z najważniejszych cech tekstów marketingowych to obecność tzw. Call To Action (CTA), czyli wezwania do działania – najczęściej w […]

    Jak założyć konto Google AdWords?
    Dariusz Cichocki

    Jak założyć konto Google AdWords? Krok po kroku wyjaśniamy! Pierwszym krokiem do wejścia w świat Google Adwords jest założenie konta […]

    Reklama firmy w internecie – od czego zacząć
    Maciej Popiołek

    Bez względu na to, w jakiej branży działasz, sprawna komunikacja marketingowa z klientami to podstawa Twojego sukcesu. W końcu musisz […]

    google discovery ads
    Co warto wiedzieć o Google Discovery Ads?
    Magdalena Walczak

    Google Discovery Ads to format reklamowy, umożliwiający docieranie do szerokiego grona odbiorców w różnych miejscach w internecie. Do prowadzenia tego […]

    Raport aukcji w Google AdWords – porównaj się z konkurencją!
    Dariusz Cichocki

    Raport aukcji w Google AdWords – co to? Raport aukcji w Google AdWords to świetne narzędzie, którego potencjał warto wykorzystać. […]

    Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google
    Jakub Nowak

    Reklama biura rachunkowego – przykład kampanii Google AdWords Reklama Google AdWords umożliwia promocję produktów oraz usług firmom z prawie każdej […]