Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Dynamiczny remarketing w AdWords – pasuje idealnie!

Reklama idealna to ta promująca rzecz poszukiwaną w danej chwili przez klienta. To reklama, która po prostu czyta mu w myślach! Czy istnieje taki ideał? Tak – to remarketing dynamiczny w Google AdWords.

Remarketing dynamiczny w Google AdWords wykorzystuje prawidłowość, że personalizacja korzystnie wpływa na zainteresowanie potencjalnych odbiorców. To dopasowanie reklamy do osoby na podstawie informacji o tym, co oglądała na promowanej witrynie. Jest to reklama graficzna, a więc mocniej oddziałująca na potencjalnego klienta. Opiera się ono na 3 krokach:

  • Krok 1: Internauta odwiedza naszą witrynę i zapoznaje się z interesującym go asortymentem , usługą, częścią oferty.
  • Krok 2: Tag remarketingowy Google lub tag Google Analytics rejestrują zainteresowania potencjalnych klientów – jakie produkty oglądali. Np. w sklepie internetowym z galanterią skórzaną klientka oglądała torebki, a nie rękawiczki. Spośród torebek najbardziej interesowały ją wieczorowe i kopertówki, a nie mieszczące laptopa. Dokonała także selekcji torebek pod kątem marki.
  • Krok 3: Internaucie wyświetlane są reklamy remarketingowe w sieci reklamowej Google. Reklamy prezentują produkt, który najbardziej go zainteresował.

Reklamy remarketingowe sprawdzą się w każdej branży. Szczególnie przydatne są w przypadku sklepów internetowych – przypominają o konkretnym produkcie, który był już widziany i brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Remarketing dynamiczny w Google AdWords to doskonały sposób na porzucone koszyki, które dzięki tej reklamie mogą skutecznie dotrzeć do kasy.

New call-to-action
New call-to-action

Po co tyle reklam?

Jeśli chcemy, by remarketing dynamiczny dobrze działał, to należy przygotować reklamy graficzne odpowiadające poszczególnym elementom naszej oferty. Nie ma większego problemu w sytuacji, gdy na stronie znajduje się tylko kilka działów lub typów oferty. Np. w przypadku warsztatu może być to mechanika, roboty blacharskie, lakiernicze i okresowe przeglądy techniczne (jeśli ma je w ofercie). Wtedy zlecenie wykonania czterech różnych reklam nie jest problemem. Można także skorzystać z gotowych narzędzi do tworzenia reklam graficznych. Więcej trudności można spotkać w przypadku tworzenia reklam dla stron np. sklepów internetowych czy biur podróży. W tym przypadku warto zautomatyzować proces tworzenia reklam graficznych, by mieć odpowiedni baner dla każdego produktu z oferty czy hotelu. Trudno zlecać osobne tworzenie reklam graficznych dla każdego hotelu w Turcji znajdującego się w ofercie biura czy każdego komputera w sklepie internetowym z elektroniką.

Co powinno znaleźć się na reklamie graficznej dla remarketingu dynamicznego?

New call-to-action
New call-to-action

Jeśli chcemy generować automatycznie reklamy dla remarketingu dynamicznego, to warto zadbać o stworzenie uniwersalnego szablonu dla reklam. Dzięki temu żadna z nich nie będzie prezentować się niekompletnie, nielogicznie czy po prostu zabawnie (w niezamierzony sposób).

  • Tło reklamy – neutralne względem przedstawianych produktów, co nie oznacza, że musi być nudne albo zawsze białe (choć jasne tło często jest bezproblemowym i bezpiecznym wyborem).
  • Logo firmowe – budujemy świadomość naszej marki i wyróżniamy się na tle innych. Logo bardziej zapada w pamięć, a sama reklama będzie kojarzyć się z konkretną firmą.
  • Charakterystyczna czcionka – ten sam kolor, wielkość i krój czcionki we wszystkich reklamach jednej firmy np. w obrębie kampanii robi dobre wrażenie czy ułatwia skojarzenia.
  • Informacja o cenie – charakterystyczny sposób przedstawiania ceny z wykorzystaniem wspólnego prefiksu przed zmieniającą się przy różnych produktach z oferty ceną. W zależności od charakteru naszych reklam prefiksem może być: „tylko”, „ceny od”, „teraz” – możliwości jest tu naprawdę sporo.
  • Wezwanie do działania – treść przycisku call to action tak jak w przypadku prefiksu ceny może być różna. Ważne, by pasowała do charakteru reklamy. „Kup teraz”, „zarezerwuj”, „zamów”, „sprawdź”, „nie czekaj” – to tylko kilka przykładów.

Tworząc reklamy graficzne dla remarketingu dynamicznego, należy zadbać o to, by pojawiały się w kilku rozmiarach, dopasowanych do miejsc w sieci reklamowej, gdzie będą się wyświetlać. Więcej o reklamach graficznych znaleźć można we wpisie https://blog.verseo.pl/reklama-graficzna-w-google/ .

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany